Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,
kodl69 píše:LG je tím vyhlášený. Ta rozborka a sbrka byla super, co? To je další naschvál.
A mosfet tranzistory stárnou, to spínání a rozpínání je ničí. Někde jsem o tom četl celkem rozsáhlej článek. Ostatně není to nic překvapujícího.
3 krát . První bych zjistil vocogo , nejistotu z poškození zahnala skutečnost že pude do ::phocos-cx:: . Podruhé výměna LEDek a potřetí pro nápravu né moc povedených výměn .
To slyším prvně že FETy maj omezený počet sepnutí :sm1: . Kolik to bývá ?

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Určitě to nejsou čísla menší než 10 na15 , ale jde o to, že struktura přechodu není přesně rovnoměrná, a někde je namáhána víc, někde míň, a z toho plyne všechno další, rozdíly teplot, pnutí, a čím víc tím víc až to "křupne" ostatně nic nevydrží věčně, krom blbosti, ta je věčná. Ostatně už to, že jsou tranzistory při spínání velkejch proudů slyšet, znamená, že se tam děje i něco mechanicky, a každej materiál podléhá při namáhání mechanickému opotřebení.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Nevím jestli jsem to dobře spočítal, ale při trvalém provozu na 4kHz by měl ten tranzistor vydržet více než 20 let.
Je to možné?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Taycan na Nürburgring-Nordschleife
https://www.youtube.com/watch?v=8m31EgQkswg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Jirka81
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 10, 2017 4:03 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Jirka81 »

Podle mě je stejně top hybridní pohon, krásný zvuk benzínového motoru a do toho bzučení přídavných elektromotorů https://www.youtube.com/watch?v=PQmSUHhP3ug&t=98s
Dagus
Příspěvky: 1946
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Dagus »

To vrzání je strašný. Jinak jsem zvědav na teslu. Chtěl bych vidět ty pneu po jednom kole. Podle mě to rovnou přezouvají, tohle nemůže nic vydržet.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Mne by teda tie zvuky nevadili, trocha sa to podobá zvuku od turba, na ktoré si človek rýchlo zvykne.

Vadí mi plýtvanie elektrikou v režime, keď je motor zjavne podtočený. Všimnite si, niekedy v režime okolo 6 000 otáčok pri nízkom zaťažení zaberá elektrika naplno, hoci by sa mala rezervovať pre akceleráciu ako doplnok k výkonu spaľovacieho motora. Chcelo by to vziať do ruky skrutkovač :repair: a preštelovať :comp:
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

Mne by stačila Dacia logan kombi s 50kw batériou s primeraným množstvom výbavy ako tepelné čerpadlo a thermo manažment batérie, cena 15 000 € a pôjde na dracku
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Jirka81
Příspěvky: 26
Registrován: úte říj 10, 2017 4:03 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Jirka81 »

Citigo jebka,ale až prodají těch 2.500 ks co plánují vyrobit a rozjedou větší sérii, mohlo by to jít i po 400k.
https://www.youtube.com/watch?v=INiFLq65B5U
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

no pokud by se to melo prodavat nejak vyznamne pod 400k tak to by pomalu se vyplatilo koupit jen kvuli baterce :D
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Na Slovensku nie je citigo v ponuke :(
Dáky rozvoz pizze,poštárky....paradne auto.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Renault Zoe. 52kWh využitelných cena 20 tis €.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Jirka81 píše:Citigo jebka,ale až prodají těch 2.500 ks co plánují vyrobit a rozjedou větší sérii,
Nerozjedou větší sérii. Vyrábí a budou muset prodat přesný počet kusů pouze z důvodu snížení flotilových emisí aby se vyhnuli pokutě za jejich nedodržení
Jirka81 píše:mohlo by to jít i po 400k.
Nemohlo by to jít pod 400 protože by to lidi začali chtít. Opravdu mají přesné průzkumy chování lidí a mají přesně nasimulováno kdo a co si bude kupovat. Nepodceňuj brejn fošink. Vše ostatní jsou pouze PR tanečky.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Za mne vím jedno, pokud nevyhraju v nějaké loterii, tak se určitě do konce života budu vozit v nějakém ropáku.
Ne že bych chtěl, ale že by moji úchylku směrem k elektromobilitě měli splácelt ještě moje děti, to opravdu nechci.
Hoodně se mi líbí když ElektroDad říká, že by jsme měli zvážit Renault Zoe za 700k jako druhé auto do rodiny.
Tak to můžu prodat chýšku a bydlet v Zoe. Jsem chudý a klidně si to přiznám, a takových je nás bohužel většina.
Naštěstí si myslím že v životě opravdu nejde jen o peníze. Můj kamará říkával " peníze nemít není hanba, jen je to takový nepříjemný".
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Mne stači že nemám dlhy a že mám el.bike a nad hlavou hviezdnatú oblohu. Čo viac mi treba?
Možno nejaký politik urobí zákon za váš starý ropák,nový elektrák.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

e-bike dobrý, ale leckdo na to prostě fyzicky nemá, musela by to pro něj třeba být tříkolka nebo tak něco, a v zimě ti to teda nezávidím, ostatně už za deště je to hnus, a to mám celkem bohatě dimenzovaný blatníky... Navíc dost často potřebuju převážet víc věcí, než co mi vleze i do 45l kufru na motorce, a nemůžu to nechat jenom tak stát na ulici...
Za mě fuck off mobilita, když vidím na silnici 43 každej den souvislou řadu aut směr Brno a pak zas z Brna, tak tohle za režimu, kdy stálo všechno za hovno, zvládlo pár autobusů a vlaků, a možná těch lidí do práce do brna jezdilo i víc, autem nejezdil skoro nikdo, protože to bylo drahý, ne že by ty auta nebyly.
Mít práci do 10km od domu, stejně tak mít možnost rozumně nakoupit v blízkosti bydlení, a budou ty silnice prázdný, ne jako teď, všichni do supermarketu nakoupit, všichni do práce a z práce autem, rozvážet děcka 500m do kroužku, všichni do chorvatska autem a.t.d. Ostatně elektrokola už jsou častěj převážený autem, než by sloužily k dopravě, stejně jako koně...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

OPRAVA: Ten ZOE je cena bez baterie a cena pronájmu ještě nebyla stanovena. Za auto bez baterky je cena nezajímavá.

Tak já taky nejsem nějak bohatý. Ale spočítal jsem si, že se mi elektromobil prostě vyplatí a časem se jeho pořízení zaplatí. Kromě vyšší pořizovací ceny už pak jsou ostatní náklady zanedbatelné.
Ale smysl to má jen pro lidi co jezdí každý den např. do práce kratší úseky. Pokud má člověk auto jen na delší pojižďky, tak elektromobil je pro něj bez smyslu.
Matess
Příspěvky: 1514
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

kdyby nekdo chtel mam elektrickou trikolku. Stavel jsem ji pred lety pro mamu a ta na tom ma strach jezdit. Ja sam jsem na tom najel asi 200km jen tak pro radost. Jako baterky z duvodu uspory jsem volil 3x 12V/45Ah olovo, ale ty budou na sracku. Nájezd na jedno nabití byl 100km realnych. Je to vlastni stavba, jako zaklad poslouzilo stare komunisticke kolo a ostatni veci byly dovarene z poradnych silnostenych trubek tigem, vsechno potom bylo opiskovano a nastrikano praskovou stribrnou barvou, ktera byla vypalena v peci. Stoji to uz 2 roky a nemam pro to vyuziti. Stala me to sranda 15000 bez baterek. Pokud by to nekdo chtel napiste a asi se nejak dohodneme... dal jsem do toho kus sebe a trochu prace to jeste potrebuje. Budu rad kdyz bude jezdit. Ma to i odpruzenou predni vidlici a motor vepredu vyborne rekuperuje.
Příloha DSCF0001.jpg je dlouhodobě nedostupná.
DSCF0001.jpg
DSCF0008.jpg
Přílohy
DSCF0009.jpg

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek