Prasárny na občany

Alternativní zdroje energie a právní úprava, revize, nařízení ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

pístové spalovací motory nepracují přímo na teplotu vzniklou oxidační reakce ale na oxidační reakcí zvýšený tlak plynů jež působí na plochu pístu . Pístový motor by fungoval i na elektřinu :idea: . V maximální kompresi vzduchu by místo obyč zapalovací svíčky proběhl masivní elektrický výboj , vzniklá plasma by ohřála vzduch , čímž by násobně vzrostl tlak a jede se dolů :lol: .
1kg nafty má vyšší tepelnou výhřevnost díky vyššímu podílu uhlíku = vyšší teplota hoření (oxidace) a pomalejší než vodík .

"Základ typického benzinu je tvořen uhlovodíky se čtyřmi až dvanácti atomy uhlíku v molekule." C4 až C12
"Základ nafty je tvořen uhlovodíky s devíti až dvaceti atomy uhlíku v molekule." C9 až C20

Výrobci nemají zájem vyrábět spolehlivé motory schopné fungovat milióny km , je to nemonetární .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od NOPARasito »

Nafta pry C10-22, to jen detail. Stejne je ve vysledku jasny proc zacali odsouvat spotrebu nafty resp. hanit a odsouvat vyrobu naftaku.
Protoze se jim zacaly rozjizdet nuzky mezi spotrebou benzinu a nafty a benzinu je z ropy 2x vic. :yes:
Nakonec to s emisema nema nic spolecne :uh:
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od vlkazajac »

Možno je to tak s tým nepomerom. Faktom ale zostáva, že NOx / prachové častice sú vážna hrozba pre zdravie a nedivím sa postupnému vylučovaniu nafťákov z mestskej dopravy kvôli vysokej koncentrácii.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od střídač_N »

vlkazajac píše: "...spalovací teploty a tlaky jsou u nafťáku větší než u benziňáku a tím je i tento motor účinnější. ..."
Nepravda ! Podstata je v termodynamickom cykle a nie vo vysokých tlakoch. Tie sú naopak kontraproduktívne........
Poč jsem tam probůh dal i tu stavovou rovnici p*V=R*T. Pokud chci mít vyšší teplotu jež zvyšuje účinnost, nedosáhnu to ničím jiným, než zvětšením objemu (V) s tlaku (p). Mám li stejný objem motoru benzín/nafta a stejnou konstantu R, pak T, tedy teplota se zvyšuje jedině zvětšením tlaků probůh.

Prosím alespoň elementární základy fyziky.
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od střídač_N »

.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Reputace: 150
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od JonasPP »

Normalne pozeram,čo za špecialisti sa tunachadzaju,ale podla toho čo tu odznelo asi viem pre čo staroch po mojej oprave začal o niečo viac čmudiť a troška viac žrať. Bude to tym,že priskoro uzavrie nasavaci,alebo vyfukovy ventil. Bol som nuteny to naštelovať od oka,lebo nič nepasovalo,ani značka na čerpadle zo značkou na klukovke. Dokonca vačkovka nema žiadnu značku,ta sa nastavuje zo špecialnym načinim,ktore už nik nema a ani rozvodove koleso ju nedrži na pevno,ale iba cez dotiahnuty konus,teda sa da krutiť akokoľvek. Do toho opotrebovane vahadla,misky,vačkova hriadel a nove neošuchane vahadla (5ks).
Inak menši postreh. Môj staroch zohrieva vodu na 90°C a tam ju drži,nie ako ine auta sa držia na 60.
Tak ďik všeckym za nepriamu radu,skusim sa na to pred emisnou pozrieť,lebo je to fakt dobra mašinka,nech ma každy na čmudou nazor hocjaky. Hej a take iste auto,ale z motorom 1,4 a o 5KW viac (55KW) skoro neklesne zo spotrebou pod 8L,to len pre zaujimavosť,lebo Ja som mal rekord 4,3L na 100km pri prejdeni 1200km,inak bežne denne jazdy držal do 5,7L ,čo benzinak atakoval 10L.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od kodl69 »

A co to je za zvláštnost, že to nikdo nemá? Obvykle stačí kolek do setrváku na zajištění kliky a dva kusy železa s dírama na šrouby na vačky a je to hotový. Na běžný motory má tyhle přípravky kdejakej garážovej mechanik.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od vlkazajac »

střídač_N píše:
vlkazajac píše: "...spalovací teploty a tlaky jsou u nafťáku větší než u benziňáku a tím je i tento motor účinnější. ..."
Nepravda ! Podstata je v termodynamickom cykle a nie vo vysokých tlakoch. Tie sú naopak kontraproduktívne........
Poč jsem tam probůh dal i tu stavovou rovnici p*V=R*T. Pokud chci mít vyšší teplotu jež zvyšuje účinnost, nedosáhnu to ničím jiným, než zvětšením objemu (V) s tlaku (p). Mám li stejný objem motoru benzín/nafta a stejnou konstantu R, pak T, tedy teplota se zvyšuje jedině zvětšením tlaků probůh.

Prosím alespoň elementární základy fyziky.
Nehovorím nič iné, len že termodynamická účinnosť spaľovacieho motora závisí na pomere teplôt expanzie a kompresie a to je rozhodujúce. Pochopiteľne, že vyššia teplota sa dosiahne vyšším tlakom a ten sa u naftových motorov dosahuje vyšším kompresným pomerom, zhruba dva a pol - násobným a následným samovznietením vstreknutého paliva.

Motor ako celok je pre tento princíp účinnejší, ale jeho celková účinnosť ( citujem " ...tím je i tento motor účinnější..." ) pozostáva aj z podielu mechanickej účinnosti, kde vysoké tlaky v kľuke sú skutočne kontraproduktívne.
Tak ešte raz :
... termodynamická účinnosť spaľovacieho motora závisí na pomere teplôt expanzie a kompresie a to je rozhodujúce.

Pindy o elementárnom základe fyziky preložím indexom absolventa KSML ( Katedra spaľovacích motorov a lodí, SVŠT ) a podpismi v indexe od autorít, ako sú Doc. Urban, profesor Puchner, Doc. Rozsas a i. Meno Božie by som v argumentácii vynechal, asi sem nepatrí.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Reputace: 150
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od JonasPP »

kodl69 píše:A co to je za zvláštnost, že to nikdo nemá? Obvykle stačí kolek do setrváku na zajištění kliky a dva kusy železa s dírama na šrouby na vačky a je to hotový. Na běžný motory má tyhle přípravky kdejakej garážovej mechanik.
Je to 1,7TD 50KW opel. Ešte ta pôvodna nesmrtelna rada. Som našiel pôvodny navod a su tam fakt divne načinia poukazovane,čo som pri žiadnom inom motore nevidel. Problem je ten,že vačkovka sa nastavuje iba za pomoci toho načinia,aj to pri určitych postupoch. Problem je aj ten,že ak to chcem bez toho načinia,že su tam hydroštely a tie uplne skresluju otvaranie ventilov.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

před lety co bylo na silnicích 3,5 auta , jejich emise nic neznamenali . Dnes je aut jak nasranejch a to už problém je .
Pokud neplatí po nás potopa , je nezbytné stav řešit bo naše činy ovlivní život našich vnoučat .
Kdo z Vás chce úmyslně posrat vnočatům svět ? Ja teda ne .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od vla »

A dosahuješ toho tím, že své emise necháš v Číně či podobné zemi. Jenže ono je to globálně jedno, kde vznikne emisní zátěž. Když jezdilo těch pár aut, tak jo, ale dneska kupuješ snad výrobky jen ze svého nejbližšího okolí, kam dojdeš pěšky, nebo raději čína, páč to je levné? Největší zdroje emisí je lodní doprava, letecká doprava a na tom se podílíme každý, i když říkáme to my ne, to bychom svým potomkům nikdy neudělali. Skutečnost je ovšem taková, že bychom znečistění dělat nechtěli, ale podílíme se na něm.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

snažím se svou stopu minimalizovat co to de , někde to jde lépe , jinde hůře .
Nehulím , nechlastám , nekafuju , do práce chodím pěšky , nezbytné pracovní pojížďky jezdím svým osobním benzínovým autem místo firemních dýzlů (divný , šéfa to štve :sm1: ) , opravuji věci co dou opravit k oddálení nákupu nově vyrobených (šmejt zgarbů) atd . Že si občas nechám poslat letadlem z číny věci co s nedají sehnat v blízkém okolí nezastírám . Snad to trochu vyrovná mé nelétání na dovolenou válení šunek u moře ;) .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od vla »

To jsme na tom v zásadě stejně, jen já asi to auto honím více, ale fakticky všechny moje cesty jsou pracovní, neb dovolená atd. je mi věcí neznámou.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od NOPARasito »

Může mi jen tak normálnímu smýšlejícímu občanovi (spotřebiteli) vysvětlit, proč ten co nejvic zatěžuje síť a bere největší množství energie, má největší výhody v ceně???(příklad kamionů na dálnici - ti přeci platí, že více využívají a zatěžují)
Každopádně pro tyto velkoodběratele typu fabrik s 300lidma a více v 3 směnném provozu nezbude nic jiného než využívat jadernou výrobu el. energie. My co máme víceméně rozpuštěnou spotřebu na 16kW/h denně si ji dokážeme vyrobit sami.
https://m.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-ener ... ke-energie
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 485
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od marko250 »

Protože má ČR nadbytek výroby,kdyby to museli nakupovat jinde ,tak by je nutili vyšší cenou šetřit.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od NOPARasito »

A nebylo by prospěšnější vyšší cenou šetřit??? Nebo je lepší nechávat za sebou hromady svinstva a mrtvol?? Enegetika je jako celek na hlavu postavená.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,
NOPARasito píše:A nebylo by prospěšnější vyšší cenou šetřit??? Nebo je lepší nechávat za sebou hromady svinstva a mrtvol?? Enegetika je jako celek na hlavu postavená.
To by přinejmenším bylo , jenže ČEZkej byznys je takovej jakej je :hell: , sluha velkých pánů .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1132
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Reputace: 74
Bydliště: Severní Čechy

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od redcrown »

Díváte se na to ekologicky. To velký byznys nezajímá, snaha je motivovat množstevní cenou k ještě větším odběrům... Nic složitého v tom netřeba hledat
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
ikovlabs
Příspěvky: 568
Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Reputace: 61

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od ikovlabs »

To je prece klasika - nejlepe se bere tam kde se obet nejmin brani .Proto se taky nejlepe vybiraji dane u tech malych - jejich nejvice a tezko utecou - navic ti co rozhoduji jsou vetsi kamaradi s velkyma nez plebsem. U tech velkych se proste vyplati si koupit jinde.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Prasárny na občany

Příspěvek od NOPARasito »

Nezbývá než začít energetickou hladovku pomocí vlastních *batt* a ::pv:: a na megalomanským společnostem se vys.....t :sm1:

Odpovědět