LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.

tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?

vzal jsem to o trochu drazsi z anglie ale puvod stopro cina. pry to ma dorazit pristi tyden tak jak budu neco vedet urcite to sem napisu.

Pro optimisty : to by byla bomba kdyby to vyslo :-D
camel1cz
Příspěvky: 765
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od camel1cz »

Já mám na každém článku balancér s 5A pojistkou a v sérii jednu velkou pojistku + relé přemostěné fetem jako připojení k zátěži.
Je tam ztráta v pojistce + přídržný proud relé - takže tak 6W?
Až to budu mít trochu protestované, tak se samozřejmě podělím v příslušném tématu.

Držím palce s těmi LiIon!
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [12x AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono]
5 kVA Axpert King II @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

Pekny reseni. Ja jsem zvedav co se zjisti je treba hledat cesty.

V pripade s liion by to byly stovky kusu takze tolik balanceru nepripada v uvahu.
Samozrejme necekam celych 5ah spise verim v rozumny vysledek, ktery by ekonomicky vysel tak aby to slo otestovat ve vetsim meritku. Nejdriv bude treba dat ceres vzorku ...
atom
Příspěvky: 436
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od atom »

Pro vyšší bezpečnost můžete koupit 18650 články s ochraným obvodem, celkem běžná věc, každý výrobce to snad dělá ve variantě s a bez něj.
jinak tady je dost měření různých článků a deklarovaná s skutečná kapacita bývá nebe a dudy.
http://e-cigaretafans.eu/forum/viewtopi ... 202&t=3096

A zrovna zmíněný UltraFire bych osobně nekupoval ani na zkoušku.
2x Tristar / 17kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >31MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

halt uz je objednano. takze je zkusim.
Samozrejme ze je mozno zkouset ruzne vyrobce clanku. Jistota by byli trebas znackove panasonic lec cena je jinde a to uz nema vubec smysl zkouset. Pac patlat se hodlam jen s tim na cem usetrim tim ze do teho vlozim praci.

Treba to cely bude vykrik do tmy ... uvidime.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

Jeste me napadla jedna vec. Mam nejake notebookove baterie. Tam by mohly byt kvalitnejsi clanky ... pouziji pro srovnani.
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od 007ToMMaS »

Včera som rozobral asi 7 notebookových batééri. Našiel som aj panasonic asi v dvoch a ostatné boli nejaké japonské. V blízkej dobe to chcem vyskúšať. Ak by to bolo v pohode tak budem takéto batérie odkladať a nakoniec z toho poskladám niečo veľké :-D
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od vlkazajac »

Panasonic je tiež japonská značka. Aj keď montované je už snáď všetko okrem násad na lopatu v Číne.....
Videl som na YouTube amerického nadšenca, ktorý tiež kastroval zdroje na notebooky a spájal články sério-paralelne na pohon e-bike, tam sa mi to páči ako riešenie. Pre inšpiráciu a nejaké finty sa oplatí pozrieť, napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z-VLdE6RxYQ
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

To video jsem videl. Sikovnej borec. Toto je celkem mazec
https://www.youtube.com/watch?v=ZzvtY5TzqKQ

Ted jsem zmeril mym novym wattmetrem jeden clanek z notebooku. Nabijel jsem jej cca 1,5A do 4,2V kolik do nej slo jsem nemeril, byl castecne nabitej. Pri proudu cca 2A dal 1,85Ah. A mel by mit cca 2Ah

Premyslim jak vyrobit nejaky automatiky cyklovatko abych zkusil kolik ty clanky zvladnou 100% cyklu.
ctirad
Příspěvky: 71
Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od ctirad »

PavelR píše:tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?
Podotýkám, že Ultrafire a podobné "značky" jsou ve skutečnosti vadné články velkých výrobců (Panasonic, Samsung, LG, Sanyo), které neprošly výstupní kontrolou a nějaký podnikavec je levně skupuje a tiskne na ně absurdní údaje o kapacitě.

BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

... asi na tom něco bude :? v Tesla Motors zvažovali použít do Modelu S buřtíky 18650 s kapacitou 3.500mAh , což by znamenalo fenomenální dojezd na jedno nabití , ale zvažované články měli podstatně kratší životnost oproti standartnějším 2.500mAh . Cokoli nad 3.000mAh zavání krátkou životností nebo levárnou s přelepenými zmetky :hell: .

Není nad vlastní poučení se z chyb , ikdyž časté opakování už není vtipné , ale trapné :wall: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
ctirad
Příspěvky: 71
Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od ctirad »

Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

ctirad píše:...
BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Proc smutno. Halt jsem negoogloval a rovnou zkousim no ...

Lepsi nez nic nedelat. Aku si doma nevyrobim.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od pezizka »

ctirad píše:Tesla model S používá 3.100Ah (některé zdroje uvádí 3.400Ah), Roadster má 2.400Ah články (a teď slibují možnost upgrade na větší kapacitu s dojezdem 640km). Největší kapacita 18650 je teď někde těsně kolem hranice 4Ah. Ale nevím, jestli je to nějaké tuctové LiCO do notebooku nebo NMC/NCA vhodné pro EV a skladování energie.
Věřte mi že se rád dozvím jakoukoliv novinku či relevantní info, zkušenost z praxe apod. Ono ohánět se Teslou není asi to pravé ořechové, i obyčejná Fabie je docela nákladná, a kolik stojí Tesla asi víte. Naprosto nenávratná investice. Počítal jsem jen na prstech, pokud někdo vezme do ruky kalkulačku rád si to nechám vyvrátit. To že tyto články používá Tesla není záruka toho, že je to nejlepší řešení pro elektromobil, to snad asi ano, ale pro akumulaci třeba pro domácnost to může být už horší. Proč se třeba v autech používá z 99% startovací olovo? Je to snad nejlepší řešení? Nemíním se o tom hádat, ale vlastně ani není jasné jestli používají 3,1 či 3,4Ah články. Při tom množství co jich tam bude je to dost podstatný rozdíl. Možná ujedou 640 km, ale za jakých podmínek? Je to ten samý princip, že většina aut dle výrobců žerou nějaké množství paliva za téměř laboratorních podmínek? Stačí v zimě na pojížďky odmlžit okna a trochu zatopit a je po 640km jak po žabě... Ona potom ta realita bývá většinou jaksi reálnější....
ctirad
Příspěvky: 71
Registrován: pon čer 25, 2012 12:18 am

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od ctirad »

Tím, že odpovídám na otázku jaké články se používají v Tesle jako znamená, že oháním Teslou nebo jsi si chtěl prostě jenom zanadávat?

BTW jaká je návratnost investice v případě pořízení Audi A8, Mercedes S nebo třeba Prosche Cayenne? Já pořád žiju v domění, že koupě jakéhokoli auta jsou peníze nenávratně utracené.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od PavelR »

Navratnost auta se kona pokud auto nejakym zpusobem vydelava.

Pokud nevydelava, nebo nenapomaha k vydelku je to jen ulehceni dopravy. Pohledu je spousta.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od pezizka »

Tím že jsem použil Vaši citaci neznamená, že se trefuji do Vás. Ta Tesla tady padla vícekrát, a nejen od Vás. Nemám pocit, že bych někomu nadával. Toto vlákno je o srovnání dvou typů aku, nejsem odborník, jen mne to zajímá. To že jsem vsadil na LiFe taky neznamená, že jsou lepší... Nehledal jsem informace nijak intenzivně, a ani nevím kde je to opravdu důvěryhodné. Na počátku padla otázka zda je kapacita za tu cenu možná, a můj názor je ten že pro mne co by koncového uživatale nikoliv. To je cena spíš pro tu Teslu, která bere články, jak napsal abrams, po tunách. Taky souhlasím s tím, že poskládat baterii je dost pracné. A co bych tím vlastně získal, životnost, lepší cenu? Normálně se ptám, nic víc. Tyto články pokud vím používají hojně modeláři kvůli zatížitelnosti a hustotě energie vůči váze, ale o nějaké extra životnosti se moc nezmiňují, ale znám jich jen málo... Možná je to drsným používáním. Berte to prosím jen jako dotazy zvědavce, ale zajímaly by mne alespoň rozumně ověřené informace. A praxe je na to asi nejlepší. Papír snese vše.... Viz přebalovači zmetků lepších výrobců..... Rozhodně jsem se Vás nemínil dotknout.
Harry
Příspěvky: 141
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od Harry »

ctirad píše:
PavelR píše:tak ted jsem objednal totok

BTW, když pročítám tohle fórum tak je mi smutno, že solární komunita s odstupem pár let opakuje úplně ty stejné chyby a slepé uličky, kterými si prošla EV komunita a vedou se i úplně stejné diskuse o něčem, co je dávno jinde vyřešené.
Ctirade mohl bys prosím ve zkratce uvést ty nejčastější chyby, kterými si prošla EV komunita. Ať se jich můžeme vyvarovat. Díky
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od petrs »

PavelR píše:a jak si to radil pres pojistky? Me se celkem libi ta varianta propojeni clanku ke sbernici tenkym dratkem. prakticky vzato pojistka ... jde zmerit kdy se prepali, jde zmerit ubytek pri predpokladanem pracovnim proudu.

tak ted jsem objednal totok
http://www.ebay.co.uk/itm/8x-UltraFire- ... 1208067781?

vzal jsem to o trochu drazsi z anglie ale puvod stopro cina. pry to ma dorazit pristi tyden tak jak budu neco vedet urcite to sem napisu.

Pro optimisty : to by byla bomba kdyby to vyslo :-D

Tyto clanky
http://www.ebay.com/itm/10X-18650-3-7V- ... 461ff09a08

maji skutecnou kapacitu cca 750 mAh,zatezovaci proud 1A :( ,opakovane mereno...
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFeYPO4 packy VS Li-ion články

Příspěvek od pezizka »

750 mAh ? To je docela kalamita......

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek