Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř pro 19, 2018 12:09 pm


Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod kvako1 » stř pro 05, 2018 5:03 pm

Ahoj, pěkne. Ten plochy pásek je co ? hledal jsem ploche vodiče a nic...
jak se to jmenuje ?

dík.
kvako1
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned lis 11, 2018 5:18 pm
Reputation: 5

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř pro 05, 2018 5:06 pm

Ten "zberač" drôt na vývod je čo ? 2,5 či 4 ?
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 531
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Jozef51 » stř pro 05, 2018 5:30 pm

Plochy pasik je vodic na prepajanie fotoclankov v paneloch. Velmi dobre sa pajkuje.
https://www.aliexpress.com/item/10-mete ... 342.6moc8C
"Zberač" drôt je 2.5mm2. Takychto tehliciek bude paralerne 10 az 24, predpokladany maximalny odber 80A, takze som tam dal 2.5. Ale 4 som skusal tiez a je to bez problemov.
Jozef51
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice
Reputation: 22

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř pro 05, 2018 7:06 pm

To chces 2,5 tahat 80 A ?
Alebo 80 A s 10 "tehliciek" teda 8A na "tehlicku" ?
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 531
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Jozef51 » stř pro 05, 2018 7:31 pm

Nie... tie tehlicky budu pripojene paralerne na (medzi) medene nulovacie mostiky. V jednom poschodi (medzi nulovacimi mostikmi) bude minimum 6 tehliciek cez ktore potecie prud (v overovacom obdobi) maximalme 40A t.j. cca 6.7A na tehlicku. Takze ten drot 2.5 by mal stacit. Mechanicky by malo mat jedno poschodie maximalnu kapacitu 12 paralenych tehliciek a vedla tejto banky clankov by mala byt este jedna podobna nezavisla banka. Takze v konecnej zostave by mal byt prud tecuci clankami zhruba na urovni 0.1C t.j. 3A na tehlicku. Aspon taky je zamer.
Jozef51
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice
Reputation: 22

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » stř pro 05, 2018 8:47 pm

Až do 0,2-0,3C by som povedal že je to ok, to ešte nie je velká záťaž na článok...používať ho do 4-4,05V a aj tam ho nedržať dlho...skrátka ked slnko svieti...mať aj odber.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 531
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Jozef51 » stř pro 05, 2018 8:58 pm

Pri testoch pouzitych clankov som si vsimol, ze nad cca 4.05V maju dost malu kapacitu. Nabil som clanok v modelarskej nabijacke klasicky na 4.2V. Potom aj s malou zatazou velmi rychle kleslo napatie na 4.05V a tam sa uz drzalo. Takze naozaj. Ked je odber tak clankom nehrozi napatie nad 4.05V.
Jozef51
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice
Reputation: 22

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » stř pro 05, 2018 9:15 pm

Chci se zeptat:
Pořídil někdo toto a pokud ano zkušenosti??
1pcs High Current Active Equalization 24s BMS Balancer 12s To 24S 1A Lithium 1000ma BMS Lifepo4 13s 16s 20s APP Bluetooth
https://s.click.aliexpress.com/e/cFJNSWWH
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod marko250 » stř pro 05, 2018 9:29 pm

No v popisu píšou nejdříve,že balancuje článek 1A nezávisle na stavu rozdílu napětí,prostě pokud nějaký je tak 1A.Ale hned trochu níže už to zase píší jinak a to 0.1-1A.Každopádně to za těch 2500Kč nemusí být marné zkusit,pokud pojede skutečně tím 1A.
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1179
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 113

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod kodl69 » čtv pro 06, 2018 12:18 am

Taky b\ mě to zajímalo, hlavně jak to je vlastně udělaný jako celek, vidím tam 24ks izolovanejch DC DC konvertorů, ale co pak, přece když bude balancovat 19 z těch 20ks 1A/3.4V nedejbože 4.2V pro li-ion, což je cca 80W (se ztrátama v DC/DC třeba 60W, tak to nemůže to malinkatý trafo na desce přenést na napětí celýho packu. Ale jako nápad dobrý. A nebo je to naopak, přidává se těm slabším. potom se asi nepočítá s tím, že jich bude balancovat zároveň víc než půlka.... 12V na 3V Dc/Dc 3W modulek stojí 2-3USD, ale přesně ty z obrázku jsem na ali nenašel. Z fotky se moc vyčíst nedá, je schválně mizerná. Tak kdo bude pokusnej králík?
Se "smart BMS" z ali mám poměrně dobrý zkušenosti, ale balancují cca 50mA, což je tak na elektrokolo...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3031
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 213

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » čtv pro 06, 2018 12:38 am

Ja bych se vcelku obetoval, proto jsem psal, jiz jsem kontaktoval i prodejce(mozna bude na urovni jako ti od SZXJR a neco se bude dat vykomunikovat)
Po dokonceni diskuze pisnu ;-).
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » čtv pro 06, 2018 12:38 pm

Jiz je v behu, v lednu testnu
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát pro 07, 2018 11:28 am

Jozef51 píše:Musim sa pochvalit. Prva tehlicka 3.7/30Ah buducej baterie. Na + drot priemer 0.3mm (0.07mm2)
Příloha P1080887x.jpg je dlouhodobě nedostupná.

Na - plochy Cu vodic pocinovany 0.5mm2.
Příloha P1080888x.jpg je dlouhodobě nedostupná.

Ahoj, me se vice na vystupu osvedcil misto kulateho dratu => plochy, dobre se to pak spojuje do celku, uchyceni tavnou pistoli pres dirky taky v poho.
Asi neco takoveho, s tim, ze si muzes zaklad nechat volny a jak budes mit dalsi baterie doplnis ;-).
A jak jsem rikal, po testu me vysel super 0,2mm prumer dratu, ale u 0,3mm jiz dost narusta proud destrukce, takze cim mene baterii tim lepsi mensi dratek. Ja budu skladat !!minimalne!! 20P.
IMG_20181207_111752.jpg
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Jozef51 » pát pro 07, 2018 1:56 pm

"NOPARasito"Ahoj, me se vice na vystupu osvedcil misto kulateho dratu => plochy, dobre se to pak spojuje do celku, uchyceni tavnou pistoli pres dirky taky v poho.
Asi neco takoveho, s tim, ze si muzes zaklad nechat volny a jak budes mit dalsi baterie doplnis ;-).
A jak jsem rikal, po testu me vysel super 0,2mm prumer dratu, ale u 0,3mm jiz dost narusta proud destrukce, takze cim mene baterii tim lepsi mensi dratek. Ja budu skladat !!minimalne!! 20P.


Prilozeny obrazok ilustruje ako bude vypadat konstrukcia baterie.
P1080890x.jpg

Minipacky-tehlicky zapojene medzi nulovacie mostiky. Cez mostiky teoreticky nepotecie ziadny prud. Cely prudovy tok zaobstaraju ako vykonovy vodic samotne clanky. Jednotlive nulovacie mostiky budu mat dlzku 50cm. Do kazdeho poschodia vojde 12 tehliciek t.j. maximum 12*12=144 clankov. Takychto poschodi bude cca 13-14 t.j. vysledne nominalne napatie baterie bude 3.7*13(14)=48.1V(51.8V). Kazda tehlicka je zlozena z dvanastich clankov, kapacita clankov je 2.6Ah alebo 3.3Ah-30A. Momentalne davam zmes 11+1. Clanky 3.3Ah-30A tvoria akusi chrbtovu kost baterie ktora by mala znacne znizit celkovy dynamicky odpor baterie.
Bateria bude zlozena naplocho vo vanicke. Na okrajoch bude priestor pre chladic pasivnych balancerov a v buducnosti aj pre elektroniku (asi vlastnej konstrukcie s Arduinom) BMS ktora bude schopna sledovat napatie kazdeho poschodia, sledovat prudovy tok cez bateriu, pripadne podla zisteneho stavu prelievat energiu mezi clankami. To je ale prilis daleka buducnost. Realne ihned tam bude pasivny balancer bez pocitaca ktory bude vyuzivat prave vyhodu - pripojenia clankov medzi nikdy prudovo nezatazene medene nulovacie mostiky. Testoval som citlivost takto zapojeneho balancera. Moje pristroje dovoluju stanovit najvyssiu citlivost na urovni 1mV/(na maximalny prud balancera). Citlivost vzorky balancera bola pod 1mV a vlasne som ju nevedel namerat. Kvoli dalsim testom som citlivost balancera obmedzi zavedenim hysterezie na 10mV a v reale asi nepojdem pod tuto hodnotu.
Rozmerove bude bateria asi ako stredny kuchynsky stol pocitam 700mm x (menej ako 1600mm).
Prave kvoli pripojeniu tehliciek na nulovacie mostiky su pre mna vyhodnejsie klasicke vodice s kruhovym prierezom. Co sa tyka pajkovania - mam zasoby klasickeho komunistickeho trubickoveho cinu ktory som kupil vo vypredaji za - skoro nic. A s tym sa pajkuje vyborne na akykolvek povrch. Iba na niklove povrchy pouzivam instalaterske tavidlo s cinovo-striebornou pajkou. Cim je ho pri pajani menej tym lepsie. A pajat treba postupom instalaterov a klampiarov. Najskor prehriat tavidlo na pajkovanom povrchu a ked sa vytvori strieborny povlak - pridat pajku. Aj cinovo-olovenu. Vysledok je vynikajuci.
Naposledy upravil Jozef51 dne pát pro 07, 2018 2:39 pm, celkově upraveno 1
Jozef51
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice
Reputation: 22

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát pro 07, 2018 2:34 pm

Jde videt, ze mas nastudováno ;-).
To je cca. neco pres 20kW/h v jednom baliku???
To je dost ::rolleyes::
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » pát pro 07, 2018 2:58 pm

Tie články su čínske "lsnzhd' alebo co je to zač? Ci su zo Samusungy? 26
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 531
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát pro 07, 2018 3:10 pm

trud píše:Tie články su čínske "lsnzhd' alebo co je to zač? Ci su zo Samusungy? 26

Lanzhd, staci priblizit ;-)
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » pát pro 07, 2018 3:20 pm

Tie 2600 mam aj ja.. Podľa krivky nabíjania a vybijania je to dáka kópia/licencia Samsung 2600J..totozne kapacity aj grafy. Mam ich cez rok v systéme.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 531
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 18

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod Jozef51 » pát pro 07, 2018 3:20 pm

Oznacenie clankov
Lanzhd INR18650 33E
a ICR18650-26F (tieto sa chvalia, ze maju 1000 cyklov. Uvidime...)
Potom mam 5kWh pytlikov od Ota. Tie sa javia ako celkom rovnocenny partner na priestor a vykon a celkom sa dohodnu s 18650. Tehlicky sa vyrabaju nad moje ocakavanie rychlo a pohodlne. Takze moj odhad pracnosti som hodne prestrelil. Asi najhorsia bude vyroba vanicky - drziaku minipackov. Ale snad mi sused zvarac pomoze.
Jozef51
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Bydliště: Rosovice
Reputation: 22

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát pro 07, 2018 7:10 pm

Nechci tě zklamat, ale zkoušel jsi články jestli opravdu daji tech 30A???(Lanzhd)
Samozřejmě vím, že v úložišti nikdy nevyužiješ, ale aby jsi věděl jestli aspoň tento parametr nelže.
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 464
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 17

PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yandex [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'