Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Nevím jestli specialita.Ale v létě se baterky chladí a v zimě někdy přihřívají.Platí to pro Nicd.Jak jsem zjistil po konzultaci s Otou tak u novějších technologií tyto vymoženosti nejsou ,pokud se vejdeme do patřičných odebíraných proudů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od PavelR »

hmm googlil jsem ze i tesla ma vodou chlazeny motory. Skoda cekal jsem ze u eletromobilu se toto jednou provzdy vyresi. Bo kde je voda tam ten hlinik zakvete a proste to potece.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ota »

Tesla je jiná kategorie, tam jsou výkony, které se prostě vzduchem uchladit nedají.
Ale u zdrojů z jiných elektromobilů jsem vodní chlazení neviděl.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od PavelR »

To je dobre ze aspon u mene vykonnych aut je to vzduchem.
Pravda Tesla to je jina liga, no spis uplne jinej sport :-)
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brin »

BMW i3 má chlazení a ohřívání baterií vzduchem. V létě používá vyhrazený okruh klimy a v zimě tepelného čerpadla.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Nechtělo se mi zakládat nové téma, tak to postnu sem. Řeším nabíjecí redukci z Mennekesu type 2 na Schuko (obyč zásuvku). Vím o schema na wiki a chci se jen zeptat, jak nejjednodušeji to jde zapojit, aby to fungovalo? Ideálně bez spínačů - prostě jen zapojit a můžu nabíjet. Fakt je, že rezistor 680Ohm mezi vodiči PP a PE už v konektoru zabudovaný je, takže jsem jen řešil odpůrek 880Ohm a diodu sériově mezi CP a PE. 880 jsem bohužel doma ihned nenašel, tak jsem to zkusil se 2ma 470Ohm rezistory v sérii, napevno přiletované bez spínače. Bohužel to takto nefunguje, nabíjecí stojan jen cvaká, jak to asi připojuje a odpojuje. V čem je problem? Je hodně důležitá hodnota právě oněch 880Ohm, nebo ten spínač? (Resp asi ne spínač jako takový, ale nějaká časová prodleva mezi zasunutim štekru a aktivací nabíjení...)... Díky za všechny rady, ideálně někdo, kdo to už bastlil a má praktické zkušenosti :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brin »

Tohle fungovat nebude. Musí tam být aktivní prvek, spínač. Mennekes se vyznačuje tím, že se nesepne, dokud neobdrží signál o bezpečném připojení. Jsou tam potřeba střeva wallboxu. Bez něj to nerozchodíte.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Střeva wallboxu? Asi uplně nerozumim - já se připojuju na veřejný stojan s Mennekesem a chtěl bych ho redukovat na Schuko. Zapojení je nějak takto: http://elweb.info/dokuwiki/doku.php?id=typ2-stecker ..ještě jsem narazil na trošku složitější verzi, kdy je s diodou v sérii nastálo odpor 2,7k a k němu se přes spínač připojuje další 1,3k a tim se zřejmě startuje nabíjení...paralelně dohromady to dá 880Ohm v sérii s diodou... Moje otázka je, zda je nutné tam mít odpory oba, nebo to stačí zapojit přesně podle postnutého schematu a zda je možné, že nějakých 940Ohm je už moc a proto mi to nefunguje. :) Díky!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od kodl69 »

němčina není moje silná stránka, ale stačí číst, odporem na vývod pp se nastaví max proud a tím druhým na CP se zapne nabíjení. Takže by to chtělo ty redukce dvě, na 16A a 32A, a do každé jiný odpor, viz tabulka. Kde se dá koupit typ II na panel? Že bych trochu doplnil nabíjecí stanici.
podle tohoto:https://de.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 by navíc mezi CP a PE měl být odpor 2k7 jako detekce vozidla a přes vypínač další odpor aby to dohromady dalo těch 880 Ohm. Ale pravděpodobně by to mělo fungovat jenom s 880 Ohm s vypínačem.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brin »

Sorry, nepochopil jsem. Myslel jsem, že zapojujete opačně.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Vpohodě, nic se neděje...Jinak děkuji za názory, zkusím 880 Ohm s vypínačem a dám sem vědět ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak jsem to postavil jen s tím 880 Ohm odporem, diodou a vypínačem přesně podle schema na Wiki a nefunguje to. Po zapojení všeho a zapnutí vypínače se ve stojanu cyklicky jednou za asi sekundu sepne a ihned zase vypne nějaké relé.... Takže jediné, co ještě zbývá vyzkoušet je odpor 2,7 nastálo a ten 1,3 pro spínání paralelně....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Psal jsem o kabelu p. Vegrovi, který ho prý používá pouze se dvěma odpory (200Ohm mezi PP a PE + 880 mezi CP a PE) a samozřejmě diodou - vše prý naprosto bez problémů. Měl prý ale problém, když tam místo obyč diody naletoval zenerku, tak jí ještě zkusim raději vyměnit a uvidíme, postnu výsledek.
Jinak s auten nalítáno od koupě za 2 měsíce provozu přes 2 tisíce, nemužu si ho vynachválit. Webasto záhadně začalo pracovat, ale přisuzuju to tomu oteplení, stejně půjde na rozborku a čištění.. Jinak je to spolehlivé vozítko, se stoupající venkovní teplotou pomalu stoupá i dojezd, jsem zvědavej na léto... Baterky to ale bude chtít do budoucna zaizolovat.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Takže kabel nakonec finálně funkční, chyba byla opravdu v tom, že jsem tam měl zenerku. Vyměnil jsem za 1N4007 a vše krásně funguje.
Pro ty, co chtějí kabelovou redukci z Mennekesu na běžnou Euro zásuvku - doporučuji kabel od Michala Kapice (eskutr.cz) za cca 1000Kč, pak už stačí vše poskládat dle schema: http://elweb.info/dokuwiki/lib/exe/fetc ... p2_cee.png - vypínač dle p. Vegra není nutný, ale já ho tam už měl, tak jsem to znovu nepředělával.
S dotazy klidně na mě.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od kodl69 »

já bych spíš potřeboval ten druhej konec, tj co má být v nabíjecí stanici a kde koupit zásuvku..
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Přesně o tomhle konci + asi 4m kabelu k tomu tu mluvim :D Je to samec Mennekes typ II. ale jen s jednou fází + samozřejmě N, PE a ten CP kabel... Rezistor volby proudu už je tam vestavěný.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Mám dotaz: Má tu někdo zkušenosti s doplněním destilky do NiCD baterek tohoto auta? Stačí jen na ty plnící trny nasadit hadičku a dolévat, dokud to nepoteče tím přetokem, nebo je na to potřeba nějaká sofistikovanější metoda + vyšší tlak atd.. ?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
casper
Příspěvky: 53
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am
Reputace: 7

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od casper »

Nasadit jenom hadičku nejde, tam jsou rychlospojky, takže jestli nemáte protikus tak jedině sundat hadičky a dát trichtíř.
Jinak bez tlaku, jenom samospád a hlavně před tím nabýt baterku do plna.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
calvera.jarda
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 17, 2016 4:04 pm
Reputace: 3

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od calvera.jarda »

ResHacker píše:Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!
No.. nejdřív je potřeba baterky přebít aby vystoupal elektrolyt - to uděláš jen diagnostikou. Pokud to neuděláš naředíš si je s největší pravděpodobností. Po nabití se přebíjí myslím 8 neba 10A asi 5 hodin. Ten konektor na to dolejvání je na vysokozdvižnej vozejk, jde asi za 300 koupit, nebo to můžeš nějak zatlačit - nevím nezkoušel jsem. Potom to pomalinku dolejváš (čůrkem) - pokud by byl proud velkej tak si zas ten elyt vyplavíš :) destilkou a když uvidíš že ti to začne vytejkat z podauta přehodíš to na další ventil.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek