Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných aku

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od petrs »

Ales_BUS píše:Mohl by mi prosím uživatel Petrs naspat jaké jsou náklady na jeden kilometr v čistě elektrickém režimu. Nebo ještě lépe kolik kilowat spotřebuje nabití plně vybité baterie ze sítě a kolik ujede kilometrů do úplného vybití.
Mám Prius II už skoro 5 let a po prvotních nadšeních před koupí na přestavbu v ceně 100K na prodloužení EV dojezdu jsem došel k názoru že je to neekonomické. Proto jsem Prius hned po koupi přestavěl na LPG. Cena za přestavbu 20K a spotřeba 5l v létě a 6l v zimě dělá náklady 0,70-0,85Kč na KM při dojezdu 550km na LPG. A to při běžném provozu. EKO ralye me po zjištění úspory okolo 10 Kč na 100km přestala bavit :-).
Prius 2.generace jsem mel take,vzhledem k castym cestam po dalnici mne vadilo vytaceni motoru do vysokych otacek.U 3.generace je zvukovy projev vzhledem k vyssimu objemu,vykonu a krouticiho momentu motoru 1.8 mnohem kultivovanejsi.Prestavba na LPG mne neoslovila,urcite obavy z vybuchu pretrvavaji...
Reseni u Plug in 3.generace s postupnym dobijenim hlavniho akumulatoru z pridavnych baterii obvykle neumoznuje nepretrzitou jizdu na elektro,asi po 40 km se zapoji do procesu i spalovaci motor.Dobijeni z pridavnych baterii ovsem ulehci spalovacimu motoru snahu o dobijeni tovarniho akumulatoru a vysledna spotreba pri najezdu cca 7000 km v ruznych podminkach se pohybuje kolem 2,7 l/100 km.
Za dobre konstelace -prujezd Otrokovicemi,Zlinem,cesta do kopcu za Zlinem a po stejne trase navrat zpet je mozne dosahnout i spotreby 0,8l/100 km pri delce trasy 120 km.
120 km.JPG
Naklady na jizdu v rezimu elektro lze obtizne definovat-FV elektrarnu jsem zrizoval uz pred koupi Plug in Priusu,pridavne akumulatory 2x48 V 8 kWh je mozne v pripade havarie vozu nebo poruchy,kterou by nebylo rozumne opravovat pouzit ve zminene FV elektrarne...a veskere upravy jsem provadel sam.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Ales_BUS
Příspěvky: 36
Registrován: pát kvě 30, 2014 11:40 pm
Reputace: 1

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od Ales_BUS »

Děkuji za data.
Mě by nejvíc zajímalo právě to kolik kwh je ze zásuvky reálně potřeba pro dobití všech tří akumulátorů. A kolik je možno ujet na takto nabité aku v čistě elektrickém režimu při běžné jízdě třeba po městě. Prostě kolik toho sežere ze zásuvky na ujetí km i se ztrátami na nabíjení atd. Na peníze převádět netřeba. Je jedno jestli jde kwh z FV nebo ze zásuvky při tarifu 6 kč/kwh.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od petrs »

Tovarni akumulator - nabiti cca 3 kWh,pridavne akumulatory cca 8 kWh,za idealnich podminek-leto,spise rovinaty teren,mesto,prestavky na nakupy a vyrizovani na uradech,kdy se tovarni akumulator nepretrzite nabiji z pridavne baterie je mozne dosahnout dojezdu cca 100 km/11 kWh-viz muj predchazejici prispevek s extremne nizkou spotrebou ;) .
Prozatim mame benzin kolem 32/l a plyn kolem 25 kc/kg.
Prozatim...
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od brumlaj »

cena benzínu se bude snižovat se zvyšujícím se podílem elektromobilů na cestách (neřeším výkyvy). Prostě nebude odbyt ;-) (to jsem zase rýpnul do vosího hnízda)
petrs píše: ......... Prestavba na LPG mne neoslovila,urcite obavy z vybuchu pretrvavaji...
Zbytečně - za a lomové ventily a za bé - LPG obsahuje tolik merkaptanu, že by ses jím udusil než by došlo k nebezpečné koncentraci. Pokud jezdíš pravidelně očuchat auto před technickou není co řešit. Jo a lahev neprdne pokud máš funkční plovák, pokud je plovák vadný je tam ventil který řízeně přetlak upšoukne. Za těch 10 let než Tě donutí vyměnit lahev se jí nic nestane.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od jahodovák »

To se mi zdá nepravděpodobné,bez něj to nepůjde,takže bych to viděl na ohranou písničku,třeba jak u vody,menší spotřeba,zvýšení,náklady stoupají...ale byl bych rád,pokud bych se pletl..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od petrs »

Chapu vyhody provozu na plyn,toto reseni me ale opravdu neoslovilo.

A ,,Prozatim,, u cen ropy a plynu je treba videt v sirsich souvislostech,souvisejicich s realistickym pohledem na svetove deni...
napr.
http://www.leteckemotory.cz/teorie/srovnani.php

http://www.csla.cz/technika/tanky/t72.htm

Tanky,stihacky,bombardery apod.-u tech se na spotrebu prilis nehledi a jsou-li zapotrebi v boji za ....... [doplnte podle potreby] ,pak ma obyvatelstvo smulu a paliva bude malo za vysoke ceny :idea:
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od petrs »

...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid-stavebnice přídavných ak

Příspěvek od dracekvo »

No a auto na benzín, nebo naftu nikdy nechytlo že :) Nádrž byla nějaká novinka z plastu. Zlatý železo.
Jezdím na LPG už více jak deset let a no problémo. Jednou mi drobounce unikal plyn a bylo to hned cejtit, takže toho bych se nebál.
Druhá věc je, že v tomto konkrétním priusu je už přídavná baterie. Při přestavbě na plyn by ještě bylo potřeba někam umístit další nádrž. Takže aby se tam vůbec ještě vešel případný nákup.
Další věc je cena přestavby a návratnost. Prius s příavnou aku má tak malou spotřebu, že úspora při přestavbě na plyn by byla dle mého v nenávratnu.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek