Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od Matess »

nicmene to nic nemeni na tom ze se jedna prakticky o stejnou baterii jen s tim rozdilem ze te aktivni casti namotane do kulata je tam proste vic. Aby kapacita byla co nejvyssi tak vodive cesty jsou co nejtensi - coz umozni vice vrstev ve stejnem objemu. Tzn vnitrni odpor bude na zaklade vetsiho delky te zakladni vrsty proste vetsi. Tohle samo o sobe rika ze se sice bude kapacita vyssi a nemelo by to byt o moc drazsi vyrobit (stejna sirka, takze podpurne veci pro vyrobu by mely byt stejne) ale vnitrni odpor z principu bude vetsi...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak kapcita je ok..pri zatazi 1,5A z baterie vyliezo 5270 mAh.
A začínam mať pocit že som tú prvú batériu zničil....asi som ju prehrial pri pájkovaní..skúsim inú vybíjať pri 20A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od Matess »

ja myslim ze ne... rekl bych ze dopadne stejne.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak som ju znicil prave tými 20A..lebo ta ma kapacitu iba 2600mAh
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od kodl69 »

Proč by měl být vnitřní odpor vyšší? elektrody snad jsou vyvedeny na krajích svitku, podobně jako u svitkovýho kondenzátoru, takže na vnitřní odpor má vliv konstrukce (tloušťky elektrod atd.) a a šířka pásku, z kterého je svinutá elektroda, ne jeho délka. Podle tvé teorie by potom baterky SAFT z P- Ion měly mít mnohonásobně větší vnitřní odpor než 18650, protože mají průměr cca 5cm, ale opak je pravdou, ani při vybíjení 2C se napětí nějak dolů nehrnulo, pokud byl danej kousek v pořádku.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od Matess »

Obrázek

+ se bere z prostredka a - se bere z kraje. Vetsi prumer clanku znamena vetsi kapacitu, delsi pasky jednotlivych vrstev = vetsi odpor...

Nemusi to byt ale pravda... ono je to stejne jako s 18650... kdyz se udela silnejsi vodiva vrstva clanek zvladne velky proud, ale ma mensi kapacitu... Obecne ale plati ze pokud bude kapacita k obemu stejna (myslim ted prime srovnani 18650 vs. 26650) tak je logicke ze 26650 bude mit o neco mensi proud, viz duvody vyse...
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

18650 ma psano u ruznych vyrobcu 11-15mOhm
26650 ma prave od Liitokala 15mOhm(proud ma psanej 20A a ne ten jak na Aliexpressu 50A)
https://m.fasttech.com/products/1420/10 ... 7v-5000mah
50A by mela byt modra viz.
https://m.fasttech.com/p/6499500

Ps.: jiz jsi zmeril tu kapacitu u tvych clanku z Aliexpressu?? I kdyby nedali proud 50A tak i 5A je do solarniho uloziste super, akorat to musi byt dimenzovane na potreby resp. max vykon regulatoru.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Uz som to sem písal včera, kapacita prvého testovaného bola 5270mAh...ten čo som ho asi zničil (bud prehrial pajkou alebo odberom 20A)...tak ten mal kapacitu 2600mAh..
Tretí mal 4940mAh....
Všetko nabite 1,5A..vybíjané 1,5A..koniec 4,2V---3V.
Uvidím čo dalšie.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od ota »

Aha, takže dal 20A ale jen jednou.
Upřímnou soustrast.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

Diky, kapacita vcelku ujde, jen zivotnost vypada nic moc, resp. nebezpecne chovani, ale tusim tech 20A bude to maximum(smrtelne) ty 50A clanky vypadaji obalem jinak, pravdepodobne Cinan prodava 20A za cenu 50A ;-(.
Jiz jsem se setkal s koumakama na Aliexpressu a jsou "vycurany jak dirka do snehu", neco jak s Fake Flash pametma, ktery byly jen na oko 64gB softwarove ;-), jen je stacilo softem otestovat a Cinan zklopil ocas.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Cinan nepredava..len zavadza..oznacenie 5000mAH..liii 50A...sme len vycitali ako 50A..mperov...ale to je nazov :-)....50A :)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Skôr myslim ze som ju upajkoval...chcel som silne drôty ked 50A..a asi som ju uvaril..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

Kdyz jsem pajkoval kabel 2,5mm2 tak ne dele jak 3-5sec.
Vse co je nad 40st je problem i kdyz v provozu pry baterie jdou uvnitr az k 80st. A te je dle meho nazoru ten problem s zivotnosti, proudy v radech vice jak 0,5C =>4C/jaks taks=>smrt
S prodejcem mas pravdu, na ofico strankach kde to testovali je jasne videt obal a testy probehly s max.20A.
Klamani spotrebitele na Aliexpressu neni nic noveho, otazka je jestli mas na to kule jit do sporu a dotahnout to do konce(pri me smule, vim o cem mluvim=>pokud, ale dotahujes do konce, stane se z tebe vazeny nakupci a nebude problem nakoupit zbozi pro svoji potrebu a relativne kvalitni)
Tyto baterie jsem mel v merku, ale testoval bych je do systemu na max.1C, takze diky za tvoje pokusy :handshake:
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne stř zář 19, 2018 9:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Pre solar je mi to jedno...ja chodim tak 0,05C :-)...A este ju testnem na 10A v držiaku..nie pajkovať
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

NOPARasito píše:Kdyz jsem pajkoval kabel 2,5mm2 tak ne dele jak 3-5sec.
Vse co je nad 40st je problem i kdyz v provozu pry baterie jdou uvnitr az k 80st. A te je dle meho nazoru ten problem s zivotnosti, proudy v radech vice jak 0,5C =>4C/jaks taks=>smrt
S prodejcem mas pravdu, na ofico strankach kde to testovali je jasne videt obal a testy probehly s max.20A.
Klamani spotrebitele na Aliexpressu neni nic noveho, otazka je jestli mas na to kule jit do sporu a dotahnout to do konce(pri me smule, vim o cem mluvim=>pokud, ale dotahujes do konce, stane se z tebe vazeny nakupci a nebude problem nakoupit zbozi pro svoji potrebu a relativne kvalitni)
Tyto baterie jsem mel v merku, ale testoval bych je do systemu na max.1C, takze diky za tvoje pokusy :handshake:
Ak budú mat 5000mAh.nie je čo reklamovať....on nikde nepíše že dajú 50A....skratka lii50A je obchodný názov :-)
A na aliexpress dotiahnut spor do konca nie je ziaden problem...som diamond uživatel co ma cez 1500 objednávok a zhruba 50 reklamacii...ak si v práve tak to ide..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak skusil som ju v držiaku bez pajkovania....nedá ani 10A...napätie ide po pár sekundách pod 3V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od NOPARasito »

Myslel jsem si, ze to nema sanci drzak pod pruzinkou prenest, me se pri testech drzak rozpustil a rozpadl ;-(, jinak s objednavkama jsi na tom stejne, ale spory mam tak 200x a 180x vyhrane v muj 100% prospech 20x kompromis ;-).
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od střídač_N »

josse píše:.......
Možná, že to již bylo někde zmíněno, ale i tak se dotáži.

Jak byly jednotlivé paralelní články pospojované?
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od kodl69 »

celkem zajímavý ceny, na to že v EU, doprava za cca 10E 2kg: https://eu.nkon.nl
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od josse »

střídač_N píše:
josse píše:.......
Možná, že to již bylo někde zmíněno, ale i tak se dotáži.

Jak byly jednotlivé paralelní články pospojované?
Ta která to začala (1512 ks), blbě, tenké spoje na PCB, tenké propojovací vodiče. Škoda těch dvou dalších (210 ks a 1120 ks). Které měli jištění tenkým drátkem.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek