Elektrina v pohyblivom stanku

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Andr3w1
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 26, 2016 12:16 am

Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od Andr3w1 »

Ahojte, poradite mi co mi treba na prevadzkovanie 2 elektrospotrebicou. Chladnicka a mraznicka na posuvnom predajnom mieste?
To znamena, ze kazdy den sa pojde odparkovat prec z predajneho miesta. "Stanok" bude to tahany bicyklom.

Dakujem
vla
Příspěvky: 1190
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od vla »

Nepíšeš jak velká je lednice a mrazák, ale i bez toho bych to viděl na prodlužovačku do nejbližší zásuvky, pokud nelze tak elektrocentrálu a pokud nelze tak solární technologie to určitě nebudou. Snad by šly nějaké dostatečně velké LI...akumulátory, nebo i olověné. V noci nabít, přes den vybít, ale budou to řádově kilowaty za den, takže na kole to asi neutáhneš.
Nemám rád tenhle stát.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od pezizka »

Jak píše vla. Chtělo by to znát denní spotřebu a příkony spotřebičů ať je něco do diskuse ;) To olovo bych neviděl, jedině by někdo chtěl výrazně posilovat :lol: A nějaký pidi solár na podporu, proč ne :D Ale :)) není pořád, takže bych radši spoléhal na *batt* Jestli vozíte eskimo, tak v zamračených a deštivých dnech asi ne :sm1: Taky by bylo dobré napsat jak je toto provozováno, kdy, jak dlouho a tak, ať je představa co se řeší :?
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od rottenkiwi »

Ak bude bicykel trojkolka, čo má vzadu miesto na náklad a strieška bude PV panel
a chladnička bude 80 W a mraznička 80 W, tak potrebujeme na 16 hod.
2560 W, pri meniči sa uč. 88 % a stratami 2 %
v kábloch to je ,88*,98=,8624, ergo potrebujeme 2560/,8624=2968 Wh.
Pre olovo pri 50 % DOD potrebujeme 5936 Wh, čo je pri 12 V, 494 Ah.
Pre LiFePO pri 80% DOD potrebujeme 3710 Wh, čo je pri 13,2 V, 281 Ah.
Toto sú maximá kapacity, keď je celý den zamračené.
Ak tam dáme regulátor a panely 250 Wp, čo dajú 180 W keď
je jasno, tak potrebujeme nejakú malú kapacitu Pb či LiFe ako buffer energie, keď príde mrak.
No a ak bude polojasno, tak to bude od 10 do 180 W z panelov
a kapacitu treba voliť podľa peňažeňky a hmotnosti/objemu bateriek.
No a ak sú chl./mraznička na 230 V, tak aj nejaký 800 VA Victron, alebo nejaký iný menič,
čo dá na pár sec. 1600 W, lebo cca. taký je rozbehový príkon kompresorov.
Ak ide o invertorové chladenie/mrazenie, tam postačí aj menej výkonný menič.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
radeczek
Příspěvky: 59
Registrován: čtv črc 31, 2014 12:03 am

Re: Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od radeczek »

A nebude stejně nejlepší taktika ála "namražené PETky"?
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektrina v pohyblivom stanku

Příspěvek od dracekvo »

invertorová centrála, nebo pokud bude možnost, tak prodlužovák do nejbližšího baráku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek