Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od kodl69 »

pěkná práce. Na to bodování máš nějakej udělátor, nebo jak to provádíš? Tohle je věc, co mě odrazuje od 18650...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Je nato originál bodovacka od pinpogaca.. Nemám ju ja ale jeden známy môjho švagra. Ten mi to zabodoval. Akurát nekupovať tie prepojky ako na foto...naraz 2 batérie.. Ale pekne pásiky na jednotlivé prepoje. Pinpogac nevie ešte vyrobiť držiaky presne na 0.1mm..potom to presne nesedí. Takže radšej jedenotlivy pásik.
Inak videl som bodovacku vyrobenú z trafa v mikrovlnke.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od JonasPP »

burda píše:Pokud si to umíš spočítat, výsledek vidíš. Pokud si potřebuješ pohoupat ego... No pro mě osobně je tvůj komentář dostatečný.
Neboj,EGO som hupať nechcel,ale ako fakt nemam rad,ak sa ma snaži niekto o niečom poučiť o čom mam niekolko ročne skusenosti.A ohladom kabla to nepreratavam prepočtom,ale beriem to jednoducho finančne.Do 10m sa 1mm2 kabel da bez podstatnych strat zatažiť max.3A prudom,inak su straty veľke,alebo cena vodiča pri velkej hrubke je nerentabilna.Ale ak sa da zohnať kabel zadara,tak veselo aj 100mm2 nech tam nieje skoro žiadna strata.Ono je to hlavne v tom,nech to vela nestoji a da to dostatok za malu cenu.Ale inak ano je pravda ten 6mm kabel sa oplati viac,dokonca medzi bateriou a regulatorom sa viac hodi 8mm,k meniču 6mm,lebo tam budu razy a k GTIčku postači aj 4ka,len z mojej skusenosti neviem z akeho dôvodu sa kable na GTI neskutočne prehrievaju a to aj z velkym prierezom,tak potom asi odporučim aj tam 8mm a bežny rozvod k mini spotrebičom a DC-DC meničom postači 2,5mm.
Tak hadam je to už lepšia odpoveď.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak som batériu vybil cez záťaž...spravil som chybu ze som tam nepripojil alarm nízkeho napätia..
Tu sú udaje z vybíjania:
minuty/celkové napätie/napätie články
60 28,66 4,08 – 4,10
120 28,26 4,02 – 4,04
180 27,86 3,96 – 3,98
240 27,52 3,92 – 3,94
300 27,23 3,88 – 3,90
360 26,91 3,83 – 3,85
420 26,63 3,79 – 3,81
480 26,46 3,77 – 3,78
540 26,32 3,74 – 3,76
600 26,23 3,73 – 3,75
660 26,16 3,72 – 3,74
720 26,08 3,71 – 3,73
780 25,93 3,68 – 3,71
840 25,66 3,65 – 3,67
900 25,51 3,63 – 3,65
960 24,63 3,42 – 3,54 (vetva 3 - 3,42V)
Takže články krásne držali napätie a klesali ako jeden...čo sa však stalo potom..nechápem..
Napätie po dalších 45 minutách spadlo na 20,55V ...čo som však nepochopil je že 6 vetiev bolo na cca 3V a jedna (3 vetva) na 2,6V!!
Je v nej vadný článok? (ved som každý jeden testoval) alebo je v článkoch tak málo energie..že ich už na konci takto rozhodí?
Nechce sa mi tu 3 vetvu rozoberať...čo myslíte vy? Kde je chyba? Alebo je to ok a v batérii je tak malo energie že už sa články rozhodia?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od kodl69 »

Takže něco okolo 1.2kWh, 75W x 16hod. , to bych považoval za úspěch. Na konci to tak je, že článek s nižší kapacitou jde první dolů, naopak při nabíjení jde první nahoru. Proto má BMS odpojit při podpětí některýho článku a při přebití taky. Ono je to na konci nabíjení podobně, do článku co mu prudce roste napětí už neteče skoro žádnej proud, a všechno musí procházet přes balancer. Z toho důvodu ty BMS pro akupacky na kola prostě odpojí nabíjení a vybíjí ten jeden článek nějakým směšným proudem.
- Takže skvělej výsledek, možná k těm nejslabším můžeš přibastlit po jedné baterce, ale neunáhloval bych se, a provozoval to. Pokud budeš mít skutečnou BMS s logováním do PC tak to můžeš sledovat, a slabší články příp. doladit.
dnes jsem podobně dopal s E-kolem, když nebyla plně nabitá baterka a po překonání převýšení cca 250 výškových metrů vypla BMS baterku, že je jeden článek dole. Škoda že jsem neměl náladu změřit kterej a po nabití sledovat, jestli ten samej je první na balanceru.
Jinak dle nabíjecí vybíjecí charakteristiky napětí naprázdno v rozmezí 4.08 - 4.1V může být celkem dost rozdíl kapacity, navíc přesnost měření napětí asi taky není laboratorní 0.2 procenta...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Teraz sú po 4 hodinách a asi 350 dodaných watoch baterky zrovnane a rozdiel je zasa okolo 0.02V..odpojil som to a zameriam poobede.. Večer to nabijem doplna a uvidím ako sa bude správať ta tretia vetva..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od petrs »

Pokles napeti na konci vybijeni uz byva velmi prudky:

http://www.tme.eu/cz/Document/6bcccf625 ... 8650PF.pdf
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od ota »

Moje zkušenosti s balancováním jsou následující:
Provozuji paralelně Li ion packy 24V 2X 90Ah+80Ah + 15Ah

Spojení jsou pouze výstupní terminály ikdyž pokud by byly spojeny všechny seriové články paralelně, byla by větší kapacita a chovaly by se korektněji na začátku a na konci nabíjení.
Přidávat baterky na doplnění kapacity je cesta ale článek pak vypadá hnusně. Pokud je v bedně zas tak moc to nevadí.

Používám spodní balancováníé a to takto:
1. Vybiju všechny packy na 21V - tedy 3V/ článek a manuálně je vybiju aby měly stejné napětí 3V +-10mV
2. Nabiju packy a sleduji kdy první článek vyjede na 4,1V - u mě je to pro celou baterku 28,5V
3. Toto napětí zaznamenám a používám jako referenci pro ukončení nabíjení regulátorem
4. Pokud bude v zimě období se sluncem, budu nabíjet až na 4,25V. Pro celou baterku je to 29,2V. Tak dostanu do baterek o cca 25-35% více. Za zimu se takových cyklů udělá max. 20, životnost to významně nezkrátí. Nesmí se to ale dělat každý den. To by baterka měla projektovanou životnost 800 cyklů. To jsou zhruba 4 roky (ne každý den se dobije doplna). A já chci baterku užívat 10 let, což se dosáhne při konečném napětí 4,1V.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Ty máš články s konečným napätím 4.2V..preto ideš na 4.1V..pre lepšiu životnosť.. Ja mam články LG.. S konečným napätím 4.35V...nabijam na 4 2V.. Tiež pre predĺženie životnosti :-)
Teraz som ich zmeral.. A rozdiel medzi článkami je 0.00..su všetky na 3.78V
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Takže batéria má za sebou druhý cyklus, pri vybíjaní znova uletela jedna vetva..vypla ju BMS pri stave 2,8V ...najsilnejšia vetva mala vtedy 3,44V. Je to tak že batéria nemá žiaden problém, na konci ja zostávajúca kapacita taká malá že sa články takto rozhodia. Na najsilnejšiu vetvu som pripojil merač kapacity , a z najsilnejšej vetvy som dostal už len 0,7Ah čo je pri štítkovej kapacite vetvy 48Ah výborný výsledok. To pre mňa znamená odpájať záťaž niekde pri 3,2V na článok, teda 22,4V napätie celého packu , aj tak je tam už minimum energie.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Dnes dorazil menič Victron 24/375 , nemohol som ho dáko pripojit k pc..až po polhodine sa mi rozsvietilo že musí byť pripojený aj k batérii aby som ho mohol konfigurovať :-). Potom už bolo všetko ok.
Tenučké kábliky na foto si nevšímajte len som ho potreboval pripojiť na napätie aby som ho nakonfiguroval.
Musím dnes ešte naletovať poriadne (6mm2) kábliky z batérie do anderson konektora (50A) a kábliky s druhým andersonom pripojiť k meniču. Zajtra alebo piatok sa pustím do testu batérie pod riadnou záťažou :-). Skúsim aj či sa rozbehne chladnička alebo mraznička, kotol.
Teda a ten Victron je poriadny kus železa :-)
Přílohy
Ovládaci software
Ovládaci software
Victron 24/375
Victron 24/375
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
FRSO
Příspěvky: 2279
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od FRSO »

IMG_5513.jpg
Zdravím, už jsi si mohl vzít ten 500VA, není o tolik dražší, jinak foto toho 375VA uvnitř.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.3.2024 8500kWh
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Tak dnes poriadne zaťažená batéria cez menič...aj pri odbere 300W drží cez 4V na článok.
Skúsil som plynový kotol...rozbehne sa na 3-5 sekúnd a vypne sa..potom sa znova zapne..a znova 3-5 sekúnd a vypne sa..menič nehlási nič..takže myslím že problém je v uzemnení..kotol mi nechcel ísť ani z iného meniča ani z centrály..
Ako tomu pomôcť? Kam pripojiť zemniacu svorku Victrona? Alebo je chyba inde?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od rottenkiwi »

V iných Victronoch je to tak, že vnútri majú jeden z vodičov prepojených na zem.
Tu v týchto treba jeden z AC vodičov uzemniť, ale to uzemnenie musí spĺňať nejaké
parametre, nie že vopchám hrdzavý 100-ku klinec do zeme. :)

Manuál:
http://www.neosolar.sk/images_content/1 ... -01-en.pdf

Potom ešte vypnúť ten ECO mód, keď celý dom bliká ako vianočný stromček. :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

rottenkiwi píše:V iných Victronoch je to tak, že vnútri majú jeden z vodičov prepojených na zem.
Tu v týchto treba jeden z AC vodičov uzemniť, ale to uzemnenie musí spĺňať nejaké
parametre, nie že vopchám hrdzavý 100-ku klinec do zeme. :)

Manuál:
http://www.neosolar.sk/images_content/1 ... -01-en.pdf

Potom ešte vypnúť ten ECO mód, keď celý dom bliká ako vianočný stromček. :)
To len pri náhodnom výpadku siete v zime by som použil menič, na meniči je zásuvka SCHUKO taka ta co ma nulák na tie dva pliešky ale kotol je klasická zástrčka, takže tam vlastne nenastane spojenie medzi nulou meniča a nulou kotla.
Nestačilo by prepojiť v zástrčke kotla zeleno-žtly a modrý? Možno aj záberový prúd kotla to zhodí, ale to by asi blikal aj menič, ten sa však tvári že sa nič nedeje.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
sitra
Příspěvky: 288
Registrován: ned led 25, 2015 12:28 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od sitra »

V zadnym pripade nic neprepojovat!!! Radeji vymenit vidlici co umoznuje zapojeni do zakazane v CR schuko zasuvky!!!
RT E2A, Certifikace ČFA, FVE experiment od roku 2015, zpracování projektové dokumentace Victron.
ostrov - Victron 3x Multiplus II 48/5000, Longi 16x455Wp, CERBO GX, GX Touch 50, Pylontech 5x US3000C...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od rottenkiwi »

NO ak to nebude prepojené, nebude fungovať "earth leakage current circuit breaker", po našom
prúdový chránič. NO a na takom meniči, už by za tú cenu mali byť aj naše zásuvky.
Přílohy
victron_manual.png
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Z batérie teraz cez menič Victron 24/375 napájam PC..po asi 5 hodinách prevádzky sa začínajú batérie zahrievať...to som nečakal pri štítkovej kapacite cca 1,2kWh (25,9V/48Ah) som nečakal že ich odber cca 7-8A z batérie zahreje...teplota je od 28-33 stupňov, nič tragické ale som len na cca 50% možného výkonu meniča...pri odbere 300W by sa asi hriali slušne..pri teste po 1ks som si to nikdy nevšimol. Keď sú takto v packu asi ich tak neochladzuje vzduch.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od vlkazajac »

Dalo sa to cakat, netesi ma to...... V inom vlakne som kvoli rovnomernemu rozlozeniu teplot navrhoval pospajat baterie ako vostinu, kvoli pristupu vzduchu. Takze budete chladit vetrakom ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvek od trud »

Nie nebudme ich chladiť, teplota 28-33 stupňov zasa nie je dáko kritická. Pre menšiu záťaž zvýšim kapacitu :-). Ak ste si všimli na foto packu nechal som tie niklové pásiky prečnievať o 3cm takže budem pripájať ďalšie články :-).
Z číny už ide balíček ďalších 7ks....tentokrát LG 18650 E1 -3200mAh-4,35V. Raz za 2-3 týždne objednám 7ks a o pol roka mam ďalšiu kWh :-)
Inak články LG D1 3000mAh majú pri nabíjaní na 4,2V kapacitu asi 2600mAh teda 25,9V a 41,5Ah--teda asi 1,07kWh..za meničom som vytiahol z batérie cca 900W. Pod 3,3V na článok sa už neoplatí ísť je tam možno 20W energie.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek