Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak auto je doma, převzato v Děčíně... A protože jsem tam jel s přítelkyní a bráchou, jeli jsme v autě nakonec i s panem prodejcem 4. Jak jistě víte, Děčínské okolí je poměrně kopcovité, tak jsme dali autíčku docela zabrat. Viděli jsme nějakou zdejší vyhlídku, pak jsme dojeli i do Hřenska, no nebudu to protahovat, nakonec se nalítalo 40km a kapacita baterie klesla na 45%, což je asi vpořádku vzhledem k zatížení. Takže jsem si auto odvezl :))
Ještě musím dořešit dovozovku a další papírování + čip od Čezu, abych mohl nabíjet hned naproti baráku kde bydlím, jinak ale asi nicmoc nebrání vlastnímu ježdění. Uvítám tedy jakékoli rady a tipy, jak se o baterie starat, vím jen, že je špatné nechávat je dlouho nabité, nemají ani rády přetěžování a mělké cyklování, kdy se asi projevuje známý "lazy battery effect". Proto bych rád poprosil nějaké místní zkušení, třeba Fugase, aby dal nějaké tipy do začátku. Pan prodejce je také velice ochotný, na jaro se tam asi přijedu zpět podívat a provést nějakou tu údržbu, ale vždy jsem dal na více pohledů na věc a pak si udělal vlastní názor, tak tedy do mě :)
Díky moc a elektromobilitě zdar!!!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od marko250 »

Tak Ti tu radost malinko zkazím,jelikoš si psal o ČEZ nabíječkách v blízkosti.Právě ohlásili zdražení paušálního čipu ze 120 na 545Kč/měsíc!Tak mě napadá řešení :-) dát čip ke každé na nějaké utajené místečko a komunitně se domluvit :-) .
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

No to jsi dobrák teda! :D A můžeš sem hodit odkaz pro lamy, jako jsem já? Na jejich ofiko stránkách je stále těch 150..... Ale i tak si to asi koupim, pořád to je cca 5tina toho, co propálim s naftou....Jinak to neni uplně blbej nápad, ale mam takovej dojem, že by jim to docvaklo a pak by třeba zavedli nějakou povinnou dobu mezi nabíjeními na jednom čipu apod. => nesmysl ... ;)

Edit: dokonce i ve formuláři pro 2017 je cena pořád stejná... viz http://www.elektromobilita.cz/edee/cont ... unlock.pdf tak jsem z toho jelen :geek:
Naposledy upravil(a) ResHacker dne stř lis 30, 2016 9:29 pm, celkem upraveno 1 x.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od marko250 »

12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Aha, tak to jsem nějak nedokázal najít....díky ti tedy...tos mě fakt moc nepotěšil :D:D Inu co se dá dělat, rozhoupal jsem se dost pozdě no :D
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od volente »

Už vidím jak je do měsíce chip zablokovaný + nějaký postih. Někdo si lehce spočítá že tankuješ víc než můžeš projezdit.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od marko250 »

A je to ve smlouvě,máte ji někdo? Každopádně zde piš postřehy z reálného provozu,taky hodlám něco pořídit a stojím před rozhodnutím do 100tKč to co Ty,nebo modernu do 300tKč,či hybrid a dodělat krapet baterek.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od volente »

Sice jsem tam nenašel nic úplně konkrétního, ale stačí že za kartu zodpovídáš a jsi povinen uhradit veškeré škody které vzniknou jejím zneužitím. A to tam je. Já smlouvu nemám ale v tom odkazu je v pdf..
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Taky jsem na to koukal.Vyplatí se to v případě že máte nabíječku opravdu na pěší dostřel z domova a nebo ze zaměstnání.A za předpokladu že k ní dorazím aspoň z 50% vybitý.Jinak bych chápal zvýhodněnou cenu za kWh.Kartu/čip mít v autě a nabíječku využívat příležitostně/nouzově a platit odebranou energii.Vzhledem k hustotě těch stanic je to spíš o štěstí na místo pobytu.Nehledě na to že rychlonabíjení je pro staré PSA pasé protože pokud vím ,chybí pro ně konektor.
Jako bych někomu poskytoval teplou vodu za paušální poplatek a bojler bych umístil 50km od jeho koupelny.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od rob.brno »

Navíc čez uvažuje o nějakém zpoplatnění nabitých kwh. Zase, ale plánuje dalších tuším 40 rychlonabíječek, a proč ne, když na to dostane dotace ve výši 85proc.

Nějaké diskuze k tomu: http://www.hybrid.cz/cez-zdrazuje-pausa ... m-stanicim
Naposledy upravil(a) rob.brno dne čtv pro 01, 2016 9:03 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tu nabíječku právěže na "pěší dostřel" mám, budu mít ale možnost nabíjet v práci, jen nevím, jestli za to budou chtít zaplatit... Tak s tím asi ještě chvíli počkám, možná bych pak pro nouzi-stav uvažoval o platbě za odebranou kWh. Další věc je, jaká je obsazenost těch nabíječek, dá se to někde na webu zjistit, jestli právě někdo nabíjí? Abych tam pak nepřijel a nebyl tam furt někdo připojený. NovoPlaza, kde chci dobíjet, má jen jedinou 230V zásuvku a jeden Mennekes, ale absolutně netuším, jak často je to tam obsazené...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Tak pokud je nabíječka blízko ,vyplatí se to i za to pětikilo. ;)
rob.brno: Na té diskusi mi lidé mluví z duše.Paušál v pohodě v případě že je to 120 peněz.Se slovy "přišli jsme o víc" ho budu klidně za 1500/rok vozit v autě pro případ ,že bych se chtěl vyfotit s nějakou tou stanicí-přece jen je to vzácnost.
Za 6000Kč ročně chci stanici na každé benzínce a v každém nákupáku a přijal bych k tomu do budoucna klidně i 2kč/kWh ať je to fér.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak auto konečně dohlášeno, v tuto chvíli mám nalítáno cca 200km. Co setýče postřehů, jsem z auta nadšený. Je teda fakt, že pokudse chci držet na ekonoměru max ve žlutém poli, moc to do kopců nejede, dá se udržet tak 50km/hod, takže se trochu bojim rozjezdů na jižní spojce, popř. nějakých táhlejších výjezdů, kde fakt asi budu zdržovat dopravu :/ O dálnici ani neuvažuju.. Jinak to ale sviští dostatečně, okresky naprostá pohoda. Jsem zvědavý na ten letní dojezd, nynější zimní je tak 70-80km podle stylu jízdy a profilu trasy, nabito mám ale příkonem 3,3kW překvapivě rychle. Jen dneska mě trochu nasr.. to nesmyslný nařízení o uzavření obchodů, jel jsem od našich za Prahou dom na Novo, že tu nabiju v Plaze a ejhle, oni zavřeli i parkoviště...takže jsem pěkně vpr a plánovanou trasu do Letňan už jedině sockou :D
Každopádně jinak je autíčko naprosto super, webasto topí skvěle, spotřeba minimální, hrozně si ježdění užívám.... :))
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Tak jestli i teď ujedeš 70-80km tak je to víc než výborné.Takový dojezd jsem měl v létě.Teď je to max 60km.Jinak gratuluji k uvedení do provozu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Díky díky :) Jsem docela zvědavý, co ta zvýšená teplota s dojezdem udělá, původní majitel najel i něco přes 100km. Jinak jsem třeba dnes ujel trasu 51km, stoupání 808m, klesání 936m a kapacita je asi 37%, kdybych jel rovinky, na těch 80km bych se myslím dostal, ale ještě jsem neměl odvahu zkoušet kolik se třeba dá najet se stavem 0%, co to dělá s napětím atd..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Na nulu se obávám nedostaneš.Teoreticky by to asi šlo na ideální rovině.Nezáleží na stavu ukazatele ale na momentálním terénu.Poslední stoupání domů mám dost náročné a někdy se rozsvítí hladové oko už na 40%.Pak začne regulátor omezovat proud.Patrně bys pak ještě 10-15km ujel ,ale velmi pomalu a do velkého kopce to už pak ani nevyleze.Na 10% se moje auto pak už úplně zastaví a nejede.To se stalo jen jednou když s tím jel brácha.Jak prostě začneš tahat velké proudy už na poloviční kapacitě ,tak tě auto omezí.
Ten ukazatel samozřejmě v důsledku charakteru těch baterek klesá stále strměji.takže když ukazuje 50% a máš ujetých 40km ,tak kdybys auto odvezl na plaťáku zpět na start ,tak už bys znovu těch 40km ujel jen velmi lehkou nohou.Chce se to s tím zžít.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Jojo máš pravdu, dnes jsem vlezl do auta a energie lehce přes 30%, že svezu přítelkyni z Novodvorské k Vltavě. Dolu samozřejmě naprostá pohoda, po tom co jsem vyjel kopec nahoru jsem měl cca 20%, tak si řikám, že se ještě kousek projedem. Pak se ale asi tak na 18% rozsvítilo ono hladové oko a začlo právě omezovat, takže zřejmě neni závislé na zbylé kapacitě ale na napětí (poklesu napětí v závislosti na odebíraném poudu..). Tady jsou to už ale rovinky, tak jsem zpátky dojel vpohodě, mám tam ještě nějakých 15%. Fakt je, že přesně jak píšeš - ty předchozí cesty jsem to moc nešetřil, takže teď toho proudu už moc nemám, kdybych jel s lehčí nohou, asi by se to oko rozsvítilo až za dýl...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Tak páni ,kdo už vyndaval baterky?Vytekla mi totiž chladící voda zadním boxem.To doufám vedlo k tomu že se auto odmítá nabíjet ,jinak mám k tomu jako bonus Sagembox.Chladivo bylo do -22 stupňů Celsia ,takže věřím že to nezmrzlo a neroztrhalo se to.Pokud někdo víte spolehlivě jak baterky vyndat ,tedy co jak kdy odpojit ,vytáhnout pojistky.Mechanicky to není problém ,mám k dispozici velký autohever.Žádnou louži pod autem jsem nikdy nespozoroval a to parkuji dokola na stejných místech ,takže předpokládám že voda vytekla velmi pomalu.
Pokud někdo máte zkušensti ,navrhuji založit nové téma "Jak na to".

Předem děkuji.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
roman
Příspěvky: 61
Registrován: pát bře 15, 2013 2:22 pm
Reputace: 1

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od roman »

fugas píše:Tak páni ,kdo už vyndaval baterky?Vytekla mi totiž chladící voda zadním boxem.To doufám vedlo k tomu že se auto odmítá nabíjet ,jinak mám k tomu jako bonus Sagembox.Chladivo bylo do -22 stupňů Celsia ,takže věřím že to nezmrzlo a neroztrhalo se to.Pokud někdo víte spolehlivě jak baterky vyndat ,tedy co jak kdy odpojit ,vytáhnout pojistky.Mechanicky to není problém ,mám k dispozici velký autohever.Žádnou louži pod autem jsem nikdy nespozoroval a to parkuji dokola na stejných místech ,takže předpokládám že voda vytekla velmi pomalu.
Pokud někdo máte zkušensti ,navrhuji založit nové téma "Jak na to".

Předem děkuji.
Dobrý den.

Poslal jsem vám PM, ale nevím jestli došla. Nevím proč, ale po opětovné aktivaci mi přišel mail o deaktivaci účtu. Kdyby nedorazila, prosím, písněte mi na roman.rkovar@gmail.com.

Hezké odpoledne.

Roman
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od PavelR »

To jako ze v elektromobilech je voda? Tak ani elektromobily neresi tento zdroj neustalych problemu. Ja pres svatky vyndaval motor abych se dostal ke vsem tekoucim hadicim :-)
Nebo je to jen specialita PSA?

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek