Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř srp 21, 2019 2:34 pm


baterie olovo-uhlík

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...

baterie olovo-uhlík

Příspěvekod luky » pon lis 12, 2018 1:30 pm

Na webu ostrovni-elektrarny.cz je k dostání Olověná baterie olovo-uhlík.http://www.ostrovni-elektrarny.cz/index.php?category=baterie-olovene-trakcni&detail=MzEwMDU2&detail_name=baterie-lead-carbon-jpc-12v-100ah cena 5490 Kč vč. DPH
Máte s tím někdo nějakou zkušenost? To co tam píšou je vcelku zajímavé:
Kód: Vybrat vše
Název: JPC12-100
Nominální napětí baterie: 12V
Nominální kapacita C10: 100Ah
Doporučené nabíjecí napětí (12V): 14,4V
Doporučené udržovací napětí (12V): 13,5 - 13,8V
Doporučený nabíjecí proud: do 0,25C (25A)
Vnitřní odpor 12V baterie: max. 5mOhm
Cyklická životnost při 80% DoD: 1500 cyklů
[b]Cyklická životnost při 50% DoD: 3000 cyklů[/b]
Cyklická životnost při 40% DoD: 3800 cyklů
Rozměry: 330 x 220 x 180 mm
Váha baterie: 33 kg

Taková Varta Deep cycle AGM má 800 cyklů při 50%DOD a stojí víc peněz.
Kolik vydrží gelové baterie se mi nepodařilo vygooglit...
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod dracekvo » pon lis 12, 2018 1:41 pm

"Uzavřená, bezúdržbová technologie" - nikdy nebrat. I ty AMG a gely potřebují občas doplnit pár kapek destilky. A tady to nebude o nic lepší.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1564
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 116

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod luky » pon lis 12, 2018 2:31 pm

Varta Dual purpose WET
Kód: Vybrat vše
up to 200 cycles @ 50% DOD


3075Kč/90Ah/200cycles, tj. 15,4Kč/cyklus
PB-C: 5490Kč/100Ah/3000cycles, tj. 1,8Kč/cyklus

A mimochodem všechny "mokré" baterie, které jsem měl v poslední době v ruce jsou "bezúdržbové". A už tam nejsou špunty pod samolepkou, ale ty baterky jsou regulérně zavařený. Tedy bez pilky se do toho nedá dostat.
luky
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod marko250 » pon lis 12, 2018 4:11 pm

Ale bude tam přepouštěcí ventil,kterým se odfoukne přetlak při tvorbě plynů.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1534
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 179

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod střídač_N » pon lis 12, 2018 5:25 pm

Pokud ta baterka olovo-uhlík vydrží bez sulfatace týden v nenabitém stavu, případně je možné dle výrobce ji takto
v nenabitém stavu provozovat, pak je to dobrá baterka. V opačném případě je to jen dražší, naprosto nevhodný volovo.
střídač_N
 
Příspěvky: 598
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 91

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod marko250 » pon lis 12, 2018 5:49 pm

"(až 3800 při 40% DoD), obzvláště v případě, že dochází pouze k neúplnému dobití baterie (Partial State of Charge - PSoC)"
Takže 40Ah/12VDC baterka za 5490Kč,co se samovybíjí,má odfukovací ventil a nejde dolít,proudy 0.25C.No super :-( .
Oproti tomu tu máme 40Ah/3.2V life za 1690Kč x4=6760Kč s 5000cykly, žádné samovybíjení, proudy 3C trvale,žádný elektrolyt k údržbě,menší,lehčí,ale hlavně to olovo přežije násobně v reálu.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1534
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 179

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod vla » pon lis 12, 2018 7:54 pm

Max. vybíjecí proud 1200A, běžný nabíjecí 25A,lze i větší. Mě to pro menší aplikace přijde docela zajímavé. Pravidelně se na 80% cyklovat nebude, ale čas od času, když bude potřeba může, neboli mohu mít zásobu až 80 Ah, i když ne na pravidelné cykly, a zároveň ji nemusím každý večer, nebo 20% vybití hned dobíjet a tvoje LI... 32 Ah. Při běžné péči bych se o elektrolyt nestaral. Rozkuchal jsem pár autobaterií, které dosloužily a elektrolytu měly všechny dost. Takže při vhodné volbě to může být v olovu docela pokrok, který plně vyhoví řekněme až na 10 let. A jen bůh ví jaké za tu dobu budou baterky. Takže já bych ji nezatracoval.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 752
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputation: 77

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod vlkazajac » pon lis 12, 2018 8:40 pm

marko250 píše:"
Takže 40Ah/12VDC baterka za 5490Kč,co se samovybíjí,má odfukovací ventil a nejde dolít,proudy 0.25C.No super :-( .
Oproti tomu tu máme 40Ah/3.2V life za 1690Kč x4=6760Kč s 5000cykly, žádné samovybíjení, proudy 3C trvale,....................ale hlavně to olovo přežije násobně v reálu.


No viac tendenčná argumentácia tu už dávno nebola. Vieme predsa, že samovybíjanie geloviek a AGM nestojí ani za zmienku, tá zázračná nanouhlíková batéria to môže ( verme tomu ) mať podobné. Kto niekedy dolieval vodu do geloviek je podivín, alebo ich rasoval mimo pravidiel. 3C trvale ? No to chcem vidieť potom tých 5000 cyklov. Takéto hviezdne parametre sa u LIFEPO len sľubujú ( toš, já ji neviděl, ale přesto věřím, že ji máte... )

Ale to tu už bolo, spomeňte na batérie Narada. Ešte že sú tie odkazované aspoň lacnejšie. Proste lepšie batérie ako lítiové, lacnejšie, s úplne opačnými vlastnosťami, ako olovo,tak ako ho poznáme. Revolúcia ako sviňa ! Kúpte si niekto, ináč sa pravdu nedozvieme.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2182
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 226

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod NOPARasito » pon lis 12, 2018 9:26 pm

Olovo, ať koupí ten co má dobré zkušenosti s olovem. Já ne, natož v autě např. lidovém vozu, tam měníte co 2-3 roky ;-))))).
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1209
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 66

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod marko250 » pon lis 12, 2018 9:36 pm

Použil jsem parametry a ceny ze stejného zdroje a všichni víme ,že nebudou odpovídat reálnému nasazení,jak PB tak LIFE.
Kupříkladu to Li(bohužel né mé,ale výrobce) a zmiňovaných 32Ah místo 40Ah,přesně toto jsem čekal a to jsi už zapoměl,že každý žluťásek má od novoty k 10% kapacity k dobru?!
Co je to běžná péče u 12V baterky, kde neovlivníš ony segmenty uvnitř?!Nač je tam ten propouštěcí ventil,no pověz mi na co?!To se skutečně někdo při skoro stejné pořizovací ceně vrhne na nespolehlivější akumulaci s menší výkonností!!!!!?????
Mě to teda přímo irituje,že to někdo za takovou cenu vůbec nabízí.Aspoň tam udali ten velký rozstřel použití v závislosti na životnost.A poznámečku nedobíjet,bude líp,fakt super.
A ještě pro další šťouraly,nelíbí se mi ani jeden zde zmíněný akupak za tuto cenu.Přímo řeknu strčte si to vážení do prdele,dokud nebude kWh aku za rozumnou cenu v daném státu,vůči jeho koupěschopnosti a nebude mít vlastnosti dlouhověkého provozu za rozumnou cenu.
Nikoho nenapadám,jen jsem se chtěl vyblít,po té co se mě v hlavě zhrly investice a jejich užitek,né jen do FVE.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1534
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 179

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod FRSO » pon lis 12, 2018 10:12 pm

Já tyto dávám na chaty a žádný problém po 6 letech provozu neregistruji. Absolutně bez údržby, stačí jen správně nastavit MPPT a používat. Pro vyšší životnost je dobré zapojit na ty bloky 6V pumpy od Mandy. :yes:
https://eshop.neosolar.cz/solarni-bater ... power-vr-m
FRSO
 
Příspěvky: 938
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 40

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod vlkazajac » pon lis 12, 2018 10:26 pm

Označil som Tvoje argumenty, ktoré nie sú korektné, nič viac.
Ventil je pri olove z prostého dôvodu - ak je batéria nabíjaná príliš intenzívne ( alebo sa prebíja ! ), tak plynuje moc intenzívne, rekombinácia plynov nie je pozvoľná. 6 článkový blok je obrovská nevýhoda tradičných olovených batérií, nazval som to sebazničujúcou architektúrou 12 V batérií. Je to v tomto zmysle rovnaký nezmysel ako 4 článkové LiFe. Tu sa súperiť so sólo článkami LiFe ( ktoré sa dajú vyzbrojiť balancérmi alebo vymeniť ) nedá.
Mňa tie batérie neohromili, som skeptický. Je to 2,16 EUR / Ah / 12 V a nevidím dôvod ísť do rizika, keď viem kúpiť za menej ako 0,4 EUR / Ah.

Edit
Robia sa aj 2 V články Narada, to by ma zaujalo. Ale sú nehorázne drahé, niekde som už videl ceny.
Naposledy upravil vlkazajac dne pon lis 12, 2018 10:29 pm, celkově upraveno 2
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2182
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 226

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod vla » pon lis 12, 2018 10:27 pm

Marko: ne to jsem nezapoměl, jenže vybíjení je u ní rozumné max 80%, takže 32Ah, no a max u toho olova je 80 Ah. Jen jsem používal data výrobců a chtěl být k oboum bateriím spravedlivý.
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 752
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputation: 77

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod marko250 » úte lis 13, 2018 7:05 am

Používání LIFE je tady několikrát odzkoušeno a změřeno a hranice jsou od 2.9-3.45V a je to 90% kapacity s tím,že po dosažení spodní hranice v zátěži se ustálí na 3V+ a po dosažení té horní a udržování zase klesne .Využití na hraniční spodní hranici a hraniční horní 2.8-3.6V přinese max 10% navíc.Pokud tedy koupíš nové 40Ah žluťásky ,tak budou mít 44Ah a těch 10% v rozumném používání udělá z nich plně využitelných 40Ah.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1534
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 179

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod lulu » pon kvě 06, 2019 5:38 pm

Já vygůglil u gelovky zhruba 800 cyklů / 50% d.o.d.
https://www.battery.cz/trakcni-gel-bate ... h-12v.html
PIKO 10.1 kW
Uživatelský avatar
lulu
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 09, 2012 10:09 am
Reputation: 0

Re: baterie olovo-uhlík

Příspěvekod volente » pon kvě 06, 2019 8:19 pm

Baterie jsou určené především pro VOLNÝ ČAS
Pěkný :lol:
4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 12x Calyxo 70Wp amorf + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 16 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 1649
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov
Reputation: 231


Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron
Reputation System ©'