Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
jahodovák
Příspěvky: 1934
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

Pokud půjde,jako že ne,podle toho co mají naplánováno,tak bys za nedlouho ,pokud se bude moct autem jezdit,neudělal ani jeden přestupek bez potrestání,systém by to na tebe nabonzoval a jen by ti bylo strženo z účtu co jsi provedl.Stačí k tomu málo,každé moderní auto má nějaký způsob komunikace se světem a to lze samozřejmě použít podle tvůrce toho systému a pokud dostane řádně zaplaceno,nějaký troba ,který si to koupí je nebude zajímat,ten jen bude zírat co že se to děje,pokud by to odpojil,dojezdil.Možná je to konspirace,ale už se mluví o nahrazení obyčejného trojúhelníku něčím,co bude pškně hlásit jeho použití,navíc nová auta už dnes mají systém,který hlásí nehodu sám a možná i věci,které ani majitel neví....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

jahodovák píše: pon dub 22, 2024 8:59 pm Pokud půjde,jako že ne,podle toho co mají naplánováno,tak bys za nedlouho ,pokud se bude moct autem jezdit,neudělal ani jeden přestupek bez potrestání,systém by to na tebe nabonzoval a jen by ti bylo strženo z účtu co jsi provedl.Stačí k tomu málo,každé moderní auto má nějaký způsob komunikace se světem a to lze samozřejmě použít podle tvůrce toho systému a pokud dostane řádně zaplaceno,nějaký troba ,který si to koupí je nebude zajímat,ten jen bude zírat co že se to děje,pokud by to odpojil,dojezdil.Možná je to konspirace,ale už se mluví o nahrazení obyčejného trojúhelníku něčím,co bude pškně hlásit jeho použití,navíc nová auta už dnes mají systém,který hlásí nehodu sám a možná i věci,které ani majitel neví....
To už jsi hluboko v souvislostech. Protože očividně nejsi člověk, který se cítí svobodně proto,že si může koupit každou hovadinu. Nebo pod pojmem svoboda, nechápeš možnost monitorován odletět přes půl světa. Ale většině lidí to tak stačí. Dokonce si nechají namluvit, že tak to chtějí. Že budou zelení, když denně sní igelitový sáček, i když z nich večer zase celý vyjde, jenom jinde než ho snědli. Že prostě nepotřebuješ od nikoho vědět, co je pro tebe nejlepší. Máš názor, který jsi si vybudoval na základě pozorování a pokud možno, zdravého úsudku. Ne že ti tvůj názor někdo šikovně předložil. Proto jsi hluboko v souvislostech, začarovaný kruh :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
unicast
Příspěvky: 1237
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od unicast »

Sklenice se dá vždycky vidět napůl prázdná nebo napůl plná. Ovšem i ten, kdo jí ještě vidí napůl plnou, už ale někde může mít dobře schované rušičky GSM a GPS signálu...
jahodovák
Příspěvky: 1934
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od jahodovák »

Ale kdeže,já jsem v pohodě,jen tak nějak pozoruji co se děje a hlavně kam,takže mě jen tak hned nic nepřekvapí a podle možností se snažím na to připravit a zbytečně se nenervovat tím co příjde....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jj. Oba máte pravdu. Jenže, kdyby do toho nikdo nevnášel realitu, tohle vlákno by se provázeno reklamními sděleními, přes perpetum mobile prokousalo až k výrobě energie. Mám s EV zkušenosti a oprávněné výhrady. K těm autonomním autům, tam mi vadí jen to zvedání ruky, kvůli blinkru. Ale to se vyladí. Mám nápad na patent, otvírač víček, aby se jeden při probouzení po cestě moc nenadřel a zvládnul přestup na automni osobní vozík.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Tady je starší asistent Level 2 v traffic jam
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3357
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od marko250 »

Tady k baterce po 17tkm + jednotlivé bloky:
Screenshot_23_04_2024_06_34_50.jpg
Screenshot_23_04_2024_06_34_54.jpg
Screenshot_23_04_2024_06_35_59.jpg
Screenshot_23_04_2024_06_36_05.jpg
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Dagus
Příspěvky: 1952
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Dagus »

Co je to za vůz a aplikaci? Překvapilo mě jen 60cyklů, to je nějak málo ne?
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Mex
Příspěvky: 363
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

Ale to celkem sedí, ne?
Cyklem se předpokládám myslí plny cyklus, ne každé drobné dobití.
Pak to vychází na jeden cyklus necelých 285 km. A to auto s baterkou 77.5 kWh určitě dá.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Dagus píše: úte dub 23, 2024 3:58 pm Co je to za vůz a aplikaci? Překvapilo mě jen 60cyklů, to je nějak málo ne?
Když to vynásobíš 3000cykly dostaneš strašné vzdálenosti :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1952
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Dagus »

No tak předně el auta mají cykly 800-1000, ale i tak je to nesmysl a furt je to na 80% SOH.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Ti co byli na školení v BMW uvádí 3000cyklů a až 30let.I Vaculík ze světa spalovacích aut změnil názor:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3357
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od marko250 »

Dagus píše: úte dub 23, 2024 3:58 pm Co je to za vůz a aplikaci? Překvapilo mě jen 60cyklů, to je nějak málo ne?
Tesla Y Long range ,Berlín 2023, LG baterka,apka je ScanMyTesla+mezikabel do svazku auta(3/Y) s BT OBD čtečkou. Cykly se počítají celé 100% SOC. Mě se líbí ten pokles kapacity -1.3kWh po roce, kdy bývá největší oproti novému stavu baterky.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To nebude poznat jestli je to EV čínské nebo evropské:(((
https://fdrive.cz/clanky/mg-najalo-lege ... esku-12359
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

To jsem klidný. Přejít z pracovní kultury WV k Asiatům bude takový šok, že bude rád, když vydrží pár měsíců.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2556
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: stř dub 24, 2024 8:37 pm To nebude poznat jestli je to EV čínské nebo evropské:(((
https://fdrive.cz/clanky/mg-najalo-lege ... esku-12359
No to dlouho Asiati nedaj. Když člověk projede ty jeho skvosty, tak potěš koště.
Ale každá i špatná zkušenost se hodí.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2556
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: čtv dub 25, 2024 2:24 pm Zápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
A tvuj nazor?
Miyuki
Příspěvky: 151
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Franta2776 píše: čtv dub 25, 2024 2:24 pm Zápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
Naprosté nepochopení toho, jak se to auto má používat?
To je jako si koupit moderní diesel na popojíždění po městě. Za pár let bude buď na vyhození nebo bude přinejmenším výkon na polovině, jak se ucpe bordelem.
Plug in je mířenej na konkrétní využití. Dojíždění po městě s nabíjením když stojí (99% času) a občasné dlouhé cesty, kde by se s EV musela dělat zastávka.
Stejně tak si někdo může koupit auto s pidi benzínovým motůrkem mířeným do města a diví se, že ho po 100tis utahá na dálnici, když tam dává 50 tis ročně na dálkových cestách.
On je trochu problém, že dneska se všechny ty pohony tak trochu specializují.
Franta2776
Příspěvky: 2435
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: čtv dub 25, 2024 10:18 pm
Franta2776 píše: čtv dub 25, 2024 2:24 pm Zápory hybridů:
https://medium.seznam.cz/clanek/ne-spok ... ridu-57422
A tvuj nazor?
Můj názor je:Nedovedu si dost dobře představit hlavně v zimě ,jak ten hybrid zatopí a zároveň jede z té malé baterky, pochybuji že má tepelné čerpadlo.Takže podle mě v zimě ráno vždy nastartuje spalovák, aby zatopil.Ten rozsah správného užívání bude velmi úzký.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek