Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned črc 12, 2020 8:22 pm


Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod Lui » úte kvě 28, 2019 5:33 pm

Celkom ma začína zaujímať,ako sa budú správať pri nejakom svojom "konci" tieto baterky.Myslím to tak,že ako bude vyzerať samotná krivka smerovo dole,ked už bude kapacita povedzme len polovičná.
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh Pb *batt* , 60V 1kAh Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 5xMPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 985
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod dracekvo » úte kvě 28, 2019 6:00 pm

Lanzhd za tu cenu vypadají celkem fajn.
Do kolika cyklů pojedeš? Aspoň 1000, ne? :D
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1816
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte kvě 28, 2019 6:11 pm

Do 300 cyklov určite :)
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned čer 16, 2019 4:58 pm

Tak Lanzhd 3300mAh sa dostal na 200 cyklov a ešte stále to vyzerá ok. Strata je pod 3%. Dajú sa už robiť predbežné uzávery že šetrné zaobchádzanie...max 4,V a min 3,45V (určte aj 4,05V-3,35V) + prúd 0,2C, má blahodárny vplyv na životnosť.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pon črc 15, 2019 8:33 pm

Tak aj Samsung sa dostal na 200 cyklov...kapacita oproti 150 cyklom...nezmenená...pokračuje Lanzhd ku 250 cyklom.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » sob srp 24, 2019 6:14 pm

Obe batérie sa dostali na 250 cyklov a zdá sa že už sa začína prejavovať pokles kapacity.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod DanoP » ned srp 25, 2019 8:09 am

Nebude to skôr "zlenivenie" bateriek z malého rozsahu použitého SOC? Dalo by sa na časti vzorkov spraviť cyklus nabitia na 100 %, prípadne aj vybitia, a potom pokračovať a porovnať obe skupiny?
1770Wp monokryštál + PIP4048MS + 10kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
DanoP
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř črc 06, 2016 11:27 am
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod diablo007 » ned srp 25, 2019 10:11 am

Řekl bych že z 1 kusu od každého druhu moc různých vzorků nepůjde
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2753
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod dano » ned srp 25, 2019 8:34 pm

To "zlenivenie" by ma zaujimalo, zo skusenosti (servisu) viem, ze staci par desiatok cyklov malym SOC a baterka sa tvari ako opotrebovana, teda mala kapacita a zvacseny vnutorny odpor. Po dvoch cykloch vybiti pod 10% a nabiti na 100% baterka znovu ozije, vrati sa jej kapacita a zmensi sa vnutorny odpor. V servise sa obcas stavalo, ze dosiel telefon a zavada nizka vydrz baterie, alebo dokonca vypinanie pri hovore a povacsine to bolo prave tym, ze sa dlhsie vyuzivala mala cast SOC.
dano
 
Příspěvky: 194
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod vlkazajac » ned srp 25, 2019 8:48 pm

Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2605
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » ned srp 25, 2019 10:32 pm

vlkazajac píše:Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?


Nie, cykluje sa 4-3,45...len test kapacity po 50 cykloch je 4,2V-3V (2 testy a uvadzam priemer)
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod vlkazajac » pon srp 26, 2019 8:40 am

OK, vyčítal som to práve ako podmienky testu z hlavičky tabuľky....
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2605
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte zář 10, 2019 2:13 pm

Lanzhd sa dostala na 300 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pát říj 11, 2019 8:29 pm

Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod NOPARasito » pát říj 11, 2019 9:26 pm

trud píše:Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov

Tj cca 5% ;-)
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2105
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod rottenkiwi » pát říj 11, 2019 10:16 pm

Som zvedavý ako to bude pri 1000 až 1300 cykloch.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3582
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » pon lis 04, 2019 4:13 pm

Samsung sa dostal na 300 cyklov
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » pon lis 04, 2019 4:32 pm

Můžu se zeptat na všechny parametry testu, přijde mi, že lanzhd je hodně citlivý na nabíjecí proud a taky chce ukončovat nabíjení až s poklesem pod 50mA, prostě pomaličku nabíjet má smysl hlavně u těchto vysokokapacitních článků...
Discharge a cutoff discharge current jsou stejné těch 1A?
Charging current je taky 1A?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 803
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod trud » úte lis 05, 2019 1:08 am

Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 805
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvekod josse » úte lis 05, 2019 4:34 am

trud píše:Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
To není všechno chybí mě minimálně dvě čísla..., takže jinak, to je test jak ho má nastavený Opus ve výchozím stavu a jen se použije 1A?

Pro nabíjení CC/CV jsou dva proudy a jedno napětí. Pro vybíjení CC jsou také dva proudy a jedno napětí. Dohromady 6 čísel. Vy jste uvedl 3 možná 4...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 803
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: LukasK a 1 návštěvník

Reputation System ©'