Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
unicast
Příspěvky: 1223
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od unicast »

kybos píše:Teď, když vím, čím se vozíš, naprosto chápu Tvůj postoj k brzdění motorem. Střídám benzínový a naftový pohon a s benzínovým pohonem motorem taky nebrzdím, protože to prostě nemá účinnost a nebo spíše brzdný účinek zvolna nastupuje až od velmi vysokých otáček což už je mi tak trochu proti srsti a motor takto netrápím.
To je tím downsizingem. Slušný benzínový atmosférický osmiválec brzdí docela dobře :-) Ale je fakt, že onehdy jsem zkoušel z dlouhého kopce brzdit Pentastarem 3.6 V6 a tam už se do těch vysokých otáček muselo taky. Kam ten svět spěje.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

V iOnovi je tempomat hlavně ochrana kapsy. Nejde udržet max. rychlost - chybí zvuková nebo vibrační zpětná vazba jakou člověk má ve čmoudu. Montoval jsem jej půl roku po koupi a chvála za něj. Ušetřil spoustu peněz. Jinak k tomu brždění motorem v dýzlu - něco tak nefunkčního jsem v životě neviděl. Zlaté brždění motorem ve filcce, formanu a ve Š120. Prostě dýzl asi nemá škrtící klapku v karburátoru ;-) . Firemní dýzlová ochcávka a i nějaký ford či co to je za rakev jako by měla volnoběžku. Motorem nebrzdí ani jeden.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

podrad o dva kvalty a bude to brzdit jak blbý :-D
ono to brzdeni motorem je u aut kde se neprestavuji ventily do brzdiciho modu nema valnyho vyznamu. Pri sjezdu z kopce v benzinu si jakoze podradim abych tomu lehce pomohl ale je to spis jen pro pocit.
V praci je navara v automatu tam si clovek musi hodit manual aby to slo trosku do otacek z kopce.

Co se tyce otacek/zivotnost motoru - na to kaslu nehodlam do konce zivota jezdit dackou. Nebo nejakou starou pixlou jen proto ze temu vydrzi motor milion.

Padlo tema i tempomat. Za me uzasnej vynalez hlavne ten adaptivni. Nedavno jsem ridil volvo co ma jakejsi pilot asist - takovy to autonomni rizeni co se umi samo drzet v pruhu. Byl jsem nadsen. samy ridi samy jedou ....
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

PavelR píše:podrad o dva kvalty a bude to brzdit jak blbý :-D ....
No jo, zvuk jako při startu rakety, písty běhají po celým voze a spojka taky dostane záhul. To beru ;-) Tempomat pouze základ - šetří nohu která v elektromobilu už chytá křeč a bolí pokud člověk jede dlouhou monotónní trasu - ty ostatní zmíněné vyfi..ndace jenom člověka ukolébaj tak že usne za volantem.....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Vidis na kazdyho to pusobi jinak.
Pro me je jet dal soukromym manualem unavnejsi nez jet s automatem s vyfi ... s nohou na plynu krecovy problemy zatim nemam ale je to dalsi heblo co se musi obsluhovat. Pokud to provoz umoznuje davam prednost regulaci rychlosti pomoci klacitek na volantu. Treba dnes Brno - Prostejov - Ostrava a zpet vetsina casu tempomat i kdyz ten hloupej, jelo se paradne.
S adaptem si navic nastavim vzdalenost od auta predemnou a tu drzi i kdyz me tam neco vjede, coz na me pusobi tak ze s timto mam tendenci drzet vetsi rozestupy coz je i bezpecnejsi.

Kazdymu halt sedi jiny veci :)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Porovnanie:
1, Audi e-tron 300 kW max. 200 km.h-1 WLTP 360
2, Tesla X P90 DL 397 kW max. 250 km .h-1 WLTP 375
3, Tesla X Long Range 350 kW max. 250 km.h-1 WLTP 460

https://www.youtube.com/watch?v=oDFJpuGF8Bs
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Zaujímavá nabíjačka schovaná pod chodníkom.
https://www.youtube.com/watch?v=Frkw6aurVUY
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Hoši..trocha otazka mimo..ale vlastne aj k teme.
Bude sa dať týmto dobiť batéria ? Je to DC zdroj..nemal by byť problém nie? potrebujem jednosmerných 170-180V.

https://www.aliexpress.com/item/3247655 ... 59e1hIsk2R

Alebo viete o inom 170-180V DC zdroji v lepšej cene...stačí mi aj 200W. Skúšobné nabitie hybridnej Yarisky.

Prípadne DC/DC menič 12V-20V/180V. Stačí 100W.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Antonio »

Nabijes to akýmkoľvek DC zdrojom. Ja ale Prius nabíjam pri demontovani po dvojiciach ako sú aj diagnostikovane.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Antonio píše:Nabijes to akýmkoľvek DC zdrojom. Ja ale Prius nabíjam pri demontovani po dvojiciach ako sú aj diagnostikovane.
Maš typ na dáky soft pre android čo vytiahne aj napetie jednotlivych clankov z OBD ? Lebo môj (hybrid assistant) vytiahne len cele napätie batérie...maxima som videl 188V co je 1,56V na článok...ale to trva zlomok sekundy. Ja by som ju nabil na skusku na 160, potom na 165 a este aj 170V ..dalej by som nešiel.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Antonio »

Mám aplikáciu Dr. Prius. Tá ukazuje aj napätie dvojíc. Yaris som nemeral. Má menej článkov. Ale Camry to meralo a ten má viac článkov ako Prius.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Líbí se mi že někdo vážně přemýšlel v tomto případě ten pohon na elektro vážně dává smysl a vymyslel perpetuum mobile klobouk důle
http://www.autoforum.cz/fascinace/nejve ... -internetu
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Využitelnosti a příležitostí je mnoho. Jen to občas zhatí naši "počtáři" boubelatí.
To máš z druhého konce jako se státním schodkem. Samej studovanej matematik a pořád jedou na dluh. Kde tohle zkončí :dontknow:
milhaus
Příspěvky: 259
Registrován: úte úno 05, 2013 8:32 pm
Lokalita: Zábřeh 78901
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 10500
Kapacita baterie [kWh]: 24

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od milhaus »

Apka Hybrid assistant ukáže také i články jako Dr.Prius... vlevo dole ikonka klíče-zmáčknout a potom Battery Check- je potřeba na stojícím autě aktivovat a dále je možné i během jízdy sledovat rozdíly článků. Apka vyhodnotí i odhat kapacity baterie v pravo dole...
foto je z Priuse Plug-in, ten neukazuje samostatné články ani v Dr.Prius :-(
Přílohy
Screenphv.png
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

https://www.stavebni-technika.cz/clanky ... -internetu
Článek o stejném stroji kde už prozmenu nabíjetni musí být tak z nás opět jen dělají cura.y
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

No psali ze se musi nabit jednou za tri dny coz pokud je dusledek snehu a retezu tak je to porad skvelej vysledek. Ve videu byl zaber na displej a nabijeci vykon tam zrovna ukazoval 94kw takze to dobijeni bude otazka par hodin pokud by se nabijelo v kuse.

I tak je to myslim skvelej napad. Pokud tomu vyjde ekonomika i s vymenou aku tak je to pro tu firmu je vyhra.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Uspora v palivu a generalce spalovaciho motoru urcite, castecne i brzdy
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Já sem o tom četl jinej článek a jestli se dobře pamatuju, tak ho musí snad i vybíjet, aby při další ceště mohli opět rekuperovat.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

to byl puvodni zamer, ale podle toho noveho clanku, se ty vypocty uplne nepovedli. Buh vi jeslti ta vec vubec nekde jezdi :D a neni to cele jen PR, vubec by me to neprekvapilo.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Aha. No cestou do práce mám velký kopec ve městě. A vyjde mě že jeho sjetím získám necelou 1/2 energie, než potřebuju na jeho vyjetí. Spíše bych to odhadl na 1/3. Nějak sem to nesledoval úplně přesně.
Takže potvrzuju že výpočty inženýrů se většinou neschodůjí s praxí. Vidím to denně v práci :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek