Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Ty co tam teď jsou mají mít údajně dvacet najeto a ještě deset vydržet jestli jsem to správně pochopil.V jednom inzerátu je napsáno že se mění dokonce po padesáti.To se každopádně uvidí.Jestli opravdu vydrží těch třicet ,tak je to cca jednou za dva roky.To by se dalo snést.V podstatě i těch patnáct by bylo únosných.Pořád je to procházka růžovou zahradou oproti olejům a filtrům a tomu všemu ostatnímu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Samozřejmě je otázka, v jakým stavu byl v mnou popisovaným autě komutátor, ložiska motoru a držáky uhlíků, což má na jejich životnost dost zásadní vliv. Ale to jsou všechno opravitelný věci, je to cena za jednoduchost konstrukce.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

https://www.novinky.cz/auto/409552-v-ze ... jenim.html

a pak ze to nejde. tusite co v tom muzou byt za aku?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Určitě budu o údržbě informovat,snad to něco vydrží.Dnes 70km.Z toho tedy 35km zpět na základnu s převýšením 180m ,třemi člověky ,bagáží pro dvě ženský na tři dny a posledních 11km s nákupem na týden,tedy naloženo takříkajíc po střechu.Zůstatek 15% ,nabíjí se.Chtěl jsem to do práce a zpět.Toliko optimismu ve mě rozhodně nebylo.Neskrývám nadšení :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
mobilik
Příspěvky: 2673
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Presne nad tym uvazujem aj ja, len do prace a spat... mam to 32km spolu. Do Kosic je tiez bkizko 22km. Takze by som ho vyuzil. Za kolko sa da kupit taka sranda? :wink:

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
mobilik
Příspěvky: 2673
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Fuuu, tak je to este stale palka. Hmmmm, zeby som nieco poriesil?!? :mrgreen:

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Co se dá dělat.Na polovinu si majitelé cení baterky a na tu druhou doklady k elektromobilu.Tam kde už je proovedena výměna za Lithium je cena samozřejmě ještě vyšší.Že to půjde dolů bych se moc netěšil,spíš naopak,protože zanedlouho z toho bude velice zajímavý veterán.Za ty peníze lze ve stejné třídě na kratší dojíždění pořídit podstatně mladší benzínové autíčko,jehož cena bude ale za další tři roky méně než poloviční a další polovinu do něj během těch tří let naliješ v benzínu.
Pro mě jasná volba.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
mobilik
Příspěvky: 2673
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Jasne, aj pre mna jasna volba, len musim nieco pospekulovat, benzin urcite nie... S autom mas pravdu mam doma starucicky GOLF 1 cabrio, kupil som ho za 2600€ je pekny, v povodnom stave, minuleho roku mu davali za neho na stol 5000€ a aj tak som sa ho nevzdal, cim starsie tym to ma vacsiu hodnotu. A takto to bude aj s elmobilom. :wink:
Na buduci rok ak vijde vsetko ako ma sa pridam aj ja a kupim nieco elektricke. Velmi ma to zaujima ved je to hlavne o tom ako o setreni. :wink:

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

zajímavé ... pěkné ... top-hightech ... pohodlné ... supr svezeníčko ... ale ta cena :( :roll:
Tesla001.JPG
Tesla002.JPG
Tesla003.JPG
Ještě to pozvolna rozdejchávám :fuuu: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abphoto
Příspěvky: 103
Registrován: úte zář 01, 2015 12:13 am
Reputace: 5

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abphoto »

sa mas.. :)
SunPower 1050Wp+MidNite150classic+WBjr, LPF4 12kWh@13,2V, skoro vsecko pekne na DC, 2400W DC/AC sinus
testovacia prevadzka - ostrov amorf 99,6kWp , 3F DC/AC Sinegry 12x5kW, SMA 6x 17kW, Pb 16000Ah@48V...


Revizie VTZ elektrickych E1 A B
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

To jo...Opravdu pěkné až na tu cenu.Pro našince jaksi nesmysl.Jen ten hi-tech by tam opravdu být nemusel,podle hesla "v jednoduchosti je síla".Mám už dávno vyzkoušeno že věci složité a pro užívání nepodstatné se dávají do aut,aby se mohly jednoho dne posrat a zbytečně nám zkomplikovat život a dojit peněženku.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PapoS
Příspěvky: 172
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Reputace: 5

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PapoS »

Jaksi nielen pre nasinca. V kazdej krajine je to velmi luxusny automobil. Ale pri novych technologiach to asi inak nejde ako ich vyrabat pre hornych 10 tisic v malych objemoch. A co sa tyka HW tak sa tam nema moc co posrat, viac sa serie SW.
V kazdom pripade aj vdaka tomu budeme mat za 2-3 roky prve elektromobily s podobnymi parametrami za rozumnejsiu cenu.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

PapoS píše:Jaksi nielen pre nasinca. V kazdej krajine je to velmi luxusny automobil. Ale pri novych technologiach to asi inak nejde ako ich vyrabat pre hornych 10 tisic v malych objemoch. A co sa tyka HW tak sa tam nema moc co posrat, viac sa serie SW.
V kazdom pripade aj vdaka tomu budeme mat za 2-3 roky prve elektromobily s podobnymi parametrami za rozumnejsiu cenu.
Zdravím ,

přesně tak , počátek zavádění nových technologií je vždy kusově drahý - platí to naprosto očemkoli (první auta , první televize , první "mobil" atd.) . U ::pv:: tomu bylo také tak ... před pár lety stál 1Wp ::fv:: hoooodně přes 100Kč a dnes se ceny pohybují kolem 20Kč/1Wp i míň :yes: . Sice neočekávám že nabídka a pokles ceny Eut bude soupeřit s rychlostí pádu cen ::pv:: , ale určitě to přijít musí :mrgreen: .

K vymezené životnosti spotřebního zboží (včetně aut) ... řadu let dokáží výroci vyrábět i HW s předem danou životností :evil: to není nic novýho . Splodit SW kurvítko je banalita , ale namýchat takovou slitinu kovů aby se po minimálně 30 měsících a maximálně do 36 měcíců rozpadla / praskla je trochu náročnější , ale už i to umí :hell: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Toto sa mi páči, Tesla X P90DL - 248 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0
Ale tie prúdy pri regenerácii a akcelerácii....
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
NuclearDave
Příspěvky: 73
Registrován: pát črc 11, 2014 2:33 pm
Reputace: 0

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NuclearDave »

Tohle je taky něco https://www.youtube.com/watch?v=ib-02b2ooLY od 3.15 Model X vs. Alfa Romeo 4C.
PapoS
Příspěvky: 172
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Reputace: 5

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PapoS »

rottenkiwi píše:Toto sa mi páči, Tesla X P90DL - 248 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=C8CgeT_qpB0
Ale tie prúdy pri regenerácii a akcelerácii....
Vramci upgradu na Ludicrous mode je 1500A poistka co pri 400V robi 600kW vykonu.. Ale dovoli ho vyuzit iba raz za cyklus ked ma baterka cez 90 alebo 95% energie.
Ale inak nie je to stavane na pretekanie, na P85D das 4 krat za sebou zrychlenie 0-160-0 a tepelna ochrana baterie znizi vykon o 30%. Rovnako Tesla S nevydrzi ist na plny kotol cele kolo na Nurburingu (20 km) tepelna ochrana znizi vykon asi po 2/3. Co uz :) stale som sa v nicom co sa mi paci viac neviezol.
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Tak pokud se pomine pocatecni nadseni a vyblbnuti co se akcelerace tyce tak jak casto je treba autu slapnout do plna? jednou dvakrat za 100km? mozna min. Na pohodlny a bezpecny predjeti vetsinou neni treba takovychto vykonu.
Ja bych spis ocenil ty dva pedaly - zadna spojka zadnej prokletej manual - pohoda.
Kazdopadne parametry jsou impozantni.
PapoS
Příspěvky: 172
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm
Reputace: 5

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PapoS »

To je jasne. Ja som ocenil hlavne ticho, ziadne vybracia, ziadna spojka, prevodovka, okamzita reakcia na plyn.
Ale kedze som na automate este nejazdil tak som mal chut si lavu nohu dat pod seba priviazat o sedacku, lebo stale som hladal spojku a kedze je brzdovy pedal sirsi tak triafal ten co nie je idealne..
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Tesla už má 100 kWh baterky pre svoje modely.
http://www.businessinsider.com/elon-mus ... l-s-2016-8
No ako sa zdá, niekedy ani to nestačí, hlavne keď ťaháte veľký príves.
Tých 10 kWh naviac, by mu veľmi nepomohlo ak by išeil rýchlo, v daždi, proti vetru a dokopca. A došiel len tak-tak.
https://youtu.be/TT9RzBiciZ4?t=21m51s
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek