Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Jezdím na

benzin
30
31%
naftu
36
37%
LPG
12
12%
E85
5
5%
elektřinu
15
15%
 
Celkem hlasů: 98

SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Reputace: 6

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od SJM »

EVTraxer mi trochu připomíná podvozek (placku) VW Brouka, také jednoduchý plochý nosný rám s motorem a podvozkem.
Jednoduché, pěkné.

Zdraví SJM
havran
Příspěvky: 44
Registrován: pát bře 30, 2012 4:32 pm
Reputace: 0

Re: Citroen Berlingo - na prodej

Příspěvek od havran »

Tady je naprodej jeden Citroen Berlingo http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=302
Veles
Příspěvky: 63
Registrován: úte čer 05, 2012 3:52 pm
Reputace: 1

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od Veles »

Jezdim na CNG, prosim o doplneni ankety :D
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od ResHacker »

Už jsem tuto otázku pořešil elektrickým skútřikem, kterého jsem komplet přestavěl na LiFeYPo baterky, jiný regl, motor atd. Hodím sem nějakou recenzi + pár fotek z přestavby, jakmile si najdu čas. Pro největší zvědavce: vážím nějakých 80kg s oblečením, 30A nabíječkou nabiju za něco přes hodinku vybitou baterku. Baterie je tvořena 24ks 40Ah do série zapojenými články, regulátor od Kelly 10kW (KEB 72101) je na ní připojen přes 100A jistič, na něho pak motor 6kW s 13" ráfkem, obutá je sportovní Dunlopka, stejně tak přední kolo, tam je ale 12"ráfek - do zatáček super. Napětí na baterkách, proudy a průběh nabíjení hlídá inteligentní BMSka, která také komunikuje s displejem umístěným na řidítkách a zobrazuje tyto hodnoty, stejně jako min/max napětí na článcích a třeba zbývající kapacitu v %.
Bydlím v Jílové u Prahy a jezdím tedy do Prahy, pak i jižním směrem na chatu v Sudoměřicích u Tábora, je zde všude poměrně kopcovatý terén, zvláště kolem Sázavy. Přesto dokážu na jedno nabití pokud se krotím a jedu do 70km/h po rovince a 40-50 do kopce ujet 70km.
Ve spojení s mou solární elektrárnou je to další super úložiště energie, ikdyž už je zde při nabíjení ztráta způsobená změnou napětí z 70 na 230 střídavých a pak zpět na nějakých 80V stejnosměru nabíječkou.
Skútr má samozřejmě i dost "much", konkrétně se to týká hlavně poměrně nekvalitního zpracování šasi samotného a pak jsem měl i nějaké problémy s elektronikou - popíšu v recenzi. Celkově ale investice cca 110tis Kč rozhodně nelituji, ty pohledy lidí když kolem nich profičí takový žlutý bzučící prcek mluví za vše, když se pak někde zastavím, nestačím ani odpovídat dotazy všech zvědavců =o)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Reputace: 4

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od Antonio »

U mňa prebieha podobný proces s tuningom žltého Tisonga. Po svezení na 6kW GWL u Kapu bolo rozhodnuté....Doposiaľ som nabíjal z PV 6x240Wp cez TS MPPT 60A na 60V. Po tuningu budem potrebovať 72V, prípadne viac. To Tristar neumožní. Tvoja metóda cez AC 230V na DC mi pripadá nevhodná/ možno dočasná/. Možno skúsiť Lui-ovu metódu priamo z PV/jednoduchšie, ale malá účinnosť/. Takže uvidíme.....
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od ResHacker »

Mám právě žlutého Tisonga TM-300. Nevhodná možná, ale pro mě jednoduchá ikdyž jsou tam ty ztráty - nevím jak řešit to přímé nabíjení z panelů bez regulátoru, přímo připojovat panely na baterky taky nebudu, chci, aby bylo zachováno automatické ukončení nabíjení protože mi na skútru jezdí hodně i mamča a bráchové - aby to pro ně bylo jednoduché..Proto zůstanu u možná pro tebe nevhodného řešení dobíjení přes měnič DC-AC. Je pro mě mnohem jednodušší přidat na střechu nějaký ten panel a tím kompenzovat ztráty...
Co se týče Tisonga, budeš nějak lépe řešit pérování? Jezdím na něm hodně i "delší" cesty okolo 60-70km a jakákoliv nerovnost je hrozně znát, strašně roztřese řidítka a je to otrava...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Reputace: 4

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od Antonio »

Perovanie je najdominantnejším negatívom Tisonga. V prvej fáze som vymenil pneu za 120/90. To mi zvýšilo maximálku a komfort. Momentálne je to únosné ale stále slabé. V ďalšom uvažujem o výmene zadných tlmičov. Možností je viacej od 2.000,- do 13.000,-Kč za 1 kus. Ctirad/známa to osobnosť vo fachu/ menil zo Suzuky 50ccm ??? Takže uvidíme.....
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od ResHacker »

Pneu už mám asi to nej co tam mužu dát - vpředu 12" kolo, vzadu 13" motor, na tom sportovní měkoučký krásně široký Dunlopy, rozměr taky tuším 120 nebo 130....dozadu tlumiče dám určitě, jen fakt nevim jestli má smysl investovat nějaký šílený peníze nebo uplně stačí něco levnějšího a plánuju i dopředu z těch brejlí vymontovat tamty a dát tam nějaké lepší....přesně jak píšeš - s těma většíma kolama se to dá ale je to slabý...o těch původních ani nemluvím, nechápu, jak na tom muže někdo jezdit....Je docela smutný že dneska na kdejakej levnej čínskej spalovací skútr za 20000Kč daj celkem slušný pérování a dá se tam mluvit o komfortu jízdy, ale na čínskej elektrickej skútr se vyfláknou asi protože se snaží minimalizovat cenu atak ušetří uplně na všem....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Reputace: 4

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od Antonio »

Si moja krvná skupina. Všetko do detailu ako ty , riešim aj ja. Ale tie výmeny pseudo dielov aspoň za štandardné lezú riadne do peňazí. Keď sadnem na moju 15 ročnú Hondu FRX 50ccm, stále ide bez problému a okrem smradu/vôni/ a hluku je ergonomicky a komfortom o niekoľko tried vyššie. A nová Honda PCX 125/150/ no rozprávka.... Ale mi ideme do predu nech to stojí čo to stojí....Jedine elektrika.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od abrams »

Antonio píše:Si moja krvná skupina. Všetko do detailu ako ty , riešim aj ja. Ale tie výmeny pseudo dielov aspoň za štandardné lezú riadne do peňazí. Keď sadnem na moju 15 ročnú Hondu FRX 50ccm, stále ide bez problému a okrem smradu/vôni/ a hluku je ergonomicky a komfortom o niekoľko tried vyššie. A nová Honda PCX 125/150/ no rozprávka.... Ale mi ideme do predu nech to stojí čo to stojí....Jedine elektrika.
Zdravím ,

a co takhle elektrifikovat tu Hondu ?

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od ResHacker »

abrams píše:
Antonio píše:Si moja krvná skupina. Všetko do detailu ako ty , riešim aj ja. Ale tie výmeny pseudo dielov aspoň za štandardné lezú riadne do peňazí. Keď sadnem na moju 15 ročnú Hondu FRX 50ccm, stále ide bez problému a okrem smradu/vôni/ a hluku je ergonomicky a komfortom o niekoľko tried vyššie. A nová Honda PCX 125/150/ no rozprávka.... Ale mi ideme do predu nech to stojí čo to stojí....Jedine elektrika.
Zdravím ,

a co takhle elektrifikovat tu Hondu ?

Elektronům zdar *cloud*
Taky možnost....ale přestavba takové hondy na elektro bude mnohem větší ..hmm jak být slušný .. :D víme své, nemluvě o legislativě...Bratr co je zastáncem spalovačáků mi tohle taky cpal - ať přestavím nějaký dobrý levný spalovací skútr, jenže to fakt nebude snadný a levný už vubec ne kvuli homologaci atd. Proto jsem se spíš dal cestou tohoto elektráka s tím, že si ho vymazlím a pořád si myslím, že je to snažší cesta.

To Antonio: uplně přesně jak píšeš, beru to asi tak, že mám něco extra - jezdit na elektriku se dnes prostě stále nenosí atak když si chci prošlapávat tu svou trnitou cestičku s tímto skútrem, něco to bude stát a nebude to snadný :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od rob.brno »

ResHacker píše:Mám právě žlutého Tisonga TM-300. Nevhodná možná, ale pro mě jednoduchá ikdyž jsou tam ty ztráty - nevím jak řešit to přímé nabíjení z panelů bez regulátoru, přímo připojovat panely na baterky taky nebudu, chci, aby bylo zachováno automatické ukončení nabíjení protože mi na skútru jezdí hodně i mamča a bráchové - aby to pro ně bylo jednoduché..Proto zůstanu u možná pro tebe nevhodného řešení dobíjení přes měnič DC-AC. Je pro mě mnohem jednodušší přidat na střechu nějaký ten panel a tím kompenzovat ztráty...
Co se týče Tisonga, budeš nějak lépe řešit pérování? Jezdím na něm hodně i "delší" cesty okolo 60-70km a jakákoliv nerovnost je hrozně znát, strašně roztřese řidítka a je to otrava...
ResHacker:
Antonio:
Chlapi proč jste jako základ zvolili Tisonga, dobrá cena nebo kvalitní zpracování?
Proč ne třeba ZQTD nebo e-maxe?
Antonio
Příspěvky: 48
Registrován: stř srp 24, 2011 8:58 pm
Reputace: 4

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od Antonio »

Tisonga som volil ako hračku od i4wifi za 560 Euro a k tomu baterky LiFeYPo4 za 620 Euro. Dnes by som volil aspoň 12" kolesa..... najlepší sa javí ZQTD. E-max je ťažký....
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Citroen Saxo electric, EVC Group s.r.o.

Příspěvek od rob.brno »

Antonio píše:Tisonga som volil ako hračku od i4wifi za 560 Euro a k tomu baterky LiFeYPo4 za 620 Euro. Dnes by som volil aspoň 12" kolesa..... najlepší sa javí ZQTD. E-max je ťažký....
Mě to až tak moc rozdílné nepříjde: (je to vpodstatě o baterkách, olovo je 5x "těžší")
emax s 115kg(93 a 22kg váha aku 48 V/52 Ah) http://www.e-max-scooter.com/products/e-max_120l.php
zqtd690 97kg (85 a 12kg váha aku 48V/30Ah) http://www.burgla.cz/elektricke-skutry- ... ity_Expert

Nevím jaké parametry má ten Tisong. Bylo by možno zvážit ten vytuněný?

Možná taky těch pár kilo navíc dělají větší kola silnější motor a bytelnější konstrukce?

Jezdíte s tím třeba i porychlostních silnicích(minimálka 80km/h),co policajti?

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek