Ostrovní elektrárna pro nabíjení vozu a AKU nářadí

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
slavo
Příspěvky: 137
Registrován: pon říj 18, 2021 11:59 am

Re: Ostrovní elektrárna pro nabíjení vozu a AKU nářadí

Příspěvek od slavo »

Atman píše: pát úno 16, 2024 9:17 pm Ja mám 11,5kWp a nebude stačiť, akonáhle mi odíde druhé auto, idem do elektromobilu (denný nájazd pravidelne 80km) a staviam bifaciálnu pergolu nad bazénom cca 4,8kWp (všetky strechy už obsadené) aby som aspoň pol roka jazdil zo slnka.
Bifacialna ako bifacialne panely? Pozeral som ich, maju zmysel?
Dalsia otazka je ako to je so spajanim viacerych ploch panelov - povedzme mam jednu elektraren na dome, mam garaz niekolko metrov, tam dam tiez panely...ako to najlepsie spajat? cez mptt a nabijat jednu bateriu? ked baterie su najvacsia polozka..popripade ako sa pripravit na nabijanie auta, ak budem mat doma dva solarne zdroje (2 panelove polia a 2 baterie so vsetkym..)
Mivvy 202Ah LiFEPO4 batéria - 24V, panely 8x455Wp - 4s2p, Axpert king II - 24V
glottis
Příspěvky: 2069
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Ostrovní elektrárna pro nabíjení vozu a AKU nářadí

Příspěvek od glottis »

gupa píše: pát úno 16, 2024 8:28 pm Třeba pro Teslu, když odbočím, to znamená minimálně 5kW měnič s propojenou nulou, (orig nabíječ na 230V vyžaduje uzemnění, na výstup 2x115V nefunguje) potom třeba 100kWh baterii pro FVE a více, ... optimálně pro 400V kabel nějaký třífázový měnič pokud se spěchá s nabíjením. A potom přibližně ujetá vzdálenost / den že? Podle toho ujetí k té baterii je potřeba optimalizovat velikost FVE pole.
na co 100kwh baterii :) na tech 80km denne (spotrebovanych 13kwh nebo tak nejak) to je overkill. S lehkou nohou nemusim od pondeli do patku vubec nabijet a dobiju az o vikendu pres den. Vyhoda je pak samozrejme ongridovy stridac :)
pibi
Příspěvky: 700
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 14kWp
Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ostrovní elektrárna pro nabíjení vozu a AKU nářadí

Příspěvek od pibi »

slavo píše: pát úno 16, 2024 9:52 pm Dalsia otazka je ako to je so spajanim viacerych ploch panelov - povedzme mam jednu elektraren na dome, mam garaz niekolko metrov, tam dam tiez panely...ako to najlepsie spajat? cez mptt a nabijat jednu bateriu? ked baterie su najvacsia polozka..popripade ako sa pripravit na nabijanie auta, ak budem mat doma dva solarne zdroje (2 panelove polia a 2 baterie so vsetkym..)
Podle mě, určitě 1 bateriové úložiště a více panelových polí přes více MPPT. Mám 2 skupiny 3S4P na domě a jednu stejnou na hospodářské budově, zapojeno přes 3xMPPT do DC sběrny, k tomu připojeny 2 střídače a 2 akubaterie. Stavět 2 samostatné elektrárny asi moc smysl nedává.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek