Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Oni v Tesle ťahajú prúdy v nasobkoch C ba aj nabíjanie je 1.5C.
Ku tomu budovaniu.. Stačí ten pásik 0.1x6?..to je prierez iba 0.6mm a nikel. Mne to príde na 1.5A málo.
Nikel je 4* horší vodič ako meď.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
burda
Příspěvky: 209
Registrován: pát kvě 25, 2012 11:15 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od burda »

RE: Matess : Máš na mysli při provozu, nebo při bodování ? Při provozu je to samozřejmě vzhledem k "šíleným špičkovým proudům při mezních stavech" jediné rozumné řešení...
vla
Příspěvky: 1190
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od vla »

Mám pocit, že uvedený průřez je málo, možná by stačil na konci větve, ale u místa odběru přes něj poteče proud všech předcházejících článků v dané větvi, takže nikoliv 1,5A.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Každá batérie je prepojená aj sériovo aj paralelne...takže v smere prúdu 20A je tých prepojok 13ks,čiže 13*0,6mm.
Přílohy
SP.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
burda
Příspěvky: 209
Registrován: pát kvě 25, 2012 11:15 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od burda »

No i bez výpočtu bych průřez propojů zvětšil. Proč si ještě vyrábět úbytek na propojích a riskovat zahřívání. Pokud si to nejsi stavu vypočítat použij aspoň nějakou online kalkulačku (ikdyž jistota vlastního výpočtu je vždy lepší.) http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Nakoľko je meranie kapacity cez imax B6 všetko len nie presné objednal som od pinpongáča tester kapacity. Bohužiaľ po premeraní aj ten ukazuje všetko len nie reálne napätie a nie to čo ja nameriam na batérii. O presnosti nastavovania záťaže sa môžem len domnievať :-). Celkom by ma zaujímalo či máte dakto typ na presný merač kapacity. Číňan mi poslal aj pekný návod bohužiaľ v čínskom čaji :-). Ešte skúsim vymeniť kábliky merač/batéria či nevzniká chaos aj pre prierez káblikov , aj keď majú len 10cm.
Přílohy
"podrobný" návod  :-)
"podrobný" návod :-)
čínsky "tester"
čínsky "tester"
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od ota »

Zrovna tenhle měřič kapacity mi slouží k naprosté spokojenosti. Proud i napětí ukazuje stejně jako přesný multimetr.
Jen jsem musel přidat na chlazení, bo se chladič na můj vkus dost zahžíval (víc než 80C).
Přidal jsem ventilátorek a chladič nemá víc než 25C.
030320161643[1].jpg
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Áno hreje to statočne.. Ale napätie nesedí...na baterii je 3.74V.. Na svorkovnici toho plosaku je 3.65V..teda úbytok na kablikoch je 0.09V....ale display ukazuje 3.82V. Da sa dáko nastaviť kedy to vypne..lebo to som z čínskeho návodu nepochopil :-)... Pôjde to na 3V alebo na 2.8V?
Môže byť nepresnost spôsobená tou teplotou na chladiči?.. Alebo.. Všimol som si ze ty máš iné napájanie.. Ja to mam z USB.. A napájanie ventilátora si vytiahol z tej bielej pätice?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od ota »

Napájené je to 12 "jackem"
Měří to automaticky. Měl jsem na tom LFP, li-ion, NimH. Nabiju, připojím, nastavím vybíjecí proud a nechám přístroj měřit. Nejspíše to má v sobě nahrané vybíjecí křivky, takže si určí podle napětí jaká baterie byla připojena a kdy se má vybíjení ukončit. U li-ionek mám pocit že končí na 3V. Ale ono je jedno jestli 2,8 nebo 3V protože zbytková kapacita pod 3V je minimální.
Teplota chladiče nebude hrát roli, spíš bych někde hledal studeňák, nebo přechodový odpor.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
burda
Příspěvky: 209
Registrován: pát kvě 25, 2012 11:15 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od burda »

Pánové, nezapomínejte, že je to elektronika z číny. Nikdo Vám nezaručí, že dva stejné kousky i stejně fungují. Osobní zkušenost;) Prostě je to dodo - dodělej doma. Někdy se to vyplatí, někdy ne - loterie a realita čínské produkce.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Trosku sa poletovalo..vymenili kabliky a už je rozdiel len 0.02-0.03V. Takže už je to použiteľné... Ešte tam hodím vetračik a bude to OK.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od fukuši »

Tady jsem našel něco podobného co už má v základu větrák.Ten váš měří taky do 30V a 10A?

http://www.aliexpress.com/item/Constant ... 8.5.Y58DnT
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

To je tester na 1kus...teda na 4,2V a vypnutie 3V pri lion. Max prúd je 2,6A...ale pri 2,6A to je nepoužitelné bez vetráčiku..bez vetráčiku tak možno tak 1-1,3A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od petrs »

Dalsi moznost-balancovane nabijeni az 6ti clanku ,vybijeni 30W,nastavovani parametru i pres pocitac...cena kolem 2200,- Kc + pouzdro domaci vyroby,,co dum dal,,.
Testery 0011.JPG
nebo starsi zapujcene profi zarizeni
Testery 0041.JPG
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Nabíjačku/balancer/vybijacku s pripojením na PC mam aj ja..grafy v prvom príspevku.. Len je nepresná.. Teraz som túto čajnu dostal na rozdiel 0.02-0.03V oproti meraku.. Takže už je OK. Potrebujem ich otestovať 91..ro by PC bežalo cele dni a noci. Tento čínsky šunt má minimálnu spotrebu a aj výsledky sú už OK.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od petrs »

Rozumim,take jsem o ni uvazoval,radeji jsem si ale priplatil a koupil RS 16.Pri srovnani namerenych hodnot s udaji z profesionalni 8mi slotove nabijecky se vysledky lisi o nekolik malo procent.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

LG 16850 D1 majú pri nabíjaní na 4.2V (nie na 4.35V)a pri vybití na 3V v záťazi 0.8A kapacitu cca 2600mAh. Majú oveľa lepšiu krivku ako Panasonic 18650B..lepšie držia napätie a ešte aj pri vybití 2500mAh držia 3.45V. Potom už prichádza strmý pád na 3V. 5 minút po odpojení záťaže sa napätie ustáli na 3.34V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak dnes došla "BMS" 7S 29,4V, 30A .
Teraz už len ako to zapojiť :-).
Chápem správne že B- je záporný pól batérie. P- je vybíjací - pól teda sem pôjde - pól záťaže .C- je - pól nabíjania .
+pól batérie je spoločný pre záťaž aj nabíjanie a zaroveň je to krajný + pól balančného kábliku.
Přílohy
IMG_20160324_183410.jpg
"bms"
"bms"
"bms"
"bms"
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Matess
Příspěvky: 1520
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od Matess »

chapes to spravne
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od LIX »

Chápem to správne že chceš do solárneho systému použiť bms ktoré pri vybití úplne odpojí batériu od regulátora a aj meniča? :O

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek