Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Odpovědět
Fazole
Příspěvky: 74
Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Reputace: 0

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Fazole »

Pane, velmi děkuji.

Poslední dotaz ty dva hoření Š a S mají být spojený tou propojkou?
Když jsem to koupil, tak mspojeny nebyly.

Ještě jednou velmi Děkuji.
Uživatelský avatar
Axa
Příspěvky: 185
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
Reputace: 6
Lokalita: Zásmuky
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1080
Kapacita baterie [kWh]: 1,7
Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Axa »

Mno ve schématu jsou propojený. Popravdě jsem nějak nezkoumal, jestli být propojený "mají". Tedy nezkoušel jsem je odstranit. Teď mi to zrovna na propojený dobíjí, takže to tak nechám :D Ale odpovědět relevantně a 100%-tně správně na daný dotaz právě teď neumím :D
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od brumlaj »

Ano spojený, jinak by nebylo do akce zapojený budicí vinutí a výsledný požadovaný proud by byl =0. Teda v zapojení již dříve odsouhasené oběma stranami ;-) (proud kotvou zanedbávám, neb není požadovaná....) vinutí OŠ je základní budicí vinutí a pokud jím nepoteče proud, tak indukce v kotvě bude pouze ze zbytkového (remanentního) magnetismu v železe soustrojí. No a proud v návaznosti s OC stabilizuje parametry generátoru tak aby nebyl závislý na zatížení..... viz "kompaundní dynamo". Možná ještě podrobnější popis funkce je zde. Tvrdím, že dodnes není komutátorový stroj překonán. Vše ostatní je pouze úlitba snižování nákladů ......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
Axa
Příspěvky: 185
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
Reputace: 6
Lokalita: Zásmuky
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1080
Kapacita baterie [kWh]: 1,7
Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Axa »

Jinak ten ruskej manuál jsem hodil sem, v případě zájmu. http://uloz.to/xKprfESm/instr-ab1-p30-pdf . Kdyby to chtělo heslo tak : mypower
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od brumlaj »

Díky, neměl jsem a také ukládám co jsem nalezl.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
Axa
Příspěvky: 185
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
Reputace: 6
Lokalita: Zásmuky
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1080
Kapacita baterie [kWh]: 1,7
Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Axa »

Že vás ještě přerušuju.... Chlapi nedumal někdo o tom, jak by to šlo startovat výhradně elektricky ? Původně to bylo v Československý lidový ármy namontovaný na SKOTu vzadu. A pochybuju, že se to startovalo klikou... Sytič přitom neřeším, na to mám bezva nápad servem. Jen to domazlit mechanicky.

Přemýšlím takto:
Pokles napětí sepne přes podpěťovej spínač startovací relé. Šlusnutím S+Š a Ja plus
Po rozběhnutí motoru startovací relé odpadne a po nějakým čase servo přesune sytič do polohy "jedeeem".
A po nějakém čase opět sepne relé místo (nebo přes) vypínač A3, jak je značenej v původním schématu.
Po dobití na nastavenou úroveň odpadne relé A3 a sešlusuje chcípák.

Ale něco mi říká, že na to jdu zbytečně složitě :) Zkoušel jsem sešlusovat S+Š a Ja plus natvrdo, jenomže to se se zaplým A3 nerozjede motor. Nemáte někdo lepší nápad než já ?? Díky za odpověď a hezkej den.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od kodl69 »

Klikou to asi nestartovali, ale obsluha byla v dostatečném počtu přítomna, a pokud ne, nebyla potřeba elektrika.
Jestli to dobře chápu, tak ten dynamospouštěč má zvlášť stator pro startování, tam by se mělo přivést + na S+, a až je to nastartovaný a s+ odpojeno, tak teprve zapojit buzení na š+, a potom teprve výstup.
Spínač mezi 15 a 18 by se dal obelhat výkonovou schottky diodou nebo tak nějak, ale už to nebude armádně nezničitelný.
Kdysi jsem viděl aparát na nastartování auta, aby se ohřálo, než přijdeš, dálkáčem nebo podle času. Fungovalo to tak, že pokud byla ruční brzda a vyřazeno, tak to zastartovalo (default cca 3s) a pak se snímalo z indukčky, jestli motor běží, pokud ne, tak 10s pauza a znovu, celkem 5 pokusů (default). Takže práce pro sekvenční automat, a jak si ho vyrobíš, je tvoje věc, jestli s časovýma relátkama a nebo s relátkama a arduinem. No a když motor běží, nechat chvíli na sytič, a konečně zapojit to buzení a začít dobíjet.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od volente »

Chtěl bych si pořídit tento důmyslný a předpokládám i "kvalitní stroj" na zimu když moc nesvítí.
O životnosti dvoutaktního motoru si nedělám žádné iluze, ale několik zim by snad mohl v provozu vydržet. Počítám tak 150-200 mh za sezonu. Zajímali by mě vaše zkušenosti z provozu, např spotřeba, jaký používate 2T olej a podobně. Co jsem tady četl tak velká spokojenost.
Díky
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
Axa
Příspěvky: 185
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
Reputace: 6
Lokalita: Zásmuky
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1080
Kapacita baterie [kWh]: 1,7
Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Axa »

Vot etot dvígatěl, bych nevyměnil za zlatý prase. Olej je tomu naprosto fuk. Prostě - kakoe to maslo. Používám ale Garden 2T , co mám i do motorovky. U ONO je za cenu Moguláckýho M2T. Občas temu dám aditivum, aby se pročistil karburátor od babišovskejch rostlinosložek. Spotřebu to má cca lehce nad litr na motohodinu. Kdybyste chtěli cosi jako manuál jak to spustit a vypnout, udělal jsem ho pro svoji drahou polovičku. Můžu nějak poslat.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od fugas »

Myslím že u takového stroje by nebyl po zahřátí na benzín problém přepnout a napájet biolihem.Cena za kWh by šla o třetinu dolů.Možná by to stálo za pokus.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od kodl69 »

ještě líp na LPG, klasickej podtlakovej systém jede i na dvoutaktu, jenom to chce dodávat olej.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
Axa
Příspěvky: 185
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:34 am
Reputace: 6
Lokalita: Zásmuky
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1080
Kapacita baterie [kWh]: 1,7
Bydliště: Na okraji malé vesnice kousek od Kolína

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od Axa »

Nevím, dvoutakt a líh mi ale zní divně.
UŽ sice NEMÁM OSTROVNÍ ELEKTRÁRNU. Ale od 6. 6. 2023 začínám zase kout pikle.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od marko250 »

K dvoutaktům mohu z mnoholetého používání a servisování povědět hodně.I pokus o přenastavení na ETHANOL.A povím to zkráceně,na nekvalitní palivo a olej rovnou zapomeňte,dokonce i základní natural 95+kvalitní mazací olej(Motul800) způsoboval karbonizaci na hlavě,vrchu pístu a všech výstupních cestách přez přívěru do kolene výfuku.U dvoutaktu je velmi důležitý provoz v jeho maximálním výkonu,kdy dochází k ideálním podmínkám spalování.Závodil jsem do loňského roku reprezentačně na mezinárodní úrovni asi 12let v kuse,z toho 7 let na dvoutaktech od 125-300cm3 objemu a nejčistší provoz byl na malých objemech do 200cm3.Největší problém je biosložka s vodou,kterou váže v benzínu.Ta voda vytváří křustu jako sklo společně s karbonem a likviduje stěnu válce potaženou nikasilem.Po 200mth. vzniká ovalita v předozadním směru,kde tlačí ojnice s pístem.Jedná se asi o osmiměsíční období,kdy je motor využíván 3x týdně po 2hodinách.Asi 25% oddálení smrti válce pomohlo používání 100 oktanového benzínu s pořádným olejem 1:50,motor nezdechal ani po pádu v terénu,chytal za jakékoli situace a křusta byla skoro neviditelná na vrchu pístu,cesty s minimem karbonu.Píst byl u všeho na limitní výměně po 35-60mth,dle objemu a využívání výkonu jezdcem.
Ethanol nelze dokonale smíchat s olejem a i po přenastavení předstihu,kdy se tato směs musí zapálit dříve ,chod motoru 2-T není pravidelný.Pojede jen ve zvýšených otáčkách,jinak okamžitě zhasne a má menší výkon.Ethanol vyžaduje uzavřený cyklus spalování 4-T, s vysokým kompresním poměrem a jiným časováním.A i tak bude motor jen likvidovat víc než klasický benzín .Další nevýhoda je spotřeba 2-T motoru což je známka nedokonalého spalování v otevřeném cyklu,je to běžně dvojnásobek k 4-T.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od fugas »

Jen mě to tak napadlo ;) Zakarbonovanou hlavu bych po zimě klidně vyčistil,pokud by to bylo za cenu třetinové úspory na palivu.Pokud by to ale mělo mít korozivní následky,tak je otázka jestli se vyplatí za pár sezon hlavu zničit.Tento motor s největší pravděpodobností nebude vybaven přívěrou a ani o nikasilu nebude mít potuchy.Spíš bych to viděl na honovaný výkovek,vždyť Žigul měl blok jeden kus :) Zahřátý fichtl jezdil se ztrátou na výkonu i na kerosin.Uaz ač čtyřtakt také tak.Samozřejmě dvoutaktní motorka s obsahem 125ccm a výkonem tipuji 30kW při 14 000 otáčkách(?) zasluhuje jinou péči už jen proto že nekvalitní mazání sundá fofrem nikasil a pak dojde k zarafnutí a je to drahé.To je jiná generace i liga dvoutaktů.Nevím,nehledal jsem to,ale jestli se tenhle motor točí 5000ot. ,tak to bude až dost.Tři pístní kroužky namísto jednoho až dvou.Prostě kvalitní kovářská konstrukce na daleko více než jeden závod.
Ale samozřejmě jinak souhlasím a rozhodně nic z výše napsaného nepopírám.Jen mě napadlo to zkusit jestli vůbec a když ano,tak s jakou ztrátou výkonu a k ní vedoucímu nárůstu spotřeby.Pokud je ten motor postaven na nízkooktanový benzín,možná by mu to i prospělo.LPG je jednička,ale ta jeho plynovatost by mi neseděla.Možná bych se i bál,že nasátý plyn do prostoru kliky po ohřátí od okolního prostředí změní objem a vznítí se už během aktu přepoučtění do spalovacího prostoru.Asi by to chtělo pečlivě dávkovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od kodl69 »

známej provozoval pionýra na plyn několik let, ke každodenní cestě do práce, a řekl bych, že 15kkm do GO u tohohle motoru je slušnej výsledek. Nejdýl laboroval s dávkováním oleje, to nakonec vyřešil tak, že to šlo z nádržky, ředěný cca 1 díl oleje na 3 díly benzínu do 60 ky trysky v sání až za šoupátkem, s tím, že hladina v nádržce byla kousek níž než tryska. Fichtl samozřejmě fungoval jenom na plnej plyn, jinak to asi ani nejde...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od volente »

Asi tak, konstrukce tohoto motoru bude určitě z kovářské dílny někde za Volhou, se správnými vojenskými vůlemi a téměř "nesmrtelností". Nedá se proto porovnávat s nějakými závodními speciály, nebo dnešními skůtry. Druhou věcí je efektivita (spotřeba).
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
cesta
Příspěvky: 40
Registrován: pát kvě 20, 2016 11:24 am
Reputace: 1

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od cesta »

Dobrý den jsem tu nový a pročítám si tohle téma, zajímalo by mě zda by to nabíjecí soustrojí šlo připojit přes regulátor Victron BlueSolar 150/70-MPPT. Mám baterie Benner Stand by Bull Bloc GiVC12-230, 4x, zapojené serioparalelně.(24V/460Ah),u těchto baterie je nutná při nabíjení napěťová regulace. Takže je nemůžu nabíjet na přímo jak je nabíjíte vy.
Chtěl bych vědět zda by toto soustrojí šlo připojit do regulátoru namísto foto panelů???

Normálně tam mám připojené 6 panelů serioparalelně 255Wp,vstupní napětí je cca.100V a proud 16A. Regulátor je do 150V a 70A.
Moc děkuji za každou odpověď.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od gupa »

To je otázka spíš pro Neosolar. Ten Victrony servisuje a dováží. Podle mého názoru u tohoto příspěvku, je regulace buzení velmi jednoduchá a vznikají natom reostatu ztráty. Dynamo v trabantu na 6V šlo až na 40V jestli si dobře pamatuji a když by se něco podělalo natom soustrojí pro 30V, aby Victron nepošel jak všechny žárovky v tom trabantu. Napětí nesmí v žádném případě, tedy ani naprázdno, překročit 150V, resp. mít dobíječ asi okolo 130V max plus nějakou rezervu pro strýčka příhodu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
cesta
Příspěvky: 40
Registrován: pát kvě 20, 2016 11:24 am
Reputace: 1

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od cesta »

Aha ,tak to mě tedy nenapadlo.Takže zimní dobíjení spíše řešit přes nějakou centrálu na 230V a nabíječku baterii ??
Jedu už jen na fotovoltaiku.
cesta
Příspěvky: 40
Registrován: pát kvě 20, 2016 11:24 am
Reputace: 1

Re: Nabíjecí soustrojí AB-1P/30

Příspěvek od cesta »

Tak to asi vypadá, že to soustrojí bude volné, nějak se mi nechce to zkoušet co se stane.Tak pokud by měl někdo zájem tak mu ho prodám za 1800Kč.:o)je odzkoušené,včera dovezené,vyčistěné odkalovače, plně funkční a je tam všechno přesně to co tady v tom příspěvku popisujete.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek