Oživení NiCd Saft 100MRE

NiCd baterie, zkušenosti, obnova kapacity, údržba
SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od SJM »

stepynek píše: ...jinak provedeno 8H servisní nabíjení v speciálním modu nabíječky a to hodně pomohlo...
To je nějaké zvýšení horní hranice napětí? Jinak gratuluji, krásný dojezd s ohledem na podmínky.
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

Servisní inicializační nabíjení ( jsou tam ještě další 3 nabíjecí módy) je speciální mód, který se musí pustit přes diagnostiku a probíhá tak, že nabíječka pulzuje od 1A až 4A nabíjecího proudu a to po dobu až 15h.Díky tomu se dorovná rozdíl mezi napětím. Auto je nyní denně v provozu, najeto už mám 1000km a rozdíly jsou max 0.05V což je celkem dobré. Jedna baterka (ta co byla suchá ) odejde . To je jen otázka času. Je slabá, ztrácí napětí a padá při zatížení pod 5V. Byla moc dlouho suchá, náhradu mám. Jinak s autem naprostá spokojenost
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od gupa »

A jaký je ten třetí mod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

je tam: mód údržbový na dolití vody do článků, potom inicializační po výměně a konfigurační po dlouhém stání auta.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od gupa »

Daly by se ty mody voltampérově na časové ose nějak popsat? Tj jaké jdou do baterie volty a ampéry při jakém průběhu toho kterého režimu. Díky.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

Hm tak to přesně nevím. Ale co vím tak se dá nabíjet několika režimy: základní na jednu fázi jde do baterek 25-30A stejnosměrnýho proudu. To se dá externí nabíječkou zvednout až na 90A, co mám už také vyzkoušeno a je to SUPER. Nabito za cca 30 min. Baterky měly menší spotřebu vody a krásně se pročistily viz problém s krystaly v separátorech. Samozřejmě se toto nabíjení dá použít jen do určitého procenata nabití, ale funguje to . Měl jsem to v předchozí 106.
Potom je zde mód klasického nabíjení na jednu fázi, který při dosažení určitého napětí (155V) se nabíječka přepne na proud 6A do baterek, které je tam pro "odpočet vody "v článcích, to trvá další 2h. Podle toho se odečítá interval dolití vody. Vím jen to a dělají to všichni, že se všichni snaží včetně mě, tento mód nepoužívat. Prostě se nabíjení vypne. Baterky celkem při tomto "bublají" spotřeba vody roste.
Co jsem měl možnost zatím vyzkoušet dál byla ta konfigurace, protože jsem měl půjčený počítač na krátkou dobu a tam to bylo jak jsem popsal. U zbývajících nabíjení to je taky pulzní a od 1A do max 6A do baterek. Časově vše zhruba na stejno. Pokud se pletu, tak mě prosím opravte
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od gupa »

A v autě je předpokládám 2x10 packů. Jaké napětí je na svorkách celé baterie po 30 minutách toho zesíleného 90A nabíjení před přepnutí na pomalejší? 155V je dost málo pro 100 článků. Ty baterie nemají omezené nabíjecí napětí, resp může jít kousek přes 1,8V což znamená dost ošizenou zápornou elektrodu o kadmium a jde spíše o NiFe než NiCd. To by znamenalo častější výměnu elektrolytu, dávat i kombinaci dle návodu KOH s NaOH, protože NaOH má dobrý regenerační vliv. Ten špatný pack bych dal na několik cylků na chvílu paralelně k druhému, aby se měl čas nejslabší článek zregenerovat a pořád se nepřepólovával. Pokud jde o vyšší úbytek v tom jednom článku, je to stále lepší než kdyby byl zkratovaný a neměl úbytek žádný.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

V autě je rozložení aku následující: Vpředu jsou boxy dva a to 6kusů před motorem a 3 kusy na motorem. Zbytek 11 kusů je pod kufrem . Tam je taky prakticky nemožné se k jednotlivým bateriím dostat. Plánuji to až na jaře, že zadní box sundám a provedu kontrolu baterek a případnou výměnu. Zesílené napětí nemohu nyní vyzkoušet. Nemám již nabíječku. Tu měla předchozí 106. Zatím neuvažuji o rozšíření o další nabíječky. Je to reálné, auto to umí a je schopno i koordinovat nabíjení externí nabíječky s palubní co je na autě
K Vaší poznámce o NiFe, tak jsem viděl baterie Saft do těchto elektromobilů a tam bylo NiFe. Nebyly to cadmiovky. Bohužel dneska jsou nesehnatelné.....Na autě mám "bohužel " NiCd
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

zdravím
takže jaro je tady a udělal jsem revizi po 3000km provozu. Jak jsem původně psal, že mám jednu baterku KO ( podle mě ta "suchá") a dále se mi nezdály další dvě. U kamaráda sundal box a překvapení bylo opravu milé" Ta baterka co jsem si myslel, že je KO je naprosto v pořádku a ta špatná byla jedna z dokoupených v PL - tři články KO. Byla ještě v záruce - úspěšně reklamována, o oživení jsem se nepokoušel. Dostal jsem za ní novější ročník :D . Ty dvě jsou taky OK. Problém byl ve špatném kontaktu na sledovacích drátech.....Takže se moje oživení povedlo :celebrate2: :celebrate2:
Kamarád mi slíbil, že mi udělá kompletní sledování baterek v podobě LCD voltmetrů, abych viděl za jízdy co se děje s napětím jednotlivých baterií *batt* :ugeek:
jsem velmi spokojen :cheers:
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od brumlaj »

Gratuluji, držím pěsti ať maj baterky výdrž. Doufám, že snad v dohledné době také našetřím na elektromobil.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

Dobrý večer
Minuly týden jsem překročil hodnotu 13000km najetých od opravy. Každodenně najedu 35 až 55 km a auto má ještě sílu. Neomezuje. Řád bych zkusil maximum kolik bych ujel,, ale neni na to prostě čas. Baterky se tváří jako OK.
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od stepynek »

Překročena hranice 17 000km od opravy. Spotřeba vody je 1l na 1000km.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od fugas »

stepynek: Zdravím.
Bylo by prosím možné se vyjádřit v následujícím vlákně:

https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 164#p57164 k celkovým zkušenostem z provozu?Já sám mám auto teprve tři měcíce a ostatní kolgové na něj čekají.Abychom se vyhnuli případným chybám a dozvěděli se ,co ještě nevíme ;)
Já jsem snížil nabíjecí AC proud na 10A ,abych mohl nabíjet měničem.Je to zástupné řešení a ostatní nápady a možnosti jsou popsány v uvedeném vlákně.Diagnostiku mám vlastní.

Díky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2211
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Oživení NiCd Saft 100MRE

Příspěvek od fugas »

fugas píše:stepynek: Zdravím.
Bylo by prosím možné se vyjádřit v následujícím vlákně:

https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 164#p57164 k celkovým zkušenostem z provozu?Já sám mám auto teprve tři měcíce a ostatní kolgové na něj čekají.Abychom se vyhnuli případným chybám a dozvěděli se ,co ještě nevíme ;)
Já jsem snížil nabíjecí AC proud na 10A ,abych mohl nabíjet měničem.Je to zástupné řešení a ostatní nápady a možnosti jsou popsány v uvedeném vlákně.Diagnostiku mám vlastní.

Díky.
EDIT: Ještě tady https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=6&t=3286
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek