Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř lis 20, 2019 10:29 am


Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod Lui » úte kvě 28, 2019 5:33 pm

Celkom ma začína zaujímať,ako sa budú správať pri nejakom svojom "konci" tieto baterky.Myslím to tak,že ako bude vyzerať samotná krivka smerovo dole,ked už bude kapacita povedzme len polovičná.
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh *batt* Pb , 60V 758Ah + 80Ah *batt* Lion, 5 x MPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 3xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 850
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod dracekvo » úte kvě 28, 2019 6:00 pm

Lanzhd za tu cenu vypadají celkem fajn.
Do kolika cyklů pojedeš? Aspoň 1000, ne? :D
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1687
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte kvě 28, 2019 6:11 pm

Do 300 cyklov určite :)
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned čer 16, 2019 4:58 pm

Tak Lanzhd 3300mAh sa dostal na 200 cyklov a ešte stále to vyzerá ok. Strata je pod 3%. Dajú sa už robiť predbežné uzávery že šetrné zaobchádzanie...max 4,V a min 3,45V (určte aj 4,05V-3,35V) + prúd 0,2C, má blahodárny vplyv na životnosť.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pon črc 15, 2019 8:33 pm

Tak aj Samsung sa dostal na 200 cyklov...kapacita oproti 150 cyklom...nezmenená...pokračuje Lanzhd ku 250 cyklom.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » sob srp 24, 2019 6:14 pm

Obe batérie sa dostali na 250 cyklov a zdá sa že už sa začína prejavovať pokles kapacity.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod DanoP » ned srp 25, 2019 8:09 am

Nebude to skôr "zlenivenie" bateriek z malého rozsahu použitého SOC? Dalo by sa na časti vzorkov spraviť cyklus nabitia na 100 %, prípadne aj vybitia, a potom pokračovať a porovnať obe skupiny?
1770Wp monokryštál + PIP4048MS + 10kWh LiFePO4
DanoP
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř črc 06, 2016 11:27 am
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod diablo007 » ned srp 25, 2019 10:11 am

Řekl bych že z 1 kusu od každého druhu moc různých vzorků nepůjde
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1831
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod dano » ned srp 25, 2019 8:34 pm

To "zlenivenie" by ma zaujimalo, zo skusenosti (servisu) viem, ze staci par desiatok cyklov malym SOC a baterka sa tvari ako opotrebovana, teda mala kapacita a zvacseny vnutorny odpor. Po dvoch cykloch vybiti pod 10% a nabiti na 100% baterka znovu ozije, vrati sa jej kapacita a zmensi sa vnutorny odpor. V servise sa obcas stavalo, ze dosiel telefon a zavada nizka vydrz baterie, alebo dokonca vypinanie pri hovore a povacsine to bolo prave tym, ze sa dlhsie vyuzivala mala cast SOC.
dano
 
Příspěvky: 76
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod vlkazajac » ned srp 25, 2019 8:48 pm

Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2318
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned srp 25, 2019 10:32 pm

vlkazajac píše:Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?


Nie, cykluje sa 4-3,45...len test kapacity po 50 cykloch je 4,2V-3V (2 testy a uvadzam priemer)
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod vlkazajac » pon srp 26, 2019 8:40 am

OK, vyčítal som to práve ako podmienky testu z hlavičky tabuľky....
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2318
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte zář 10, 2019 2:13 pm

Lanzhd sa dostala na 300 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pát říj 11, 2019 8:29 pm

Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod NOPARasito » pát říj 11, 2019 9:26 pm

trud píše:Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov

Tj cca 5% ;-)
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1512
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod rottenkiwi » pát říj 11, 2019 10:16 pm

Som zvedavý ako to bude pri 1000 až 1300 cykloch.
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život MUDr. Helena
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3069
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pon lis 04, 2019 4:13 pm

Samsung sa dostal na 300 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » pon lis 04, 2019 4:32 pm

Můžu se zeptat na všechny parametry testu, přijde mi, že lanzhd je hodně citlivý na nabíjecí proud a taky chce ukončovat nabíjení až s poklesem pod 50mA, prostě pomaličku nabíjet má smysl hlavně u těchto vysokokapacitních článků...
Discharge a cutoff discharge current jsou stejné těch 1A?
Charging current je taky 1A?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 80P14S 18650, https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte lis 05, 2019 1:08 am

Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » úte lis 05, 2019 4:34 am

trud píše:Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
To není všechno chybí mě minimálně dvě čísla..., takže jinak, to je test jak ho má nastavený Opus ve výchozím stavu a jen se použije 1A?

Pro nabíjení CC/CV jsou dva proudy a jedno napětí. Pro vybíjení CC jsou také dva proudy a jedno napětí. Dohromady 6 čísel. Vy jste uvedl 3 možná 4...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 80P14S 18650, https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'