Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Co je na te dacce tankoidniho? Vzdyt to je kratky auto. Ja mam teda dokra ten je o kousek delsi a pripadne me teda jako idealni auto na poskakovani po meste kor kdyz sem tam neco nalozim.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Ona to není ani tak dáčka, jako čistokrevná čína se znáčkem renault. Tomu bude odpovídat vše ostatní. Tj. žádná bezpečnost (má to 921kg) Crash test jsem nenašel. Nemá to ani boční airbag, ani esp, baterie "jen" 28kWh, motor 33kW (Těžko říct, jestli čína bude mít nějaký boost.) a 125Nm. Nutno říci, že ION má 49kW motor a 180Nm a 1100 kg. DC nabíjení 0-80% za 50 min. Podle jednoho článku memá rekuperaci, protože by to stálo peníze.

Bude to o řadě kompromisů. Nicméně pozitivní bude, že každé takové auto byť velice okleštěné bude tlačit cenu ostatních elektromobilů dolů.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

iOn má dle mého OTP 35kW. Položka P.2 na zadní straně OTP hned vedle typu paliva. To že někdo v propagaci při prodeji píše 49kW je pro mne irelevantní a připisuji to "srovnání se stejně výkonným fosilem". Na nějaké honění si pindíků a přepočty neslyším. S ostatním naprostý souhlas, zvlášť s tím, že tlak na cenu je zapotřebí.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

On ho má 35kW stálý. Ale motor dá v přetížení až 49kW po nějakou dobu. (odběr 150A) Ověřeno přes diagnostiku. Tu dobu po kterou je schopen dávat 49kW se mi nepovedlo nikdy překročit. Spíše už došlo k tomu, že jsem akcelerovat nepotřeboval a ubral plyn.
Nevím jestli máš diagnostiku, ale je to zhruba co dílek na ekonoměru to 50A. Tj. 50 - 100 - 150A.
Na 35kW ION zrychluje, ale je to nemastné neslané. Opravdová akcelereace se děje právě až při výkonech nad touto mezí, tj. za druhou čárkou na ekonoměru.
Jak jsem psal, těžko říct, jestli bude mít nějaké přetížení, nebo těch 33kW už je ta maximální hodnota a stálý výkon je ještě menší. 0-60km to má psáno za 7 vteřin. Na ježdění po okreskách to bude slabota.

Auto je o 200 kg lehčí, ale má menší krouták a výkon. Takže jeho chování bude odhadem takové, jako kdyby jsi u iona využíval pouze první dva dílky výkonu. Pojede to, ale na nějaké předjíždění už to moc nebude.

Zásadní nevýhodu vidím v absenci rekuperace. Mě to podle diagnostiky dává 10-20% energie zpět. Záleží na profilu cesty.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

No jestli to nemá rekuperaci tak to je snad stroj z prvobytně pospolné společnosti. To chlapci nedali. Jak píšeš, zásadní mínus v dlouhém sloupečku.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

https://www.auto.cz/skoda-slavi-prodej- ... nim-131924
Prodali jich pár a hned zdražují
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Na hybridu jeden týpek psal, že ukecal slevu, že za cenu nejmenšího paketu měl ten nejvyšší. Za ty peníze by se o tom dalo uvažovat. Ale cokoliv nad těch 420 tis už z mého pohledu je předražený.
Osobně bych jako reálnou cenu viděl do 400 tis za max paket.
A třeba takovej povoz jako ZOE 52kWh do 500 tis. Pak už by se o elektromobilitě dalo uvažovat jako o racionální náhradě spalováku. Ale při cenách okolo 800 tis za auto takové velikosti je to mimo zdravé uvažování obyčejných lidí.
Automobilkám jde jen o to prodat tolik kusů aby se vešli od limitu CO2 flotily.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Cemu se divite, Skodovka je i u spalovaku predrazenej zebrinak :)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2187
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Docela by mě zajímalo, kolik z těch údajných 500 kusů koupily soukromé osoby.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od RRR »

60%
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od RRR »

dumi píše:Cemu se divite, Skodovka je i u spalovaku predrazenej zebrinak :)
OK dumi, můžeš tady tedy napsat lepší a výhodnější nabídku. Například v tom elektromobilu
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

U elektromobilu nevim, ale.u spalovaku levbejsi najdes velice snadno. Skodovka.je na to co to je za auto predrazena.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2187
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Vzhledem k tomu jak nás masírují tou reklamou ,to na spící zájemce před mototechnou zrovna nevypadá :D Já bych šel do Fiat 500e.Že se u Schkody ,nebo jak se to německy píše ,připlácí i za volant a přední okno ,je známá věc.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Já bych do předobjednávky nešel. Viděné předprodukční verze měli problém s rychlostí nabíjení na DC. Minimálně bych počkal na reálné zkušenosti uživatelů.

Mě bude nejvíc zajímat, jak rychle se toho majitelné začnou zbavovat.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2187
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Jako všechno nové i tohle může mít svoje mouchy.Vzhledem k tomu jaký je obecný zájem o elektromobilitu ,jsou tyhle věci v podstatě neprodejné.Takže zbavit se toho nebude snané.Mě v P106 pomalu odešla valná část článků ,jsem teď na mrtvém bodě a z okolí zní... kdyby sis koupil auto s motorem :D I když já to samozřejmě vnímám jinak.Lidé počítají a rychle si vypočítají ,že investice se jim nevrátí.A to je středobod všeobecného uvažování.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Tak zrovna P106 není běžné auto na ježdění ale veterán. A v tom člověk taky nekouká na náklady :)
Ty orig nicd se prej blbě schání.
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od DanoP »

U nas od decembra startuje podpora 8 000 eur na e-auto, pri max. cene do 50 000, nie na leasing. Som zvedavy ci sa zdvihnu aj ceny aby "kompenzovali" podporu.
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Oni nepotřebují zvedat ceny oni jsou rádi že něco prodají a sníží co průměr flotily http://www.autoforum.cz/predstaveni/sko ... -internetu
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

fugas píše:......... Já bych šel do Fiat 500e. .....
Doporučuji nejprve řádně zkusit. Absence rychlonabíjení obecně přijatým standardem je u malobaterkáče významné omezení. Na dlouhé cestě nabíjet 2,5 hodiny místo půlhodiny (do 80%) je sakra svazující. To už neplatí u vozů s aku kolem 35kWh a více. A i F500e skáče jako koza neb je to předělávka s náhonem předních kol. Za mne palec dolů. Ale na druhou stranu každej nahrazenej spalovák se počítá a pokud jej koupíš s vědomím zmíněného, pak ani popel.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2187
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Ahoj.Nejsem rozhodně v situaci kdy bych o koupi mohl jen přemýšlet.Musím rozchodit Peugeota.Ale s Fiatem jsem se vozil a hodně mě to nadchlo.Na tachometru to mělo 190 000km prý s původními baterkami.Pak bych si dovedl představit koupi ojetého s 50 000Km.Mladej teď občas jezdí služebně s Golfem ,tak snad si prohlédnu i toho.Nejsem takový idealista abych jezdil elektromobilem mimo dostřel soukromého nabíjení.Je to super do práce a na nákup.Není na to ani dostatečná infrastruktura.Předdstava že přijedu k vytipované nabíječce ,jediné v okolí ,a bude na ní cedule mimo provoz ,je fakt nepříjemná.Navíc se nechci s rodinou nechat převálcovat v malém autě od nějakého SUV tanku pilotovaného zbohatlickou dcerkou.Delší cesty obstará LPG.I tak jsem ale s EV ,dokud byl funkční ,dělal 90% svého osobního pohybu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek