Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Obe batérie sú na 650 cykloch. Popravde čakal som že bude pokles večší, myslel som že už budú pod 90% pôvodnej kapacity.
Přílohy
650.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd sa dostal na 700 cyklov :-)
Přílohy
700.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od střídač_N »

Trošku se to začíná "rovnat", tudíž je předpoklad, že se 1000 cyklů dostane jen na 90%. Moc dobrý test!!!!!
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Nebudu tie male rozdiely skor rozdielom teploty clankov pocas testu. Teraz ked sa vonku oteplilo su aj clanky teplejsie ci? Je niekde info o teplote pocas cyklovania?
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Test 50 cyklov prebieha v garaži.. Potom nasleduje test kapacity dva krát a číslo v grafe je priemer. Teplota pri teste 22+/- 2 stupne.. Teplota pri 50 cykloch v garaži od 8 stupňov po povedzme 25 v lete.
Čakal som po 700 cykloch oveľa vecsi pokles...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Pre zaujimavost dokument dizertacna praca - analyza zivotnosti Li-baterii v EV (v anglictine) https://mediatum.ub.tum.de/doc/1355829/file.pdf
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od dracekvo »

Já zkouším Lanzhd 21700 5000mAh. Mezi 4.2V a 3.0V mají asi 4300 mAh. Vybíjím 2.5A, nabíjím 0.5A a kapacita klesá každým cyklem víc než by se mi líbilo. Takže za mě tyto baterie asi nic moc oproti výborným 18650.
Čekám až mi dojdou 21700 LiitoKala 4000mAh, tak jsem zvědavý.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Ja Lanzhd 26650 (5000mAh) mam v systeme...cca 0,75kWh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samsung sa dostal na 700 cyklov. Každou touto maličkou batériou pretieklo už cca 4-5 kWh? Tych cyklov je realne asi o 50 viac..lebo po 50 cykloch idú 2 meracie a pred tym ako som zacal testovat som ich tiež par krat nabil pre otestovanie štartovacej kapacity.
Test beží už od februára 2019 :-)
Přílohy
700.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd sa dostala na 750 cyklov.....
Skúste ešte dakto odpovedať sem .... :-) https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 34#p123006
Přílohy
750.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Už aj Samsung sa dostal na 750 cyklov, obe batérie sa držia prekvapivo dobre..a dosť podobne. Čina sa zlepšuje :-)
Přílohy
750.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

super jak kvalitní šarži jim povedlo vyrobit :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd sa dostal na 800 cyklov...stále sa drží :)
Přílohy
800.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samsung 800 cyklov...obe batérie prekvapivo dobre...
Přílohy
800.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd 850 cyklov....vyzerá to že pri 900 už pôjde pod 90% pôvodnej kapacity....za mňa zatiaľ super výsledok.
Přílohy
850.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samsung 850 cyklov
Přílohy
850.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Vyzerá to tak ze po 800 cykloch začne byť viditeľný rozdiel medzi noname a značkou. Teraz by sa mohli prejaviť rozdiely vo výrobnom procese (čistota, tolerancie a pod.). Ako to vyzerá s vnútorným odporom?
Mimochodom vytiahol som zo šuplíka zabudnutých 16ks A123 2500mAh a zmeral som im napätie. Všetky mali 3,296V resp. 3.295V, rozdiel na úrovni chyby merania (sú to lifepo4 nanofosfat), z jedného článku sa dá ťahať aj 40A!!
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od lubomirz »

>> Vyzerá to tak ze po 800 cykloch začne byť viditeľný rozdiel medzi noname a značkou

presne tak, a prave preto sa bojim tych uzasne lacnych CATL/CALB lithioviek z alibaby, aliexpresu. Pretoze oni sice kapacitu teraz dnes budu mat, ale o dva roky... po 200-400 cykloch a tepelnom namahani zimaleto... ani číňan nevie. Neverim tomu ze na taketo "podradne trhy" cize aliexpress sa dostane spickova kvalita, na to su vyrobcovia podla mna moc vytazeni aby sa zahadzovali s nasimi maloobjednavkami "dobry den, potrebujem strasne vela kusov, sestnast".

V Cine sa vsetko riesi na vagony, nie na kusy... podla mna aj to co je napisane "Grade A" su veci ktore tvrdo nevyhovuju standardom kvality v testovani, a namiesto toho aby to skutocni vyrobcovia vyhodili do Gangy alebo Jang'C'Tiangu tak to za sedem dolarov na tonu predaju takymto ali-sráčom.

edit : aby som nezabudol. Mam tiez za to, ze KAZDY clanok 3300mAh bez ohladu na vyrobcu bude mat mensiu zivotnost nez clanok 2900mAh pretoze je proste viac vybombovany. Fyzicky viac miesta v nom sa pouziva na ukladanie energie s tym, ze lithium nema rado byt stresovane na 100.0%, plus daleko menej miesta sa poskytuje na prepoje a prenos energie. Aj preto maju VSETKY 3500mAh clanky maximalne udavane prudy 4-8 A, kdezto 2200-2500mAh veselo davaju 15A a aj viac.

NiMh tiez : vysokokapacitne nabijatelne AA mali vzdy napisane 300-500 cyklov pri vysokych kapacitach a casto nevydrzali ani tolko, kdezto malokapacitne (1800-1900mAh) mali napisanych 2000 cyklov. Nieco na tom bude.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Ja by som povedal ze cely o máličko rýchlejší pokles kapacity pri Lanzhd je spôsobený tým ze je to skrátka vysoká kapacita uz na začiatku..takmer na hranici dnešných lion 18650. Treba si uvedomiť ze cena je cca rovnaká ak nie nižšia ako za Samsung 2900mAh a aj napriek trochu vyššiemu poklesu mam za lepšiu cenu stále viac mAh. Počet cyklov ked sa dostane batéria pod 90% bude okolo 900-950..a to je v solare sakra dlhá doba.. Lebo plných cyklov je do roka len par desiatok..moje batérie sa na 4.05V dostanú tak 20-30* do roka.. Vecsinou som v rozsahu 3.5-3.9V. 10+ rokov určite vydržia bez problémov.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od matobabetak »

nejak mi prestava davat zmysel stavat nieco z tychto malych clankov, velmi vel spojov, drziakov a pod ....zajtra idem po samsung sdi 94ah, 70e kus, po prepocte je to cenovo este menej ako skladat z 18650...tie mi pridu dobre skor na nejake mensie projekty
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek