Stránka 11 z 14

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: ned dub 08, 2018 10:03 am
od fugas
Takže je to konkrétně pro první generaci elektromobilů PSA.Auta po r.2000 už měla pravděpodobně OBD2 ,což by mohl být jediný zádrhel ,že by to bylo jen pro ně.Ale ten kdo tohle vyvinul bude nejspíš nadšenec ,který se staršími auty počítal.Dobrý tip ;)

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pon dub 09, 2018 6:14 am
od Filas
Jasně, výběr auta tam je, Saxo, 106, Partner, AX.
Staci pak tato redukce:
http://s.aliexpress.com/zQniYVZ3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pát kvě 18, 2018 11:03 pm
od Filas
Zdravím, ve spolupráci s autorem aplikace jsem udělal český překlad aplikace, stáhnete jí normálně přes Google Play.Obrázek

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pát čer 01, 2018 11:09 am
od ResHacker
Ahoj všem, kamarádovi v jeho 106tce blbne plyn, občas po sešlápnutí nereaguje, nebo reaguje skokově - auto hodně cukne.. asi vydřená dráha v potenciometru. Řešil to už někdo? Dá se vyměnit jen samotný poťák, nebo dráhy, popř. je nutný sehnat celej snímač polohy pedálu? Nejsem teď u auta, tak nemám jak zjistit.. Díky za reakce!

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pát čer 01, 2018 2:26 pm
od casper
To budou uhliky, ne potenciometr. Takto se projevuji ze jsou ojete.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: úte čer 05, 2018 12:22 pm
od Filas
casper píše:To budou uhliky, ne potenciometr. Takto se projevuji ze jsou ojete.
Jo, to by mohlo dávat smysl, taky jsem někde četl, že když jsou ojeté uhlíky, jde i rekuperace velmi slabě....

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pon čer 18, 2018 8:56 pm
od fugas
Ahoj ve spolek,
Něco málo ze zkušeností s aplikací.Dnes sem připojil auto a aplikace byla přesvědčena, že baterky mají 175V.Dokonce se napětí měnilo během jízdy.Restart nepomohl a tak jsem aplikaci přeinstaloval.Úspěch se dostavil, ale někdy ukazuje opačná znaménka proudu.Jednou rekuperuje mínus a po restartu plus.Nic není dokonalé a nepíšu to, abych aplikaci nějak degradoval.Jen se nelekněte, když se to přihodí.Nemám ještě přeprogramovaný Sagembox a jezdím podle toho.Autorovi velké díky.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pon čer 18, 2018 10:05 pm
od gupa
Nemůže jít o chyby při přenosu kabelem? Jako rušení, špatný, nevhodný kabel, jestli v nastavení jdou nastavit nějaké prodlevy.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pon čer 18, 2018 10:20 pm
od Filas
Tak mě se nic takového zatím nestalo. Jediný problém jsem mě, že se aplikace jakoby zasekla a ukazovala stále stejné hodnoty. Ale pomohlo adaptér odpojit a připojit ze zásuvky, tak jsem tu chybu přičítal adaptéru. Kdyžtak zkušenosti mohu autorovi zkusit předat, jsem s ním v kontaktu. Aplikaci neustále upravuje a v dalších verzí přidává zlepšení...

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: pon črc 23, 2018 11:23 pm
od Filas
ResHacker píše:Nechtělo se mi zakládat nové téma, tak to postnu sem. Řeším nabíjecí redukci z Mennekesu type 2 na Schuko (obyč zásuvku). Vím o schema na wiki a chci se jen zeptat, jak nejjednodušeji to jde zapojit, aby to fungovalo? Ideálně bez spínačů - prostě jen zapojit a můžu nabíjet. Fakt je, že rezistor 680Ohm mezi vodiči PP a PE už v konektoru zabudovaný je, takže jsem jen řešil odpůrek 880Ohm a diodu sériově mezi CP a PE. 880 jsem bohužel doma ihned nenašel, tak jsem to zkusil se 2ma 470Ohm rezistory v sérii, napevno přiletované bez spínače. Bohužel to takto nefunguje, nabíjecí stojan jen cvaká, jak to asi připojuje a odpojuje. V čem je problem? Je hodně důležitá hodnota právě oněch 880Ohm, nebo ten spínač? (Resp asi ne spínač jako takový, ale nějaká časová prodleva mezi zasunutim štekru a aktivací nabíjení...)... Díky za všechny rady, ideálně někdo, kdo to už bastlil a má praktické zkušenosti :)
Zdravím, tak jsem se taky pokusil o výrobu redukce na schuko, ale nefunguje mi. Jak jsem pochopil, presna hodnota odporu snad neni tak dulezita. Pouzil jsem v serii 820 + 47 ohm. Ale mam takovy pocit ze konektor Mennekes je moc dlouhy a kontakty jsou moc hluboko. Kontakt CP je ješte k tomu kratsi nez ostatni, takže mám pocit ze po zastrceni nema kontakt a proto nenabiji. Je to normalni?
ObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: úte črc 24, 2018 2:33 pm
od Filas
Tak jsem na to snad přišel. Existuje krátký a dlouhý konektor a ten dlouhý nelze použít do krátkého, kontakty nedosáhnou. Mělo by to vyřešit uříznutí části dlouhého konektoru.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: úte črc 24, 2018 2:49 pm
od youda
Vida, zase jsem o něco chytřejší.
Asi bych se zamyslel na tím, jestli je dobré konektor řezat, když tím teče docela dost kW výkonu. A povoluje vůbec provozovatel nabíječky připojovat se k ní přes samodomo redukční kabely?
Nebylo by lepší koupit nový fabrický konektor správného rozměru?

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: úte črc 24, 2018 3:30 pm
od Filas
Jde jen o odříznutí části plastu. Někteří si ten krátký dokonce celý vyrábějí sami:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=76151

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: stř zář 12, 2018 5:03 pm
od ResHacker
Tak to je dobrá prekérka toto...čili jestli tochápu dobře, ten můj kabel mi sice bude fungovat na stojanejch se "zabudovaným" hlubokým mennekesem, ale ne na stojanech, kde je mennekes na kabelu? Tzn aby si udělal člověk 2 kabely, nebo nějakou redukci, neexistuje univerzální štekr, který by šel do obojího..? :/

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 9:25 am
od Filas
Já jsem si konektor upravil a už mi funguje bez problému. Ten kratší funguje ve všech případech.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 9:27 am
od Filas
Jinak předevčírem vyšla nová verze aplikace Checkelec, jde tam upravovat na autě moc věcí, včetně změny nabíjecího proudu, nastavení proudu rekuperace při brždění motorem, nastavení maximální rychlosti, nastavení omezování proudu a mnoho dalšího.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 10:19 am
od ResHacker
Hmmm super... tak to hned stahuju...já ještě čekám na Davida (zde alias Fugase), abych se s ním dohodnul na předání poslední baterky a pak už snad konečně budu moct frrrrčet.. Jinak ještě k tomu Mennekesu, když to seřízneš, tak funguje pak i zámek na stojanech ČEZu? Je mi jasný, že to asi zapojit půjde, ale bude to tam i zamčený? Teď si právě přesně nejsem jistej, kde za dirka pro západku je...

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 12:34 pm
od fugas
Jak jsem psal ,baterku máš stále u mě ;)
K aplikaci: Teď už naprosto řeší problémy po přestavbě na Lithium.Všechno co jsem přepsal v eepromce pomocí Diagvel tam je.Navíc jsem díky aplikaci pochopil poslední vztah ,který mi dělal trochu potíže při nabíjení.Filasi díky za překlad (oproti Diagvel ve Francozštině je to láce :D ) a autorovi vyřiď ,že bych mu rád nějak prospěl za jeho práci.Teď už může kdokoliv naskládat baterky jiné technologie a pár kliknutími odjet se všemi ochranami a překalibrovaným procentmetrem ,jako z fabriky.

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 1:08 pm
od Filas
Autorovi lze přispět přes Paypal zde: http://checkelec.com/.
Jinak s překladem jsem dost bojoval, vlastně jsem při překladu vůbec nevěděl co přesně překládám, takže nevím, jestli jsou výrazy a funkce správně přeložené, nebo jestli je to z překladu jasné. Když jsem to včera zkoumal připojené na autě, tak ani sám jsem nevěděl k čemu některé funkce jsou. :D

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Napsal: čtv zář 13, 2018 1:10 pm
od Filas
ResHacker píše:Hmmm super... tak to hned stahuju...já ještě čekám na Davida (zde alias Fugase), abych se s ním dohodnul na předání poslední baterky a pak už snad konečně budu moct frrrrčet.. Jinak ještě k tomu Mennekesu, když to seřízneš, tak funguje pak i zámek na stojanech ČEZu? Je mi jasný, že to asi zapojit půjde, ale bude to tam i zamčený? Teď si právě přesně nejsem jistej, kde za dirka pro západku je...
Západka byla na konci, takže myslím že uříznutím se přijde o možnost uzamčení. Ale zatím jsem na stojanu Čezu nenabíjel, tak nevím, jestli by třeba nešlo tam tu dírku znovu vybrousit :-)