Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2070
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Ja od tak prvniho tydne brezna jezdim na svoje prebytky :)
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: pát bře 22, 2024 3:52 pm Ja od tak prvniho tydne brezna jezdim na svoje prebytky :)
To jsi udělal s EV chybu.Ty nevíš, že EV hoří, nedojedou na zátah do Chorvatska a baterka stojí statisíce a po záruce se pokazí :wall: :wall: :wall:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2070
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

doprcic, ja hlupacek vzdycky naletim. Vedet to tak driv :(
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pát bře 22, 2024 4:54 pm
glottis píše: pát bře 22, 2024 3:52 pm Ja od tak prvniho tydne brezna jezdim na svoje prebytky :)
To jsi udělal s EV chybu.Ty nevíš, že EV hoří, nedojedou na zátah do Chorvatska a baterka stojí statisíce a po záruce se pokazí :wall: :wall: :wall:
Vždyť to je ale všechno pravda :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
gold1
Příspěvky: 75
Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gold1 »

Je to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... :) ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.

Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
[/quote]

Tahle dost odvazna fyzikalni teorie by fungovala pouze v pripade,ze do kopce pojedes za pouziti konstantniho vykonu,ktery bude nutny k prekonani gravitace a z kopce pojedes pouze s vyuzitim gravitacni energie za soucasne vyroby elektricke energie.(pominu skutecnost,ze naftova a benzinova auta neumi z kopce vyrobit zadne palivo,takze hmotnost hraje obrovskou roli)Ve skutecnosti silnice nejsou dokonale misto pro popirani fyzikalnich zakonu,takze s kazdym dalsim kg hmotnosti vozidla navic se zvysuje nejen potrebny vykon a spotreba pro prekonani kopce,ale zaroven s tim se zvysuje opotrebeni brzd,pneumatik a odpruzeni.Toto vse pri kazdem zabrzdeni,kazdem zatoceni a kazdem vymolu na silnici.500kg rozdil u osobaku je obrovsky znat na penezence.Cena paliva totiz neni vse.Zatim nikdo nema moznost srovnavat stejne vykonne BEV s tak rozdilnou vahou,protoze nabidka neni tak rozmanita,ale zabrousime li do benzinovych sfer,tak nejmarkantnejsi rozdil je mezi Superbem na cisty benzin a plug-in hybridem.Po vsech strankach je benzinovy uspornejsi,rychlejsi a praktictejsi.A dobijet auto teto velikosti kazdych 50km je totalni nesmysl.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4, Victron BMV700.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240322_195702_WhatsApp.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Hybrid samozřejmě nesmysl je. Ten čistě el. dojezd se každodenně hodí, třeba na nákup, do školy pro děti dojede. Ale nabíjet ho není oproti benzínu nijak zvlášť ekonomicky zajímavé, pokud nemáš FVE. Ale že by byl pomalejší než čistý benzín se mi moc nezdá. Leda by to bylo záměrně přiškrcený. Pokud jde o brzdy, myslím že rekuperací si na sebe vydělá. Z hlediska ekologie je to Potěmkinova vesnička, aby bylo na co přilepit zelený nápis. Ekonomicky je je to pro lidi, co chtějí mít něco co soused nemá a tvářit se zeleně. V naprosté většině se jedná o odpisy z daní, takže tu hru platíme kolektivně a v našem městě není tolik zakouřeno.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
macherko1
Příspěvky: 46
Registrován: stř bře 24, 2021 3:16 pm
Bydliště: Bytča

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od macherko1 »

Bratislava - Chorvátsko cez Greenway na 3.nabíjania jún -august mavaju akcie cena jednej cesty 35€
Poloostrov /Faza L1:JV: 325Wp /10ks poly 3250Wp +Axpert VMIII 450V Mppt + OpSZ fG Forte 48V/620Ah Faza L2:JV: 285Wp /12ks Poly + MPP Solar PIP5048GK 450V MPPT-OpSZ IGB 48V/840Ah,GreenBono AKU
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Co je prosím Greenway?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

gold1 píše: pát bře 22, 2024 7:27 pm Je to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... :) ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.

Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
Tahle dost odvazna fyzikalni teorie by fungovala pouze v pripade,ze do kopce pojedes za pouziti konstantniho vykonu,ktery bude nutny k prekonani gravitace a z kopce pojedes pouze s vyuzitim gravitacni energie za soucasne vyroby elektricke energie.(pominu skutecnost,ze naftova a benzinova auta neumi z kopce vyrobit zadne palivo,takze hmotnost hraje obrovskou roli)Ve skutecnosti silnice nejsou dokonale misto pro popirani fyzikalnich zakonu,takze s kazdym dalsim kg hmotnosti vozidla navic se zvysuje nejen potrebny vykon a spotreba pro prekonani kopce,ale zaroven s tim se zvysuje opotrebeni brzd,pneumatik a odpruzeni.Toto vse pri kazdem zabrzdeni,kazdem zatoceni a kazdem vymolu na silnici.500kg rozdil u osobaku je obrovsky znat na penezence.Cena paliva totiz neni vse.Zatim nikdo nema moznost srovnavat stejne vykonne BEV s tak rozdilnou vahou,protoze nabidka neni tak rozmanita,ale zabrousime li do benzinovych sfer,tak nejmarkantnejsi rozdil je mezi Superbem na cisty benzin a plug-in hybridem.Po vsech strankach je benzinovy uspornejsi,rychlejsi a praktictejsi.A dobijet auto teto velikosti kazdych 50km je totalni nesmysl.
[/quote]

Podotknu. Všichni diskutující s tím máte bohaté zkušenosti?
Upozorňuji, že nejsem fanoušek hybridů, ale protože Toyota lže, tak proč nemůžou i ostatní lhát.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: pát bře 22, 2024 8:35 pm Co je prosím Greenway?
Síť nabíječek na slovensku
Greenway.sk
gold1
Příspěvky: 75
Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gold1 »

fugas píše: pát bře 22, 2024 8:01 pm Hybrid samozřejmě nesmysl je. Ten čistě el. dojezd se každodenně hodí, třeba na nákup, do školy pro děti dojede. Ale nabíjet ho není oproti benzínu nijak zvlášť ekonomicky zajímavé, pokud nemáš FVE. Ale že by byl pomalejší než čistý benzín se mi moc nezdá. Leda by to bylo záměrně přiškrcený. Pokud jde o brzdy, myslím že rekuperací si na sebe vydělá. Z hlediska ekologie je to Potěmkinova vesnička, aby bylo na co přilepit zelený nápis. Ekonomicky je je to pro lidi, co chtějí mít něco co soused nemá a tvářit se zeleně. V naprosté většině se jedná o odpisy z daní, takže tu hru platíme kolektivně a v našem městě není tolik zakouřeno.
Pomalejsi ve smyslu jizdnich vlastnosti,nikoliv maximalky na dalnici.
Mimochodem-najezdil jsem 350000km s Priusem.Baterie o vaze cca 40kg+ atmosfericky benzin 1800ccm=spotreba do 4l/100(krome dalnice).Neuveritelnej drzak,ekologictejsi nez vsechny plug-iny,ale bez naroku na EL znacku.Stejnou baterii tu nekdo v bazaru prodaval-chvili jsem o ni uvazoval jako o zalozni k FVE.Jestli appka na sledovani hybridniho systemu nelhala,tak ta malinka baterie dokazala kratkodobe davat 50-60kW.Bohuzel mizerna kapacita.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4, Victron BMV700.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2070
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: stř bře 27, 2024 9:25 am
Ta degrace baterky u Bmw i3 za rok 1% je moc pěkná.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Vydržel jsem to asi 15min. Diskuze "odborníků" stylem "někde jsem četl" opravdu zodpověděla všechny otázky. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: čtv bře 28, 2024 9:34 am
glottis píše: stř bře 27, 2024 9:25 am
Ta degrace baterky u Bmw i3 za rok 1% je moc pěkná.
Pěkná, ale taky možná jen u 1% provozovaných vozů. :lol:
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: čtv bře 28, 2024 11:57 am Vydržel jsem to asi 15min. Diskuze "odborníků" stylem "někde jsem četl" opravdu zodpověděla všechny otázky. :D
Název pořadu je jasnej. Pravdy a mýty o elektrmobilech.
Takže i zde byly vyřčeny pravdy i mýty. Takže Youtube doplnilo o další info, ze kterého je potřeba si vybrat.
Mex
Příspěvky: 329
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

eman píše: čtv bře 28, 2024 11:57 am Vydržel jsem to asi 15min. Diskuze "odborníků" stylem "někde jsem četl" opravdu zodpověděla všechny otázky. :D
Je to (podle mě) možná hodně přísný a nespravedlivý odsudek.
Ti 2 borci, co seděli hned vedle moderátora zprava a zleva o problematice (a to i ze širšího hlediska) toho myslím věděli opravdu dost.

Celé to bylo jako upoutávka na to, aby si člověk koupil ten časák. Takže to bylo místy jen takové přehledové. Ale věřím, že v tom časopise to bude zpracované slušně, včetně odkazů a citací.

Takže za mě to bylo dobré video, které mi za ten strávený čas rozhodně stálo. A děkuji za odkaz.
Pokud bych tomu něco vytknul, tak to bylo občasné řešení osobních dojmů a problémů toho moderátora, které do ryze technické debaty podle mě moc nepatřily a zdržovaly.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek