Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Pol roka roboty ako programátor a človek ju má.
https://www.profesia.sk/praca/sigp/O3696970

Taký ZOE so 40 kWh baterkou a 109 koňovým motorom vyjde na 33500 €.
A je len o 83 mm širší a o 487 mm dlhší.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Volkswagen ID.3
https://pushevs.com/2019/09/09/volkswag ... -the-id-3/

Nabíjanie 100 kW - 290 km za 30 min.
Motor zadný 150 kW - 310 Nm - 160 km.h-1 max. r.

Volkswagen ID.3 Standard Range
Battery: 45 kWh (with TMS)
Range: 330 km (205 miles) in WLTP

Volkswagen ID.3 Mid Range
Battery: 58 kWh (with TMS)
Range: 420 km (261 miles) in WLTP

Volkswagen ID.3 Long Range
Battery: 77 kWh (with TMS)
Range: 550 km (342 miles) in WLTP
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Platforma na niž je postavena citigo má omezené nabíjení na 40kW. Proto to dlouhé nabíjení. Nejspíš kvůli tomu, že to nemá aktivní chlazení baterie.
Uživatelský avatar
marsal64
Příspěvky: 1200
Registrován: sob čer 16, 2018 1:45 pm
Reputace: 133
Lokalita: Velké Popovice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9,3
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Velké Popovice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marsal64 »

Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kybos »

hybrid.cz píše:...a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč
Některé položky základní výbavy Citigo se mi jeví předražené... :lol:
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Reputace: 157

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

pumpa na dalnici A9 pred zahrebem....
IMG_20190909_144345.jpg
IMG_20190909_144351.jpg
bohuzel sem ji nemohl vyuzit. Chvilku predtim sem.naplnil "baterku" na 700km za 30 sekund...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od ota »

Taky jsem ulovil jednu nabíječku na neočekávaném místě.
IMG_0239.JPG
Ukrajina, Solná Slatina, nabíječka před obchodem.
Samozřejmě ani já jsem si nedobil baterku bo jsem byl na vandru pěšky a v konzumu jsem tankoval vareniky a vodku.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Honda e

https://pushevs.com/2019/09/10/prices-a ... r-honda-e/

V Nemecku od 29470 €.
100 / 113 kW 315 Nm.
0 až 80 % za 30 min.
0 na 100 km.h-1 8 sec.
220 km dojazd
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

430 tis za nové auto je celkem fajn.
Za iona jsem dával 210 tis a to je autíčko na ještění okolo komínu. Kdyby v té době byla tato škodovka k mání, tak bych asi šel do ní. 250 km je už solidně použitelný dojezd.
Takže ještě 2 roky pojezdím ionem a pak si koupím dvouletou ojetinu za 300 :)
Jen raději nechci vědět, kolik ten ion bude mít v té době hodnotu. Počítám okolo 100 tis a to jsem možná optimista. Takže musím co nejvíc jezdit.
Zatím mě stál 18kč na 1km včetně paliva.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

SEAT Mii Electric
V Nemecku 16300 €.

https://pushevs.com/2019/09/10/seat-mii ... w-triplet/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Dost dobrý... je pravděpodobný, že se v průběhu toho roku dostaneš pod 10Kč/km? Za 12Kč/km u nás jezdí jeden taxík...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

rottenkiwi píše:SEAT Mii Electric
V Nemecku 16300 €.

https://pushevs.com/2019/09/10/seat-mii ... w-triplet/
Len uvadzas ceny po dotáciach. Plná cena je 20650
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Reputace: 64
Bydliště: Chebsko

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od KubisKV »

trud píše:
Len uvadzas ceny po dotáciach. Plná cena je 20650

a jaká cena je pro tebe trud lákavější? :D
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

kodl69 píše:Dost dobrý... je pravděpodobný, že se v průběhu toho roku dostaneš pod 10Kč/km? Za 12Kč/km u nás jezdí jeden taxík...
Do konce tohoto roku těžko. Mám roční nájezd tak 12 tis. Takže pod 10 kč asi až koncem příštího roku.

Nicméně s příchodem těchto nových aut nějak přestává dávat smysl pokoušet se u IONa v budoucnu o náhradu bateríí např. za nějaké 60Ah články (třeba formou skládačky z 18650 článků).
Prostě se to nevyplatí, co jsem nahrubo počítal, tak by celá ta estráda vyšla na 150 tis. To by jedině během tak 4 let museli li-ion články zlevnit na 1/2 nebo méně.
Lépe vyjde koupit za těch 420 tis škodovku. Pokud si jí člověk nechá 10 let a najede 100 tis. Tak se dostane na pěkných 5 kč/km.

Tady se pěkně rozepisuje jeden člověk kolik ho stálo poježdění s novou feldou na lízačku.
https://michalptacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=454824
Za 9 kč/km.

Pokud dáme úvahu, že najdu do 100 tis km, než ho vyhodím (najedu 42 tis km), tak co mě to bude stál:
Auto stálo 210 tis, disky 3 tis, 2x gumy 10 tis, bufík 16 tis, elektrika 21 tis, údržba 5 tis, ručení 5 tis.

Suma 270 tis. děleno 42 000km = 6,43 kč/km.

Pak by se dala odečíst zbytková hodnota auta. Ale kdo ví jaká bude za 4-5 let. Ty baterky za tu dobu už fakt budou kaput. Očekávám dojezd tak 50 km.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Nejhorší bude u naz ti auto beztak ani nebudou chtít vzít na ekologickou likvidaci bez baterky aby na tom pořádně vydělali
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Teď jsem o tom četl článek, už je trestněj čin ze svýho auta vytáhnout nějaký díly a rozprodat je!!! Pak to totiž není kompletně předáno k ekologické likvidaci, tudíž o ní nedostaneš potvrzení a auto nejde oficiálně zlikvidovat. A to sis to auto koupil za svoje zdaněný peníze ze kterejch s zaplatil daň ještě za to auto. A že by sis je vystavil v obýváku, to taky nejde. Soukromé vlastnictví prakticky přestává existovat. Všechny kriminalizovat!!!
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Ale potom si můžeš koupit na vrakáči díly zpět,pokud to nezakážou,já tak kupuju na své funkční díly...mohl bych napsat i víc ale nebudu nikomu dávat návod,hlavně ,však víte...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Všechny díky z těchto aut jdou na vrakoviště to se ví ale aby sis doma nechal sám startér to né
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:......... za 4-5 let. Ty baterky za tu dobu už fakt budou kaput. Očekávám dojezd tak 50 km.
Měl jsem loni na canionu zero s nájezdem 117 876km kapacita akumulátoru byla cca. 33Ah takže pesimismus s dojezdem 50km nejsem ochoten podpořit ;-) . A co se nepoužitelnosti aku ve FVE týká, tak to při proudech menších než 0,2C taky bude vzdáleno realitě.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kybos »

dracekvo píše:
kodl69 píše:
Tady se pěkně rozepisuje jeden člověk kolik ho stálo poježdění s novou feldou na lízačku.
https://michalptacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=454824
Za 9 kč/km.

Pokud dáme úvahu, že najdu do 100 tis km, než ho vyhodím (najedu 42 tis km), tak co mě to bude stál:
Auto stálo 210 tis, disky 3 tis, 2x gumy 10 tis, bufík 16 tis, elektrika 21 tis, údržba 5 tis, ručení 5 tis.

Suma 270 tis. děleno 42 000km = 6,43 kč/km.

Pak by se dala odečíst zbytková hodnota auta. Ale kdo ví jaká bude za 4-5 let. Ty baterky za tu dobu už fakt budou kaput. Očekávám dojezd tak 50 km.
Docela by mne zajímalo kolik ostatním vychází cena auta (veškeré náklady) na kilometr. Já, když nezapočítám cenu ekologické likvidace (případně odprodej vraku), tak mi aktuálně vychází něco lehce pod 4,4 Kč/km.
Docela bych uvítal nějaké výsledky u hybridů nebo u čistě elektrických aut.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek