LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 872
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Reputace: 153
Bydliště: Brno-venkov

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od beethowen »

dracekvo píše:Nevíte někdo o vhodné náhradě této baterie do motorky? Asi nejlepší bude koupit nějaké buřtíky, co?
12V,6Ah,d 114, š 71, v131

Jako balancer bych zkusil toto
https://www.aliexpress.com/item/DYKB-4S ... 77327.html
Co něco takového?: https://www.aliexpress.com/item/4pcs-3- ... st=ae803_4
Nebo: https://www.aliexpress.com/item/4pcs-Po ... st=ae803_4
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

z A123 26650 LiFePO4 buřtů by se dal poskládat aku 4S5P s parametry 13V 12Ah @ 375A startovacího proudu . Jo a max proud omezení články by byl 600A :hell: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

No jo, jenže když se kouknu na cenu článku, tak se cena baterky pomalu bude rovnat ceně motorky :D
Za 2500 Kč. si můžu koupit hotovou lifepo baterku přímo pro motorku.
Kdybych nevyhodil tu starou baterku, tak sem do ní mohl vsoukat ty pytlíky z aliexpress. Budu muset někde sehnat jetou po známejch a tu vykuchat.
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 872
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Reputace: 153
Bydliště: Brno-venkov

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od beethowen »

dracekvo píše:No jo, jenže když se kouknu na cenu článku, tak se cena baterky pomalu bude rovnat ceně motorky :D
Za 2500 Kč. si můžu koupit hotovou lifepo baterku přímo pro motorku.
Kdybych nevyhodil tu starou baterku, tak sem do ní mohl vsoukat ty pytlíky z aliexpress. Budu muset někde sehnat jetou po známejch a tu vykuchat.
Mám tu jedno staré olovo z alarmu, pokud bys chtěl kuchat. Je to 151x94x65. Můžu poslat zdarma, stačí říct.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

Jedeš na sraz ? Dvě hrsti *batt* Ti věnuji ;) .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj, pokud bys něco nepotřebného měl, byl bych ti moc vděčen.
Je to na 125ccm, takže není potřeba nic extra velkého.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Tak dorazili 4 články LiitoKala Lii-70A 32700. Nabíjím a potom zkusím zapojit do motorky.
Akorát to bude chtít ještě nakreslit nějakej obal a vytisknout na 3D.
miroslav608
Příspěvky: 28
Registrován: stř bře 08, 2017 2:38 pm
Reputace: 1

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od miroslav608 »

Který jsi bral a jak je budeš spojovat?
Uživatelský avatar
antoni_sk
Příspěvky: 677
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
Reputace: 80
Bydliště: Liptov

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od antoni_sk »

dracekvo píše:Tak dorazili 4 články LiitoKala Lii-70A 32700. Nabíjím a potom zkusím zapojit do motorky.
Nie je 7Ah 12V na motorku trochu málo ? čo máš za stroj ?
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Originál je 12V 6Ah olovo. Takže 7A lifepo musí bejt dostatečný. Je to 125ccm enduro.
Olovo mi vydrželo přesně jednu sezonu. Jeden rok jsem jezdil. Pak dva roky ne, baterku jsem občas dobil a když jsem to pak chtěl znovu rozpohybovat, tak baterka kaput.

miroslav608: Bral jsem iitoKala Lii-70A 32700, je to tam napsané :D
Jak to budu zapojovat? Normálně to spájím na prasáka a přilepím k tomu balanční obvod. Toť vše.
miroslav608
Příspěvky: 28
Registrován: stř bře 08, 2017 2:38 pm
Reputace: 1

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od miroslav608 »

Myšleno bylo s nabodovaným páskem - bez pásku, ale hlavně na Official Store LiitoKala mají několik rozdílných nabídek. Např.:
https://www.aliexpress.com/item/3300233 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3299846 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3296649 ... 246cZabeyD
a u některých ještě označení 2020.
Plus pokud máš "ověřeného" prodejce.
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od josse »

Bacha na ty prodejce, kupujte opravdu od original store... Je tam spousta podvodníků a fake... Recenze kladné ignoruje!
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Aha.
Koupil jsem tyto
https://www.aliexpress.com/item/32966494333.html

3.6V-3.0V cca 6300mAh podle testu.
Uživatelský avatar
antoni_sk
Příspěvky: 677
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
Reputace: 80
Bydliště: Liptov

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od antoni_sk »

Liitokala produkty som kupoval už pred niekoľkými rokmi ked väčšina ani nevedela čo to je za značka. Tiež som kupoval z tohto zdroja - články aj nabíjačky bez problémov.
Daj potom vedieť ako ti bude fungovať, tiež by som si možno do motorky spravil niečo podobné...
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Takže můj výtvor.
Jelikož mi babišova řepka opět zalepila karbec. Tak baterky dostali hned čočku, když jsem zkoušel startovat. Startoval jsem přerušovaně docela dlouho. Co se pamatuju tak 6Ah olovo nikdy takhle dlouho nevydrželo. Trošku se zahřáli, ale celkem normální teplota. Při běžném provozu se nikdy takhle hodně startovat v krátkém čase nebude.
Takže doufám, že vydrží o hodně déle jak olovo.
Celé to vyšlo na úplně stejné peníze. Konektory jsem dal jak na baterku tak do motorky XT150. Jen ještě musím něčím upravit prostor pro baterku. Tahle je tak 2x menší a mlátila by se tam.
Přílohy
IMG_20200607_141128.jpg
unicast
Příspěvky: 1178
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 197
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od unicast »

Jak ti mohla řepka zalepit karbec? Jsi tam místo (liho)benzínu omylem nalil bionaftu?
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od dracekvo »

Tak do benzínu se také přídává bio srajda. A když to vyschne, zůstane po něm takovej žlutej šlem.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

LiFePO4 mám v autě skoro 7 let :D . Origo volovo bylo tuším 54Ah , LiFe *batt* v krabici se vešla 40Ah , 60Ah by promáčkla kapotu :lol: . První omezení nabíjecího napětí snížilo užitečnou kapacitu na cca 20Ah což bohatě stačilo :yes: . Po úpravě napětí jede na cca 36Ah - přesně si už nepamatuju :sm1: bo se oni nestarám ::rolleyes:: . Když nad tím teď tak přemýšlím , neškodila by kapacitní zkouška :idea: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?

Příspěvek od kodl69 »

na nastartování benzínovýho motoru "evropské velikosti" je potřeba cca 3-10Ah, (2s, 10V, 500-1000A) u dieselu nepatrně víc kvůli žhavení, vyšší kompresi. Takže na kapacitě nešupí, ale je potřeba vnitřní odpor maximálně 2-5miliohm, podle toho, co startuju, oturbenej malej motůrek bez komprese jde snadněj než dvoulitrovej čtyřválec s kompresí přes 1:10. Pokusně jsem nastartoval motor ve felicii baterkou 3s10p z 18650 LG HE2, nejteplejší po pokusu byly vývody udělaný CY16a mm2 drátem.
Byla to spíš demonstrace pro nevěřící tomáše, kteří nic než olovo doposud neviděli.
Zrovna tenhle motor je podle mě z tech s menším příkonem na start...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek