Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát pro 13, 2019 5:39 pm


stavba obytnaku - hybridni ostrov

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov

Příspěvekod dracekvo » čtv čer 25, 2015 2:48 pm

Ahoj,

vůbec netuším jak budou bezrámové amorfy snášet otřesy na autě.

Regulátor samozřejmě budeš muset umístit tak, aby mohl větrat. Klidně bych se nebál i dobastlit nucené chlazení třeba ze starého PC zdroje s řízeným větráčkem podle teploty.

Tyhle automatické spínače baterek do karavanů budeš moct ale využít pouze v případě, že budeš mít stejné napětí v autě i nástavbě.

Normální LPG nádrže mají multiventil. Ten řeší několik věcí a to otevření el. ventilem cestu pro odebírání plynu, uzavření plnícího přívodu při naplnění na 80% a odfouknutí při nebezpečném tlaku v nádrži. Podle mě je to úplně to samé jako ta nádrž z ebay jen to stojí místo 13 tis 5-6 tis. Jedinej rozdíl je v tom, že někdo ohnul vevnitř trubku aby to necucalo odedna, ale ze zhora.

http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... ost_168017
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1715
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov

Příspěvekod vlkazajac » čtv čer 25, 2015 5:08 pm

Victron preto, lebo je používaný na lodiach, kde sú náročnejšie podmienky, ako kdekoľvek na "suchom" ostrove. Dá sa vybrať vhodný typ pre rôzny výkon, napätie poväčšine 24 V. Pre niekoho má význam, že to je európsky produkt... Čítajte dokumentáciu.

Považoval by som amorfné panely za nevhodné už len z dôvodu nedostatku miesta na streche. Pre veľký voz a štvorčlennú posádku by som volil radšej poly a výkon panelov blízky k 1000 Wp, ak je to možné.

S plynom by som sa nehral a nedal by som sa nahovoriť na akékoľvek neštandardné úpravy a zámeny. Robiť z vlastných detí ohrozený druh by som nikdy nechcel!

Myslím si, že fotovoltika je výzvou a dobrou alternatívou za plyn hlavne u veľkých obytňákov. Úlohu plynu vidím hlavne v použití na varenie pre večerné hodiny a pri zlom počasí. Jednoducho je to hustejšia akumulácia energie, ako v batériach. Na cestách môže byť však ťažšie obnoviteľná.

Ukrojiť veľkému motoru 200 - 240 W na strane elektriky nie je problém, ak sa použije menič 12 / 24 V. Pridávať alternátor len kvôli rozdielnym systémovým napätiam je obštrukcia. Zase Victron.... určite aj iné značky.

Ešte tá elektrická trúba - Tristar OV-1421
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2367
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'