Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
bobik600
Příspěvky: 131
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od bobik600 »

Ahoj
je normální, aby u Pb autobaterie nabité na 12,74V byl po 10h úbytek napětí na 12,6V? U odpojené baterie. Když se udává pokles napětí 0,1V za měsíc. A nebo je to známka už dosluhující baterie? Nabíjel jsem jí z 12,2V.
A když s autem jednou týdně vyrazím na nákup a ujedu kolem 40km, tak bych nejspíš tu baterku měl nabíjet častěji, nejspíš jednou měsíčně? Auto je garážované v teplíčku 17°C.
Soban
Příspěvky: 3467
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Soban »

Je to normální pokud je v autě, protože auto má pořád odběr z baterky. (předpokládám že nemáš starou škodu 100MB která neměla elektroniku)

Prostě chce to jednou měsíčně dávat auto na nabíječku, obzvláště pokud to auto má start/stop kde je sprasené dobíjení.....

Teplotu na samovybíjení baterky můžeš zanedbat.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
bobik600
Příspěvky: 131
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od bobik600 »

Nechal jsem baterku odpojenou. Zatím auto tejden potřebovat nebudu, tak to budu kontrolovat odpojené, zda napětí drží nebo klesá. Horší je stav baterie u druhého auta, které je sice také garážované, ale teplota je tam jen těsně nad nulou. Tam má baterka 7,7V a tu jsem někdy v listopadu dobíjel. Tady mě to hlava nebere, jak mohla tak rychle odejít, když jsem s tím autem vůbec nejezdil.
cipis
Příspěvky: 4359
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od cipis »

I staré auto žere kolem 30-70 mA nonstop. A stačí, že tam máš autorádio. To i vypnuté bere dost.
Pokud je to novější auto, tak to žere samo mnohem víc.
Nebo ti tam umřel článek, což bude nejpravděpodobnější.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
bobik600
Příspěvky: 131
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od bobik600 »

Že nastává pokles napětí vlivem samovybíjení a mikroodběry elektrospotřebičů v autě je mi jasné. Jde mi o to, zda je normální pokles napětí zhruba o 0,1V za pár hodin u čerstvě dobyté baterie a nebo je to znak baterie ve špatném stavu.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Franta2776 »

Dobrá baterka po plném dobití má přes 13V a bez zátěžě to napětí udrží do druhého dne.Pokud má baterka 7.7V,tak s tou nemá smysl nic dělat(recyklace),Ani těch 12,6V není nic moc.Vezmi H3 žárovku nebo podobnou a vyzkoušej ji mírně zatížit,myslím že i ta druhá je na zenitu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Soban
Příspěvky: 3467
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Soban »

Ano pokles po vypnutí nabíječky během pár minut je OK, ale mělo by se to zastavit kolem 12,7V a to už by mělo držet měsíce pokud je baterka OK.

Jak má baterka 12,5V tak se na ní začíná dělat sulfatace, takže jak má nezatížená baterka 12.5V dát na nabíječku!

Jak má baterka 7V je to na vyhození, protože hluboce vybité olovo má kolem 10V a musí se dávat hned nabíjet.
Můžeš ji zkusit nabít, ale pokud během pár minut napětí vystřelí k 14V je po ní - sulfatace.

Jinak moderní auta při vypnutí klíče postupně uspávají jednotlivé CPU takže mají spotřebu 0.5A..... 0.2A ..... 50mA a moje nakonec bere 10-15mA po více jak 1h.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
bobik600
Příspěvky: 131
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od bobik600 »

Používám nabíječku Ultimate Speed z Lidlu. Měřil jsem nabíjecí napětí a bylo 12,78V. Mám takový dojem, že u nové baterky jsem těch 13V dosáhnul. Že by ta nabíječka uměla poznat stav baterky a podle toho zvolila nabíjecí proud? Teď zkouším nabíjet tu druhou baterku a tam nabíjecí napětí bylo ze začátku 7,8V a teď po pár hodinách je tam 13,4V. Ono nejspíš tedy se nabíjecí napětí s časem mění.
Dobrý je, že od rána ta první baterka těch 12,6V drží. Tak snad ještě pár let vydrží, když se o ní budu starat.
cipis
Příspěvky: 4359
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od cipis »

To je nějak moc málo, to nabíjecí napětí.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
knopis
Příspěvky: 117
Registrován: úte říj 29, 2013 10:45 am

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od knopis »

Já měl kdysi podobnou nabíječku a ta končila na 13,7V což mi přišlo málo...
Soban
Příspěvky: 3467
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Soban »

Nabíječku z lídlu chytni a proveď hod daleký!!!!!!!!!!!!!

To není nabíječka ta nedokáže baterku řádně nabít!

Chceš kvalitu kup:

8A https://www.bateriecepek.cz/nabijecka-d ... tcharge-8a
6A https://www.bateriecepek.cz/nabijecka-d ... tcharge-6a

Nabijecky DEFA video

Já sam mám CTEK.

Jinak 13V je málo!

U jedné baterky mám napsáno cyklický provoz 14.1 - 14.4V
Hold at 14.1V to 14.4V until current drop to under 1.2A for at least 3 hours.
Druhá:
14.40-14.70 V(-30mV/℃), max. Current:60A
Obě 200Ah.
Naposledy upravil(a) Soban dne úte led 16, 2024 8:13 pm, celkem upraveno 1 x.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od unicast »

Nejlepší nabíječka je laboratorní zdroj. Dokáže nabít i zcela podvybitou baterku, u které to tyhle specializované nabíječky všechny do jedné vzdají.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Franta2776 »

Nejlepší nabíječka je laboratorní zdroj 30V/10A.Má široké využití.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4359
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od cipis »

Též mám CTEK ...
A oživilo to půl roku nechanou baterku v autě, že bylo schopné min. 3x nastartovat. Pak už jsem auto neviděl, odjelo někam do Afriky.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Soban
Příspěvky: 3467
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Soban »

unicast píše: úte led 16, 2024 8:11 pm Nejlepší nabíječka je laboratorní zdroj. Dokáže nabít i zcela podvybitou baterku, u které to tyhle specializované nabíječky všechny do jedné vzdají.
Ty DEFA i CTEK to nevzdají!!!!

U mého CTEKu musí být napětí na baterce minimálně 2V a víc, jak nemá 2V tak už ji nic nezachrání.......
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
thomas.007
Příspěvky: 346
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od thomas.007 »

cipis píše: úte led 16, 2024 11:35 am I staré auto žere kolem 30-70 mA nonstop. A stačí, že tam máš autorádio.
Tak do 20mA jsme to na učňáku brali jako OK, ale 70mA nebo víc je opravdu porucha. Mám Opel Astra H a trvalý odběr je 4,5mA s tím, že jsou pravidelně po asi 2s špičky 20-30mA...průměrně 5mA. Když jsem auto koupil z bazaru, tak mi baterka občas po víkendu klekla třeba na 9V a byl jsem rád, že se mi podařilo ji dobít. Porucha se objevovala je někdy, takže jsem na to přišel asi po půl roce tak, že po každém zaparkování a zavření dveří jsem nechal otevřenou kapotu a ampérmetrem jsem přemosti -pól s kostrou auta a měřil. Až jednou se mi podařilo naměřit 460mA a postupným vytahováním autopojistek jsem došel na závadu v komfortní jednotce volantu, kdy se vytažením klíčku tato jednotka odmítala uspat. Taky na volantu přestal funguvat klakson a volume+ u rádia. No, poruchu jsem vyřešil zemědělsky násadou šroubováku, se sundaným krytem volantu a hlavou až na opěrce sedadla jsem pomlátil uhlíkové kontakty které asi visely a nedoléhaly na dráhu a od té doby (9 let) mám s vybíjením baterie klid...

UPOZORNĚNÍ: Neodpojujte airbag jen tak že vytáhnete konektor, mohl by vám vyrazit zuby! V 90-tých letech na to byl speciální konektor, kterej kontakty přemostil...teď nevím, už se tím léta neživím.
thomas.007
Příspěvky: 346
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od thomas.007 »

Jinak k těm nabíječkám CTEK je opravdu dobrá nabíječka, mám i z Lidlu no a...tak jako baterii nějak nabije, napřed proudem 3,5A, pak to docrcává 0,8A do napětí 14,4V (zimní režim 14,7V) a pak přepne na pulzy asi po vteřině pár desítek mA...což baterku nějak drží ve skoronabitém stavu, ale rozhodně to není 100%. Taky ty kecy, že pod 10,5V baterku desulfatuje krátkými pulzy...no, pulzy nedává pod 10,5V žádné, jen bliká červená LED a to je konec zázraku. Hlavně nekupujte takový ty adaptéry co dávají pár set mA a prej udržují baterii v nabitém stavu. To ani náhodou, baterie sice vykazuje napětí i po odpojení 12,9-13V, jenže dochází ke stratifikaci a dole se začnou desky rozpadat až dojde ke zratu článku a to je konečná. Nejlepší je baterku vyndat z auta, povařit až nad 16V.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od Franta2776 »

Já si nastavím na laboratorním zdroji napětí a proud jaký chci. Už podle toho jak se baterka nabíjí poznám jestli k něčemu je. Nejlepší desulface je nechat téct do baterie malý proud třeba týden. Pokud toto nezabere,bývá baterka KO.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
bobik600
Příspěvky: 131
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od bobik600 »

Labolatorní zdroj bych chtěl. Myslím, že existují i takový, které mají v sobě integrovány různé programy na nabíjení různých baterií. A jsou i programovatelné. Můžete nějakou doporučit?
Jinak pokles napětí je po jednom dnu z 12,6V na 12,58V. Ještě budu měřit, ale bude li pokračovat pokles napětí o 0,1V za pět dní, tak to nebude svědčit o dobrém stavu baterie. Ale je třeba možný, že jeden dva dny se baterie po nabíjení "uklidňuje" .
cipis
Příspěvky: 4359
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Pokles napětí u autobaterie těsně po dobití nabíječkou

Příspěvek od cipis »

Dej to na lab. zdroj o napětí 14,4 V a sleduj proud ...
Pak teprve má nějaké měření poklesu smysl. Když ta lídl nabíječka nenabila, tak to není objektivní měření.

Nebo prostě jezdi autem víc.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek