Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Já myslel pro příklad.Ale když už jsme OT,tak nějaké TD ještě byly,nebo dejme konec 1999 ;) Po čase jsem zjistil,že hlavy praskají jen lidem,kteří jsou předurčeni pro MHD a kancelář.Stejně tak u 2.1TD.Prostě to vyžaduje zacházení.U 2.5TD už byla konstrukční vada v podobě šetření materiálem.Jde mi o to,že to zbouchám,ale nová auta :arrow: krabičky...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
opicky
Příspěvky: 12
Registrován: pát led 15, 2016 8:37 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od opicky »

Já jsem se těmihle auty kdysi bavil, a HDI z r.2000 mám shodou okolností stále ještě doma - a nakonec jsem musel uznat, že je opravdu úplně jinde než ten starý komůrkáč. Nicméně zpět těm elektrikám. 106 s elektrikou jsem si trochu důkladněji prohlížel a popravdě mě dost vyděsila, úplně easy to taky není. Nechtěl bych na té řídící el. něco řešit. I když zase na druhou stranu, kdyby mi ji někdo nabídl třeba za 50tis, tak bych asi taky neodolal :)
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Všechno má svoje a všechno se dá nastudovat,vyzkoušet,poptat se a naučit.Mého času XM 2.TD-Lucas Epic.Neopravitelné čerpadlo a strašák všech majitelů.Oprava za desítky tisíc ještě v době,kdy už to byly veterány.Trvalo to rok,ale naučil jsem se je dělat a měl po problému se všemi auta v rodině.Součástí je samozřejmě zázemí,jako Lexia3.Takže pokud to chci dlouhodobě,tak se do toho prostě dostanu.

Edit: Za 50 000 není problém.Na mobile.de jsou.Ale bez *batt* Ty jsou a budo na tom to nejdražší.Čili za ten ranec si kupuješ baterky,nikoliv auto.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
xxtt

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od xxtt »

Opel Astra 1.7D z 2000 nemá síce kurvítko, ale je to totálne elektronická kurva, kterou preju snad nepríteli. Ať nikdo nechce vedet, co všechno umí pri poklesu napetí pod asi 11V. Neco jsem četl, co delají i škodovky s elektrickým posilovačem, rekl bych ale, že Opel celkove "umí" toho dosti víc. Proste západ. Hlavne, že má jinak dobrý japonský motor s dvojí anglickou elektroniku v soplu, zadelanou na/v motoru naveky tak tesne, že nepočítala s prdy součástek.
Umí to odepsat diody altu pri výmene baterie za novou, ale trochu vybitou, nezavrít okna pri podpetí, stejne tak startovat pri podpetí motor posilovače na dorazení baterie, blikat zmatečne kontrolkama na palubovce, a to všechno i pri vytaženém samozrejme elektronickém klíčku. Už čekám na ty tramwaje, pro jistotu s vlastním meničem, nerízeným pres usb, tcpip, modbus a další prekotné a prekombinované pitomosti podobného druhu.
...samozrejme mnoho vecí se dá, ale je treba je vyvažovat časem nekdy až príliš.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2194
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

2479 vozidel a jiných elektrických strojků naprodej. Jen tam dojet odhlásit, zaplatit, naložit a odjet. Unás přihlásit s DE techničáky a po stk. Emise to snad nepotřebuje.
https://www.mobile.de/cz/kategorie/osob ... lectricity
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

gupa píše:Emise to snad nepotřebuje.
Nepodceňuj úředníka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
opicky
Příspěvky: 12
Registrován: pát led 15, 2016 8:37 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od opicky »

No jo, něco bez aku se tam zhruba za těch 50 najde. Plus ten dovoz a překopávka... Na kolik do toho vlastně vyjde koupit ta Li-něco, tak 20kWh?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

300 000?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2194
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

fugas píše:
gupa píše:Emise to snad nepotřebuje.
Nepodceňuj úředníka.
A kam tu sondu má ten technik podle úředníka strčit? Jsem nyní jeden dovoz vyřizoval, už nikdy nedám obchodníkovi takovej vejvar co si řekl. Tobych zaty prachy mohl být i tři měsíce v DE a alespoň bych se naučil dojčladski.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

To byl jen vtip.Ale možná by ti řekli,že vozy do roku výroby musí...A že to není kam strčit,na to zákon nepamatuje a je slepá ulička.Chtěl jsem poukázat na stupiditu některých těchto ustanovení a zákonů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2194
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Dokud si to pamatuji, uznává se technická způsobilost, resp., přbírá e ze země odkud auto je. TP jeden malý jeden velký , německý, ustřihlý a vyplněný datum odhlášky vedle ustřihlého rohu, vozidlo tak spoňuje podmínku odhlášení z registru ze země odkud pochází. Dovoz, buďse koupí dovozová kovová značka, prý za 3tKč, nasadíse a jedese, nebo se půjčí auto, půjčí plato, nebo to někdo má na dvoře, a po telefonátu kam jede. Stalo se mi jednou, že si nějaký debil udělal radost a srandu a auto žádné, prostě si vystřelil z čecha. No minus nafta a čas. Dále tedy emise, tusím že 700Kč, evidence a technická, 1500,- přihlášení 800,-. No a po nějaké době, bo se úředníkovi nechtělo vypisovat čistopis hned, tak za dva dny mi volá že hotovo. Ještě přišroubovat SPZ, bo těm plastovým krip podložnkám nevěžím, přebarvím podle pozadí hlavičku šroubku a jezdím.

Edit: po stk ještě povinné ručení.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

A ještě C.O.C. list :)
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2194
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

No čtu že jen když je auto nový, tak C.O.C. U nového auta jsem si ve formuláři na přihlášení všiml, že jeli nové nebo do 1/2 roku stáří, se musí odvést DPH. Ale nepředpokládám, že když někdo dá několik řádů stovek klacků za nějaký vbudoucnu ešrot, že si toto nezjistí napevno.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Naši technici si zvykli jít cestou pro ně lehčí. Když nemá kde vyčíst údaje o hmotnosti, rozvoru, spotřebě a jiných údajích které nejsou v dokladech tak bud bude hledat on ale když se nechce, tak odešle na Dekru , tam vystaví tyhle údaje (za poplateček), pak se dotyčný vrátí z5 s lejstrem a on dovozovou udělá.Je to jiné na každé STK a náladě technika. Mám tu ted jednoho vergla z AT a naštestí mám typelist podobný coc listu tak někdy to stačí. V těch jejich techničákoch toho moc o autě není napsané.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od SJM »

Matess píše:Bydlim v Šumperku - kde mam nejblizsi nabijecku?
Na kabelu mezi domácí zásuvkou a elektrickým autem, resp. v autě.
V případě Tesly pak Superchargery v Drážďanech, ve Vídni a nově na Slovensku u Sliače.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Ďalší konkurent Tesly, len či sa to dá aj u nás prihlásiť, resp. či to bude aj hom. pre EU trh.
http://www.caranddriver.com/chevrolet/bolt
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

No já každý den dojíždím 45km, takže pro elektromobil ideální vzdálenost. Jezdím už dlouho na LPG a počítal jsem si, kdy bych se dostal elektromobilem na 0. Počítal jsem samozřejmě jen nákupní cenu aut a náklady za palivo, nepočítal jsem poplatky za emise a spotřební materiál pro spalovací motor.
Nicméně mi vyšlo, že když by vše fungovalo bez poruchy, tak bych se mi náklady srovnaly zhruba v době, když by končila životnost baterek.
Taky další věc je že 106 je už staré auto a vím jak jsou na tom tyhle staré auta s korozí když se několik let používají každý den.
Kdyby se dal sehnat elektromobil za 50 tis a do toho bylo možné dát baterky v ceně max 100 tis, tak by to mělo cenu. Ale současná cena baterek to prostě zabíjí.

Když už jsme u toho, na kolik vlastně vyjde přestavba té 106 na LiFePO? Počítám, že se asi bude muset vyměnit vše kromě motoru, protože nabíječka a regulátor zřejmě z NiCd nebudou pro lithium vhodné.
sali
Příspěvky: 11
Registrován: čtv bře 26, 2015 8:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od sali »

...dal bych Li-ION. Vyjdou levněji téměř o 50%
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3357
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Problém číslo jedna teplota baterek v rozmezí 10-30°C ,jinak je po nich v zátěži či nabíjení.Druhý jsou nabíječky v autech, které byly a jsou strašně slabé (i v Tesle),zdržuje to od mobility.Třetí je parking kolem práce s možností nabití,mám ji 300m od mého pracoviště a nedokážu si představit,že tam budu parkovat každý pracovní den a po dobu 8hodin ji blokovat,nebo odskakovat z práce na kontrolu a případné přeparkování.Samozřejmě,že by to s nabíjením v práci dlouho nevydrželo ,už jen díky kolegům co musí na pumpu a tak :-) .
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
NuclearDave
Příspěvky: 73
Registrován: pát črc 11, 2014 2:33 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NuclearDave »


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek