od vlkazajac » stř črc 11, 2018 8:19 pm
Z hľadiska konštrukcie je elektrolyt v každej olovenej batérii a to vo forme :
gelu,
nasiaknutý v sklenom vlákne ( AGM ),
voľne naliaty medzi doskami.
Ventil môže byť všade, u prvých dvoch typoch štandardne.
Z hľadiska servisu sú batérie bezúdržbové a tie druhé, vyžadujúce dolievanie vody, ktorá uniká. To sú štartovacie batérie klasického typu a trakčné batérie zaplavené elektrolytom.
Štartovacie batérie novšieho typu ( napr. tzv. kalciové ) majú redukovaný únik vody do takej miery, že ju netreba počas života dolievať, teda sú tiež bezúdržbové, rovnako ako AGM a gelové..
Z hľadiska spôsobu používania sú batérie štartovacie, trakčné, staničné a neviem aké.
Rôzne ďalšie prívlastky ako Dual Purposse, Solar, Long Life , .... a pod. sú poväčšine triky, ako vytiahnuť zo zákazníkov neúmerne viac peňazí za nejakú technológiu, vrstvu, silnejšie dosky. Česť výnimkám.
Pre fotovoltaika, ktorý chce začať s olovom, je možné odporučiť štandardné štartovacie batérie tzv. kalciové. Pri prísnom dodržiavaní hlavných zásad je to výhodná investícia, hlavne z dobrých zdrojov, ktoré existujú.
Moje konkrétne odporúčanie : nemecké štartovacie batérie Powerblock. Neveril by som, že odvedú toľko práce.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, WRM15, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))