Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob říj 19, 2019 11:23 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pon črc 08, 2019 10:53 am

Nissan má dodávku v elektrice již několik let sice velikosti menší ale když vezmu nakolik firmy využívají transportéry tak ta 200ka je taky použitelná. U toho maximuse sem nedohledal evropskou cenu
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1647
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod youda » pon črc 08, 2019 10:54 am

dracekvo píše:Ale problém nastane ve chvíli, kde bude nutné někam skočit nečekaně pro materiál.
Pro firmy musí být auto dostupné kdykoliv, bo lidský čas je drahý.
Toto se dá spíš používat pro spediční firmy, kde je jasně daná cesta po které se jezdí. Případně třeba na pravidelné zásobování okolních obchodů ze skladu a tak podobně.
Zrovna pro dělníky to moc vhodné nebude.


JJ, máš pravdu - vždycky je potřeba si během dne odskočit, i kdyby to třeba bylo jen do vedlejší vesnice na oběd. To se ale při dojezdu 180 km vůbec nevylučuje.

Mám v širší rodině čtyři řemeslníky a ti to mají takto:

Tři se snaží dělat hlavně na zakázkách, které jsou přímo v okrese. Tedy nejezdit zbytečně do Prahy, Brna či Budějovic, protože čas na cestě je drahý a když se na nějaké stavbě dělá měsíc, tak brát si tam ubytovnu je zbytečný náklad navíc. Zas o tolik lépe prý v té Praze neplatí a i v jejich okrese je zakázek dost (vlastně víc, než se dá stihnout).

Ten čtvrtý jezdí naopak jenom do zahraničí, vždycky je tam skoro týden.

Škoda, že jsem se ve škole lépe neučil, mohl jsem si taky vydělávat rukama a mít se krásně :(
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2079
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod youda » pon črc 08, 2019 11:17 am

diablo007 píše:Nissan má dodávku v elektrice již několik let sice velikosti menší ale když vezmu nakolik firmy využívají transportéry tak ta 200ka je taky použitelná. U toho maximuse sem nedohledal evropskou cenu


1.3M Kc vcetne DPH. Platce DPH si tedy muze DPH odecist.
A zivnostnik se sidlem mimo Prahu na to muze ziskat dotaci az 300 tis :D (dotace je sice fuj, bleee, ale co uz...)

PS: Ja s v tomto vubec nevyznam, ale jestli tusim spravne, tak se to da realne koupit za 800 tis Kc teda?

Parametry vcetne ceny jsou sumarizovane v tom odkazu v mem puvodnim prispevku. Na konci je to tam v XLS tabulce.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2079
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pon črc 08, 2019 11:37 am

Reimport Nissan 200 tu opravdu stojí kolem 800t. Jinak dotace pro mimopražské firmy může dosáhnout 75 % u malých, 65 % u středních a 55 % u velkých firem.
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1647
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fukuši » pon črc 08, 2019 3:39 pm

To chceš říct že TM 3 za cca 850 000 na firmu dostaneš cca 630 000 dotaci?To by snad koupil každý.Platí firma u elektroauta silniční dan?
fukuši
 
Příspěvky: 300
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rva » pon črc 08, 2019 3:53 pm

Kdo má rád dotace, má se na co těšit https://www.oppik.cz/dotacni-programy/nizkouhlikove-technologie
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1473
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pon črc 08, 2019 5:49 pm

fukuši píše:To chceš říct že TM 3 za cca 850 000 na firmu dostaneš cca 630 000 dotaci?To by snad koupil každý.Platí firma u elektroauta silniční dan?

U elektroauta silniční není není myslím ani dálniční známka ale to bych kecal. Kdyby to bylo i v Praze ty dotace nebude kde parkovat a nabíjet tak to dali pro mimopražské. Smůla těch vychcanku co majnv Praze jen sidllo kvůli financkaku
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1647
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 08, 2019 9:34 pm

youda píše:
brin píše:
rottenkiwi píše:Hľadám niečo, čím by sa dalo euto nabíjať priamo z panelov DC, resp. HVDC baterky.
Existuje taký wallbox alebo niečo podobné, aby sa obišla DC-AC a AC-DC konverzia ?


Popravdě není, protože to není jen o wallboxu, ale je k tomu stále potřeba trafo kvůli změnám napětí. Člověk se zbaví potřeby poměrně náročného usměrnění, ale tohoto ne. A u výkonů kolem 20–50 kW bych neuvažoval o neřízeném nabíjení, to auto stejně nedovolí.


Ahoj chlapi,
přesně jak říká Brin, úplně snadné to není. Přesto, řešení existuje:

Nabíjení CHAdeMO používá pro komunikaci mezi BMS auta a DC nabíječkou protokol CAN Bus. Právě díky tomu je po připojení auta na displeji nabíjecího stojanu vidět SoC, napětí a proud do baterie. Baterka si pomocí CAN Bus řekne o nabíjecí napětí a maximální nabíjecí proud. Součástí CHAdeMO standardu jsou také funkce V2h a V2x, které umožňují, aby DC nabíječka baterku nejen nabíjela, ale i vybíjela. Japonci jsou koumáci, prostě na to mysleli. Tuším, že se o tom už tady na fóru v minulosti mluvilo, že Mitsubishi tuto funkci prezentovalo.

Je to tedy úplně stejné, jako když moderní tovární baterky komunikují s high-voltage invertorem ve FVE.

Bohužel, kompletní popis V2h protokolu není veřejný, ale je dostupný jen pro členy CHAdeMO asociace, což trochu komplikuje vytvoření vlastního bastlu. Veřejný je alespoň pinout, takže pro zručné kolegy by neměl být problém odposlechnout CAN komunikaci auta a na základě toho pak udělat PLC mezikus, který bude z jedné strany komunikovat s BMSkou auta a z druhé strany bude komunikovat například s HV měničem Solax a ovládat několik relátek.

Z leva: DC CHAdeMo, DC CCS, AC Mennekes:
Chademo-combo2-iec-type-2.jpg


Pinout:
chademo-sequence-circuit.png


Z velkých výrobců invertorů nevím o žádném, který by tento protokol přímo podporoval, ale něco už se najít dá:
http://www.electway-store.com/index.php ... cts_id=335
electway.JPG

Trochu škoda je, že v EU se nám více rozmáhá DC standard CCS, tedy kombinace AC konektoru Mennekes s DC konektorem. CCS nepoužívá komunikační protokol CAN, ale nějaký svůj proprietární protokol. Také mi není známo, že by CCS standard umožňoval i vybíjení. Tam by tedy integrace auta do FVE byla o dost těžší.


K tomuhle bych dodal, že CCS je na rozdíl od chadema open formát a podporuje i vybíjení. A navíc je CCS oficiálně podporováno EU a všemi automobilkami a i japonské automobilky od Chadema upouští, je to pro Evropu mrtvý formát.
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod youda » pon črc 08, 2019 9:36 pm

Mel bys prosim nejake to info k protokolu a vybijeci funkci CCS?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2079
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 08, 2019 9:37 pm

vla píše:......"No a kolik si myslíš, že asi tak budeš denně dobíjet? 100kWh? To s tím vozem budeš jako denně dělat hlubokou orbu na polích Agrofertu? Opět apeluji na soudnost argumentů. Já najezdím ročně 20kkm a mám ve voze akumulátor 16kWh, reálně tak 14"..................................... Soudnost argumentů má každý jinou, pokud jezdíš kolem baráku nemusí to být problém, ale pro opravdové ježdění je tvé auto o ničem, přesto ti může vyhovovat, jen to není univerzální argument, pokud takové vůbec existují. Navíc si nedovedu představit, že bys s touto kapacitou najel denně skoro 70 km, to znamená prakticky stejné trasy, pokud by se trasy měnila mimo tento průměr asi by tě v horších dnech tahali domů koně. :D


No já jezdím s i3, která má kapacitu 18,8 využitelných (reálně po 5 letech spíš kolem 17,5 využitelných) denně běžně přes 100 km, občas i přes 200 km. A to naprosto bez problémů. 70 km denně padne na odvoz dětí do školky a ze školky. Pak občas cesta manželky něco vyřídit, pak já nákupy, pak cesty s dětma za rodičema (100 km daleko). Je to naprosto v pohodě. Ale je pravda, že 33 kWh pack by mi občas dal rezervu pro klid duše.
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 08, 2019 9:38 pm

youda píše:Mel bys prosim nejake to info k protokolu a vybijeci funkci CCS?


Trošku jsem to přecenil, teprve bude, viz: https://insideevs.com/news/342354/chari ... g-by-2025/
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 08, 2019 9:42 pm

fukuši píše:To chceš říct že TM 3 za cca 850 000 na firmu dostaneš cca 630 000 dotaci?To by snad koupil každý.Platí firma u elektroauta silniční dan?


Tak to úplně není. Dotace reálně bude dělat zhruba 250 tisíc na milion Kč pořizovačky. Nicméně dealeři např. Hyundai z toho umí udělat celkem zajímavou nabídku. I ten Nissan eNV200 se dá koupit výrazně lépe než za těch 1,3 mega se 40 kWh baterkou.
brin
 
Příspěvky: 575
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » stř črc 10, 2019 10:54 am

Konecne prohrabli to co jsem zazival ja ;-(.
https://elektrickevozy.cz/clanky/3-roky ... -roku-2019
A rezervaci pustil
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod mozeg » stř črc 10, 2019 2:06 pm

brin píše:
vla píše:......"No a kolik si myslíš, že asi tak budeš denně dobíjet? 100kWh? To s tím vozem budeš jako denně dělat hlubokou orbu na polích Agrofertu? Opět apeluji na soudnost argumentů. Já najezdím ročně 20kkm a mám ve voze akumulátor 16kWh, reálně tak 14"..................................... Soudnost argumentů má každý jinou, pokud jezdíš kolem baráku nemusí to být problém, ale pro opravdové ježdění je tvé auto o ničem, přesto ti může vyhovovat, jen to není univerzální argument, pokud takové vůbec existují. Navíc si nedovedu představit, že bys s touto kapacitou najel denně skoro 70 km, to znamená prakticky stejné trasy, pokud by se trasy měnila mimo tento průměr asi by tě v horších dnech tahali domů koně. :D


No já jezdím s i3, která má kapacitu 18,8 využitelných (reálně po 5 letech spíš kolem 17,5 využitelných) denně běžně přes 100 km, občas i přes 200 km. A to naprosto bez problémů. 70 km denně padne na odvoz dětí do školky a ze školky. Pak občas cesta manželky něco vyřídit, pak já nákupy, pak cesty s dětma za rodičema (100 km daleko). Je to naprosto v pohodě. Ale je pravda, že 33 kWh pack by mi občas dal rezervu pro klid duše.


My sme na tom rovnako do mesta a okolia pohoda. 200km trasa je vsak uz dost opruz treba stat 2x po 10min. 94Ah verzia by dala rovnaku trasu s jednym nabijanim a to aj v zime.
mozeg
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » stř črc 10, 2019 3:01 pm

Automobilky prechádzajú z materiálu:
NCM 622
https://electrodesandmore.com/products/ ... e-material

na materiál:
NCM 811, ergo Ni - 80 % , Mn - 10 % , Co - 10 %

Napr. automobilka:
https://pushevs.com/2019/07/10/nio-deli ... 6-in-june/

Enevate
http://www.enevate.com/technology/ultra ... echnology/
prichádza s baterkami s 8x rýchlejším nabíjaním so zvýšným obsahom Si na anóde.
3000 mAh/g 800 Wh/l
Naposledy upravil rottenkiwi dne stř črc 10, 2019 3:07 pm, celkově upraveno 1
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život Radko
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 2909
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » stř črc 10, 2019 3:04 pm

:shock: Dle Vašich zkušenosti je vidět, že nejžádanější kapacita baterie vychází na 40kWh a více. Tak proč výrobci na zákazníky prdí :shock:
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1432
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » stř črc 10, 2019 8:24 pm

Pohľad na bezpečnosť Tesla Modelu 3.
https://www.youtube.com/watch?v=bkayYiwrjyQ
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život Radko
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 2909
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » stř črc 10, 2019 9:41 pm

Nabíjanie Tesly 200 kW-vým výkonom na 350 kW-vej nabíjačke.
https://www.youtube.com/watch?v=wV0nIPCFKl0

Ako vidno, nabil 40 kWh za 14 min a 51 sec.

Neviem čo sa ešte ľuďom na eutách nepáči,
veď 40 kWh to je ďalších 260 km.

A keď si predstavíte Si baterky s 8x rýchlejším nabíjaním,
ktoré tu už sú ?
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život Radko
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 2909
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » stř črc 10, 2019 10:00 pm

Ten stojan ma 300kW, ale ta jeho tesl ama limit na 200kW.

Kazdopadne spickove jim to shodil :D aspon v tom bezi linux :)

Ale jinak to funguje opravdu spickove na poprve :D by me zjimalo kolik na ty pumpe stravil casu. Bezny tankovani do plny nadrze (70l) nezabere dyl nez 5 minut. on tam byl odhadem treba 40 minut? Vzhledem k tomu ze posledni cas baterie se nabijela pres 20 minut a to jeste mel limit, ze nebude nabijet do 100%.

Proste je to porad neprakticky. Uz vidim kdyz jedu nekam pracovne jak travim hodinu na pumpe nez "natankuju".

PS: marne premyslm, kdy jsem pri tankovani musel volat technickou podporu aby resetovali stojan.
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1018
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » stř črc 10, 2019 10:25 pm

KAždý Mongol, ktorý pasie kozy vie, že čas neexistuje. Ide si s kozami kde chce a kedy chce,
nad hlavou ma Vesmír a je jeho súčasťou.
Indiáni nepoznajú čas, ani smrť, ich narodenie, život, smrť je mimo času.

To len mi tu v EU sme si vymysleli sekundu, aby sme si stresom zničili mozog,
a aby sme mohli na ceste jeden druhému dokazovať, kto je vačší pán,
a kto na to má a kto má lepšie auto.

No lenže raz prišiel Gin za výrobcom áut a povedal mu, dám ti nápad,
ktorý ti zarobí milióny dolárov, chcem od teba len 1 000 000 životov ročne.

A tak sa začali vyrábať Fordy, Mercedesy, Porsche ... etc.

Ak sa o 5 r. bude 120 kWh Li-Si baterka nabíjať za 6 min, zase tu bude niekto
hovoriť, však to je 6 min a len 600 km, ja potrebujem auto, kde sedím 16
hod. v kuse a prejdem 1200 km. To sú tí nadľudia, čo podávajú nadľudské výkony,
1200 km nejdú na záchod, ani nič nejedia, ..., lebo si nemožu dovoliť helikoptéru
alebo stíhačku.
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život Radko
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 2909
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'