Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od goodbie »

chcete tím říct že spalovací motor je jediná věc o kterou se v autě je třeba starat???
i4wifi a.s.
Příspěvky: 73
Registrován: stř črc 25, 2012 8:20 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od i4wifi a.s. »

U elektromobilu VW Golf bylo během 5 let a 290 000 km třeba provést:

výměna tlumičů, výměna čepů, výměna ložiska u jednoho kola, výměna všech PNEU (již ojeté)
výměna kabelu k nabíječce, výměna vadné desky BMS modulů (v rámci záruky dodavatele)
2x technická (vždy po 2 letech), kontrola brzd + údržba (obložení původní --- brzdí se motorem)
po malé nehodě: výměna blatníku, přední masky, světla v integrovaném nárazníku, nárazník, nějaká plechařina

Všechny díly nakoupeny na vrakovišti Golfů za lidové ceny v úhrnu do cca 30 tis. Kč včetně práce.

Mytí vozidla a luxování nebudu zdovolením do nákladů počítat.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

To Brumbaj: inu kazdy pocitame naklady na vozidlo halt jinak. Ja do nakladu nepocitam kupni cenu. Presne o tomto jsme s kolegem vedli dlouhe diskuze. Auto je nejhorsi mozna investice... Jak jsem uvedl jiz jinde pro me osobne jsou nejdulezitejsi prubezny naklady ne ty jednorazovy na ty bud mam nebo nemam. Pokud nemam na prubezny auto stoji.

To i4wifi: Mila i4wifi prosimvas tim ze z auta vyndate spalovak tak neodstranite 99% problemu.Uz jsem nejake to auto mel tak vim o cem mluvim. Ja verim za pan s tim najezdil hromadu km a je spokojeny jeste aby taky ne proc by si to jinak porizoval ze. Ale stale to je hrozne stare auto. Do novych elmobilu by nesly jednoduse dat vase baterie ze.
Mimochodem v rozpisu nakladu mate jedny pneumatiky. 290000 na jedne sade? Prosim o vyrobce a tip takove si koupim ve svem rozmeru.

Kdyby jste napsali tady je clanek o realnem elektromobilistovi, ktery sice jezdi v 19 starem aute nahradni dily shani po vrakacich a servisuje si to sam tak ani nepipnu.
Trvam na svem ... pouze pro nadsence.
Veles
Příspěvky: 63
Registrován: úte čer 05, 2012 3:52 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Veles »

PavelR:

Souhlas, každý počítá "náklady" na auto jinak. Jelikož nejsem z města, tak nepočítám náklady na auto, protože ho prostě musím koupit. Jediné rozdíl co započítám je rozdíl v ceny mezi těmi co vybírám a jestli se mi vyplatí(=dá mi to přidanou hodnotu kteoru ocením) koupit "větší" nebo "vyšší" apod. oproti levnějšímu.


i4wifi a.s.:
Žádné náklady? Dám seznam "oprav" na CNG autě co mám já za 5 let. Brzdové destičky,znovu barvení zadních dveří(prý nejde v záruce...), pneumatiky zimní 2x, pneu letní 2x, technická, seervisní prohlídky, vlnovec ve výfuku, blikala kontrolka(výměna svíček+baterky)
Takže kromě vlnovce, svíček a baterky ostatní nijak nesouvisí s tím, že je to spalovací motor. Beru, že nemusím na benzinku, menší (zatím než zavedou novou daň) menší náklady na palivo, ale jinak zase tolik výhod elektromobil nemá(což neznamená, že bych nebyl rád aby byli a levně).
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

PavelR píše:To Brumbaj: inu kazdy pocitame naklady na vozidlo halt jinak. Ja do nakladu nepocitam kupni cenu.
No v tomto případě nechápu proč lidi jezdí něčím jiným než elektromobilem, náklady na provoz jak píše Kubiš jsou kolem 0,2 Kč/km od začátku. Na rozdíl od 3Kč/km v případě ropy......
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Proc? to je jednoduchy. Ja bych moc rad jezdil elmobilem, mam ale par omezeni1)Nabijet bych musel na hlavni silnici tzn potrebuji doopravy velmi rychlo nabijeni 2) ujedu prumerne 100km denne ale nekdy 0 nekdy 600km. 3) pro zimni provoz bych potreboval elmobil s bufikem treba na lih at jsme zeleni az do ....
Pokud bych mel volne prostredky a existoval by elmobil s doplnkovym spalovakem pouze jako generator tak to beru hned ted.
Prostredky verimk tomu ze v budoucnu budou. Doufam ze toto mezidobi preklenu se stavajicim autem a nebudu muset porizovat jine.

Co se nakladu tyce jsem asi fakt natvrdlej ale proc bych do km mel pocitat porizovaci cenu tomu nerozumim.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

PavelR píše:Pokud bych mel volne prostredky a existoval by elmobil s doplnkovym spalovakem pouze jako generator tak to beru hned ted.
Takže už chybí jen ty volné prostředky:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Krasna prace. Tedy jak pises chybi jen prostredky. Casem to pujde i levneji a trebas to vyroste i do nejakeho suv.
Ale povazte 130kw v elektromotoru v takovym auticku. To musi byt peknej mazec.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

Pro SUV nemám pochopení, hlavně když se s tím jezdí a parkuje hlavně ve městě. Ale když už ten dotaz padnul, tak letos se má začít vyrábět toto SUV:
http://www.teslamotors.com/modelx
Zase to bude otázkou volných prostředků :roll:
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

vidis no a ja pro suv zase pochopeni mam. vlastnim jedno takove levne a obycejne a nemenil bych. proste se me tato trida aut libi.
rob.brno
Příspěvky: 960
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

brumlaj píše: No v tomto případě nechápu proč lidi jezdí něčím jiným než elektromobilem, náklady na provoz jak píše Kubiš jsou kolem 0,2 Kč/km od začátku. Na rozdíl od 3Kč/km v případě ropy......
A z toho 30hal na km jsou náklady na gumy :-)
Veles
Příspěvky: 63
Registrován: úte čer 05, 2012 3:52 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Veles »

Rob.Brno a brumlaj:

Vzal jsem si spotřebu Leafu od někoho kdo ho skutečně má a je nadšenec:

ekonomická jízda bez topení a klimatizace ........... 15 kWh / 100 km 0,285kč/km
normální jízda bez topení a klimatizace ............... 18,5 kWh / 100 km 0,3515kč/km
normální jízda s topením teplota kolem nuly ........ 24,9 kWh / 100 km 0,4731kč/km
normální jízda s topením teplota -15˚C až -20˚C .... 31,2 kWh / 100 km 0,5928

Ceny jsou při tarifu elektromobil je 1,9 (zatím, jakmile jich bude hodně přihodí i zvláštní DPH...) ALE bez započtení stálé měsíční platby atd. Takže jenom a pouze elektřina. I když je 0,3515kč/km málo, je to skoro dvoujnásobek než zde psal Brumlaj (a to ještě jenom na podzim a na jaře).

Pánové, jako obahajovat elektromobilitu zavádějícími informaci škodí víc jak neříct nic. Pak jenom člověk slyší oni řekli jenom taková či onaká spotřeba a majitel Leafu má 2x větší...


P.S. kdybych před lety nekoupil CNG asi bych teď koupil jeteho Leafa. Ale kdybych se měl rozhodovat na promo příspěvcích ala iWifi a spotřebě ala brumlaj, pak otevřel google, bych to elektromobilu nešel...
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od střídač »

Veles píše:Vzal jsem si spotřebu Leafu od někoho kdo ho skutečně má a je nadšenec:
Mám drobnou prosbu abych tomu rozuměl i já. Má ten Leaf baterky. Podle výpočtu usuzuji, že asi nemá.

No ale když čtu, že normální jízda s topením teplota -15˚C až -20˚C .... 31,2 kWh / 100 km 0,5928, tak asi nějaké budou. 30kW na 100, to asi sebou vozí maličký přívěsek na ně, ne?
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

Leaf má baterku 24 kWh. Z toho je jasné, jaký má při těch teplotách dojezd. Hodně ale pomůže předehřát ho v garáži a pak vyjet.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

A proto by byl do dnesnich elektromobilu s dnesnimi moznostmi baterek idealni bufik bud na lih a nebo repku. Opravoval jsem bufik ze sharana a je to takovej malej drobecek o vykonu cca 5kw tepla do vody To by se vlezlo do kazdyho auta. No hrozne sympaticky zarizeni.
Tim padem se razantne zvetsi dojezd a komfort a rekl bych ze i uzitna hodnota auta.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od goodbie »

PavelR píše:A proto by byl do dnesnich elektromobilu s dnesnimi moznostmi baterek idealni bufik bud na lih a nebo repku. Opravoval jsem bufik ze sharana a je to takovej malej drobecek o vykonu cca 5kw tepla do vody To by se vlezlo do kazdyho auta. No hrozne sympaticky zarizeni.
Tim padem se razantne zvetsi dojezd a komfort a rekl bych ze i uzitna hodnota auta.
ano jsou to buď webasto nebo eber spacher a topí to opravdu super mám to ve své fabii a žádné škrábání a dlouhé ořívání studeného motoru už neznám více jak dva roky
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

Když si představím těch 24 kWh v baterce LEAFu, kolik se na ni ujede a že i v létě by ji admin ze svojí FVE do plna nabíjel 3 dny, asi je v kanystru nafty schovaná ohromná energie, že? :hell: Je to fakt hodně energie, co je potřeba k jízdě autem. *batt*
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

jose píše: asi je v kanystru nafty schovaná ohromná energie, že? :hell:
tak tak co takovy kanystr nality do bagru dokaze .... praci mnoha lidi za mnoho dni. Z tohoto pohledu je cena paliv velmi velmi nizka. Jen si predstavme co lidske driny by bylo treba kdybychom chteli dnesni zivotni standart bez fosilnich paliv.... a porad nekdo na neco place :-D
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Veles píše:je to skoro dvoujnásobek než zde psal Brumlaj
Asi máš pravdu, ale já psal o Kubišovi, on má FVE takže se na ceny dívá jinak a za druhé - důležité třeba u nás ve městě je nabíječka jak ČEZu, tak PRE....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
rob.brno
Příspěvky: 960
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

Tady je test Leafu prováděný hybrid.cz: http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-l ... dno-nabiti
Špatně vychází spotřeba na dálnici při vyšších rychlostech - při rychlostí 130 km - spotřeba 27 kWh/100 km.

Do nové verze LEafu tuším montují pro topení vzduchové tč, ale myslím, že i tak je to slepá ulička - bufik je jednoduché a účinné řešení i když rádoby neekologické. Z jednoho litru nafty je tepla až,až.

Furt, ale provozní náklady vycházejí u emobilu násobně lépe proti spalováku, bohužel vysoká počáteční investice dělá z e-mobilu ZATIM neekonomickou variantu pro běžné roční nájezdy(10t km).

Jinak kombinace FVE s E-mobilem může být právě součástí koncepce nezávislosti a ekonomického přístupu.

Veles:
Můj poslední příspěvek je právě o tom, že je třeba dávat pozor na nekritická hodnocení. Proto jsem s "nadsázkou" zmínil(toto není zavádějící inf., ale reálná skutečnost). že do provozních nákladů je třeba započítat i ojetí gum(což mě vychází na cca 20-30hal na km), stejně jako bych toto počítal u spalováků.

Brumlaj:
Počítal p.Kubiš do ceny EE z FVE i poplatek za OZE cca 0,9kč na kwh?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek