Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned říj 25, 2020 9:11 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte říj 06, 2020 10:24 pm

rottenkiwi píše:2 100 000 Wh na kolesách
https://www.youtube.com/watch?v=a6lmTJiNTJc

Takhle to vypada jako velka baterie, ale je tam cca 21 Tesel model S, tudiz cca 5-7tun baterek a to uz nezni tak "VOV" ;) .
Jj Porsche musi delat reklamu, dyt do toho investovali az to neni pekne :lol:
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2298
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod marko250 » stř říj 07, 2020 11:35 am

Má někdo doma EV s 3f palubní nabíječkou? Potřebuje skutečně ta nabíječka fázový posuv,nebo to jsou tři oddělené nabíječky,něco jako keramická(indukční) deska?Ptám se s ohledem na nutnost mít ,či nemít 3f v domě,přivést jednu fázi na tři dráty samozřejmě není problém a limitovat výkon nabíjení v autě na výkon tohoto rozdělení.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 2260
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » stř říj 07, 2020 12:08 pm

S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal
6,7kWp mono panelů (21x AUO Sun Bravo), 2 x PIP 5048MK paralelně, 34kWh baterie(10P15S 60Ah LiIon), řízení vytěžování - LK3, online dohled a ovládání (MQTT) - LK3
Majkl
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod oscar » stř říj 07, 2020 12:23 pm

Majkl píše:S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal


ja hej, ale je to celkom velky zasach do auta a mne o tych par percent energie stratene nestoji stratit 8 rocnu zaruku na baterke v aute.
Nabijacku na 230V/400V potrebujes aby si vedel kdekolvek nabyt auto a mat este DC/DC aby si doma riesil optimalnejsie mi nedaval zmysel (radsej kupim 1-3ks panelov navyse). A ked este vies nabijat auto az cez vykend, tak ani polovicu vykendov nevyuzijes tuto fintu.
Cez DC/DC potrebujes riesit kopec veci co palubna nabijacka riesi za Teba (teplotu baterky, pustenie interneho chladenia, tucne connektory alebo skusit vyuzit DC nabijanie co je dost drahe).

Ja som skoncil pri vlastnej AC skatule, kde viem regulovat nabijaci prud od 1A do 16A pri 2 fazach a z toho jeden je DS, vypynatelne, druhe je FV alebo DC podla pocasia a takto viem aj lacno aj pomerne rychlo nabijat podla moznosti a potrieb.

Z auta spat dostat energiu by teoreticky vedel elegantne Nissan leaf s Vehicle on grid
oscar
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 14, 2018 5:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » stř říj 07, 2020 1:04 pm

Nabíječky v autech nepoužívají mezifázové napětí, jsou to samostatné moduly na 230 V, odporová zátěž. Takže není problém je všechny připojit na L1, pokud to utáhne. Navíc není problém jim dávat cca 230 V DC, protože první věc, co nabíječka udělá je, že AC usměrní. Ještě jsem to nezkoušel, ale možné to určitě je a nabíječka zpravidla zkousne velmi široký rozsah vstupních napětí od 100 do 300 V. Je to stejné jako s LEDkami. Většina ledek jede přímo na DC, protože mají předřazený balast, který to zkousne.
brin
 
Příspěvky: 729
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » stř říj 07, 2020 1:17 pm

Pozor na to, některý zdroje s aktivním PFC (což tohle určitě je) na DC nefungují, protože elektronika nikde nenachází to zvlněný napětí, co je za usměrňovačem bez filtrace, tak zdroj vůbec nenastartuje. Je to podobnej problém, jako PC zdroj s aktivním PFC připojenej na UPS s modifikovanou sinus (divnej název pro obdélníky s mezerama...) takže jedině vyzkoušet, ale bude to různý kus od kusu.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4921
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Tomano79 » stř říj 07, 2020 1:40 pm

U mě to nefungovalo, nabíječka, resp. nabíjecí kabel hodil chybu a nabíjení se nespustilo.
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
Nabíjení se spustilo až po potupném přepnutí na distribuci, kde byl fázový posuv a nebo po úpravě zásuvky na 1x230V z měniče.
Kabel mám tento, má to v sobě nějakou diagnostiku sítě a připojení, než se to spustí:
https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=87
12 panelů východ + 12 jih + 12 západ, vše poly Amerisolar 285Wp, 3x Victron Smartsolar 150/70 -Tr VE.Can, 1x Victron Multiplus 48/5000, BMV 700, Color Control GX,
Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack, celkem 48V/880Ah, ostrovní režim, spuštěno 27.4.2020
Tomano79
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » stř říj 07, 2020 3:06 pm

OK, díky za reakce.
6,7kWp mono panelů (21x AUO Sun Bravo), 2 x PIP 5048MK paralelně, 34kWh baterie(10P15S 60Ah LiIon), řízení vytěžování - LK3, online dohled a ovládání (MQTT) - LK3
Majkl
 
Příspěvky: 152
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod oscar » stř říj 07, 2020 3:16 pm

Tomano79 píše:V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.


mas e-up/citigo? Ked hej, a si zvedavy co by spravila ina nabijacka (t.j. ci je to obmedzenie auta), mozem skusit...
oscar
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 14, 2018 5:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Tomano79 » stř říj 07, 2020 4:46 pm

mám e-Golfa, nabíjení nespustí ten nabíjecí kabel, protože korektně neproběhne diagnostika a necvakne relé v kabelu. Auto jen čeká na připojení, pokud by cvaklo relé v kabelu, tak se začne nabíjet. Teď mě napadá, kdybych nepoužil ten nabíjecí kabel, ale jel bych z wallboxu, do kterého by šlo 230V z měniče rozbočené na dvě fáze, jestli by to ta dvoufázová nabíječka skousla...podle toho co psal brin výše by to fungovat mohlo.
12 panelů východ + 12 jih + 12 západ, vše poly Amerisolar 285Wp, 3x Victron Smartsolar 150/70 -Tr VE.Can, 1x Victron Multiplus 48/5000, BMV 700, Color Control GX,
Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack, celkem 48V/880Ah, ostrovní režim, spuštěno 27.4.2020
Tomano79
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » stř říj 07, 2020 8:45 pm

Jde předělat tu komunikaci tak, aby zkousla i DC. Auto to zkousne, tam myslím nebude problém, ty moduly jsou poměrně drahé a kvalitní a měly by to zvládat. A rozdělit jednu fázi není problém, jen ji prostě musíte zapojit správně se vším všady, nabíjecí kabel neřeší, jestli je tam fázový posuv, ten řeší, jestli je tam uzemnění.
brin
 
Příspěvky: 729
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Tomano79 » čtv říj 08, 2020 4:13 am

Díky za užitečné info, jak mi dojdou díly na stavbu wallboxu, tak to vyzkouším.
12 panelů východ + 12 jih + 12 západ, vše poly Amerisolar 285Wp, 3x Victron Smartsolar 150/70 -Tr VE.Can, 1x Victron Multiplus 48/5000, BMV 700, Color Control GX,
Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack, celkem 48V/880Ah, ostrovní režim, spuštěno 27.4.2020
Tomano79
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod smartyn34 » čtv říj 08, 2020 6:37 am

Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
smartyn34
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 31, 2014 8:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod lubomirz » čtv říj 08, 2020 7:13 am

"Predám lexus ls 600hl 5.0i 400ps rv. 2007 hybrid long po meste jazdí na elektriku je po výmene batérie pred rokom investícia 14000eur"


cena na jednanie : 10.000 eur
jediny blb v diskuzi co nema vlastny solarny system.
lubomirz
 
Příspěvky: 266
Registrován: ned kvě 31, 2020 4:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » čtv říj 08, 2020 7:21 am

smartyn34 píše:Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.


Určitě, já všechno doma naddimenzovávám, používám kabel 5x6mm.
brin
 
Příspěvky: 729
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » pon říj 12, 2020 7:04 am

Ale jde o to, jestli je stejně dimenzovaný i konektor v autě a vnitřní rozvody nuláku.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1821
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dano » úte říj 20, 2020 5:14 pm

dano
 
Příspěvky: 256
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod mopadzi » úte říj 20, 2020 5:49 pm

odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 14x Avancis 130W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%
BMW i3 BEV
mopadzi
 
Příspěvky: 599
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte říj 20, 2020 7:41 pm

mopadzi píše:odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže

Nesvadel bych to jen na montaz. Jednoduse jim nefunguje vystupni kontrola a kontrola procesu.
Od roku 2012 nic v kvalite nezmenili.
Nechteji, takhle jim to staci.
Dyt se prezentuji, ze "nejsou" automobilkou.
"Technologicka spolecnost"
Kdo zna jake bylo heslo drivejsi Tesly(ČR) tak vi vo co de.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2298
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod antoni_sk » stř říj 21, 2020 8:26 am

FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
Meniče: CarSpa P600-24 24V/230V 600W (špičk.1200W), Soluowill NP1200-24 24V/230V 1200W (špičk.2400W)
batérie: 21x Samsung SDI 60Ah (3P7S na 24V)
Uživatelský avatar
antoni_sk
 
Příspěvky: 396
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'