Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pon bře 25, 2019 9:10 pm


Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Předchozí

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » stř pro 26, 2018 9:22 am

Toto je ve zprávách každou chvilku. Tak jedenkrát do roka centrála a několikrát karma, nebo plynovej kotel.
Nechápu lidi co něco takového mají doma a nepojistí se. Dyť detektory CO začínají na blbejch třech stovkách.
3500Wp(2850Wp zapojeno), Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA, 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 80

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod kodl69 » stř pro 26, 2018 9:33 am

Možná i na míň, i ty levný z ali fungujou. Je to skoro až moc citlivý, měl jsem takovej na stole, dveře na škvírku, jenom aby nezaklaply a venku nastartovaný auto, a během minuty alarm... dtektor za 5USD baterky v tom vydrží tak dva roky...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3342
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 233

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Matess » stř pro 26, 2018 10:28 am

mypower.cz píše:je to mazec jako sviň (samec od svině) :D Ja se pokusim sehnat tu malou centralku a pak to zmerim.. Nekde ji vybartruji za neco .. nebo nevim .. toto je taky pruser s penezama tadyhle ta spotreba.


nemel jsem cas cist to cele, tak sry jestli uz to nekdo psal...

doporucuji vyzkouset Heron DGI 20 SP. Dle mojich zkusenosti je spotreba nizsi ale polovicni asi ne. Pouzivame ji na dobijeni baterek a 24V / 300Ah zvladne na jednu nadrz s prehledem (i se ztratou na nabijecce a nejakou dobu ve floatu) ale presne mereni nemam.
Matess
 
Příspěvky: 512
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk
Reputation: 27

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod matobabetak » úte led 01, 2019 12:47 am

vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet
matobabetak
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Reputation: 0

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod NOPARasito » úte led 01, 2019 1:13 am

1kWh/cca.30kč je drba. Pres predelani na plyn bude tusim 12-17kc/kWh ;-), pokud vyjde lepe budes rad ;-))).
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 815
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 31

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod jahodovák » úte led 01, 2019 11:07 am

matobabetak píše:vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet

To je dan za to,že vyrábíš jen elekřinu a teplo,kterého je víc nevyužiješ,pokud bys ho použil a započítal,tak by to vyšlo jinak,sice ne levněji než ds ale přece jen líp.Pokud se používá tepelné čerpadlo,bylo by možná účelné použít teplo ke zvýšení ůčinnosti.
jahodovák
 
Příspěvky: 313
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm
Reputation: 11

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod jahodovák » úte led 01, 2019 11:07 am

matobabetak píše:vysledok testu Kipor ig3000 : zatazenie 40-60% nechal som pustene 2x podlahove kurenie a nejake svetlo, obcas konvica a pod. , 10l benzinu dalo 10mh a 10kwh a este zostalo nieco v nadrzi 1-1,5l.
1l =1kwh =1.15€....ako zaloha v pohode, ked dorobim prerabku na zemny plyn/pb dam vediet

To je dan za to,že vyrábíš jen elekřinu a teplo,kterého je víc nevyužiješ,pokud bys ho použil a započítal,tak by to vyšlo jinak,sice ne levněji než ds ale přece jen líp.Pokud se používá tepelné čerpadlo,bylo by možná účelné použít teplo ke zvýšení ůčinnosti.
jahodovák
 
Příspěvky: 313
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm
Reputation: 11

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod dracekvo » stř led 02, 2019 4:18 pm

Kolik toho ročně plánuješ spálit, aby se vyplatilo to předělávat na LPG?
3500Wp(2850Wp zapojeno), Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA, 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 80

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod brumlaj » ned led 20, 2019 10:23 am

LPG vozů co jdou do šrotu je celkem dost. Takže vyplatilo je pouze o tom kolik máš volného času. Ostatní je za pár korun.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1517
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 96

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvekod Ukonvej » úte úno 26, 2019 6:09 pm

Jako výkonný doplněk mé hybridní FV používám agregát Kipor KDE 6700.

Zkušenosti z provozu:
- cena 38000,-
- pořízen 2012 v provozu doteď bez GO, což na číňana považuji za vynikající výsledek...
- od novoty do teď natočeno 6200 motohodin.
- Diesel s mechanickým čerpadlem a přímým vstřikem, jednoválec, chlazení vzduchem, hluk 90db - 1m..., wattův odstředivý regulátor otáček (3000) nastavitelný. Celý gen. je kapotovaný a u mne navíc umístěn ve velkém boxu s nuceným chlazením.
- naměřená dlouhodobá spotřeba nafty 1l(850g) na 1kW/h - nová 0,68l - 1kW/h a pak postupná degradace.
- spotřeba oleje cca 1l na 1000 motohodin.

Postřehy: jako jeví se to docela použitelné ale,
- 1000 hodin. Odešel kondík v AVR a tím nenabuzeno... (Pro mě žádný problém. Vyměněné a facha dál)
- po cca 1500 startech se opotřebovala kluzná ložiska startéru. Vlivem prasklého krytu chlazení se pravděpodobně ložiska přehřívala horkým vzduchem, což postupně vysušilo mazací tuk... Ložiska byla suchá a všude šupinky kovu... Rotor se vzpříčil v uložení a nedosahoval spouštěcích otáček. Startér je klasický, bez redukční převodovky, vyžaduje velký proud a baterii minimálně 80Ah/800A. Dodaná 30Ah sranda je pro dlouhodobý provoz k nepoužitelná. (Starter vyměněn, kryt opraven, dodaná baterie Bars 140Ah/1000A a doteď klid).
- 2000 hodin. Odešlo nabíjení start. baterie. Opravil jsem. Pouze studený spoj. Vyměněno za normální autonabíječku s inteligencí na 230V. Od té doby klid a vždy nabito. Alternátor odpojen...
- 2200 hodin. Prasklá vstřikovací trubka. Nahrazena kvalitnější z Tatry 815. Při náhradě pozor na délku a vnitřní průměr trubky, není to jedno! Od té doby klid...
- 3000 hodin prasklé 3 silentbloky držící soustrojí v rámu a následně urvaný výfukový svod vibracemi (zavařeno a silentbloky vyměněny za silenty motoru škoda 120).
- 3200 hodin. Opět prasklý výfuk vlivem špatně dotaženého spoje. (zavařeno)
- 3500 motohodin. Odešlel digitální monitorovací display (neopraveno, protože to jede i bez toho, navíc na něj stejně není vidět... Musí se to však trochu přepojit, aby fungovaly ochranné prvky pro motor).
- 4000 hodin. Vstřikování potřebuje doseřídit vlivem opotřebení...
- 4200 hodin. Prasklá hadice přívodu paliva stářím. Všude nafta, ale bez požáru (je to relativně bezpečné palivo). Nádrž umístěna preventivně do exteriéru mimo box...
- Zatím, pominu-li pomalu rozpadající se kapotáž, tak už bez závad.

Specifické postřehy:
- vydrží docela dost široký rozsah provozních teplot a je snadno opravitelný. Má však celou řadu nectností. Nejhorší je hluk, což jde poměrně snadno vyřešit zástavbou, neboť všechny potřebné vstupy i výstupy jsou vcelku dobře uspořádány.
- při teplotách nad 30°C se bez dodatečného chlazení přehřívá olej až na 120°C dlouhodobě i mimo box. (I za chodu volně venku ve stínu a bez zatížení)... Vyžaduje tedy velmi kvalitní olej a dodatečné chlazení...(Osobně používám Mogul 15W/40 pro tepelně vysoce zatížené kamiony a zemědělské stroje). Nutná je jeho častá výměna, protože v cestě je jen hrubý filtr typu kovová síťka. Osobně provádím výměnu po 400 hodinách.
- Je citlivý na teplotu nasávaného zduchu. Líbí se mu v zimě teplejší vzduch než 0°C. Nemá totiž žádné žhavení ani předehřev. Nicméně i při -12°C naskočí, ale chvíli trvá, než má vyrovnaný běh a houpe. Připojení k síti je tedy dobré vykonat se zpožděním a až po ustálení chodu (cca za 2 minuty). Pomáhá předehřát palivo, pak je start i náběh v mrazech bezproblémový.
- Je citlivý a to velmi na kvalitu paliva. Pokud je v palivu i jen minimum vody motor vynechává a v extrémním případě zhasne. Motor také nemá podávací palivové čerpadlo a doprava paliva je řešena gravitací přes papírový filtr. Po zhruba 1000 hodinách se filtr zanese a palivo neteče dostatečným objemem k čerpadlu. Palivový okruh má vracečku pro přebytečné palivo a celkem to při provozu obíhá. Je to pozorovatelné okem. Takže požadavek na dobrou propustnost filtru je pro bezproblémový chod naprosto zásadní.
Závěrem? Samotné soustrojí (holý motor a generátor) se mi jeví jako vcelku kvalitní, ale přidané komponenty už jsou ošizené a tím pádem je centrála docela poruchová. Pro bezproblémový dlouhodobý provoz potřebuje prakticky neustálý dohled a kontrolu. Jak se něco zanedbá, tak brzy odejde něco zásadního a oprava pak už není tak finančně zajímavá, zvláště když si ji neuděláte sami. Pokud ale nepotřebujete servisní středisko a opravíte si vše sami, tak se nemusíte bát koupit pouze motor a generátor a to někam šikovně zastavět. Za vcelku přijatelnou finanční investici s přihlédnutím k podávánemu výkonu a jednoduchosti provedení, jde podle mého názoru o dobrou záložní mašinu, která pomůže s přijatelnou spotřebou paliva vykrýt dny bez slunce. Osobně při chodu agregátu ještě dobíjím baterie, abych dosáhl lepšího provozního zatížení. Výkon motoru je regulován množstvím vstřikovaného paliva při konstantních otáčkách v návaznosti na odebíraný kroutící moment. Výborné pro spotřebu paliva, ale při zatížení kolísá výstupní frekvence proudu v závislosti na odebíraném výkonu. V mém případě 50 - 55Hz.
- 55Hz při 0% zatížení a 50Hz při 75% zatížení. Když byla nová, tak frekvence kolísala jen o 3Hz. Postupem času a opotřebením součástek se rozptyl zvyšuje a je tak nutnost doseřídit předvstřik a množství vstřikovaného paliva...
- po 5000 hodinách pak už vcelku pálí olej a začíná hlavně studená smrdět... Blíží se její konec. Schválně jestli dá 8000 motohodin. Uvidíme...

Agregát používáme primárně na pohon čerpadla z vrtu (1200W), pračku (2000W), vysavač (1000W), kompresor(2200W), svářečku (1500W), ruční nářadí nad 1000W a žena má mandl (2500W). Agregát má maximální výkon 5500W při 3000rpm. Vše ostatní jede na FV. FV na to sice má instalovaný výkon, ale soustrojí zatím vychází na provoz levněji než patřičný bateriový pack a navíc je zcela nezávislý na OZE. Pokud to někomu pomůže budu rád. Na dotazy také rád odpovím.

ps: Jede to i na čistý rostlinný olej. Bylo s tím ale tolik problémů, že jsem se na další experimenty vkašlal.
Ukonvej
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 26, 2014 10:34 am
Reputation: 20

Předchozí

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'