Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Po pokusech které jsem dělal si myslím že bezpečné spojení paralelně bez jištění drátkem je tak do 5ti článků. Záleží také na typu a kondici článků. Při mém pokusu se článek zahřál až ke 100 stupňům a vyfuněl z něj dým, ale k zahoření nedošlo. Což ovšem při mém zapojení článků pro elektrárnu 96p by znamenalo jistě výbuch článku a následný požár. Střízlivě odhadnutý zkratový proud bude v rovině tisíců Ampér.
Dám zde znovu odkaz na video z pokusu: https://www.youtube.com/watch?v=QuweXmMrH8U
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Ďalších cca 0.75 kW.. Tentoraz z článkov 26650.
Testik kapacity už beží :-)
Přílohy
IMG_20190124_201303.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od dracekvo »

Tak při trápení do 3V už tam jsou kapacity nad 3000.
Už se to tu určitě řešilo, ale je tu moc stránek na přečtení.
Jaké je nejlepší pracovní napětí?
V autě mi liion běhá od 4,1V do 3,6V zhruba. Při 3,4V už se baterka hlásí jako totálně vybitá a auto jede v nouzáku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Já mám 28,4V vrch a 23,5V spodek. Takže děleno 7 je napětí na článek. Zajímavé je že pokud nastavím na spodek 24,0V tak je pryč dalších 10% kapacity. A níž než 23,5V si zase baterka rychle rozhodí napětí článků.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

volente píše:Já mám 28,4V vrch a 23,5V spodek. Takže děleno 7 je napětí na článek. Zajímavé je že pokud nastavím na spodek 24,0V tak je pryč dalších 10% kapacity. A níž než 23,5V si zase baterka rychle rozhodí napětí článků.
Máš to zmerané? si si istý že medzi 3,43V a 3,36V je 10% ? To sa mi nezdá..Moje skúsenosti sú že pod 3,43V sa už rozchádzajú články a 10% je možno tak po 3V iste nie po 3,36V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Vysvětlím, na modelové situaci. Odběr 70A , spodní napětí nastaveno 23,5V, napětí baterie 24,2V a teď sepne mrazák, vše v pohodě. Stejná situace,jen spodní napětí nastaveno na 24V a Axpert se přepne pro podpětí. Na měřiči SOC to je rozdíl 10%.
Takto jsem to myslel. V prvním případě mi měřič SOC ukáže 15% v druhém případě 25% zbývajícího náboje.

P.S. Situace se samozřejmě změní s přidáním další baterie 4-5 kWh kterou zařadím do systému v dohledné době.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

To je síce možne..na záberový prúd je to ok ale neverim že tam je 10% kapacity.. ide len o to že skrátka pokles ti nepresiahne nastavenú hranicu.Ja mam 24,5V hlavne preto že nižšie už sa začnú dosť rozchádzať batérie.(idem bez BMS)
Plus to fakt ti mrazák stiahne 12kWh batériu o 0,2V ...ved to je záťaž tak 0,1-0,15C.
Možno by bola ideálna hranica 24,5V plus povoliť po dobu 2-3sekúnd 23,5,alebo aj 23V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Odběr mrazáku při startu je přes 2kW, odběr v chodu je asi 180W. Při tom nízkém napětí to opravdu udělá.
Nezapomnout na to že články jsou až 10 let staré a použité z NTB.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Ale na těchto videích je vidět že těch 10% tam opravdu je i při kontiunálním vybíjení.
https://youtu.be/neMG_mDoYbY
https://youtu.be/SVJDCIvSlz8
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

volente píše:Ale na těchto videích je vidět že těch 10% tam opravdu je i při kontiunálním vybíjení.
https://youtu.be/neMG_mDoYbY
https://youtu.be/SVJDCIvSlz8
Tie videa mi nefungujú.. Ale hodil som jeden blok na test a uvidím kolko tam je.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

No sklamem ta. V mojom bloku z nových lioniek
32Ah je medzi 3.43-3.36V len cca 3% z kapacity.Záťaž bola 2A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od volente »

Video opravím až to bude možné.
Jaké články používáš? Já 3,6V, takže jestli používáš 3,8V tak je to jasné.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

NOPARasito píše:
trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
Ved to máš v príspevku hore.. Testol som svoju batériu..cca 3%.
Zober ze takmer celá kapacita je v rozmedzí voltu.. Teda 1%=0.01V...ak by v rozmedzí 0.07V okolo 3.4V bolo 10% kapacity tak by to bolo viac ako priemer.. Ale ta krivka nie je lineárna.. Po zaťažení ide napätie rýchle dolu a práveže najviac kapacity je okolo 3.6-3.7V... Dolu je už rýchly pad.... Záleží samozrejme od zataze ale 10% tam nebude.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
willcz
Příspěvky: 590
Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od willcz »

Relativne zajimavy napad na konstrukci drzaku baterii je v tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=3aomupcrsy8
Je mi jasne ze prechodaky na tech drzacich budou problem, ale samotny koncept s plosnakem na jedno patro je pekny.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

trud píše:
NOPARasito píše:
trud píše:Toto konkrétne boli 3.7V ale každopádne neverím ze v rozmedzí 0.07V pri 3.4 je 10% kapacity.
Neni problém dát na měřák a zapsat si stav od kolika do kolika. Čím vice P tím lepší výsledek.
V tomhle případě bych asi Volentemu věřil ;-(.
Ved to máš v príspevku hore.. Testol som svoju batériu..cca 3%.
Zober ze takmer celá kapacita je v rozmedzí voltu.. Teda 1%=0.01V...ak by v rozmedzí 0.07V okolo 3.4V bolo 10% kapacity tak by to bolo viac ako priemer.. Ale ta krivka nie je lineárna.. Po zaťažení ide napätie rýchle dolu a práveže najviac kapacity je okolo 3.6-3.7V... Dolu je už rýchly pad.... Záleží samozrejme od zataze ale 10% tam nebude.
Problém je ze u kazdeho je to trochu jinak, ale o 100% rozdílu se mi nezdá ;-(((
Sorry ale v mych testech je nejvice kapacity je prave 3,5-3,1V, asi chyba mereni. Resp. je mi u pr...le tvoje mereni, jelikoz jak jsem rikal, budu v tomto případě za jedno s Volente.
Muj osobní názor.
Nastaveni systému vybijeni atd. bych ponechal na každém jak jsou jeho výsledky měření.
Za mě jsou podobné jak uvádí Volente.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

není Li-Ionka jako Li-Ionka :arrow: nejn že jsou podstatné rozdíly mezi výrobci , potažmo materiálo-chemickou strukturou , rozdílně se chovají i různé typy od jednoho výrobce . Osobně jsem testoval řadu druhů Li-Ionek , byl jsem velice překvapen markantními rozdíly jejich chování . Některé mají gró kapacity nad nominálním napětí , jiné kolem nominálního napětí a další pod nominálním napětím :arrow: některé jsou při 3,40V téměř na nule , ale jiné ještě plné sil .
Nelze tedy porovnávat Li-Ionky obecně , nýbrž sdělit konkrétní typ aby bylo jasno vocogou :D .
Zde je rozsáhlá databáze Li-Ionek včetně jejich testů z nichž je patrné které jsou horňáci , střeďáci a sdolňáci :yes:
http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... arator.php

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Co sa to v poslednej dobe deje s ľuďmi?? Je ti u prdele moje meranie? Ešte nedávno si odomňa v tejto téme chcel aby som zmeral lanzhd 3300 pod vecsim prúdom.. Co som aj urobil a výsledky som sem hodil.
A teraz ku téme.. Bavíme sa o nastaví a používaní batériu v solare. A áno verím ze pri vysokej záťaži ako ich testujes ty...3A bude krivka plocha a bude plocha ešte aj v rozsahu 3.3-3.4V.. Lebo napätie klesne hneď pri pripojení zataze v nasobkoch C a krivka sa posunie.. Lenže to je krivka do vŕtačky.. Doma solárnu batériu používam šetrne.. Určite u nej neťahám násobky C.. A Volente už vôbec nie.. Má toho 12kWh..aky je bežný odber? 0.1C?..0.2...0.3..
Neveris mojim meraniam.. Prosím..
Skus stránku https://lygte-info.dk/review/batteries2 ... arator.php

Tam máš desiatky batérii 18650 aj s krivkami vybijania.. Ja som konkrétne testoval Samsung 26F...tu ti dávam graf kde sú dve krivky vybijania a dobre si pozri kapacitu okolo 3.4V pri záťaži 0.2A a pri 5A.
Takže áno 10% kapacity tam skutočne je...pri záťaži 2C..teda vo vrtacke.. Pri solare a nízkom zaťažení.. 0.1.0.2.0.3C tam nie je už takmer nič... Moje namerané 3%..co potvrdzuje aj graf z uvedenej stránky.
Přílohy
IMG_20190126_222111.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

Sorry a Lanzhd mi výsledky měření souhlasily, jen jsme se nebavili o křivce, kde podají nej výkon. Tudíž poznámka , že měření každého zúčastněného na stole je důležitější než měření někoho jiného zde z fóra je důležitější.
A za tím si budu stát.
Nástřel je dobrej, ale vlastní měření lepší.
Neber to osobně a doslova, ale je to tak.
U me v testu Samsung, Panasonic, Sanyo,LG chem. Podaly nej vykon pod 3,5V(95%), a to jsem je testoval 0,5-1C. Mozna chyba měření neni vyloučená.
Takže doporučuji více verit osobnimu měření jak názorům druhých. (Nic proti nikomu)
Jak jsi super zmínil, baterie se chvaji jinak v systemu s 2kWh nez treba 15kWh. Bez debat.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek