Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát srp 23, 2019 9:40 am


VW T4 California 1998, doplnění soláru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » stř úno 20, 2019 7:44 am

Chlapi, to neřešte. Prostě nadšení kombinované s nevhodnými barvami drátů. Důležitá informace je, že to přežije. Uvnitř patrně bude na vstupu anti-paralelní dioda, takže okamžitě vyletí pojistka a regulátoru se nic nestane. Díky tomu, že je to celý zalitý v nějakým epoxidu je to totiž neopravitelný.
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » stř kvě 15, 2019 11:14 am

100W flexi panel je na střeše, lepil jsem lepidlem na autoskla s použitím primeru. Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů.

Pod deklem v autě se schovává Victron Smartsolar 75/15. Zatím to nabíjí statečně, ale auto stojí doma, tak je vícemnéně bez spotřeby.
Původně jsem chtěl použít i výstup "load", abych měl tušení, jakou mám spotřebu. Ale na štítku lednice je nálepka, že jištění má být 40A a Victron dovoluje pojistku 20 - 25A. A navíc má nějakou nadproudovou ochranu na 15A. Takže výstup load jsem nakonec nepoužil. Nebo má někdo zkušenost, že nadproudová ochrana je dost pomalá na rozběh kompresorové lednice (12V/60W)?
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 11:21 am

Tak pomalá nebude když chceš pomalou dává se motorová ta toleruje náběh klasická ne
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1414
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod marko250 » stř kvě 15, 2019 3:07 pm

Flexi panel jsem řešil minulý týden,objednána sada: https://de.aliexpress.com/item/100W-DIY ... 4c4ddkdi3a
Došlo to za měsíc ve dvou balících s odstupem víkendu,takže to ani náhodou nejde z ČR jak mylně uvádí u panelu.Panel nalepen na střechu,průchod jde odpojenou satelitní anténou rádia 6mm sol. kabelem až do motorového prostoru a tam 10A regl,který má dva dobíjecí USB sloty a jednoduché nastavení času,Abs/flout/minimum.Napojil jsem to právě na startovací baterku,protože druhou tahat nechci a vybití je ošéfované samotnou lednicí.Mám kompresorovou do -18°C a jde na ní nastavit jednoduše minimální napětí,kdy už nevezme nic.Pokud se člověk hýbe s autem tak je to jedno,pokud kempuje přez den, tak taky a přez noc vlastně ani nevidím důvod ,aby lednice běžela,kdo by to chtěl poslouchat s hlavou skoro vedle ní :-),prostě ji vypnu.No a že nenastartuji to snad s tím panelem co to udržuje stále plné nehrozí,maximálně po neopatrném počínaní přez noc na druhý den chvilku počkám,až to docucne z panelu a jede se dál.Vždyť jsem na dovolené,tak kam spěchat :-) .
IMG_20190508_135945.jpg

10A.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1535
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 4:01 pm

Většinou když se dělalo auto na expedici byli dvě baterie jedná motor druhá spaní na druhou stranu se nejezdivalo sólo takže kdyžtak ráno to řešili kabely.
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1414
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » stř kvě 15, 2019 7:32 pm

to MARKO: máš z reglu odstraněný kurvítka? 1.) tranzistory nedosedají na ten zadní plech. Natvarovat, přidat teplovodivou pastu.
2.) není umytá DPS, o lakování se jí ani nesnilo, tak aby měla šanci v tom motorvým prostoru přežít aspoň jednu sezónu...
3.) zadní stěna reglu z 1 mm plechu toho tepla moc neodvede, já místo ní dal kus hliníku tl.2.5mm, kterej je větší než ta krabička. Na 24V systému s 225Wp panelem už to jede skoro sezónu.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3767
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 7:33 pm

Ono hlavně v motorovém prostoru po vypnutí motoru uděláš bez větších problémů 80 stupňů otázka je jak dlouho tohle regulátor vydrží
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1414
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » úte čer 25, 2019 9:42 am

Hlásím návrat z první větší dovolené. Panel drží na svém místě. 3000km, 3 týdny, max 155km/h

Maximum výroby cca 70-80W (horký panel, zaprášený, slunce pod úhlem). Pod stromy to kupodivu dávalo kolem 1A. Při setrvání v kempu bez proudu to třetí den ráno ukazovalo asi 20% zbývající kapacity baterky. Hlavní je, že nikdy nám energie nedošla. Ještě se mrknu do historie v regulátoru, jestli z toho vytáhnu něco zajímavého.
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » sob črc 20, 2019 9:32 am

Včera i dneska regulátor ukazuje na soláru 0V. Ale ve statistice nějaké napětí je. Ověřeno multimetrem na svorkách panelu, 0V. Nějaký nápad co to znamená?ObrázekObrázek
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » sob črc 20, 2019 12:16 pm

v lepším případě utrženej drát nebo zkrat, v horším přerušenej panel uvnitř.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3767
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod youda » sob črc 20, 2019 1:39 pm

luky píše:Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů


Snad bude chyba jen tu...
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1988
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod vlkazajac » sob črc 20, 2019 1:50 pm

Mne to slovo "flexi" v súvislosti s kremíkom stále trhá uši, aj keď vieme, že je to delené na mnoho elementov... Je to prirodzený zdroj pruuuserov. Bude to ten horší prípad podla kodl69, obávam sa.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2183
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod youda » sob črc 20, 2019 1:54 pm

Kazdopadne "lifetime vyroba 8kWh" to je snad svetovy rekord v cene za kWh :shock:
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1988
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon črc 22, 2019 10:12 am

kodl69 píše:v lepším případě utrženej drát nebo zkrat, v horším přerušenej panel uvnitř.


youda píše:
luky píše:Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů


Snad bude chyba jen tu...


Měřeno multimetrem v připojovací krabičce. Nejlepší varianta by byla proražená dioda. Ale vzhledem k tomu, že na sluníčku tam bylo fakt 0.00V, tak so bojím, že se to někde trhlo. Zkusím odpojit kabely od regulátoru a vypájet diodu.
Moc to nechápu, je to už dva měsíce nalepený na rovným sklolaminátu, přežilo to Korsický sluníčko a 3000km a pak to přestane fungovat doma na dvorku...
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon črc 22, 2019 10:14 am

vlkazajac píše:Mne to slovo "flexi" v súvislosti s kremíkom stále trhá uši, aj keď vieme, že je to delené na mnoho elementov... Je to prirodzený zdroj pruuuserov. Bude to ten horší prípad podla kodl69, obávam sa.

Je to na rovné střeše, žádná divočina. Dělám v oboru s křemíkem, takže vím, co to vydží a co ne...
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon črc 22, 2019 10:16 am

youda píše:Kazdopadne "lifetime vyroba 8kWh" to je snad svetovy rekord v cene za kWh :shock:

V tomto případě je to tak, že mám velké přebytky. A když s tím stojím někde v polostínu, tak mi výkon nestačí. Že bych nainstaloval bojler? :-D
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod youda » pon črc 22, 2019 10:24 am

To jsem docela zvědav, jestli se ti povede odhalit kde vznikla ta chyba... určitě pak dej vědět.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1988
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod vlkazajac » pon črc 22, 2019 11:48 am

luky píše:...
Je to na rovné střeše, žádná divočina. Dělám v oboru s křemíkem, takže vím, co to vydží a co ne...


Omyl ! Žiadna strecha na aute nie je rovná. On by ten flexi panel možno vydržal viac na skutočne rovnej ploche, alebo aspoň na tzv. rozvinuteľnej ( pojem z deskriptívnej geometrie ). Ale dostáva riadne zabrať teplom a mechanickými deformáciami, je to oveľa horšie, ako klasický panel v ráme.

Bojler v primeranej podobe vôbec nie je nereálny. Ja si zohrievam vodu prebytkami z 280 Wp, teplá voda v kuchyni a v sprche je dobrá vec. Chce to však 2 nádrže, voľného miesta v T4 asi veľa nebude...
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2183
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'