Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Viete, niečomu nerozumiem. Ak by sa na Zemi a vo Vesmíre neodohralo toľko katastrofických
udalostí, v presnom slede za sebou, nikdy by na Zemi ani inde vo Vesmíre nevznikol život.

A keď si Matke Príroda dala tú prácu nastaviť = vytuningovať za 13.75 milárd rokov všetky konštanty
tak presne, aby život vznikol, jedna z nich je napr. takáto:

0.0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000001

tak, prečo by robila po tejto dlhej a presnej snahe, pravý opak, že by svoje dielo ničila ? :)

Ak si niekto myslí, že Vesmír aj Zem vznikli náhodou, tak slovo náhoda je v matematike zakázané.

Na Venuši by bol možný život, ale je tam 90x vačší tlak atmosféry, rel. k at. t. na Zemi,
je 96 % CO2 v atm., oproti 0.04 % na Zemi, je tam siderická doba rotácie -243 dní, oproti +1 deň na Zemi.

Ergo, nejaké bunky na bývanie, by sa museli vznášať v atmosfére, resp. ak by boli na povrchu,
museli by byť dimenzované na ten tlak a tiež tie chemikálie, ktoré tam sú.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
Viktor X
Příspěvky: 115
Registrován: čtv črc 16, 2015 12:56 pm
Reputace: 5
Bydliště: Praha a okolí

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Viktor X »

Odpověď na první část je prostá - antropický princip. Ani matematika neví, zda je kosmologická konstanta fundamentální, nebo je dána nějakým vztahem, který zatím neznáme. Neví ani to, jak konkrétně dopadne srážka několika částic v LHC, dostaneš jen pravděpodobnost.
Otázka "proč" je nesmyslná (resp. na to ti dají odpověď církve, každá po svém), je třeba se ptát "jak".
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Najprv vieme, že "prečo" chceme používať eutá a FVE. Lebo chceme prežiť. Až potom prichádza
2. otázka, že: "Ako ? "

Najprv je "prečo" je na Zemi život a atmosféra ? A odpoveď je preto, lebo jadro je oddelené
od mantla viskoznou tekutinou a predbieha zemský plášť o cca. 1 * za rok.
To generuje mag. pole, ktoré zabránilo tomu, aby N, O, Ar a CO2 v atmosfére,
neodniesol slnečný vietor preč.

Presne namiešaný kotail U235 U238 Th232 a K40 sposobil, že more malo správnu teplotu
a mohol vzknúť život, ale súčasne polčas rozpadu bol nastavený tak, aby keď ten život
vznikne, nebola sopečná činnosť taká veĺká, aby zarodky života úplne nezničla
a teraz je už vďaka tomu polčasu rozpadu sop. činnosť tak malá, že dokonca život
sa rozširuje, nie naopak.

Takže nie elmag. interakcia, ale W+ W- a Z0 bozóny a neutrína sú doležité, vďaka nim
svieti Slnko a Zem má 80 % tepla z jadra gen. práve týmito rozpadmi.

Otázka je, že dokedy toto presné nastavenie nepo...rie človek, ktorý tomu prd rozumie
čo má ako byť, aby ešte pár mil. rokov bol život na zemi možný.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
MilanK
Příspěvky: 161
Registrován: ned led 15, 2012 11:31 pm
Reputace: 4
Bydliště: Slavkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od MilanK »

Pánové řešíte tu naprosté nesmysly. Na jednu stranu se tu snažíte o ekologii. Na druhou stranu tavíte v indukčních pecích vše co vám příjde pod ruku za vidinou zisku. Dobíjíte baterky z elektrocentrály atd. Za další my obyčejní smrtelníci nemáme šanci ovlivnit přírodu i kdyby jste se rozkrájely. Pokud by jste pro to chtěly něco udělat tak v první řade zlikvidovat auta , kotle,krby, nic nekupovat vše si sám vyrobit ručně bez použití jakéhokoli elektrického nářadí atd.
Tak a teď do mě.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

:-) V tomto myšlení jsem ještě dál:"A proč by měl člověk žít co nejdýl!" Aby sám sebe poplácal po ramenou a odpověděl si:"Dobře jsem tu zařídil generační věčnost?"To jako obsadit naší rasou každý metr čtvereční,nebo co?!Dyť těch 7 500 000 000 lidí už je moc.
Jako společenství "nejschopnějšího" živočišného druhu nemáme šanci ovlivnit věci pozemské,natoš vesmírné a cokoli může Zemi zlikvidovat,klidně během chvilky a nestihnem ani mrknout.
Takže čas,který se tu snažíme vyplnit činnostmi,je prostě jen malé období radostí a strastí.A je celkem fuk jakýma,na tomto fóru je to o FV. A je vidět,jak zimní období ovlivňuje zdejší členy :-) :-) ,ponorka začíná,dnes 6kWh jupí.Z toho bych EV nenasitil,ale za 1500kč/rok bych moh vzít u ČEZ-nabíječe každý pracovní den dostatek energie pro dům do baterek a přivést si ji. Ale když to budou dělat všichni,tak se zase změní systém a bude to z kapes tahat jinak. No prostě radosti a strasti.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Eko eutá a eko energiu má poriešiť štát. Štát tvoria hlupáci, ktorí to nevedia, preto ešte
stále pálime uhlie a plyn v elektrárňach, i keď by sme mohli páliť ťažkú vodu.

Eko stroje na obrábanie pody, úplne autonómne sú už skoro tu.

Človek nie je obmedzený povrchom Zeme, človek je stroj a každý stroj je opraviteľný,
ako poznáme podrobne jeho funkciu a vieme urobiť súčiastky. Rakovinová bunka prišla
na to, ako žiť večne.

Vírusy prišli na to ako prežiť, len musia nechať prežiť aj hostiteĹa a vírus to vie.

Takže ak je možné dostať sa k najližším hviezdam, tak je možné v ich okolí nájsť
obývateĹnú planétu.

Ak budeme disponovať energiami rádovo na úrovni luminozity Galaxie, tak si budeme
vedieť vyrobiť 10 000 000 000 planét, aké nám len budú po voli.

To že to zatiaľ nevieme, je otázka času a vzdelanostnej úrovne. Vesmír je neobmedzený
a hranice si vytvára sám človek.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Chlapi je tady někdo s EV,kdo si vozí energiji domů a přelívá do systému?Jaké DC/DC převodníky jste použili,nebrání se zásuvky EV atd? Jak dopadlo dodělání AKU paku do Priuse s převodníkem v praxi,co na to řídící jednotka EV?
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Takto to robia v zahraničí: CHAdeMO FCH protokol + Mitsubishi Motors i-MiEV, Nissan Leaf, Kia Soul EV, Toyota Mirai
http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOL ... _home.html
http://www.homepower.com/articles/vehic ... your-house
https://www.youtube.com/watch?v=653AhQUzcGg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

Prelevani z pridavnych aku v Priusu do domaciho rozvodu jsem zatim neresil,domu se s autem vracim vzdy vice nebo mene,,vyšťavený,, :D . Naopak po navratu dobijim pridavne 8 kWh aku nejen DC z panelu v miste parkovani,ale pomaham si i nabijeckou AC 230/24 V z domaciho rozvodu FVE.
Neprijemna udalost,ktera uz mne potkala pri nabijeni pridavnych aku v Priusu-prijel jsem domu,pripojil jsem jak nabijeni aku pomoci DC z panelu,tak i pomocne nabijeni nabijeckou AC 230/24 V z domaciho rozvodu FVE,hlavni akumulator v Priusu a pridavny Li-ion aku byly propojeny jako pri jizde,zapomnel jsem ovsem auto vypnout a vysunout klic.
Po nekolika vterinach se objevil na displeji neprijemny cerveny trojuhelnik s vykricnikem-porucha,pohon zablokovan.Odhaduji,ze na vine byl nektery ze senzoru,hlidajicich spojeni vysokonapetove 200 V baterie se zemi,pokus jsem ale redeji neopakoval.
Pri beznych jizdach slouzi pridavne akumulatory velmi dobre,do mesta idealni,ridici jednotka neprotestuje.
Odhaduji,ze pri amaterskem pokusu o dobijeni domacich aku z aku v elektroautu,ktere by nebylo vypnute, by s nejvetsi pravdepodobnosti nastala podobna konfliktni situace-v pripade takovehoto pokusu doporucuji elektromobil vypnout.
U Priusu by samozrejme bylo mozne odpojit pridavne 24 V aku od hlavni baterie-zasuvny konektor-a pouzit je jako zdroj k menici 230V do domu-nemam ale potrebu tuto moznost vyuzivat.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Čili CHAdeMO konektory se taky odpojují po vypnutí auta jo?Takže je potřeba se dostat někde za odpojovač.Kde máš v Priusu napíchlý kontakt Ty s DC/DC měničem a svou baterkou?Chtěl bych z Lifa po ujetí 25km přelívat do domu a pak zase 25km k nabíječce,kterou mám naštěstí před prací 300m(22kW) a hledám případné potíže spojení s domem a FVE s max 60VDC.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

Nevim ,jestli se CHAdeMO konektory odpojují po vypnutí auta,psal jsem,,...Odhaduji,ze pri amaterskem pokusu o dobijeni domacich aku z aku v elektroautu...,,
Elektronika zapnuteho elektroauta by s nejvetsi pravdepodobnosti amatersky pokus o prelevani energie vyhodnotila jako nezadouci nahly pokles napeti na aku s chybovou hlaskou.
Prius ma vyvedene kontakty s konektorem primo z puvodniho aku pres diodu-pridavne akumulatory za jizdy nedobijim,Prius by se pri poklesu napeti na nich snazil nabijet spalovacim motorem pridavny aku 8 kWh...Skoda benzinu.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

.....
Naposledy upravil(a) petrs dne pon lis 28, 2016 9:09 am, celkem upraveno 1 x.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

https://www.novinky.cz/auto/428479-auto ... 00-km.html

Docela zajímavá myšlenka. Vyřešil by se problém dlouhého nabíjení. Prostě si jen natankujete nabitej elektrolit a když ho vyjezdíte, tak u "benzínky" vylejete starej, kterej tam někde nabijou a natankujete si čerstvej.
Akorát co vím, tak to bude chtít ještě hodně bádání, protože průtokové baterie jsou zatím poněkud těžké.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Hlavne se me zda to napeti podezrele nizko 48V je tak pro kolo nebo moped.
martin2190
Příspěvky: 314
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Reputace: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od martin2190 »

nabitej elektrolit ? jedine do palivovyho clanku , napeti 48v je malo , to je blbost
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

2900A na jeden motor? To povedou čím? Blanka ala Lichenštejnsko? Ale graficky to mají moc pěkně spracovaný.

Ku-va proč já jsem takovej skeptik. Třeba to jednou vyjde.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

48V je palubní napětí jako dnes auta mají 12V. Né napětí pro motor.
Akorát nevím, proč zas mají automobilky snahu vymejšlet nějaký bejkárny. Však 24V v náklaďákách je plně dostatečných a existují pro to žárovky a spotřebiče. V takovém autě zas bude muset být další věc co se může porouchat a to měnič na 12V aby jste si v autě mohli zapojit lednici nebo nabít mobil.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Protože pohon každé chujoviny v dnešních parodiích na auta je elektrický.Takže abych si jednou za život nastavil sedačku ,vozím sebou po zbytek životnosti motorky které dohromady váží 10kg.
Takže když si všichni v jednom autě pustí vyhřívání sedaček ,pohrají si s okny ,povozí se na sedačkách ,běží palubní větrák a u spalováku zcela nesmyslné elektrické servo řízení?No budou už proudy na centrální sběrnici úctyhodné a alternátor na hranici možností.Tak zvýšíme napětí a je to.
Jinak vyměnitelný elektrolyt by byl skvělý nápad ,jen tak dál.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

no nic proti ale ze el servo je nesmysl? Hydraulicky servo me na vsech mych autech nekde teklo. Druhak ma el servo dle mych zkusenosti vetsi silu - ve smyslu jde tim tocit jednim prstem. Krom tech el sedacek bych to co jsi vyjmenoval povazoval za samy fajn veci.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

To je hodně OT ,ale aspoň na okraj.Samozřejmě tisíc lidí ,tisíc názorů.Svého času jsem si dokonce tyto vychytávky do auta dodělával ,abych docílil modelu s označením EXCLUSIVE.Všechna spalovací auta jsem měl na hydraulickém podvozku.To je fajn a krom toho to obslouží i servo a brzdy ,takže elektroserva mi nikdy nebylo třeba.Jasně že jednou začne téct.To se prostě nacykluje.Ale to je můj úděl ,protože jsem holota a tudíž koncový spotřebitel.Těm čtyřem lidem přede mnou neteklo.Řada lidí točí oběma rukama ,protože jim na el. servu shnil konektor a musí se kvůli tomu rozebrat půl auta.Ale to samozřejmě není obecný argument ,každé auto to má jinak.Vyhřívání sedaček jsem zapnul asi dvakrát.V přítomnosti bufíka je to naprosto k ničemu.Elektrické stahování oken uznávám na zadních oknech ,v předu netřeba.Stáhnout celé okno vydá na tři otočení kličkou ,to mě zase tolik neunaví.Všechny tyto věci mají své řídící jednotky ,nebo jsou sdruženy do jedné megachytré.Pak jednoho dne přijdeš k autu ,máš vybitou baterku ,svítí světla ,okna stažená ,varovky blikají a račte si lehnout pod vlak ,pane majiteli vychytávek.To jen tak z vlastní zkušenosti.
U elektromobilu jsem proti dvakrát.Tam mám energii pro dojezd ,ne abych si hřál hrb a hrál si s oknama a o zbytečném nákladu ovládacích motorků ani nemluvím.Topení samozřejmě Webasto ,nejlépe lihové.Vytápět auto odpadním teplem je logické ,pokud jde o spalovák.Topit na úkor dojezdu ,abychom si mohli hrát na ultraekology jsou podle mě tak tři kroky zpět.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek