Ojetý Akumoto 600

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
vata
Příspěvky: 1403
Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Reputace: 93

Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od vata »

Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od kodl69 »

Co vím, tak to chlapík testoval v novotě, baterky se asi liší podle verzí. https://www.motorkari.cz/clanky/redakcn ... 18707.html - ostatně nikdo na motorkářích to nějak extra nechválí...
Vzorec není, ale pouze empirická zkušenost. Elektrický pitbike (7kW, 45kg) osedlanej jezdcem 35kg má podle počítadla na BMS dojezd cca 100km, s jezdcem 120kg je to 50km. Samozřejmě ten těžší to pořád rve na plnej plyn :)
Takže pokud chceš jezdit cca 60km/h a nedejbože je to někde do kopce, tak 3kW výkonu je málo, a odhad spotřeby je tak cca 5kWh/100km bez blbnutí... Ostatně 3kWh/100km mi vychází i u elektrokola...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od ResHacker »

Já jsem před časem kupoval čínské šasi Gwl solar scooter za účelem přestavby na LiFe. Kvalita šasi je dosti mizerná, u toho Akumota se bojim, že to nebude o moc lepší, též čína jako vyšitá. Tehdy jsem to osazoval 24čl 40Ah žluťásky (3kWh), motor 6kW, dojezd byl až 80km, max rychlost 90, možná i víc, nebyla odvaha. Dnes bych ho na 100% osazoval 16ks 60Ah články, max rychlost by šla sice dolů na cca 60, ale články by v této konfiguraci měly mnohem delší životnost - vyšší kapacita a menší zátěž. Věřim, že s dojezdem při jízdě po silničkách nižších tříd okolo 50-60km/h, ikdyž kapacita je stejná, se na těch 100km dostaneš.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
joseff
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Reputace: 31

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od joseff »

Já se skútrem, který má 450W motor a 30 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 70 km, se skútrem, který má 2000W motor a 40 Ah baterku (při 48 V), ujedu bezpečně 60-70 km. Myslím, že se 60 Ah baterkou by mohl být 100km dojezd reálný.

Počítá se zhruba 3 kWh na 100 km, ale dojezd vždy hodně ovlivňuje výškový profil trasy a hmotnost nákladu, který se veze (včetně řidiče:). Taky stačí, aby foukal silný protivítr a jde to na dojezdu znát.

Zrady? Pozor na plasty skútru, jsou dost křehké.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od brin »

Asi bych se vydal cestou nákupu ojetého značkovějšího skůtru s výkonem kolem 7 kW s mrtvou baterkou a tu si vyměnil svépomocí.
joseff
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Reputace: 31

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od joseff »

Taky asi bude záleže na tom, jaký má řidič řidičák. Jak je to u elektroskútrů? S jakým výkonem můžu jezdit na řidičák skupiny B?
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od brin »

Odpovídající skůtr do 125 ccm a 11 kW s automatem nepotřebuje řidičák a stačí skupina B. Takže u elektroskútru to je to samé, do 11 kW, což je v případě elektriky pro člověka, co na tom nikdy neseděl, až nebezpečné, protože ho to hned zvedne na zadní.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od ResHacker »

Nevím, co všechno je k mání dneska, ale tehdy vypadaly velice kvalitně skútry E-max, který půjčoval/prodával tuším Eon, nebo ČEZ, viz. http://www.hybrid.cz/test-elektricke-sk ... x-90s-120s. Parametry se dají dohledat, motor to mělo uložený letmo, vím, že na mě při zkušební jízdě působil mnohem kvalitněji, než ty ostatní číny typu Guewer, GWL, Akumoto..
Jojo 11kW sedí, to je výkonu až až, vpohodě stačí na kilo po dálnici i do kopce.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od jahodovák »

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... &start=290 snad ti to pomůže,jsou tam rady a nápady co s tím samozřejmě i kapacita a napětí baterek.Jinak elektrokolo jsem si upravil a trochu předělal a bez problémů se pohybuju u nás po horách,reálný dojezd hodně nad 100 kiláků a žádný kopec není překážkou...hezký den
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Botas
Příspěvky: 252
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
Reputace: 10

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od Botas »

Jen tak jsem kouk na bazoš a vyděl bych to na něco takového
https://motorky.bazos.cz/inzerat/105503 ... r-novy.php

Akumoto pokud si pamatuju tak udává výkon v maxu takže hned podělit dvěma je to stejná čína jak vše ostatní.
Jak sem již někde psal měl sem guewer clasic male a jen 2000w motor je naprd.
Ted mám erider phalton 4kw a 60v a chtělo by to ještě trochu pošperkovat aby to mých 110 kg rozjelo tak jak bych chtěl ale k těm 80 se i s touto váhou občas dostanu. Ikdyž uvažuji co s ním málo času na tom jezdit většinou potřebuju větší auto a na jen tak vyjíždku bych si spíš představyl nějakou starou javu či tak..

Takže bral bych jen 4kw a vejš ale tam není co.Možná tak vectrix ale tam je to zas jina liga.
Tím že je 125ka na B čko tak větší výkony vpodstatě nejsou a zustaly jen žebráci do 45 km
Třeba toto by bylo i fajn ale ten výkon a rychlost je nanic
https://www.alza.cz/super-soco-ts1200r-d5260166.htm
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od trud »

Mám akumoto 600 a na mojch 95kg by to chcelo si tak 60-70Ah baterku na 100km dojazdu. Inak nehcel by som na tom ísť 100km...ide to 40-45km/h. Je to čína, ale asi som mal lepší kus...mam ho 8 rokov a zatiaľ okrem piskajuceho ložiska žiaden problém. Batéria pôvodná. A v Čechác treba na skútrik do 45km/h STK ? U nás to zrušili...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Botas
Příspěvky: 252
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
Reputace: 10

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od Botas »

U nás na to je pořád stk max na babetu nebude ale na tu není potřeba ani ridičák
Pokud je to do 45 km tak je to na řp.Am což je od 15 ti
Nebo sou tu nějaký málo výkoný bez rp a pak to jede snad jen 25 km/h
Pokud je to skutr s automat řazením do 125 ccm tak je to na Bčko na auto
Tím se zabyli všechny možný typy masově totiž elektrika u nás není schopna konkurovat tomu benzínu.Takže rychlejší stroje prostě nejsou nikdo by to v konkurenci 125tek nechtěl.Tak se vše mlatí aby to bylo pro ty 15 ctilety.

Pokud se nepletu tak dnes paradoxně je potřeba na pionyra řidičák na motorku pač jede víc jak 45 a nemá automat převodovu variator
Mohl by mi to někdo vyvrátit pač jednoho renovuju ted a čekat a dělat si papíry abych se svezl jednou za rok.

Jinak jediny zmněnový pozitivum ted je že stk na motorku je 4 roky platí to aji zpětně tudíž lze vzít značku a techničák a na magistrátu na dopravce by to měli bezproblemu prodloužit.
Uživatelský avatar
vata
Příspěvky: 1403
Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Reputace: 93

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od vata »

Jo, právě že mám pocit, že chybí výběr... Jasně že i Akumoto je čína, alespoň je tu možná nějaká základna kteří to používají, takže jakž takž se dají vygůglit aspoň nějaké reference. Těm věcem co mají na alze za přijatelnou cenu nevěřím jejich parametry ani za mák a vlastně po zkušenostech s novým e-kolem svého času bych nic nového kupovat nechtěla. Mě osobně jde jen o dopravu na řidičák B, ne o rychlost ani o parádu. Prostě jen chci se chci dopravovat na slunko a neřešit kopce, klasického smraďocha zamítám z principu. Krom toho Akumoto má jediné, co takhle koukám rekuperaci, což zcela jistě žádná hitparáda, ale když mám jeden směr 35km do kopce tak zpátky by to mělo aspoň něco vrátit do baterky na závěrečné stoupání. Nebo se mýlím?
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od volente »

Mě osobně by se víc líbila starší Akumoto 300, aspoň má větší 12" kola. Nasypat do toho Li Ion a je to.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od kodl69 »

Rekuperace je jenom obchodní trik. Funguje u elektrobusu, kterej vozil lidi z Hvězdy na Ovčárnu pod Praděd, 12t bus +5-7t lidí, a leckdy jich jede víc dolů než nahoru, rychlost 30km/h jak nahoru, tak dolů. To má nějakej význam.
S dvoumetrákovým strojem na maličkejch širokejch kolech budeš ráda, že se to aspoň z kopce bez motoru rozmotá na padesát, takže na rekuperaci moc nezbývá...
Jaký máš na trase převýšení? mě to vychází tak na 2.5kWh/1000m výškovejch, doumetrákový přibližovadlo odhaduju tak o polovinu víc...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od trud »

Presne tak, rekuperaciu dokonca odporúčajú vypnúť, nemá žiaden vyznam a vďaka tomu ze to nie je dobre vyriešené to ešte ničí batériu. Na 100 km potrebuješ 4-4.5kWh v baterke.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od NOPARasito »

Myslis na rekuperaci z kopce neco takoveho :sm1:
https://www.svetmobilne.cz/nejvetsi-ele ... 0-kwh/5630
Nevim jak u Akumoto 600, ale ja mam kolobezku Perut 2x, sam jsem si tam ladil rekuperaci vicemene kvuli brzdnemu ucinku (zkoncil jsem na 66%), ale jiz se mi vcelku osvedcila kdyz jsem byl se znamym co ma pres 100kg a uz holt ze Svinice 300mnm. do kopce Bogota 855mnm. to kolobka nedala.(https://mapy.cz/turisticka?x=21.4935356 ... 2&q=Kosice)
Ale zpet z kopce to dobilo na dalsich 20km.(dojezd kolobky je max.60km po rovine).
Takze bych rekuperaci, kdyz je dobre nastavena nevidel jako zasadni problem a reklamni trik.
Motor 1kW tam je Magic Pie i ridici jednotka od golden motor. Baterie asi z Letovic 15Ah/48V
Ps.: Sam vyrobce mi taky doporucil to vypnout. Ja si od nej vzal kabel a nedalo mi to. Rekuperaci.je totiz vhodny nastavit na vahu jezdce a to je problem. Ja mam cca 80kilo a v pohode 66%, ale moja s cca 60kg dostavala ve vysich rychlostech kopance jako prase.
Takze pokud se to sladi, tak bych tim zas tak neopovrhoval a to kolobezka vazi jen cca.30kg.
Jen bacha na to jestli to zvladne taky jednotka!!!!
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon čer 17, 2019 11:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od youda »

Vida, koukám, že ty elektrický skůtry nejsou vůbec k zahození.
Třeba takovej Zero SR/F nebo Zero SR nevypadají špatně. Dojezd slušnej a prý to zvládne 0-100Km/h lehce nad 3s. Na letní dojíždění do práce a víkendový projížďky by to určitě šlo. Nebo, když bych dostal chuť na Fidorku, tak bych si na tom mohl zajet do města a nemusel bych vytahovat z garáže traktor.

Zero SR
Zero-SR-05.jpg
Zero SR/F
zero-srf.jpg
Vlastně bych takový vozítko mohl mít i na Jachtě. Při plavbě by se dobíjelo ze solárů a po zakotvení bych si mohl projet ostrůvek křížem-krážem...
Naposledy upravil(a) youda dne úte čer 18, 2019 12:01 am, celkem upraveno 1 x.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od NOPARasito »

Toto je muj planovanej skutr kdyz me moja nas....re.
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-no ... 28426.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Ojetý Akumoto 600

Příspěvek od NOPARasito »

vata píše:Zdravím elektromobilisty,

Dost uvažuju o koupi e-skutru. Po zkušenostech z elektrokola už dál jen něco silnějšího, jako dopravní prostředek s nulovým nákladem na palivo a bez ambicí na sport :)
Koukám, že nové se dají koupit jen jakési číny, a pak ceny stoupají do pro mne nedostupných výšin. Měla bych možnost koupit starší ojetý (cca 10000km) Akumoto 600 s prošlou STK, znáte ten stroj někdo? Dal by se vybavit bateriemi, aby dojel cca 100km? Co by to muselo být za kapacitu, a na jakém napětí to vlastně běží? - píšou že v mají life. Jsou tam nějaké jiné mechanické zrady, na které si dát pozor?
Mimochodem, je nějaký vzorec, podle kterého se dá orientačně spočítat spotřeba / 100km při hmotnosti vozidla s řídičem pro daný výkon motoru? (Píšou 3000W).

Díky :)
A ted vazne, co by to melo sakumprdum vyjit financne, resp. kolik je mozno investovat?

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek