Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
gwl-tech
Příspěvky: 42
Registrován: pon črc 29, 2013 9:40 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gwl-tech »

Viz tento článek z roku 2012:
http://www.hybrid.cz/rozhovor-petr-dvor ... ktromobilu

"Dnes (2012) mám již najeto 235 000 km. Takže jsem najel 190 000 km, při nákladové ceně 3 Kč za km, jsem do rukou ropáků NEzaplatil 570 000 Kč."

Někdo říkal že ten P. Dvořák už najel přes 350 000 km a pořád má stejný baterky.
SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od SJM »

na hybrid.cz má diskutující eHonza Nissan Leaf 24kWh, najeto 65.000 km, SOH = 96%
kyocera
Příspěvky: 1239
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

V tomto článku se uvádí cena za 85 haléřů na ujetý jeden km při provozu auta na CNG.
Není to náhodou menší částka za 1km jako u nového elektromobilu ?

http://www.hybrid.cz/z-berlina-do-itals ... via-na-cng

Uvedený typ auta na CNG je mnohem levnější jak většina elektromobilů. CNG se natankuje
během nějaké minuty. I když se mě elektromobily líbí nekoupil bych si ho zatím. Pro firmu je ovšem nákup drahého
elektromobilu výhodný. Odpočte se ihned DPH, vysoké odpisy auta sníží zisk před zdaněním a stejně tak i nové
akumulátory se dají do nákladů. Také s odpočtem DPH.Nic proti tomu, je to v rámci pravidel a jezdíte ekologicky. Najedete stovky tis.km a vyplatí se to.
Většina občanů, ale nemůže uvažovat jako firma a i když by také ráda jezdila ekologicky, musí spíše uvažovat ekonomicky. Také i proto, že nenajede stovky tis.km jako firma. A ani náhradní akumulátor si obyčejný člověk do nákladů nedá.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta v ČR

Příspěvek od rob.brno »

gwl-tech píše:Na Hybridu je nová statistika, že v ČR je 790 elektroaut - http://www.hybrid.cz/v-ceske-republice- ... ktromobilu ---- v počtech vede Nissan Leaf. Celkem by mně zajímalo, jak to ti lidé v praxi využívají, něco jako dobrovolný výpis nájezdu kilometrů.
V diskuzi na hybridu nebo na elektroforum se vyskytuje pan Radovan Burkevič, který vlastní a hodně propaguje Peugeot iOn, třeba svůj nájezd poskytne.
kyocera
Příspěvky: 1239
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

To je pravda, že podle statistik je v ČR 780 elektroaut.
A také z údajů leden 2015 9000 aut na CNG. Zde odkaz.

http://www.hybrid.cz/v-cesku-jezdi-teme ... aut-na-cng

Já nevlastním ani elektromobil ani auto na CNG, takže mě nikdo nemůže podezírat z toho, že něco propaguji.
Jen koukám na provozní náklady a pořizovací cenu. Místo nového elektromobilu bych možná pořídil skoro 2 nová auta na CNG.
Je ale pravdou, že auto na CNG by mě připravilo o radost z budoucího nákupu nových aku. A náklady na 1km ?
No možná srovnatelné.Ale jak jsem uvedl. Elektromobily se mě líbí, ale nekoupil bych si ho zatím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Malý výkon. Potřebuji šlápnout a jet. Líbí se mi to tak..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

kyocera píše:V tomto článku se uvádí cena za 85 haléřů na ujetý jeden km při provozu auta na CNG.
Není to náhodou menší částka za 1km jako u nového elektromobilu ?
Ta cena je jen za palivo, ještě bych připočítal 30hal na km za ojetí gum.

Jinak CNG konkurovat provozníma nákladama EV nemůže při jízdě kolem komínu. Při nabíjení ze zásuvky tarifu D27 vychází km na 40hal. Pokud má někdo FVE, tak při využití 1:3(z DS: z FVE) to vychází na 10hal. Komplet s gumama pak na 40hal.

Horší to může být při delších cestách pokud se nabíjí mimo dům, pokud se nabíjí bezplatně je to OK, Pokud třebas na nabíječkách evmapa.cz zpoplatněných 10kč na kWh vychází to už na 1,4kč(podobně jako spalovák) na km plus ojetí gum.
kyocera
Příspěvky: 1239
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

Pokud se srovnávají dvě auta s různým pohonem, je zbytečné tam počítat náklady na ojetí gum, protože gumy se
ojíždí u bou aut, no možná jste chtěl napsat, že u elektromobilu se ojíždí gumy více protože je elektromobil mnohem těžší.
Ale při kalkulaci nejde uvažovat , že to někde nabiji zadarmo nebo použiji FV, tu každý také nemá.
Do nákladů 1km by se u elektromobilu měl také započítat náhradní aku pro nějaký počet km.Což pro výpočty toho kdo propaguje elektromobil není výhodné to takhle prezentovat.
Pokud počítáte nějaký tarif doma, je potřeba do 1kWh započítat také DPH, všechny druhy poplatků a 1kWh Vám vyjde dražší. A jak správně uvádíte na zpoplatněných nabiječkách je to 1,4Kč / km a i kdyby to bylo v průměru na elektromobil
jen polovina ze 1,4Kč / km, tak je to 70hal./ km , úspora oproti CNG není velká. Možná by jste namítnul, že se elektromobil třeba po 1 milionu km vyplatí více a tak někomu kdo nenajede mnoho km za rok by se to i tak za 30 roků vyplatilo .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Myslim, že pár let ješte potrvá, vývoj se posune a bude to " výhodnejší"
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

kyocera píše: Ale při kalkulaci nejde uvažovat , že to někde nabiji zadarmo nebo použiji FV, tu každý také nemá.
Do nákladů 1km by se u elektromobilu měl také započítat náhradní aku pro nějaký počet km.Což pro výpočty toho kdo propaguje elektromobil není výhodné to takhle prezentovat.
Pokud počítáte nějaký tarif doma, je potřeba do 1kWh započítat také DPH, všechny druhy poplatků a 1kWh Vám vyjde dražší. A jak správně uvádíte na zpoplatněných nabiječkách je to 1,4Kč / km a i kdyby to bylo v průměru na elektromobil
jen polovina ze 1,4Kč / km, tak je to 70hal./ km , úspora oproti CNG není velká. Možná by jste namítnul, že se elektromobil třeba po 1 milionu km vyplatí více a tak někomu kdo nenajede mnoho km za rok by se to i tak za 30 roků vyplatilo .
Pak by bylo správné započítat i nový motor u spalováku při nájezdu nad 200-400t km. Odhaduju(podle sebe a a nájezdu známých),že ve většině případech nájezd u auta soukromníků před sešrotováním nepřekračuje 250t km. A to je počítaná životnost aku u EV. Problém je, že nikdo s jistotou neví po kolika km klekne motor u spalováku ani jak bude padat kapacita aku u EV.

Naopak cena kWh s tarifem D27 výjde ještě levněji i s DPH i s ostatními poplatky(krom paušálu, protože ten byste platil v domácnosti tak jako tak). Tedy dle kalkulačky výjde cena 1kwh v NT na 1,7kč u AM(při 15kwh na 100km to vychází dokonce jen na 25hal na km), Takže těch prvně uváděných 40hal je více než reálných.

Ano , nabíjení z FVE musí každý posoudit podle svých možností. Ale jde o to, že u EV je to možnost jak dále snížit náklady. U spalováka je to vyloučeno, těžko budu z vrtů rafinovat ropu a vyrábět si doma benzín.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Auta končí ve srotaku ale ve vetsine je stale funkcni motor. U tech nefunkcnich bych to videl spis unavou materialu ale spis majitelem. Jinak sam jsem prosel autama s najezdem okolo pul milionu. Stale funkcni. Sam mam auto ktere bude brzo zacinat 6kou na zacatku. Doposud bez investice krom svicek, rozvodů, filtrů a oleje. Jo svícky vydrzely neuveritelnych 270000 a byly meneny z duvodu prevence.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

rekl bych ze srovnani CNG a elektromobilu neni uplne spatne.

Oboje bude v palivu na cca stejnych nakladech. Kamarad ma Ford S-max na CNG a jezdi v kombinaci s benzinem kolem 1,2kc / km (auto jeden a mix benzin + cng - v nizkych otackach vicemene cng, ve vysokych u omezovace vicemene benzin) Realna spotreba je tak 85:15 (cng:benzin)

Vyhody CNG:
rychlost tankovani
nizka porizovaci cena bazaroveho auta proti elektru

Nevyhody CNG:
stale se jedna o spalovaci motor, ktery ma stale stejne vysoke nakaldy na udrzbu.

Vyhody byterek:
rekuperace
cisty provoz
minimalni udrzba

Nevyhody baterek:
dlouhe nabijeni
v pripade poskozeni baterie pri nehode velmi draha oprava
vysoke porizovaci naklady

Spolecne aspekty:
maly dojezd (u baterek existuje extendery, u cng provoz na benzin - oboji je potom drahe)
malo cng cerpacich stanic, jeste mene nabijecek. Nekdo muze nabijet doma, nekdo ne, nekdo si muze postavit plnici stanici doma, nekdo ne.

Pokud chci levne auto a jezdit levne - tak jedina moznost je zatim LPG
LPG je o neco drazsi nez CNG, ale zase dojezd neni spatny, plnicich stanic je spousta.
Proslo mi rukama uz par aut na LPG a nestezuji si...

Mel jsem
seat toledo 1,6l 8V s rizenym vstrikem - 8l LPG/100
seat toledo 1.6l 8V s podtlakem - 9l LPG/100 - obcas strelilo do sani a roztrhalo vzduchovy filtr
daewoo lanos 1.3 s podtlakem 11l LPG/100 - totalni kram tady ten motor
2x citroen berlingo 1.8i - rizeny vstrik 9l LPG/100
ford mondeo 2,55l V6 24V - podtlak 11l LPG/100 (po namontovani 9l, po prvnim zpetnem zaslehu vaha vzduchu KO - od te doby 11l)

Jak je videt dobre udelane LPG s rizenym vstrikem je v pohode. Co se tyka spotreby, tak bych rad rekl ze to jsou auta, ktera jezdila v praci a nikdo nejezdil ekonomicky. Kazdy tomu dava co muze - takze proti spotrebe domaciho auta je to jiste vyssi. Na V6 mondeo vzpominam nejlepe - nebyl to sice trhac asfaltu, ale jelo to a ten zvuk byl super. Ted mam passat v nafte - neni to spatne, ale moje pristi auto bude asi opet na LPG. Bral bych treba golf GTE, ale dat za auto vice nez za byt.... Jsme chudy kraj...
kyocera
Příspěvky: 1239
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kyocera »

Proč je zájem o elektromobily minimální ?
Zde je odkaz
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zaj ... av-nemeni/

Pokud někdo má elektromobil jako druhé auto, dá se zkousnout i delší doba nabijení. Mě zatím vadí jen ta drobnost, že
pokud bych srovnal cenu běžného levného auta a běžného elektromobilu do 1 mil, tak je cena 3 x nebo 4x vyšší.
Pokud bych srovnal cenu obyčejného auta a neobyčejného elektromobilu za 2,4 mil. je pořizovací cena i 10x vyšší.
Ale jsem optimista a i tohle se do budoucnosti změní a s Hurvayzem souhlasím, že to bude někdy výhodnější.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

hurvayz píše:Jinak sam jsem prosel autama s najezdem okolo pul milionu. Stale funkcni. Sam mam auto ktere bude brzo zacinat 6kou na zacatku. Doposud bez investice krom svicek, rozvodů, filtrů a oleje. Jo svícky vydrzely neuveritelnych 270000 a byly meneny z duvodu prevence.
OK, to byly auta ježděná pracovně nebo soukromě? A asi to nebyly benzínáky s obsahem nad 1,6, které už něco vydrží a neobsahují kurvítka.
Zatím jsem měl auta:
Favorit: šroták po 16letech se 170t km
Corsa: má ted po 15letech 175t a bude nahraženo během tohoto roku nějakým EV
Zafa: zatím 4roky s 22t km na tach.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Matess píše:rekl bych ze srovnani CNG a elektromobilu neni uplne spatne.

Oboje bude v palivu na cca stejnych nakladech. Kamarad ma Ford S-max na CNG a jezdi v kombinaci s benzinem kolem 1,2kc / km (auto jeden a mix benzin + cng - v nizkych otackach vicemene cng, ve vysokych u omezovace vicemene benzin) Realna spotreba je tak 85:15 (cng:benzin)

Vyhody CNG:
rychlost tankovani
nizka porizovaci cena bazaroveho auta proti elektru

Nevyhody CNG:
stale se jedna o spalovaci motor, ktery ma stale stejne vysoke nakaldy na udrzbu.

Vyhody byterek:
rekuperace
cisty provoz
minimalni udrzba

Nevyhody baterek:
dlouhe nabijeni
v pripade poskozeni baterie pri nehode velmi draha oprava
vysoke porizovaci naklady

Spolecne aspekty:
maly dojezd (u baterek existuje extendery, u cng provoz na benzin - oboji je potom drahe)
malo cng cerpacich stanic, jeste mene nabijecek. Nekdo muze nabijet doma, nekdo ne, nekdo si muze postavit plnici stanici doma, nekdo ne.

Pokud chci levne auto a jezdit levne - tak jedina moznost je zatim LPG
LPG je o neco drazsi nez CNG, ale zase dojezd neni spatny, plnicich stanic je spousta.
Proslo mi rukama uz par aut na LPG a nestezuji si...

Mel jsem
seat toledo 1,6l 8V s rizenym vstrikem - 8l LPG/100
seat toledo 1.6l 8V s podtlakem - 9l LPG/100 - obcas strelilo do sani a roztrhalo vzduchovy filtr
daewoo lanos 1.3 s podtlakem 11l LPG/100 - totalni kram tady ten motor
2x citroen berlingo 1.8i - rizeny vstrik 9l LPG/100
ford mondeo 2,55l V6 24V - podtlak 11l LPG/100 (po namontovani 9l, po prvnim zpetnem zaslehu vaha vzduchu KO - od te doby 11l)

Jak je videt dobre udelane LPG s rizenym vstrikem je v pohode. Co se tyka spotreby, tak bych rad rekl ze to jsou auta, ktera jezdila v praci a nikdo nejezdil ekonomicky. Kazdy tomu dava co muze - takze proti spotrebe domaciho auta je to jiste vyssi. Na V6 mondeo vzpominam nejlepe - nebyl to sice trhac asfaltu, ale jelo to a ten zvuk byl super. Ted mam passat v nafte - neni to spatne, ale moje pristi auto bude asi opet na LPG. Bral bych treba golf GTE, ale dat za auto vice nez za byt.... Jsme chudy kraj...
Jj. Ten podtlak se hodil tak do felicii tam se to dalo. U silnejsich motoru klapka, sani K.O. znam.. vstrik je uplne jina dimenze a je to v pohode palivo. Pri cene 12.50 =nádhera
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

kyocera píše:Proč je
Pokud někdo má elektromobil jako druhé auto, dá se zkousnout i delší doba nabijení. Mě zatím vadí jen ta drobnost, že
pokud bych srovnal cenu běžného levného auta a běžného elektromobilu do 1 mil, tak je cena 3 x nebo 4x vyšší.
Pokud bych srovnal cenu obyčejného auta a neobyčejného elektromobilu za 2,4 mil. je pořizovací cena i 10x vyšší.
Ale jsem optimista a i tohle se do budoucnosti změní a s Hurvayzem souhlasím, že to bude někdy výhodnější.
To záleží jak se to udělá. Pokud koupím např. nového LEafa s dotací za 400tkč(pakliže opravdu bude), tak jsem takřka na stejné ceně jako u obdobně vybaveného spalováka(např. oktávka s plnou výbavou).

Pokud koupím ojetého LEafa za 350-400t kč je cca o 50proc dražší než obdobný spalovák.

Bonusem v obou variantách oproti spalováku, pak už je levné palivo a nízké další provozní náklady.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

rob.brno píše:
hurvayz píše:Jinak sam jsem prosel autama s najezdem okolo pul milionu. Stale funkcni. Sam mam auto ktere bude brzo zacinat 6kou na zacatku. Doposud bez investice krom svicek, rozvodů, filtrů a oleje. Jo svícky vydrzely neuveritelnych 270000 a byly meneny z duvodu prevence.
OK, to byly auta ježděná pracovně nebo soukromě? A asi to nebyly benzínáky s obsahem nad 1,6, které už něco vydrží a neobsahují kurvítka.
Zatím jsem měl auta:
Favorit: šroták po 16letech se 170t km
Corsa: má ted po 15letech 175t a bude nahraženo během tohoto roku nějakým EV
Zafa: zatím 4roky s 22t km na tach.
Samo jsou motory, ktere uz pri vyrobe byly na ho..
Znam par felicii 1.3 ktere maji pres 400. Jedna 320 s origo spojkou, asi zazrak. Ano vsechny auta prevazne soukrome. Jedna se o motory spise s vetsim obsahem. Naftove dvolulitry, trilitry. Benzin 2,3,4 litry nepreplnovane . Dnesni " moderni" motory tam nezahrnuji. Zatim uteklo malo casu soudit jedna4ky vyhnane na 150koni jak si povedou s 300 na budiku.Treba vazne srotak.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Ono totiz ty maloobjemove moturky je potreba tocit aby jely a to je problem. U dvoulitru se jen lehta plyn a motor se toci zcela lehce bez durazu ridice a seslpnuty plyn az na podlaze. Spotreba? Vyrovna se fabii 1.2Htp(hontupizdu) v 5 lidech na dalnici v lete s klimatizaci pri 130km/h.-Overeno
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3364
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

To je z roku 2011,nabíječky už celkem jsou pro to málo co skutečně jezdí,problém zůstává v celkové ceně nového auta a dojezdu a pak pastičky výrobců těchto aut.Poddymenzované nabíječky v autě,paušály za baterky,servisní zázemí,chcete e-auto no víte zajeďte si tam a tam,možná Vám ho budou schopni dodat,webasto bufíky na jiné paliva,atd...atd.Na Slovensku první tesla charger :-)
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Matess
Příspěvky: 1524
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

marko250 píše:To je z roku 2011,nabíječky už celkem jsou pro to málo co skutečně jezdí,problém zůstává v celkové ceně nového auta a dojezdu a pak pastičky výrobců těchto aut.Poddymenzované nabíječky v autě,paušály za baterky,servisní zázemí,chcete e-auto no víte zajeďte si tam a tam,možná Vám ho budou schopni dodat,webasto bufíky na jiné paliva,atd...atd.Na Slovensku první tesla charger :-)
Bydlim v Šumperku - kde mam nejblizsi nabijecku?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek