Stránka 1 z 5

LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř lis 09, 2011 3:52 pm
od toxic_cz
Pokud bych si chtěl udělat vlastní 12V LiFeYPO4 aku ze samostatných 3.2V článků, co budu potřebovat? má někdo zkušenost?

Předpokládám 4x Lithium Cell LiFePO4/LiFeYPO4 (3.2V/40Ah)
http://www.i4wifi.cz/wb-lyp40aha-lithiu ... d1123.html
+ spojky článků

a 4 balancer? jaké existují a kde/za kolik se dají pořídit?

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte úno 07, 2012 9:04 pm
od abrams
Zdravím ,

před chvílí jsem narazil na zprávu o testu akumulátoru 90Ah 3,2V po 13.000 cyklech :eek2: :yes: :yes: :yes: . Psáno v angličtině , ale číslům porozumí každý :yes: .

http://www.auto88.cz/_info/Tests/GWL-Po ... e-Test.pdf :yes:

Elektronům zdar

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte úno 07, 2012 9:14 pm
od PavelR
jo ale 10% deep coz je pri solarnim provozu tezko dosazitelny. V takovych laboratornich podminkach by spis byl lepsi presnej 100%deep test at se ukaze co vydrzi kdyz se jim dava po prdeli nejvic a je pak logicky ze cim je cykl melci tak vydrzi vic. ale beztak to je zajimavy a ty aku sou supr. :-)

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte úno 07, 2012 9:22 pm
od abrams
Zdravím ,

10% hloubka vybíjení je docela málo , ale i tak to trvalo 144 dní .
100% by zabralo nejmíň 1.600 dní = 4 roky a 146 dní :eek2: .
Já osobně po tomto testu plně věřím v uváděných 8.000 cyklů :yes: :yes: :yes: .

Elektronům zdar

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte úno 07, 2012 9:28 pm
od PavelR
ja tem cyklum taky verim ... urychlit by to slo treba vybijenim 2-2,5C pokud by to presto aku snesly tak to je asi to nejlepsi cena/vykon

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř úno 08, 2012 12:57 am
od toxic_cz
moc zajímavý test, díky za link! :)
Po 13 000 cyklech při 10% DOD je efektivita aku stále 91.4% ! ... při rozložení do dní to je úctyhodných 36 let.

Teď by měli udělat test při 20% DOD, pak by možná šla udělat určitá predikce i pro hlubší vybíjení.

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř úno 08, 2012 7:40 am
od abrams
toxic_cz píše:moc zajímavý test, díky za link! :)
Po 13 000 cyklech při 10% DOD je efektivita aku stále 91.4% ! ... při rozložení do dní to je úctyhodných 36 let.

Teď by měli udělat test při 20% DOD, pak by možná šla udělat určitá predikce i pro hlubší vybíjení.
Zdravím ,

test 20% DOD 13.000 cyklů na tom samém článku :mrgreen: :yes: .

Elektronům zdar

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: sob úno 11, 2012 12:17 am
od toxic_cz
Ještě jsem narazil na
http://www.auto88.cz/_info/Doc/GWL-Powe ... Charge.pdf

POZOR na "Overcharge by keeping the cell under full voltage for long period of time"... Snižuje se tím životnost!

LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: pon bře 19, 2012 9:01 pm
od abrams
Zdravím ,

zničené aku jsou již na cestě k "reinkarnaci" , jejich místo brzy zaujme osm článků po 200Ah *batt* .
200Ah001.JPG
200Ah002.JPG
200Ah003.JPG
Už dva dny je inicializačně nabíjím , jsu v polovině a zatím pojmuli +/- 110Ah každý :shock: .

Zakoupil jsem také SBM moduly - ještě je trochu vytuním :hell: , což bude první stupeň ochrany .
Druhý stupěň bude CellLog 8 ovládající alarmovým výstupem odstavení celého systému , a to jak nabíječe tak měniče
(bude hlídat přebití a vybití jednotlivých článků)
Třetí stupeň budou termostaty na každém článku , při přehřátí článku(ů) se aktivuje nouzový odpojovač celého
aku bloku .

najdu-li ještě něco dalšího , už nebudu váhat to realizovat :repair:

Elektronům zdar *sun*

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte bře 20, 2012 10:43 am
od ResHacker
Co dodat...nádhera..Já jsem se taktéž konečně po přečtení mnoha informací dokopal a nakoupil LiFe (konkrétně zatím jen 4 tyhle nádherné 200Ah bloky + dalších 24 40Ah které budu mít v e-scooteru), dostal jsem na ně krásnou slevu od i4wifi, takže paráda..zatím je inicializačně nabíjím, až udělám nějaké fotky, měření, napíšu své dojmy, ale zatim se mi líbí mooc..úžasný to baterčičky :)

Jinak tobě Abramsi moc dík, vpodstatě díky tobě jsem o nich začal uvažovat a olovo teď vykopnu do světa ;)

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte dub 10, 2012 10:46 pm
od luge
:) Práve som zaregistroval asi 10% zníženie cien LiFePO4 akumulátorov na i4wifi

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř dub 11, 2012 8:23 am
od mopadzi
no jo, ale dost razantně zmenšili nabídku ... Už je tam jen 12V a jeden článek 20Ah. nemají náhadou nějaký problém s kvalitou?

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř dub 11, 2012 9:34 am
od abrams
Zdravím ,

asi před měsícem a něco spustili E-shop : http://www.ev-power.eu/ a postupně tam přesouvají nabídku z i4wifi.cz .
Takže na i4wifi.cz budou jen wifiny a na ev-power.eu jen LiFeYPO4 trakce :yes: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: stř dub 11, 2012 4:25 pm
od ResHacker
To abrams: ten web je dle p. Sedláka určený pro zahraniční zákazníky ale máš asi pravdu, vypadá to tak...Každopádně když jsem si baterky kupoval tak jsem porovnával právě s cenama na ev-power.eu a dostal ještě nižší projektové sazby. Na oplátku ale zas oba projekty popíšu, nafotim a materiály poskytnu i4wifi :) Myslím že dobrý obchod...

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: pon kvě 28, 2012 8:54 pm
od Drobek.Petr
abrams píše:Zdravím ,

zničené aku jsou již na cestě k "reinkarnaci" , jejich místo brzy zaujme osm článků po 200Ah *batt* .
200Ah001.JPG
200Ah002.JPG
200Ah003.JPG
Už dva dny je inicializačně nabíjím , jsu v polovině a zatím pojmuli +/- 110Ah každý :shock: .

Zakoupil jsem také SBM moduly - ještě je trochu vytuním :hell: , což bude první stupeň ochrany .
Druhý stupěň bude CellLog 8 ovládající alarmovým výstupem odstavení celého systému , a to jak nabíječe tak měniče
(bude hlídat přebití a vybití jednotlivých článků)
Třetí stupeň budou termostaty na každém článku , při přehřátí článku(ů) se aktivuje nouzový odpojovač celého
aku bloku .

najdu-li ještě něco dalšího , už nebudu váhat to realizovat :repair:

Elektronům zdar *sun*
Ted jsem na vikipedii narazil na tohle.
LiFePO 4

Nevýhody:
1.Uváděná energetická kapacita nové LFP baterie je o něco nižší než u nových LiCoO 2 baterií. Výrobci baterií na celém světě v současné době pracují na nalezení způsobů, jak maximalizovat výkon a energetickou kapacitu, snížit velikost a hmotnost.[4]
2.U zcela nových LFP bylo zjištěno, že předčasně selžou, pokud jsou "hluboko cyklovány" (vybity pod úroveň 33%). Pauza po 20 nabíjecích cyklech je v současné době doporučována některými distributory. (březen 2009)
3.Rychlé nabíjení zkrátí životnost lithium-iontové baterie (včetně LFP) v porovnání s tradičním neustálým dobíjením (trickle charging). (březen 2009)

Je na to nejaka odpoved?

Drobek

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: pon kvě 28, 2012 10:30 pm
od abrams
Zdravím ,

výše zmíněné informace jsou pro mne nové , nemohu je potvrdit , ale spíše vyvrátil :
1. tecnologií Li- je hejno (Li-Ion , Li-Pol , LiFeYPO4 , LiCo2 , Li-TiO2 atd.) každá má své přednosti i mouchy .
2. výrobní vady se vyskytují u všeho , od toho je tu záruka , vrozené vady asi u rodičů nikdo nereklamoval , že :lol: ,
hluboké vybíjecí cyklování zabíjí zaručeně jen volovo , mým LiFe se to líbí (nová 87Ah a po roce cca 150 x 100% cyklů
kapacita vzrostla na 96Ah .... :yes: )
3. kde je hranice rychlého nabíjení ? 0,5C .. 0,8C .. 1C .. 2C .. 3C .. 5C .. 10C ? LiFe se s proudy kolem 10C setkají
leda v elektromobilech , pokud natrefí na DC rychlonabíječku (CHADEMO) .

To co se stalo mě byla porucha nabíječe = masivní přebití . Nehoda , havárie , extrémní událost :uh: .

Ze svých zkušeností mohu LiFeYPO4 jen doporučit každému , kdo chce ušetřit a mít klid (LiFeYPO4 vs. volovo) :celebrate4: .

Elektronům zdar *cloud*

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: pon kvě 28, 2012 11:00 pm
od vata
abrams píše: 3. kde je hranice rychlého nabíjení ? 0,5C .. 0,8C .. 1C .. 2C .. 3C .. 5C .. 10C ? LiFe se s proudy kolem 10C setkají
leda v elektromobilech , pokud natrefí na DC rychlonabíječku (CHADEMO) .
10C je u 100Ah baterie 1000A?
Mimochodem - pokud LiFe zvládají hlubší cykly a vyšší proudy, jaký ekvivalent by jste dal 400Ah olovu v LiFe? Díky :)

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte kvě 29, 2012 7:02 am
od abrams
vata píše: 10C je u 100Ah baterie 1000A?
Mimochodem - pokud LiFe zvládají hlubší cykly a vyšší proudy, jaký ekvivalent by jste dal 400Ah olovu v LiFe? Díky :)
Zdravím ,

10C lze pužít jen pulzně a to do hranice 80% nabití viz. poslední test v pořadu Autosalon na TV prima 14.04. 2012
http://www.autosalontv.cz/autosalon-15-1 :yes: .

LiFe se dají zatěžovat 80% DOD , takže z tohoto se dá vypočítat potřebná aktivní kapacita , 400Ah = 320Ah cyklické
kapacity :eek2: :yes: :celebrate2: .

Elektronům zdar *sun*

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte kvě 29, 2012 2:17 pm
od vata
No jo, tak to pak je LiFe jen o něco málo dražší než kvalitnější olovo. Jen kdyby nebylo těch tanečků okolo inicializačního nabíjení a okolo balancování :( Každopádně, příští baterky budou už patrně lithiové.

Re: LiFeYPO4 akumulátory

Napsal: úte kvě 29, 2012 9:41 pm
od luge
vata píše:No jo, tak to pak je LiFe jen o něco málo dražší než kvalitnější olovo. Jen kdyby nebylo těch tanečků okolo inicializačního nabíjení a okolo balancování :( Každopádně, příští baterky budou už patrně lithiové.
Tie tanečky okolo to nieje nič strašné.Treba len chytiť správny rytmus :)
Nabije sa raz na začiatku a o balancovanie sa postarajú obvody na to určené.Ale to isto ovládate.
Ja by som ich nemenil.Sú tu taký čo to potvrdia.Že abrams? Elektronům zdar *sun*