Stránka 1 z 1

Li Ion 4,35V

Napsal: čtv zář 20, 2018 10:46 pm
od volente
Používám tuto technologii (Li-Ion) už delší dobu. Nyní však s nástupem článků které lze nabíjet až na 4,35V jsem provedl několik měření. Výsledky jsou na jednu stranu povzbuzující, na druhou stranu přinášejí problémy.
Článek o uvedené kapacitě 2300mAh, nabíjený pouze na 4,1V, je schopen pojmout max. 1500mAh.
Při nabití na 4,2V je to 2000mAh. Z toho vychgází jednoduchý závěr, připojit tyto články ke stávajícímu systému nabíjenému na 4,05V na článek, asi zajistí téměř nesmrtelnost (nebereme-li v potaz tvrzení že jakýkoliv LI článek je po 10ti letech po smrti), ale za cenu snížení kapacity a to dost brutální. Kombinace článků s napětím 4,1 - 4,2V byla ještě s minimálními důsledky, nyní se však max. napětí posunulo natolik že kombinace je téměř nemožná, pokud chcenme využít kapacitu.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: pát zář 21, 2018 6:05 am
od josse
Co to je za články? Vysokoproudé, nebo 14650?

V obou případech se situace nemění. Za posledních několik let, možná už skoro 10, výrobci ve stejném objemu nedokázali zvětšit kapacitu jinak než vyšším napětím. To znamená, pokud používáme 3.35-4.1 V pak je kapacita 18650 8 let starých stejná jako nových, přestože papírově je na nich napsáno 2200-3100 mAh.

Výhodu nebo nějaké zlepšení bych viděl u článků které mají dovoleno jít s napětím hodně dolů, dnes už snad i 1.75 V. U těch bych čekal lepší separátor a tudíž by neměli nastávat problémy jako u Sanyo, kdy články odchází věkem a ne používáním... Sice nebudeme používat plnou kapacitu, ale snad to bude mít větší životnost.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: pát zář 21, 2018 10:40 am
od volente
Já konkrétně měřil prizmy. Vím že někdo zde kupoval i 18650 s tímto napětím.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: pát zář 21, 2018 12:49 pm
od dracekvo
Tyhle LiHV nemají modeláři moc v oblibě. Dlouho nevydrží.
Používaj je jen na závody aby ze stroje dostali maximum, ale s vědomím, že baterka nevydrží ani sezónu.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: stř dub 10, 2019 9:53 pm
od luge
Bateriovy pack stratil nejaku kapacitu na jednom clanku,zoskladany z lenovo 4,35V 4290mAh.
Jeden clanok bol vadny tak zareagovala poistka v tomto pripade vyvod minus.
Stalo sa to niekomu s prismami ?

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: čtv dub 11, 2019 7:34 am
od marko250
Já jsem našel jeden pytlík nafouklý z 1125ks,mám na nich tu origo bms a na drátech nic nebylo,takže asi zareagovala,k propálení nedošlo.Já jsem k skládání nepřistoupil tak pečlivě jako >volente,kdy tu měříte/nabíjíte/vybíjíte atd.,prostě článek měl napětí ,tak šel do balíku.Po třech letech provozu bych mohl zmínit jen jeden kus(75ks uvnitř),který má o pár setin méně,či více než zbylých 14ks,je asi o 0.04V jinde.14 kusu je nahoře po absorbci na 3.86V a tenhle má 3.9V.Co mě překvapilo,tak kolik se tam ještě vleze energie po těch 3.86V do 4.05V,než mě odešla nabíječka tak tam vlezlo přez 50Ah.Když mě life spadne do odpojení měniče při 3V,tak na li-ionkách je 3.47V.Dnes bych už nekombinoval druhy baterek do celku,to life je vytěžováno více.Na druhou stranu bych chtěl vědět životnost li-ion,které se vytěžuje od 3.3-4.1V.

V kole jsem teď napichoval jednotku baterky(36V/500Wh) a ukazovala 94% kapacity po 400cyklech,pocitově bych řekl,že ujedu o 10% méně po 4 000km s dvěma baterkama a roce provozu.Ale těch 400 cyklů v jedné mi není jasných,protože jsem jel a nabíjel tak 130x za rok na dvě baterky.Baterky střídám a jen málokdy vyjedu s oběma najednou(100km).

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: čtv dub 11, 2019 8:06 am
od luge
marko250 píše:Já jsem našel jeden pytlík nafouklý z 1125ks,mám na nich tu origo bms a na drátech nic nebylo,takže asi zareagovala,k propálení nedošlo.Já jsem k skládání nepřistoupil tak pečlivě jako >volente,kdy tu měříte/nabíjíte/vybíjíte atd.,prostě článek měl napětí ,tak šel do balíku.Po třech letech provozu bych mohl zmínit jen jeden kus(75ks uvnitř),který má o pár setin méně,či více než zbylých 14ks,je asi o 0.04V jinde.14 kusu je nahoře po absorbci na 3.86V a tenhle má 3.9V.Co mě překvapilo,tak kolik se tam ještě vleze energie po těch 3.86V do 4.05V,než mě odešla nabíječka tak tam vlezlo přez 50Ah.Když mě life spadne do odpojení měniče při 3V,tak na li-ionkách je 3.47V.Dnes bych už nekombinoval druhy baterek do celku,to life je vytěžováno více.Na druhou stranu bych chtěl vědět životnost li-ion,které se vytěžuje od 3.3-4.1V.

V kole jsem teď napichoval jednotku baterky(36V/500Wh) a ukazovala 94% kapacity po 400cyklech,pocitově bych řekl,že ujedu o 10% méně po 4 000km s dvěma baterkama a roce provozu.Ale těch 400 cyklů v jedné mi není jasných,protože jsem jel a nabíjel tak 130x za rok na dvě baterky.Baterky střídám a jen málokdy vyjedu s oběma najednou(100km).
To same jeden kus z 495 po troch rokoch ,pri skladani ziadne meranie len napetie.
Niekde tu je tabulka zivotnosti li-ion,tusim pri 3.3-4,1V je kapacita 89% 2X zivotnost.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: čtv dub 11, 2019 6:10 pm
od volente
Prizmy naproměřuji na kapacitu, jen je prostě pospojuji paralelně, nabiju, rozpojím a nechám odstát. Někdy i půl roku.
Rozdíl napětí do 0,05V neřeším a použiju je. Ty které mají větší rozdíl vyřadím. I tak se mi stalo že jsem po roce provozu hledal jeden vadný článek v baterii 14p7s. Projevilo se to rozbalancováním baterie a po odpojení ze systému se to prohlubovalo.
Članek byl nalezen po rozpojení a následném měření jednotlivých článků. Poté článek vyměněn a baterie funguje dál.
Prostě stane se. Jinak mohu říct že se baterie z pytlíků chovají mnohem lépe co se týká rozbalancování než 18650.

Re: Li Ion 4,35V

Napsal: pát dub 12, 2019 7:13 am
od JonasPP
Tak Ja pri skladani tiež kašlem na kapacitny test,však mam tu spojenych najmenej 800 člankov a ešte raz telo rôznorodych ma čaka,vlastne asi 2x toľko,bo mam aj 18650 nepredajne pohrdzavene članky,čo nakoniec skončia v mojom solarku. Tak jedine čo spravim je kontrola napätia a vonkajšieho stavu. Ak po viac ako roku ma članok aj z namontovanou ochranou stale viac ako 3v,popripade viac ako 4v tak musi fungovať aj v solarku dostačujuco. To drobne rozbalancovanie,čo nastane je viacmenej nepodstatne,lebo tomu sa pri rôznych a rôzne starych člankoch ani zabraniť neda. Da sa to max obmedziť poriadnou kapacitou.
Ohladne Li člankov,čo sa maju štitkovo nabijať na 4,35v ,tak viem svoje. Ta abnormalna strata kapacity pri nabijani len do 4,05v je fakt obrovska. Tie članky sa ani nehodi použivať paralerne pri LiFečkach bo ta použitelna kapacita nebude vôbec stať za reč. Jedine + čo je pri kombinacii takychto rôznotechnologickych baterii je cena. Aj to najlacnejšie olovo je proti použitym lionkam predražene a stale nesplni parametre lioniek,len to,že lionky treba sem tam prekontrolovať a su na mobtaž zdlhava zaležitosť,a nie každy to vie dobre spraviť. Viď zopar mojich fušer packov. Funguju,material je prevažne odpad,ale ten vzhlad ::facepalm::