Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní stroj?

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od vlkazajac »

No to je trochu nerovný príklad. Aj bežná benzínová centrála má 2 kW alternátor, nie som si istý, či v každej sú neodýmy, možné to je.
Ale pre predstavu, že sú miesta, kde sa bežne kúri drevom ( a len drevom ) a kam by bolo zaťažko vláčiť aj PB fľaše, nadobúda takýto projekt na zaujímavosti. Aplikácia motora za takých podmienok podporuje ostrovného ducha....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
kyocera
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kyocera »

Myslím si, že běžné centrály neodýmové magnety v alternátoru nemají, ale mají cizí buzení.
Neodymové magnety se dávají do strojů, kde se vyžaduje vyšší účinnost.
Provedení se startovací klikou působí trochu retro, ale vzhledem k tomu, že
elektrický generátor 2kW u tepelného motoru je třífázový , mohl by mít i rozběh
tím způsobem , že se v režimu spouštění do elektrického generátoru v tepelném motoru připojí na potřebnou dobu
obvod , který generuje točivé pole. Tedy režim spouštění by mohl být bez ruční kliky.Poloautomatické nebo automatické
spouštění..
Ale víc ke všemu řekne autor, jakmile ho amin. pustí do fora.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od vlkazajac »

To spúšťanie rukou sa môže zdať retro, ale je tam asi preto, lebo je jednoduché, lacné a predovšetkým - motor pracuje s plynom / parou a viem si predstaviť, že pri vhodnom nastavení tlaku pre štart to môže byť úloha pre dieťa ( vnucuje sa výraz "kinderleicht" ). Snáď sa dočkáme viac informácií zakrátko.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3351
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od marko250 »

Uvedený tepelný motor s výstupem 2KWh je mimo mísu rodinného domu.Kolik tepla konkrétně spotřebuje pro ty 2kWh?Výroba páry 550°C to taky není sranda a když už to člověk nahodí do jmenovitého průběhu, tak kam s teplem a energijí?Většina "ostrovanů" potřebuje doma rychloobslužné zařízení na vykrytí dob temna,díky ročnímu období spíše zima, kdy se dá využít i to teplo,ale tady se bavíme o 7-30kWh tepla do domu při -20°C a 0,5-1kWh el.energie.Takový stav je 14 dnů za rok.Né každý ma akumulační nádrž patřičné velikosti,né každý má prostor pro další zařízení k několikahodinovému provozu a vůbec nikdo krom "dreemma" :-) nemá úložiště pro elektrickou energiji. U mě by byl ideální stirling s teplým výměníkem do průměru 200mm,který bych šoupl do dvířek spalovací komory(800°C) pyrolitického kotle a na něm generátor dávající 500Wh/60V DC.S tím bych přežil jakkoli dlouhou dobu a to je nás tu šest ve dvou bytových jednotkách.
Další možností je 1-2 válcový diesel agregát chlazený vodou(rekuperace do UT)+dopilování výfuku(nesmí se zanášet) a klidně jen 1-2kWh buď střídy nebo zase vývod na baterky 60V DC.Každopádně takový co spolkne předehřátý jedlý olej atd. s malou úpravou vstupu do čerpadla vstřiku motoru.Prostě nic monstrózního,rychle nahoditelné s co nejmenším odběrem a snadným servisem a obsluhou.
Na trhu byl Viesman plynový kotel se stirlingem 1kWh,ale za raketu a s připojením k DS ,jinak pešek.Pak Tedom s motorem z favorita opět za raketu a s výkonem nahouby pro RD.Jinak je tady spousta komerčníh rešení pro fabriky,obchodní centra atd a spousta vzduchem chlazených generátorů odpovídajících výkonů :-( .
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od fugas »

vlkazajac píše:No to je trochu nerovný príklad. Aj bežná benzínová centrála má 2 kW alternátor, nie som si istý, či v každej sú neodýmy, možné to je.
Ale pre predstavu, že sú miesta, kde sa bežne kúri drevom ( a len drevom ) a kam by bolo zaťažko vláčiť aj PB fľaše, nadobúda takýto projekt na zaujímavosti. Aplikácia motora za takých podmienok podporuje ostrovného ducha....
Celkem slušná benzínová centrála pro domácí použití se dá pořídit za méně než osm ticíc korun.To bude tak cena těch neodymů.Pak poměrně odborná práce,další materiál,know how... Výsledek za desítky tisíc?Že to poběží na palivo nenáročné na sehnání je dobré.Ale centrála poběží,sic ne úplně dobře i na odpad po pálení slivovice.Projekt je zajímavý a jedinečný,moc se mi to líbí,ale nepovažuji to za řešení.Místa kam se obtížně vláčí cokoliv,bývají na kopci a tam je místo pro vrtuli.V údolí bych zase hledal pro takové obydlí místo blízko potoka.I v létě přijde sem tam série zamračených dnů.Pak zatáhnu za šňůru a mám bezprostředně dostatek energie.Nebudu přece roztápět kotel a že tepla bude třeba hodně.Tenhle sen o soběstačnosti se mi zdá už trochu za hranicí realizovatelnosti pro ostrovníčka.Myslím že je rozdíl ukutit pro radost něco co produkuje pár desítek,nebo stovek wattů a těšit se z toho,nebo investovat moře peněz do parostroje na 2kW a přikládat jak do lokomotivy.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kyocera
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kyocera »

Marko 250,
Ach jo. Stačí si přečíst parametry v odkazu a potom nemůžete psát výroba páry 550° C
Uvedený tepelný stroj nepracuje na páru. Ale má uzavřený okruh z obyčejného vzduchu jako pracovní medium.
Taky se nepředpokládá, že budete kvůli tepelnému stroji roztápět oheň v létě aby jste získal 2kW elektrických.
Já jsem to pochopil spíše tak, že je to doplněk na zimu , kdy je citelný nedostatek 2kW až 4kW z FV panelů. které
máme na střechách. A tepelný stroj je poháněný teplem, které se dále v domě v zimě spotřebuje.
Já nevím jak Vy , ale můj dům má stálé tepelné ztráty . A ty kompenzuji tím, že v říjnu zapnu plynový kotel
a vypmu ho až v dubnu. Nestačí mě zatopit jen 14 dní v roce, kdy je -20 ° C.
Snad už admin autora brzy pustí do fora aby napsal něco víc k osvětě, která pomůže vytvoření správného technického náhledu i co se týče potřebného tepla pro tepelný motor atd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od vlkazajac »

Nie so všetkým sa dá bez výhrad súhlasiť. Keď hovoríte o tom, prečo nie, sú predsa argumenty o nejakom výbere miesta tendenčné. 98 % obydlí nemôže byť na kopci, kde to dobre fúka ani pri potoku, ktorý má použiteľný spád. Tiež nikto neleje výpalok z majče do centrály, to by veľa sezón nevydržala.
Je ale fakt, že môže byť dosť odľahlých miest, kde sú fotovoltika + náhradný zdroj elektriny vyrobenej z tepla ( ktoré treba práve na zimu obstarať ) ako alternatíva na zimu zaujímavé. Zatiaľ je na stole len hypotéza o prehriatej pare 550 °C, počkajme si ešte na informáciu o teplonosnom médiu. A tiež o výmenníku a použiteľnom zdroji tepla.
Stirling sa ešte komerčne neponúka, súťaž v točivých strojoch je zatiaľ otvorená, abrams sa tiež usiluje so svojou turbínou. O zúfale nízkej účinnosti parného cyklu sa školiť nemusíme, nemusí to byť vždy rozhodujúci parameter.

( Kyocera bol pri písaní rýchlejší )
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od fugas »

Já neříkám ne.Určitě nechci hledat argumenty proti takovému stroji.Jen uvažuji reálně co by bylo kdyby.Chci elektromobil,ale to co bych dokázal postavit mi těžko někdo homologuje a na komerční stroj nemám prostředky.Takže protože jezdit potřebuji,jezdím spalovákem.Prezentovaný stroj pro mě velmi pravděpodobně zůstane stejnou vyhlídkou jako ten elektromobil.Hledám cesty,kterými dokážu jít,tak jsem si postavil malý větrník i když nemám ideální podmínky.Abramsovi samozřejmě držím palce v jeho domácím projektu,podobá se to mojí vrtuli.Ale postavit tenhle motorgenerátor už není (_._) ani když jsou k tomu prostředky.Proto si o tom rád přečtu,ale neuvažuji to jako osobní řešení.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od honzasl »

Nezlobte se na mě, ale vyrobit stroj na "odpadní" teplo s teplotou 550°C a účinností 25 % - kde je ta přidaná hodnota proti prachobyčejné parní turbíně?

OK, 2 kW turbína se blbě shání, ale pokud bych ji chtěl, normálně se dá vyrobit. Ostatně, mívala ji svého času každá parní lokomotiva jako pohon pro dynamo.
OK, pára znamené velké tlaky, ale není to neřešitelné, tam kde mám 550°C, tak mám asi něco pokročilejšího. Pokud tam nádou topím plynem, můžeu použí i spalinovou turbínu a vynechat páru.

Prostě, pokud to má být něco ostrovnicko-rozpadlického, musí to mít vstupní parametry max 150-200°C, to bude hned jiná....
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od fugas »

honzasl píše:Nezlobte se na mě, ale vyrobit stroj na "odpadní" teplo s teplotou 550°C a účinností 25 % - kde je ta přidaná hodnota proti prachobyčejné parní turbíně?

OK, 2 kW turbína se blbě shání, ale pokud bych ji chtěl, normálně se dá vyrobit. Ostatně, mívala ji svého času každá parní lokomotiva jako pohon pro dynamo.
OK, pára znamené velké tlaky, ale není to neřešitelné, tam kde mám 550°C, tak mám asi něco pokročilejšího. Pokud tam nádou topím plynem, můžeu použí i spalinovou turbínu a vynechat páru.

Prostě, pokud to má být něco ostrovnicko-rozpadlického, musí to mít vstupní parametry max 150-200°C, to bude hned jiná....
Jakou turbínu měla parní lokomotiva?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od honzasl »

Moderní parní lokomotivy měly malé turbínky s dynamem cca 500W jako zdroj pro osvětlení vnější i vnitřní.

Pro domácí parní elektrárnu jak dělané... https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbogener%C3%A1tor_RP4
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od vlkazajac »

Tak to je veľmi pekná turbínka, tá by nemusela ani obťažovať vysokými otáčkami. Miesto dynama alternátor z auta, alebo vlastný. Ešte ten kotol.....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od fugas »

To je.Bohužel dnes už těžko shánět.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od honzasl »

Pravda, kolem roku 1980 toho musely být plné šroťáky....
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kodl69 »

tak ta turbína z parní lokomotivy píská otřesným způsobem, s tím bych doma nevydržel - byl jsem na mikuláše na jízdě parním vlakem, a tahle věc je fakt hlučná. Škoda že ten obrázek na wiki za moc nestojí, nějak tam nevidím to oběžný kolo. Jinak lokomotivy jezdí tak na 13-15 Atm, to je cca 200°C. Můžu se vláčkařů v Chornici zeptat, jestli jim někde neleží taková věc přebytečná, aspoň na ukázku, jak se to dělalo dřív.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kyocera
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kyocera »

Myslím, že století páry je překonané. Do popředí zájmu se dostávají např. moderní tepelné motory.
Třeba v menší strojírně na Vyškovsku se vyrábí stirling .motory včetně parabol.V uvedeném odkazu
musíte kliknout na další odkaz, který Vás dovede na www stránky v angličtině. Je to asi z důvodů, že
odbyt jde pouze na export do zahraničí. Zde je odkaz :
http://www.strobo.cz/editor.php?kategor ... sekce=1008
Jednou jsem jel kolem, sluníčko svítilo a stirling motor v ohnisku paraboly jel naplno a vydával zvuk jako kompresor, ale
hlučnost nebyla nijak rušivá. Spíše tlumený zvuk. Elektrický výkon přes 20kW je velmi solidní. Zastavil jsem auto na silnici a chvíli to pozoroval, protože ze silnice bylo dobře vidět celou sestavu paraboly i stirling.motoru v ohnisku.
Nebo ta pracovitost dvou inženýrů. kteří v Bratislavě ve volném času vytvořili koncepci jiného malého tepelného
motoru , elektrický výkon 2kW je také obdivuhodný. Odkaz jsem uvedl, ale pro jistotu ještě jednou zde.
http://www.neodym.sk/tebmotor.htm
No někteří čtenáři ani nevstřebali fakt, že tyto tepelné motory nejsou na páru a v příspěvcích o tom píší jako o parních strojích. Uvedené příspěvky nejsou jediné a jistě by šly najít další příklady moderní technologie .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
honzasl
Příspěvky: 275
Registrován: stř srp 29, 2012 10:25 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od honzasl »

Ale my jsme si ráčili všimnout, že se nejedná o parní stroje. My se ale podivujeme, co je tak objevného na tepelném motoru, který je složitý jak mlátička a přitom vyžaduje úplně stejně pitomé vstupní podmínky, jako parní turbína, tj. vysokou teplotu a účinnost má úplně stejně naprd.
----------------------------------------
http://honzasl.blogspot.cz/
kyocera
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kyocera »

No možná je to tím, že firmy, které to vyrábí i ve světě mají objednávky na 18 roků dopředu
a pokrok se nedá zastavit ani když si jako jednotlivec budete říkat my .)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od fugas »

Účinnost stejná.Provozní podmínky stejné.Tak mi uniká smysl toho pokroku.Snad že nemusím mít konvičku s vodou.V mých očích to stále zůstává technickou zajímavostí a z hlediska použitelnosti moc moc drahou centrálou.
Přece jen by se to ale vyplatilo začít vyrábět,když je o to taková rvačka,nejde mi do hlavy že jsou ještě vůbec strojařské firmy,které vyrábí něco jiného.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kyocera
Příspěvky: 1227
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Dřevoplyn, Peltierův článek, Stirlingův motor, Parní str

Příspěvek od kyocera »

To co dělají strojírenské firmy , jako byl uvedený odkaz ,se doma udělat nedá.
Jeden z autorů z Bratislavy se zaregistroval zde na foru, čeká na souhlas a má nachystaný
příspěvek s fotkou něčeho menšího . Podrobnosti neznám, sám čekám kdy se tady něco takového
od autora z Bratislavy objeví.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek