Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od kodl69 »

na 120V DC bude fungovat každá nabíječka se spínaným zdrojem, pokud má regulaci výstupního proudu, tak je to všechno, co potřebuješ. A moc masívní být nemusí, dyť je na to "přečerpání" energie čas, takže 5-10A na 24V by podle mýho odhadu mělo stačit, je to skoro 6kWh za den při 10A...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Hmm vidiš, to mi nedošlo, že ty spínaný DC-DC vlastně fungujou už od docela nízkýho napětí... To by v zimě mohlo docela bodnout, že bych v případě potřeby nabil na čip v Praze a nějakou tu kWh si dovezl domu na dobití baterek FVE :) Díky za tip ...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Bean
Příspěvky: 15
Registrován: stř říj 07, 2015 2:49 pm
Reputace: 0

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Bean »

Otazka prave bola, ci by tych 120VDC nepobral FV regulator, ak sa odpoja panely, kedze bezne z nich berie DC do 150V. Aby sa nemusel riesit samostatny stepdown do bateriek. Ci sa nahodou nepojde zblaznit pri vypocte MPP ;-)
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od kodl69 »

"Normální" regulátory jako tristar nebo midnite mají nastavení max proudu z panelů, max proudu do baterie, takže by to najelo po pár vteřinách na tuhle nastavenou max hodnotu a na ní by to mělo vydržet do vysosání baterek elektromobilu. Spíš by to chtělo nějaký hlídání, aby se to mohlo aspoň někam odplížit vlastní silou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Zdravím vás tady všechny. Právě se mi ve Francii podařilo za výbornou cenu koupit elektrické Saxo ve výborném stavu. Až se mi ho podaří odvézt do čech, bude mě čekat přihlášení. Měli jste s ním nějaké problémy a na kolik vás to vyšlo?
martin2190
Příspěvky: 314
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Reputace: 18

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od martin2190 »

prihlasit to uz pujde bo jich uz zde nekolik je ,driv s tim mely problem treba s nevyplnenou kolonkou hluk stojiciho vozidla , muze bejt problem na nekterym stk pokud nezadaj emise nekde to de nekde ne
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

ahoj, hodně štěstí s novým fárem. Saxo mám taky kdyby byl problém můžu dodat chybějící údaje z techničáku.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Díky moc. Já jen že mám kamaráda na STK a psal mi že je potřeba nějaký COC list s technickými údaji o vozidle nebo alespoň originální návod k autu a já nemám ani jedno. Jinak auto super, je to po důchodci který tomu hodně rozuměl a vysvětloval vše ohledně údržby i dolévání baterií. Dává k tomu i dokonce notebook s Lexií a kabelem a má k tomu i připravené náhradní uhlíky k motoru. Vedl si i knížku kde má napsanou kdy dělal údržbu a vede si i deník jíz kde si psal dojezd po každém nabití.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak to bude luxusní autíčko, máš 3 nebo 5tidvířko? Jinak já tenhle problem taky řešil při přihlašování, pokud máš ale známého, měl by návod opravdu stačit. Hoď mi do SZ mail a já ti ho pošlu.. Jinak to určitě bude i někde ke stažení... Kolik to ujede? Kolik má nalítáno a jsou ještě původní baterky? Ať slouží ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

ja s tim prihlasenim bojoval mel sem to ze svycarska a v puvodnim technicaku toho moc nebylo. dneska sem dodelal predni box 1 baterka hrala jedna zkrat tak uvidime dojezd.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Je to 3dvířko a dojezd byl průměrně kolem 80km, co jsem koukal do té knihy. Baterie byly prý měněny před 9 roky, jinak celkově má auto najeto 100000 km. Vše je funkční včetně bufíku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od volente »

Ale no tak, ze Švýcarska by mohl být problém , ale s UNIE? Jednou to v Unii jezdilo a pak to nemůže být problém. Na tom bych to celé řešil a nebude problém.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
miroc
Příspěvky: 371
Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
Reputace: 40
Lokalita: SK - pri TT
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7900
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od miroc »

Chlapi, zaujimalo by ma, co si myslite o tejto cinskej hracke: http://zd-sr.sk/modely. Pripadne link v CR http://zd-cr.cz/modely. Mne by to na kazdodenny presun z domu ku vlaku a naspat a obcas na nakupy do mesta celkom stacilo.
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Ještě bych se chtěl zeptat - dost jsem si o těhle autech nastudoval, ale nepochopil jsem jakým způsobem je nabíjena vnitřní 12V baterie pro příslušenství? A existuje u nás nějaká možnost rychlonabíjení? Kdysi jsme měli na nějakém francouzském ostrově půjčeného Peugeota 106 a po celém ostrově byli rozmístěny rychlonabíjecí stanice, kde se dalo auto nabít za cca 20 minut na 80% kapacity.
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

za ty peníze ojetýho leafa.. Jo jestli přihláčený v unii tak by to mělo být ok. Ten dojezd je pěknej, jestli takovej je je to ok. Strašně záleží jak s tím jedeš, já to mám cca 35-70km, ale mám baterky naprd.

12V baterie je tam DC-DC, tzn. když klesne napětí pod 12 nebo kolik V dobije se z trakce.
Rychlonabíjení v ČR těžko. Občas tam někdo má přidaný zdroje a tím se to trochu zrychlí. Asi bych nad tím neuvažoval..
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Tak zítra si pro auto jedu k bývalému majiteli a jsem natěšený jako malý kluk. Auto budu muset nechat tady ve Francii a vrátit se pro něj asi v září s vozejkem za autem ( koupě byla zcela neplánovaná). Někde jsem se dočetl že při delším odstavení je lepší baterie nechat částečně vybité, nemělo by se nechávat stát s nabitými bateriemi. Je to tak?
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

urcite auto tam vyjezdi a nech ho.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Vyjezdit, jako nechat úplně vybité?
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

Jasný, jezdit dokud se nerozsvítí kontrolka, poté odstavit.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Ok, díky za radu. Jinak auto už jsem přivezl, cesta byla 35 km poměrně kopcovitým terénem, zbylo ještě skoro 60% energie.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek