Stránka 1 z 1

Minimální napětí baterie 60V

Napsal: úte čer 19, 2018 7:42 pm
od Pavel111
Obracím se na zkušené-jaké je minimální napětí 60V baterie Li-on(Li-FePo4) aby se trvale nepoškodila?Koupil jsem dceři novou dvoukolku se zárukou.Ale byla mrtvá.Nabíječka při připojování jen prskla a hned vypnula nabíjení(zafungovala ochrana)Ani přes noc nepomohlo nechat to nabíjet.V momentě,kdy jsem to už chtěl poslat na reklamaci,jsem dostal spásný nápad.Občas se totiž podařilo zapnout displej a ukazovalo to pouhých 47V.Zkusil jsem tedy nabíječku 48V,za čtvrt hodiny napětí stouplo na 51V a pak už se normálně "chytla" origo 60V nabíječka.Stroj zdá se momentálně funguje jak má.Ale má otázka je-jak se to projeví v budoucnu na životnosti baterie a kdy?Nebo 47V není problém?Ted není co reklamovat,stroj funguje normálně.

Re: Minimální napětí baterie 60V

Napsal: úte čer 19, 2018 7:53 pm
od volente
Na kolik V to ta nabíječka nabila ?
Je tam LiIon, LiPol nebo LiFePo?
Trošku víc informací by prospělo řešení.
Obecně bych to bral tak že LiIon a LiPol by nemělo jít pod 3V. LiFePo pod 2,5V.
Ovšem je nutno říct že 0,1V pod tuto mez článek nikterak nepoškodí.

Re: Minimální napětí baterie 60V

Napsal: úte čer 19, 2018 8:45 pm
od Pavel111
Předpokládám Li-Fe-Po.Origo nabíječka to nabila na67,2V.Ale problém je v tom,že nevím,kolik má článků.

Re: Minimální napětí baterie 60V

Napsal: úte čer 19, 2018 9:21 pm
od beethowen
Pavel111 píše:Předpokládám Li-Fe-Po.Origo nabíječka to nabila na67,2V.Ale problém je v tom,že nevím,kolik má článků.
Vypadá to na Li-ion 16S. Výrobci se s tím většinou nepářou a nabíjejí doplna na 4,2V na článek. Vybito tedy bylo cca na 2,93V na článek a některý byl asi více a zafungovala BMS. Ale myslím, že tento stav by neměl být kritický. Teď to funguje a na reklamaci by stejně řekli, že je to v poho.

Re: Minimální napětí baterie 60V

Napsal: stř čer 20, 2018 8:21 pm
od Pavel111
Díky za info !

Re: Minimální napětí baterie 60V

Napsal: úte črc 03, 2018 12:05 pm
od JonasPP
Tak Ja som bežne rozchodil novi Li-ion članok o napäti 2,5v ,pomalšie rozbiehal članok o napäti 1,5v ,ale už to zanechalo nasledky na kapacite a vôbec nerozchodil nove članky o napäti 0,8v .U LiFe člankov bolo možne dovršiť plny stav kapacity aj pri prepolovanych jedincoch,ale tiež je rozdiel kus od kusu.
V tomto pripade si treba uskladniť bločik na pripadnu reklamaciu,lebo baterke sa mohlo stať čokolvek. Ale odporučam spraviť kapacitny test. A okamžite reklamovať ak bude dajaka zmena oproti štitkovemu stavu. Inak bateria musela dlho dade ležať a elektronika ju doslova scucala. BMSka evidentne nabijanie origo nabijačmov brala ako skrat v nabijaciom obvode a tak nedovolila nabijať.

Odoslané z IRON_2 pomocou Tapatalku