Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte led 22, 2019 1:03 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » čtv zář 13, 2018 2:52 pm

Proto už po několikáté říkám ,že dojezd je imaginární veličina.Stejně jako rekuperace je výborná na zastavení vozidla.Ale představa dobíjení z každého kopce je nesmyslná.Daleko efektivnější je jet na "volnoběh" ,kam to jen jde.Síla motoru absolutně nehraje roli.To co já vylezu s 15kW ,to jiný vyletí s 50kW za daleko menší čas.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » čtv zář 13, 2018 3:03 pm

kodl69 píše:to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h :) , mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...

Jestli jezdíš brzda/plyn ,tak zůstaň na arabskym kohoutu ;) Jízda elektromobilem se zážitkově značně liší.Také jsem tak denně jezdil ,bavilo mě to.A teď ,když nemám kobyly se hodně směju.Mám těch svých vymodlených 70 a za řevu a dýmu mě jeden co spěchá předjede.Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já ,pouze jsi zbytečně zprasil svět a utratil svoje peníze do státní kasy.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím :D
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod josse » čtv zář 13, 2018 3:10 pm

fugas píše:Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím :D


Jo, naprostý souhlas, nejlepší je, že to jde i s nemocným benzínovým motorem 40 kW! Ale ten elektrický cca 20 kW by mi na to určitě stačil taky...
12x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1x Axpert MKS 48V 4000W, 188P14S 18650 (300Ah) + 210xPytlík 4Ah (14S15P 58Ah) + 4x Dual Purpose 180 Ah, https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputation: 34

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod youda » čtv zář 13, 2018 3:42 pm

Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední ::facepalm::
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 886
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 168

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » čtv zář 13, 2018 3:50 pm

Nejvetsi problem je slezt zpet z elektrickeho vozu na spalovaci, pak uz jednine na dovolenou kvuli dlouhe trase, ale s nestastnym srdcem. ;-))).
Jak bude pristi rok dostupna hybridni dodavka Ford Custom treba se mi jako pracovni auto postesti v plugin hybridu ;-).
_________0450__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 22

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » čtv zář 13, 2018 4:11 pm

youda píše:Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední ::facepalm::

Spíš bych to viděl na schopnost udržet rychlost ,čili umět vodit zatáčky.To všechno se projeví v tom elektromobilu.Protože takový doveda mě předjede a následně zbrzdí.jeho to stojí panáka nafty ,což ani neregistruje ,ale mě několik set metrů dojezdu.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » čtv zář 13, 2018 9:46 pm

Uz tu nekdo premyslel nad dobijeni elektromobilu primo z panelu napr. pro teslu DC450V???
_________0450__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 22

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát zář 14, 2018 10:55 am

U Tesly by to možná nebyl problém.Pokud tedy lze regulovat vstupní DC proud stejně jako AC.Jinak je problém s tím ,že elektronika je stavěná na rychlonabíječku a dokud nedostane co chce ,tak nezahájí nabíjení.Pokud budeš nabíjet rovnou baterky ,tak se připravíš o přehled dodané energie a rozhodíš data ,takže jednotka pak neví kolik energie v baterkách má.
106 takhle nabíjím ,protože jsem stejně jezdil do nedávna na voltmetr a kromě procentmetru se vše odvíjí pouze od napětí a odebíraného proudu z baterek.Když jsem se naučil přepsat Eepromku ,tak jsem proud rychlonabíjení změnil na pouhé 3A.Ale ještě jsem neudělal kabel ,takže nevím jestli to bude fungovat.Pokud ano ,mělo by vše ukazovat správně i při takovém nabíjení.Problém je v tom ,že během dne jsem s autem prostě pryč ,takže se to povede tak 2x do týdne.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pát zář 14, 2018 11:45 am

To jsou pravdive informace, ale pkud by to slo, bylo by to lepsi kvuli netazeni vykonu pres regulatory ;-).
S tou elektronikou by to byl asi problem oblbnout(spis zjistit jak to maji osetreno).
_________0450__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 22

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát zář 14, 2018 1:47 pm

Stejně to cedím přes DC/DC měnič.Redukuje se tak kolísání napětí vzhledem k osvitu a zatížení.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pát zář 14, 2018 2:29 pm

A to na kolikati V a jakej typ????
_________0450__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 22

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod fugas » pát zář 14, 2018 3:25 pm

3x Meanwell v sérii ,dohromady 145V/1500W.Vstupní rozsah 19-72V.Na přesný typ bych se musel podívat.Měl jsem i z legrace panel na zahrádce a tímto jsem dobíjel.To je ale samozřejmě jen takový fórek ,reálně to nemá smysl.Ale na domácí použití super.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1082
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 123

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod xmasin » pát lis 09, 2018 4:34 pm

Tesla range extender :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: https://9gag.com/gag/av8LN0O
xmasin
 
Příspěvky: 857
Registrován: čtv čer 28, 2012 8:45 pm
Reputation: 19

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pát lis 09, 2018 5:09 pm

Pořád jednodušší technika jak toto:
https://hybridlife.org/threads/ep-tende ... -zoe.1300/
_________0450__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan
Reputation: 22

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jose » úte pro 11, 2018 9:41 am

Po dvou měsících s Peugeotem Ion mám průměrnou spotřebu kolem 15 kWh/100 km (rovinatý terén, převážně jezdím po městě). V říjnu to bylo kolem 13,5 kWh/100 km. Je zajímavé, že můj 35 kW motor má tedy spotřebu podobnou jako acmikův 125 kW motor - asi bude opravdu záležet spíš na jiných podmínkách, než na výkonu motoru.
Uživatelský avatar
jose
 
Příspěvky: 278
Registrován: pon zář 12, 2011 1:25 pm
Bydliště: Otrokovice
Reputation: 11

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte pro 11, 2018 9:51 am

Podle mě účinnost elektrického motoru je tak dobrá, že není moc velký rozdíl jestli vyrábím průměrných 15kWh/100km motorem s výkonem 35kW nebo 125kW. U spalováku je poznat jestli jezdím s 1.4l nebo 4.0l :)
U elektromobilu bude především záležet na hmotnosti, stylu jízdy, aerodynamice, použitých pneu, a v zimně především na druhu topení, než na výkonu motoru.
Ion topí odporovým topením. Novější auta mají tepelné čerpadlo.
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 62 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 63

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » úte pro 11, 2018 10:19 am

On 35 kW a 125 kW elektromotor budou pravděpodobně skoro stejné kusy kovu, jenom ten druhý bude podstatně lépe chlazen.
brin
 
Příspěvky: 481
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputation: 33

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » úte pro 11, 2018 12:51 pm

35kW na auto? Kolik to proboha vazi? To jede? :-)
dumi
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm
Reputation: 6
 
  • 0


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte pro 11, 2018 1:29 pm

Váží to asi 1.2 tuny, výkon 35kW (špičkově 47kW) a točivý moment 180nm.
Porovnej grafy průběhu točivého momentu a dostupných kW u spalovacích motorů a uvidíš. Můžu ti říct, že spalováky typu 1.4i nemaj šanci.

Ono je sice hezký, že máš auto s 67kW, ale ten výkon je dostupnej až při 5500ot/min. Mezi 2-3 tis nemáš ani těch 35kW 8-)
2850Wp, 500Ah LiFePO 48V - rozebráno, odstaveno
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 62 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 63

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » úte pro 11, 2018 1:45 pm

Osobne neberu nic pod 100kW, protoze se s tim proste neda bezpecne jezdit. Kdyz chces nekoho predject tak to trva dlouho ==> je to nebezpecny, takze radeji nepredjizdis ==> houstne provoz.

Ono v podstate je jedno v jakejch otackach ten vykon mas, pro beznej provoz ho nepotrebuejs. Dulezity je, ze tam nekde je pro pripad potreby. S vykonym autem se da jet pomalu, se slabym autem rychle nezrychlis.... To je proste fakt.
dumi
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm
Reputation: 6
 
  • 0


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron
Reputation System ©'