Stránka 1 z 1

Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv črc 04, 2013 12:15 pm
od Blesk
Ahoj mám autobaterii 55Ah, momentálně kolem 5-7Ah. Když jsem postavil desulfátor a připojil tak po asi 2 týdnech baterii pomohl hodně, ale teď čím déle je připojený tím je baterie horší. Když desulfátor jede tak mi na displey vyskočí napětí 15,1V desulfátor se vypne a regulátor z panelů přestane taky dávat proud. během 20 sekund se to zpět nahodí. ty výpadky jsou tak 5-6x do 1 hodiny. Je to desulfátor od matěje, samozřejmě mu nedávám vinu, ale ptám se jestli to je správně abych si takto náhodou neoddělal nový akumulátor. Koukal jsem se na články a 4 ze 6 jsou silně zaoxidovaný (je to tam celé bílé).
Popřípadě dá se ještě baterie nějak zachránit ? Díky za rady.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv črc 04, 2013 2:44 pm
od Pan Taum
Jak je autobaterie stará a co všechno už má za sebou?

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv črc 04, 2013 5:09 pm
od matej
Bilá barva není oxidace, ale sulfatace.
Měřil jste hustotu ve článcích?
Jaká je delka a průřez kabelů od baterie k regulátoru? Zkuste je prodloužit, prípadně použít feritové jádro jako filtr.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv črc 04, 2013 9:22 pm
od Blesk
Hustoměr bohužel nemám, stáří bohužel taky nevím (tipuji kolem 3-4 let), ale v zimě měla kapacitu kolem 25Ah. Desulfátor>baterie 2,5mm délka 30cm. Baterie>regulátor 2,5mm délka 2m. Feritové jádro z baterie na regulátor mám.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv črc 04, 2013 10:09 pm
od matej
To je pak dost zvláštní, nevyskočí Vám tam to napětí 15,1V náhodou občas i když není desulfátor připojen? Zkuste ho odpojit a odsledovat tohle některé regulátory rekněme nižších tříd (jaký máte?) toto dělají. To že se desulfátor vypne nad cca 15V je v pořádku, je to jeho ochrana.
Baterie: Pokud můžete, zkuste baterii nechat alespoň 12 hodin nepřipojenou vůbec k ničemu a průběžně měřte, jestli její napětí neklesá. Po cca 1 hodině od odpojení by už napětí mělo být stabilní. Pokud bude dále klesat, je baterie špatná (měkký zkrat mezi elektrodami způsobený usazeným kalem) což nelze rozumným způsobem odstranit.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: pát črc 05, 2013 11:08 am
od Blesk
Regulátor je epsolar 1206. Zkusím odpojit ten desulfátor, jestli se to bude chovat stejně.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: pon črc 15, 2013 1:05 pm
od Blesk
Tak vyzkoušen provoz bez desulfátoru - ani jednou to nepřekročilo napětí 14,7V takže v pořádku. Čím to teda může být ? Ze začátku s tím problémy nebyly.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: sob lis 30, 2013 11:46 pm
od solárník
14,7 je hodně. Já bych se ani nedivil, kdyby to přelézalo 15,1V. S desulfátorem není nutné podle mne vůbec nabíjet na víc než 13,9 pak už to jen zbytečně plynuje a ubývá voda. Zbytek energie tam stejně docpou desulfatační pulzy a síran rozpustí.

p.s. ono to s desulfátorem bude vždycky na baterce přelézat 15V :) u mne třeba konkrétně jsou tam špice okolo 81 voltů :) Ale je to tak krátké, že to běžný měřič nezaznamená. Ovšem pokud má váš solární regulátor rychlou měřící smyčku, je možné, že nějakou spičku ve vzdálenosti 2 metry nad 15V změří. Ale to by musel vzorkovat víc jak 50kHz, aby to zachytil spolehlivě, což určitě nevzorkuje. Ale stále je možné, že to zachytí náhodně.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: ned pro 01, 2013 6:02 pm
od matej
Lze to omezit feritovým filtračním válečkem, nasazeným na jeden z kabelů mezi baterií a regulátorem (NE mezi baterii a desulfátorem!). Filtr napěťové špičky nepustí a regulátor by měl ukazovat správné napětí.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: stř led 06, 2016 11:29 pm
od Vladco
Feritove jadro na jeden z kablov nabijacky by mohol aj tuto ochranit?
(Ak je to stary at zdroj prerobeny na regulaciu, aby bolo mozne nastavit presne 13,8)

Toto by sa dalo pouzit aj v aute? Ak by som desulfator od Mateja nahodil do auta a chcel tak auto používať mohlo by stačiť dať feritové jadro na ten hrubý kábel čo napája auto od batérie?
či na auto z roku 94 v pohode a 2003 možno a 2008 už radšej nie? :D
Ďakujem za prípadné odpovede!

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv led 07, 2016 5:27 am
od brumlaj
těch kabelů od baterie je alespoň tři. K alternátoru, ke startéru a do vozu. Startér být odstiněný nemusí, neb mu špičky nevadí a s vysokou pravděpodobností bude v činnosti v době, kdy desulfátor bude spát. To ale není případ alternátoru, kde elektronika hlídá napětí baterie. Takže ferrity nejen směr vůz, ale i směr alternátor. Já bych ale spíš volil nějakou dóóst velkou tlumivku (ze svářečky) a dóóóst tlustý kondenzátor za tou tlumivkou(ve směru od baterie). Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv led 07, 2016 6:22 am
od mobilik
Ja som mal celu minulu zimu napojeny desulfator na aute co je v garazi. Auto je al golf1. :mrgreen: Ci to pomohlo baterke to neviem, asi ano. :wink:

Re: Malá kapacita, způsobena asi desulfátorem.

Napsal: čtv led 07, 2016 2:19 pm
od luky
brumlaj píše:... Dnešní elektronika neodebírá skoro nic a je na přepětí v řádu stovek voltů z desulfátoru háklivá.
Trochu fušuju do vývoje. Jestli mě paměť nešálí, automotive věci jsou dělané na 40V. Cokoli nad je více-méně okamžitá smrt.