Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
rob.brno
Příspěvky: 958
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

Za 20t e se dá dneska koupit zatím jen 24kwh verze Leafa. Za 30kwh si Nissani říkají o nesmyslné peníze, v současnosti je za těch 850t kč prostě neprodejný, oni to časem pochopí a půjdou dolů.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Tesla na autosalóne v Bratislave :
Tesla 1.jpg
Tesla 2.jpg
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Lidi všimli jste si ja se majitelé houfně zbavují starých elektromobilů PSA?Na bazoši už je jich pět.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PapoS
Příspěvky: 172
Registrován: úte zář 01, 2015 9:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PapoS »

Zaujimave hadanie sa o tom kto ma mensie naklady na baterie:
http://insideevs.com/tesla-model-3-star ... er-190kwh/

GM hovori ze pre Chevrolet Bolt kupuje cisto clanky po 145$/kWh
Tesla hovori ze komplet cena baterie pre model S/X all in pack je pod 190$/kWh
5kWp Solyndra + 3f Fronius Symo Hybrid 4kW https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=4&t=2638
Uživatelský avatar
mixman
Příspěvky: 73
Registrován: stř čer 26, 2013 1:50 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mixman »

Nikola Motor Company predstavila viziu elektrickeho tahaca. Zaujimave parametre elektropohonu v spojeni s CNG turbinou :). Elektropohon 1490 kW / 5016 Nm. 568 litrov CNG na dojazd 1930 km.

http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/39 ... u-aj-plyn/
*sun* :arrow: ::pv:: :arrow: *batt* :arrow: :home: :arrow: :comp:
NuclearDave
Příspěvky: 73
Registrován: pát črc 11, 2014 2:33 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NuclearDave »

Nissan Leaf 30kWh za 699 tis http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Není to ještě v mojem limitu, ale už to klesá :)
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

NuclearDave píše:Nissan Leaf 30kWh za 699 tis http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Není to ještě v mojem limitu, ale už to klesá :)
To je už moc pekná cena..môj limit je ale do 20000eur za 30kWh Tekna+6,6kW nabíjačka.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
rob.brno
Příspěvky: 958
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

NuclearDave píše:Nissan Leaf 30kWh za 699 tis http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Není to ještě v mojem limitu, ale už to klesá :)
Tady je verze 24kwh za 560t kč: http://www.sauto.cz/osobni/detail/nissa ... oFrom=list
Myslím, že těch 6kwh baterky navíc za 140t kč se nevyplatí. Ty články aku u obou verzí jsou velikostně skoro stejné a je otázka jak moc velký je rozdíl v pořizovací ceně těch článků.
30kwh verzi ještě prodávájí i za 680t kč(ale asi bez 6,6kwh nabíječky). Je otázkou zda má vůbec za silnější nabíječku smysl utrácet navíc, protože čekat někde na cestě 3h na nabití je blbost(tedy jedině chademo) a i ta slabá nab. doma auto nabije přes noc doplna.

Koncem tohoto měsíce se bude otevírat chademo nabíječka u D1 u Humpolce(cena Eonu za kwh 6-7,5kč), takže el.auto začíná konečně dávat smysl, půjde s ním dojet z Brna do Ph.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Pri tak malej baterii ako maju elektromobily okrem Tesly ma aj tych 6kWh význam....ono je to +25% . 30kWh batéria bude mat aj lepšiu životnosť ..je menej namáhaná ..a povedzme po 8 rokoch mám z 30kWh ešte 24kWh. Taktiež na rýchlonabíjačke sa nabíja len do 80% a to je len 19kWh pri 24kWh Leafe ale 24kWh pri 30kWh Leafe...takže áno aj tých 6kWh má význam.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

rob.brno píše:
NuclearDave píše:Nissan Leaf 30kWh za 699 tis http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Není to ještě v mojem limitu, ale už to klesá :)
Tady je verze 24kwh za 560t kč: http://www.sauto.cz/osobni/detail/nissa ... oFrom=list
Myslím, že těch 6kwh baterky navíc za 140t kč se nevyplatí. Ty články aku u obou verzí jsou velikostně skoro stejné a je otázka jak moc velký je rozdíl v pořizovací ceně těch článků.
30kwh verzi ještě prodávájí i za 680t kč(ale asi bez 6,6kwh nabíječky). Je otázkou zda má vůbec za silnější nabíječku smysl utrácet navíc, protože čekat někde na cestě 3h na nabití je blbost(tedy jedině chademo) a i ta slabá nab. doma auto nabije přes noc doplna.

Koncem tohoto měsíce se bude otevírat chademo nabíječka u D1 u Humpolce(cena Eonu za kwh 6-7,5kč), takže el.auto začíná konečně dávat smysl, půjde s ním dojet z Brna do Ph.
no ta nabijecka na D1 je sice dobra zprava ale jaksi ta cena je brutalni. googlil jsem spotreby leafu a pri cene cca 7kc/kwh kterou uvadis je to uz bida - jako lepsi alternativa nez odtah.
Idealni dobijet by asi bylo nabijet doma v NT at to eauto ma nejakej smysl.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Že prý po koupi elektromobilu dostaneš tarif d27d?Což jsou nějaké 3Kč/kWh?To už smysl má všeobecně,pokud teď (teda teď v červnu né :mrgreen: ) zacinkám ve VT 5kč.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
rob.brno
Příspěvky: 958
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

Trud: 6kwh navíc smysl má, ale pro mě NE za příplatek 140t kč.

Pavel: Při spotřebě např.15kwh na 100km to vychází zhruba 1kč(při 7kč na kwh) na km. Rychlonabíječka se použije samozřejmě jen v nutnosti na cestě jinak nabíjet doma.

fugas: k přidělení D27 se doloží vlastnictví EV, u AM je to 1,7kč v NT, to je 25 hal na km.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

rob.brno: jedine tak. Leaf se mi z beznych elektromobilu libi nejvic. Uz to vypada trosku jak auto a aji nejakou kw to ma taky. Zajimavy by bylo porovnat dojezdy a spotreby se zaplou klimou, dvema lidma v aute .... taky jak se to bude chovat na dalnici v kopecku aby to udrzelo 130tku a clovek se nemusel tahnout za kamionem atp.

Na takovy to popojizdeni kolem baraku kteryho je nejvic to musi byt super.
rob.brno
Příspěvky: 958
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rob.brno »

Ještě k tomu příplatku 140t za 6kwh: Dá se na to podívat i tak, že těch 140t kč se vrátí po 112000 km nabitých na nabíječce za 10kč/kwh proti domácí ceně 1,7kč. Při ceně 7kč na nabíječce oproti 1,7 už je to až po 176t kč. Ale není to veškeré nabíjení na rychlonabíječce, ale jen nárůst na nabíječce načerpaných kwh navíc 24kwh verze oproti 30kwh. Takže pokud by byla hustá sít rychlonabíječek, tak ten příplatek nemá smysl.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Pozrel som si tieto dve recenzie na Leaf a vidno niekoľko nedostatkov eut.
https://www.youtube.com/watch?v=Kp4Weumu2yM
https://www.youtube.com/watch?v=gFat-DKdQBY

Ak nemám FVE a pekne si to doma cvakám, tak sa mi to nevráti, 3x cena euta versus klasický motor.
Idem niekde 200 km z domu, zapnem si vyhrievanie/klímu a pekne auto 30 km k nabíjačke tlačím.
https://www.youtube.com/watch?v=sHRGw_yg3KY

Keď konečne prídem k nabíjačke, čo s 99 % prav. nebude rýchla, tak mám problém,
či tam bude vhodný konektor, či vobec počas slnečného dňa vidno na displey,
či vobec existuje sposob, ako za nabíjanie zaplatiť.

A teraz, čo budem robiť 2 hodiny ? Zoberiem si taxík do mesta aby som zabil čas, lebo nabíjačka
je mimo centra mesta a o 3:00 v noci, v daždi v mraze som hladný a je mi zima ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

To je moc jednoduchý pohľad na vec.... Od akého auta stoji leaf 3*viac? Od C1?.. Trosku objektívnosti.. Leaf je auto veľkosti golfu. Naklikajte podobnú výbavu do golfu a sme od leafu par tisíc eur.. Určite nie 3 násobok.. A ku tej jazde.. Nepôjdem predsa z elektromobilom 170km keď viem ze v zime prejde 130 :-). A ci sa to oplatí financne?. Nie.. Neoplatí.. Celkovo vyjde vozenie v novom elektromobile drahšie ako spalovak.Ale povedzme 2-3 ročný leaf za 13-15000eur oproti Golfu za 10-12000 eur už môže byť OK ak viem ze 99% mojich jázd je do 150-200km.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Tak zoberme napr.:
https://www.renault.sk/content/dam/Rena ... -cenik.pdf
130 k motor, 47 l nádrž, 780 km dojazd bez stresu, v pohode klimy cena 15 - 16000 €
A teraz eGolf:
http://www.vw.sk/modely/e-golf/fakty_ceny
115 k motor, 24 kWh - 147 Wh / km priemer, 163 km reálny dojazd v strese do kopca, bez klímy
či sa dostanem k nabíjačke vzdialenej 130 km :evil: dojdem ? nedojdem ? nájdem ju ? bude číslo na obsluhu ?
cena 36000 €, s nejakou výbavou cez 40000 €
40000/16000=2,5
200000 km = 200000/100*6*1,25= 15000 € benzín spolu 15000+16000=31000 €.
U eGolfa: 200000 km = 200000/163*24*,11 € = 3200 € spolu 40000+3200=43200 €.
Žeby výmena oleja stála zvyšných 43200-31000=12200 € sa mi nezdá :)

Ak bude dojazd 3 x taký za 1.25 násobok ceny auta-benzínu, beriem. Ale pri rovnakej hmotnosti, nie 500 kg naviac.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Písal som o leafe a spaľovacom golfe.. Alebo ma ten Renault automatickú prevodovku.. Navigáciu.. Kameru 360 stupňov? ..vsetky vyhrievané sedačky?. Dá sa mu zapnúť cez mobil kúrenie...alebo klíma popredu?.. Môžem si nastaviť ze v januárové ráno o 6:00 ma bude čakať vykurene auto??
Naschvál porovnávate neporovnateľne.opakujem..v konfigurátore zostavte golf s dsg automatom.. Vyhrievanim 4 sedaciek..kamerou.. Navigáciou.. Nezávisle kúrenie.. Klíma taka pre golf ani neexistuje.. Ovládanie cez mobil ani nehovorím.. Plus leaf 30kwh ma 8 ročnú záruku na batériu a myslím 5 ročnu na auto.. To je u vw za príplatok.. Podobne auto bude lacnejšie len o pár tisíc.. Nevyberajte zámerne iné auta.. Od začiatku hovorím o leafe ze nestojí 3*viac ako porovnateľné automobily..
A neviem.. Mate problém s čítaním textu. Ja netvrdím ze sa to finančne oplatí
" A ci sa to oplatí financne?. Nie.. Neoplatí.. Celkovo vyjde vozenie v novom elektromobile drahšie ako spalovak.Ale povedzme 2-3 ročný leaf za 13-15000eur oproti Golfu za 10-12000 eur už môže byť OK ak viem ze 99% mojich jázd je do 150-200km."
Ja tvrdím ze leaf nestojí 3*viac ako porovnateľné automobily.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

U Renaultu má klimu aj Clio a má aj navigáciu a to stojí len 9700 €.
U eGolfu je naviac nápis eGolf na miežke chladiča, Full LED, ostatné je za príplatok.
U Renaultu je 7-stup. EDC -dvojspojka.
Načo si budem zapínať u euta kúrenie, keď mi to zožerie 12 km z dojazdu ? :)
Či to majú v BA v Petržalke naťahané predlžovačky k eutám pred bytovkami,
aby si ráno vykúrile eutá :)
Keby som mal 90 kWh baterku, tak kľudne, ale z 24 kWh ?
U Leafu sľubovalip pokles kapacity po 10 r. na polovicu, horšie je, že to bolo po 10-tich mesiacoch.
No a ten design Leafu, to vyzerá jak nabúrane zozadu.
Ešte ten eGolf by som strávil, ale ten dizajn Japonských eut, no hroza. :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

U Renaultu má klimu aj Clio a má aj navigáciu a to stojí len 9700 €.
U eGolfu je naviac nápis eGolf na miežke chladiča, Full LED, ostatné je za príplatok.
U Renaultu je 7-stup. EDC -dvojspojka.
Načo si budem zapínať u euta kúrenie, keď mi to zožerie 12 km z dojazdu ? :)
Či to majú v BA v Petržalke naťahané predlžovačky k eutám pred bytovkami,
aby si ráno vykúrile eutá :)
Keby som mal 90 kWh baterku, tak kľudne, ale z 24 kWh ?
U Leafu sľubovalip pokles kapacity po 10 r. na polovicu, horšie je, že to bolo po 10-tich mesiacoch.
No a ten design Leafu, to vyzerá jak nabúrane zozadu.
Ešte ten eGolf by som strávil, ale ten dizajn Japonských eut, no hroza. :)

No asi niekto zmazal príspevok :) Resp. moj je n-krát. Pričom n >> 1. :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek