Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon srp 10, 2020 4:16 pm


Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Předchozí

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod matobabetak » čtv črc 09, 2020 5:26 pm

zostalo par 18650 tak vznikli home made battery pack.... stylom co dielna dala, aspon mam svetlo a hudbu nonstop v dielny zdarma
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
[5x235W poly, axpert 2,4kw, nicd 24V 1000Ah, rashberyy pi3, ICC
https://emoncms.org/dashboard/view?id=57139
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 353
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » stř črc 15, 2020 4:45 pm

https://youtu.be/tvJeOPAY-KM

Kolik článků už mu prošlo rukama a mechanické poškození zevnitř viděl prvně...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát črc 31, 2020 6:36 am

Aktualizace k lanzhd článkům z Aliexpress:
Cca před rokem jsem koupil 1480ks(začal jsem kupovat cca jeden balíček 40ks denně v období červen-srpen, sloužil a zapojil na konci roku 2019, 24.11.2019), 108 jsem vyřadil na velké samovybíjení, nedávno jsem si všiml, že si nějaký Rus v komentářích na to taky stěžoval... Na Aliexpress obchodu...

Vzal jsem je znovu do ruky, z 108 jsem naměřil:
2x 0.9V,
5x 2.5V,
Zbytek 3.9V
Byli před rokem nabité na 4.2V.

Všechny nabíjím znovu a tentokrát jsem je nechal klesnout pod 50mA pro ukončení nabíjení, normálně používám <100mA ukončení. Už jsem skoro v půlce, všechny jdou nabít, samovybíjení je tedy menší než 50mA, uvidíme co doměříme tentokrát.

Většina z nakoupených běží v elektrárně, část čeká na bratříčky aby jich bylo 1120 do celé sady.

Zajímalo mě jak bude obchodník komunikovat Lanzhd 18650 Store. Nechápe v čem je problém, když se článek sám vybije z 100% na 78%, neboli z 4.2 na 3.9V. neustále mi tvrdí, že pokud má více než 2.85V tak je článek v pořádku. Že nominální napětí článku je 3.6V. Buď je tak hloupý, nebo to píše účelově. Už to beru spíše jako sport, ještě chvíli si s ním budu psát.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod vlkazajac » pát črc 31, 2020 7:35 am

Takže asi 0,5 % je zlých, to by bolo ešte povedzme prijateľné. Čo ma znepokojuje, je úbytok napätia. Už mi prešlo cez ruky asi 3000 kusov použitých kusov rôznych značiek. Po uložení článkov s nejakou relevantnou kapacitou na dlhšiu dobu bolo pár kusov, ktoré nedržali napätie a vyradil som ich. Ale zostatok drží napätie za niekoľko mesiacov bez merateľného úbytku. Pre objektivitu musím povedať, že otestované články odkladám na ďalšie použitie s napätím 3,80 V. Na základe toho si myslím, že :
1/ Články Lanzhd z tohto zdroja sú menej kvalitné, ako články v NB ( tzv. prvá voľba ).
2/ Je možné, že články po niekoľkých cykloch stabilizujú svoje vlastnosti, to znamená "sadnú si".
3/ Je tiež možné, že samovybíjanie je aj nepriamo závislé od napätia.

Napätie článkov po nabití overujem po aspoň 24 hodinách, keď sa teplotne aj chemicky dostatočne stabilizujú. Ak je údaj 4,2 V tesne po nabití alebo ešte na pripojenej nabíjačke, nemôžeme to objektívne porovnávať.

Môžem vedieť, aká je priemerná cena nakúpených Lanzhd ?
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2656
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát črc 31, 2020 8:26 am

vlkazajac píše:Takže asi 0,5 % je zlých, to by bolo ešte povedzme prijateľné. Čo ma znepokojuje, je úbytok napätia. Už mi prešlo cez ruky asi 3000 kusov použitých kusov rôznych značiek. Po uložení článkov s nejakou relevantnou kapacitou na dlhšiu dobu bolo pár kusov, ktoré nedržali napätie a vyradil som ich. Ale zostatok drží napätie za niekoľko mesiacov bez merateľného úbytku. Pre objektivitu musím povedať, že otestované články odkladám na ďalšie použitie s napätím 3,80 V. Na základe toho si myslím, že :
1/ Články Lanzhd z tohto zdroja sú menej kvalitné, ako články v NB ( tzv. prvá voľba ).
2/ Je možné, že články po niekoľkých cykloch stabilizujú svoje vlastnosti, to znamená "sadnú si".
3/ Je tiež možné, že samovybíjanie je aj nepriamo závislé od napätia.

Napätie článkov po nabití overujem po aspoň 24 hodinách, keď sa teplotne aj chemicky dostatočne stabilizujú. Ak je údaj 4,2 V tesne po nabití alebo ešte na pripojenej nabíjačke, nemôžeme to objektívne porovnávať.

Môžem vedieť, aká je priemerná cena nakúpených Lanzhd ?


Tak to je zásadní chyba v kontrole použitých článků!
3/ je správně a naprosto zásadně. Článek je třeba testovat na vyšším napětí, než potom bude provozován!

Já věřím článku, když ho nábiju na 4.2V a po několika měsících má stále nad 4.1V. protože je budu provozovat do 4.1V krátkodobě.

Vyřazení na test samovybíjení u použitých je daleko horší než nové lanzhd, to dělá třeba 5% u použitých! Sice mají kapacitu, ale uvnitř měkký zkrat třeba od 4.08V výše, to napětí je různé a je blízké tomu na jaké napětí se vybíjí samy, je to způsobeno změnami hustoty a rozměrů mezi vybíjením a nabíjením, protože Li se přesouvá z katody na anodu a jedna se zmenšuje když se druhá zvětšuje... Až když samovybíjení v mém případě překročí 8A, tak mu ostatní nabité přepálí pojistku a to už je docela pozdě, menší průměr pojistkového drátku než 0.2mm je nereálný.

Je jasné, že držet články dlouhodobě nabité jim nesvědčí, ale je to jediná možnost jak ověřit jejich bezpečnost. Takže nutné zlo...

Dnes $194/80ks včetně poštovného, bylo to asi o $5-$10 méně.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát črc 31, 2020 9:30 am

Josse musim souhlasit s tvrzenim testu nad 4,1V resp. dotlaceni clanku na 4,2V s co nejmensimi mA.
Jo clanek co po roku padne pod 4,1 jde do ::phocos-cx:: . Ale taky ten co se hreje pri nabijeni 500mA ;-).
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2164
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod heczkot » pát črc 31, 2020 10:31 am

josse píše:Vzal jsem je znovu do ruky, z 108 jsem naměřil:
2x 0.9V,
5x 2.5V,
Zbytek 3.9V
Byli před rokem nabité na 4.2V.

Všechny nabíjím znovu a ...

Pokud byly nabité na 4.2V (což jim samo o sobě asi moc nesvědčí, veškeré LiIon články kvůli životnosti nabíjím na 4,1V), a ponechány po dobu jednoho roku v nabitém stavu (tj. bez vybíjení/nabíjení), pak je to podle mého názoru spíše chyba obsluhy, nikoliv reklamovatelná vada.
V modelářské praxi se LiIon dlouhodobě skladují v polonabitém stavu (SOC 50-60%), popisovaný problém jsem při tom nezaznamenal (mám v provozu pohonné články Sony/Konion starší 15 let v režimu málo cyklů/vysoké odběry + dlouhodobé skladování).
heczkot
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob úno 11, 2017 12:03 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » pát črc 31, 2020 10:47 am

Tiež nechapem načo nechať články nabite rok na 4,2V ked skladovať sa majú nabite na 40-50% kapacity. U článku do soláru ma vobec nezaujíma kolko % stratí za rok (mesiac,polrok) skladovania. Mňa zaujíma kolko vydrží cyklov a tie tiež nie kompletné ale šetrné-- napr. 3,35-4,05V. A kedže testujem zrovna Lanzhd a Samsung tak teda Lanzhd je porovnatelný zo samsungom...onedlho budú oba články na 1000 cykloch a budú okolo 90% pôvodnej kapacity.
viewtopic.php?f=39&t=4602&start=120
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 811
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod NOPARasito » pát črc 31, 2020 11:19 am

Problem samovybijeni se ti muze projevit v baterrypacku rozbalancovanim "S" a nezalezi na cyklovani. Tohle uz jsem zazil na 12V 3S baterii.
Ale kazdy ma jiny pristup k selekci vadnych clanku. Bohate staci mesic na to jestli baterie drzi nebo ne.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2164
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát črc 31, 2020 11:33 am

By me zajímalo kde vyčetli, že je skladuju na 4.2V rok. Pouze čas nezbytně nutný k testu a složení do packu. Je to nutné zlo... Třeba 2-3 měsíce. Skládat je potřeba na jednotném napětí a také zapojovat do systému, když přijdu večer domů, často jsou právě kolem 4.1, takže je to vše snadnější a rychlejší všechno skládat na 4.1V. v nabitém stavu.

Po roce jsem se vrátil k těm co bych možná vyhodil, protože mě zajímá jak na tom jsou.

Takhle extrémní samovybíjení o kterém tu mluvím sundá 22% za pár dní, řekněme 7 dní například.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát črc 31, 2020 11:35 am

trud píše:Tiež nechapem načo nechať články nabite rok na 4,2V ked skladovať sa majú nabite na 40-50% kapacity. U článku do soláru ma vobec nezaujíma kolko % stratí za rok (mesiac,polrok) skladovania. Mňa zaujíma kolko vydrží cyklov a tie tiež nie kompletné ale šetrné-- napr. 3,35-4,05V. A kedže testujem zrovna Lanzhd a Samsung tak teda Lanzhd je porovnatelný zo samsungom...onedlho budú oba články na 1000 cykloch a budú okolo 90% pôvodnej kapacity.
viewtopic.php?f=39&t=4602&start=120
A víte proč se mají skladovat na 50% ? Až si to zdůvodníte, možná s tím skladováním nebude zase takový problém, je to spíš bonus, co nevydrží skladovat 1 rok, asi by se ani zapojovat do elektrárny nemělo...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod josse » pát črc 31, 2020 11:38 am

50% nabitého stavu z Výrobní linky znamená, že ji mají dobře seřízenou! Když k vám dorazí nový článek který není přesně v půlce, asi to není dobrý výrobce!

Některé studie ukazují, že škodlivé vlivy ohledně skladování na vysokém napětí jsou vratné!
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Příspěvekod trud » pát črc 31, 2020 11:43 am

Kde sme vyčítali rok? Ja som to vyčítal tu "Byli před rokem nabité na 4.2V." A ako viete že medzi 3,9V a plnou bateriou je práve 22% kapacity ? Musíte mať dáke vadné kusy ked takto klesajú..ja ich mám stovky a nepozoroval som to u žiadnej...schválne som premeral 8ks čo mam v potapačskej baterke...minulý rok som ju nabil a odložil v auguste ..majú o 0,1 volta menej ako pred rokom..ale skladoval som ich nabité na 3,8V..na 4,2V by ma to ani nenapadlo. Ako písal už dakto nadomnou majú sa skladovať nabité okolo 50% kapacity.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 811
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Předchozí

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'