Chování Victron Multiplus II 3000VA po nabití baterie

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
supec
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 15, 2024 11:56 am
Lokalita: Kolín
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: ANO

Chování Victron Multiplus II 3000VA po nabití baterie

Příspěvek od supec »

Ahoj,
mám začátečnický dotaz (jsem elektrikář, ale soláry netknutý).

Firma mi nabídla systém 6kWp (počítám s rozšířením na 9kWp) s 3x Victron Energy Multiplus-II 48V 3000VA (3x 2,4kW trvalý výkon při 25stC) a mě zajímá, jak se tyhle měniče resp. MPPT regulátory (zatím 2x MPPT regulátor nabíjení Victron Energy SmartSolar 250V 60A - počítám s rozšířením na tři) budou chovat v létě za situace (s 9kWp panely), kdy už budu mít plně nabité baterie a nebudu mít žádnou spotřebu v domě?

Měniče dokáží do sítě poslat předpokládám jen 7,2kW, takže budu mít v panelech (s 9kWp panely) ještě 1,8kW šťávy.
Co se s těmi 1,8kW šťávy stane? MPPT regulátor je prostě do měniče nepustí resp. měnič je neodebere?
(nepočítám s účinností 95% měniče a 99% MPPT, ztrátami na kabelech atd pro zjednodušení. Pokud bych to počítal, tak mi vyjde cca 8,2kW místo 9kW)

Obchodníka firmy jsem upozorňoval, že chci rezervu na ještě jeden MPPT regulátor, ale nijak se nad tím nepozastavil, na 5000VA variantu měničů to nabídce neupravil. Spěchali jsme, pak jsem na to zapomněl... Asi by mi v létě nebylo líto těch pár kWh, které takto nepošlu do sítě, ale provozovat ty měniče na 100% výkonu asi nechci.
Cílem je samozřejmě taky maximalizovat výkon na podzim, v zimě.

Sestava:
12x Longi 505Wp (v budoucnu 18ks)
2x Victron Energy SmartSolar 250V 60A (v budoucnu 3ks)
3x Victron Energy Multiplus-II 48V 3000VA
4x Pylontech US3000C Plus 48V 3,6kWh

Díky moc
supec
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 15, 2024 11:56 am
Lokalita: Kolín
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: ANO