Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
ikovlabs
Příspěvky: 568
Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Reputace: 61

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od ikovlabs »

Jo jak se mava kartou to je hned jina.Tedy pokud to je cizi karta.V okamziku kdy na te karte budou Vase penize to tak jednoduche nebude.kolik asi bude stat takova vymenna akce...?No jen cenu elektriny urcite ne.Jak bude reseno ze si za pul mega koupim novou baterku a vzapeti ji necham na"pumpe" ? Jak bude osetreno aby se ty baterky neztracely ..? Prijedu s odrbkanou baterkou a odvezu si funkcni..? Jo uz to tak pekne nezni.
rva
Příspěvky: 3462
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 527
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od rva »

Třeba bude e-auto bez baterky, tedy o půlmega levnější. Následně se proti záloze půlmega dostanete do kolečka těch, kteří si na "e-pumpě" můžou měnit baterky. A cena za výměnu bude obsahovat cenu za elektřinu + náklady na obnovu baterek. A za 10 let e-auto zrušíte/prodáte a požádáte o vrácení zálohy.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od diablo007 »

No všechno to zní ruzově ale ten člověk co bude tu výměnu dělat bude taky stát peníze každý systém který bude na nějakých kolejních připojován přes nějaké terminály se bude opotřebovávat a už vidím jakou radost budeš mít když ti tam řeknou že při výměně došlo k rozbití toho a toho protože to bylo už opotrebovano abze si máš zavolat odtah. Každopádně každý kdo má přípojku si zaplatil za rezervovaný výkon tak pokud ho bude využívat stále by nemělo docházet k zadnym problémům pokud platím za rezervovaný výkon a ta síť ho nemá má dostat přes prsty distributor zabtobze si nechá platit za něco co ta síť neuni
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Reputace: 53

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od dano »

Technicky to nieje take jednoduche, bateria ma svoju hmotnost, teda manipulacia by bola vysadou pre vyskoleny/zauceny personal, urcite na pumpe nebude zenska tahat nejaky vozik do auta :D Baterie by zrejme museli mat unifikovany pocet clankov, resp. napatie. Rozmerom by bola ciastocne dana kapacita baterie a automobilky by sa museli dohodnut na pouzivani jedneho typu bateriovej schranky a tym by sa dost podstatne zmenila aj konstrukcia auta. Bateria by musela mat vstavany tepelny manazment (chladenie/zohrievanie), co by zrejme tiez komplikovalo vymenu. Firmy, ktore by prevadzkovali taketo "nabijacky" by sa museli starat aj o udrzbu a cena by bola uplne niekde inde ako teraz.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od rottenkiwi »

NO ale každá baterka sa dá rozložiť na menšie celky.

Tesla to mala niekedy 74 x 6 x 16. Tesla má dobrý thermal management.
Zase Leaf to mal zle, a tak najviac odchádzali čláky uprostred bat. packu.

Najviac článkov robí Panasonic/Sanyo/Tesla, BYD, LG, Samsung.

Možno by bolo riešením mať polovicu kapacity pevnú, aby auto držalo
pokope a ďalšiu polovicu vymeniteľnú.

A teraz ako vymeniteľnú ? Bude sa meniť celá zvyšná polovica
a potom je jedno či bude od LG alebo BYD a z nej sa bude brať
energia + dobíjať zvyšná polovica DC-DC meničom ?

Budú tie baterky na výmenu odstupňované napr. 60 % 75 % 90 %,
alebo to bude nabité na 100 % ?

Lebo každá automobilka do toho investuje veľa a teraz by to mala
nechať tak a znova robiť na nejakej vymeniteľnej baterke, cez všetky značky na trhu ?

A teraz, kto to bude nabíjať ? Ten, čo si zaplatí el. z DS v čase špičky ?
Alebo ten čo bude z DS v čase, keď je el. lacná, nabíjať lacnejšie ?
Alebo ten, kto si urobí fotovolt. el ?

Kde budú tie výmenné stanice ? V každom okresnom meste ?
Či ich bude len pár ?

Takýto projekt tu už totiž bol a skrachoval.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od fugas »

Elektromobily mohou zkrátit návratnost.Pokud si ujetou kWh ze střechy přepočteme na ujetou kWh z benzínky.Ale masové nasazení EV je naprostá utopie.My to děláme protože nás to baví.Řadový uživatel na nový nedosáhne a ojetý ho zrujnuje.Pokud někdo věří na čisté úmysly nějaké EU, pak ať mi vysvětlí proč se propaguje elektromobilita ,když se dá koupit pár koleček salámu v plastu, který vyletí komínem spalovny.Jde opět jen o prachy.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od NOPARasito »

Pokud to vemu z jiné stránky, tak elektromobilita zapadá státům v EU do uzavřeného kruhu (kromě baterií) => vše si vyrobí sami, teda většinu i po stránce provozu. To se u fosilního paliva říct nedá. Např. Německo nemá svoje fosilní uložiště. A do nekonečna mít obsazené státy, které mají fosilní nerostné bohatství taky asi nepůjde.
Jen jsem zvedavej, jak to vyřeší po stránce likvidace benzínu a nafty. Budou to spalovat v generátorech v noci, když bude nedostatek Fotovoltaiky????
To že bude hromada lidí z bytovek závislí na energii kupované je jasná věc, a možná těch pár % soběstačných nechaj bejt.(ovšem pokud nezačnou mezi sebou nabízet dobíjecí místa na oplátku, to by se mohlo pěkně zvrtnout,- výměnnej obchod se blbě daní :sm1: )
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od youda »

fugas píše:...Pokud někdo věří na čisté úmysly nějaké EU, pak ať mi vysvětlí proč se propaguje elektromobilita ,když se dá koupit pár koleček salámu v plastu, který vyletí komínem spalovny.Jde opět jen o prachy.
Na placato to nikdo neřekne, ale jedním z důvodů, proč EU propaguje elektromobilitu je, že nemá vlastní ropu. Energeticky je EU závislá na Rusku, Norsku a Arabech. USA jsou vysmáté, protože co rozjeli těžbu z břidlic, tak mají fosilních paliv na dalších 500 let.

Co se týče evropských automobilek, těm se do elektromobility ve skutečnosti nechce. Automobiliky do vývoje spalovacích motorů nacpaly bambiliardy a rády by, aby se jim ty peníze vrátily. Jenomže se ukazuje, že to už se nestane. VW má máslo na hlavě, byť se pouze stal obětním beránkem dieselgate. Samozřejmě, podváděli všichni. Ale amíkům se hodilo do krámu, že můžou VW pustit žilou a podpořit prodeje vlastních automobilek.

U VW je vidět klasická německá hysterie "ode zdi ke zdi", podobně jako s jejich protinacistickými zákony. Takže z VW chyceného do emisních skandálů, se najednou stává evropský propagátor elektromobility. Přitom v době, kdy to tady tlačil Peugeot, Renault, Nissan, Citroen a další, tak VW elektromobilitu zcela ignorovalo.

Můj osobní názor je, že popularizaci EV hodně pomohl Elon Musk, jelikož byl schopen vyrobit a dodat na trh elektromobil, který konečně vypadal jako normální auto, dojel docela daleko, od začátku byl kolem něj ekosystém AC/DC nabíječek a ještě k tomu je zábava ho řídit. Cenu přitom nastavil tak, že každý trochu bohatší Američan si to auto může dovolit a být tak "IN". Je to hodně podobný koncept jako Apple iPhone - nejde o samotný telefon, ale o vytvoření ekosystému, navození pocitu výjmečnosti a nastavení mírně vyšší ceny.

Když ostatní výrobci telefonů viděli, jak se Applu daří, pokoušeli se jeho úspěch napodobnit. Typicky Samsung, Sony, atd. A stejná hysterie dnes probíhá v automobilovém sektoru, protože nikdo nechce dopadnout jako Nokia, která byla sice svého času etalon, ale protože se nedokázala přizpůsobit, skončila v propadlišti dějin.

Všechno je to jenom o zisku, pocitech, image.
Ekologie je jenom zástěrka.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od fugas »

Automobilkám je to putna.Vyvážejí spalováky mimo Evropu a ne málo.Cílem je zdanit provoz fosilních aut, protože běžný uživatel prostě EV mít nemůže, jak jsem psal výše.Takže než by investoval 500kKč do nerodinného EV, raději zaplatí daň, řekněme 1000Kč měsíčně za svůj rodinný spalovák z ÁÁÁček.Plošně slušný desátek, neřku-li....Ušetřeni budou bohatí a nadšenci.Kouká z toho lumpárna.Mlčky si kupujeme známky na dálnice, které běžně slouží jako tankodrom, či dokonce parkoviště.Tohle jseště dáme ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvek od brumlaj »

Proč Fugasi proti sobě stavíš cenou nový elektromobil (víc než 500kKč) oproti bazarovému fosilu? Nepřipadá Ti to nevyvážené? Co tak zmínit, že bazarový elektromobil se pořizuje od kolem 200kKč a ceny se budou nadále vyvíjet? (zanedbávám elektromobily přelomu tisíciletí které se vlezou do 100kKč) Také by bylo férové zmínit že Čínský trh elektromobilů v roce 2018 činil milion kusů osobních vozů, rok před tím .... a počet elektrobusů jezdících v Čínských městech přesáhl v roce 2017 třetinu milionu vozů. Ještě pořád jsi v klidu že automobilkám je to putna? Proč se tedy proslýchá že šéf BMW raději bere do zaječích než by se nechal akcionáři vyrazit za neschopnost? ( A to BMW narozdíl od Škody léta vyrábí i3 - hnusný vůz aby si jej náhodou masy neoblíbily) Možná mnohým nedochází ale svět nabírá švung který mnohé překvapí a převálcuje aniž by si všimli vo co go. Zejména v ČR. Přirovnal bych to k nápisu na tričku "nespěchej nebo umřeš spocený - Tvůj odstřelovač". Pořád jste v klidu čtenáři?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek